WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Vettel tunnetusti nimeää autonsa. Tämän kauden ensimmäinen auto on saanut nimen "Luscious Liz". (Red Bull on Twitter)
Näyttää luppakorvakoiralta, joka juoksee kapula suussaOn se vaan kaunis
Kiitän, hieno kuva hienosta autosta :thumbup:Tuli komea kuva vastaan
On se vaan kaunis
Jep, Kimi MM 2011-2013. :thumbup:Luulen että tää on se ensimmäinen vuosi mitä Red Bull dominoi. Niitä tulee vielä monta.
Höpsis. Kimi on menneen talven lumia formuloissa.Jep, Kimi MM 2011-2013. :thumbup:
Lumetkin sulaa joskus... No joo... Mut jännä nähä. Paljon riippunee kuin rallissakin lähtee lopulta sujuun.Höpsis. Kimi on menneen talven lumia formuloissa.
Vaikka nyt tilanne olisikin niin, ei ole takeita että se jatkuu. Renkaat menee lähiaikoina ihan uusiksi, ja moottoritkin. Säännöt elää. Joku muu tiimi voi yhtä hyvin iskeä sitten tällaiseen rakoon.Luulen että tää on se ensimmäinen vuosi mitä Red Bull dominoi. Niitä tulee vielä monta.
Toki, mut mun mielestä Red Bull on rakentanut vuosien aikana ehkä koko F1:n toimivimman organisaation joka varmasti pystyy tekemään huippuautoja tulevaisuudessakin vaikka säännöt elävätkin. Newey taas on mielestäni koko F1 historian nerokkain ja ennen kaikkea innovatiivisin suunnittelija, ja tästä johtuen yllättävät sääntömuutokset antavat ehkä jopa etua nimenomaan Red Bullille.Vaikka nyt tilanne olisikin niin, ei ole takeita että se jatkuu. Renkaat menee lähiaikoina ihan uusiksi, ja moottoritkin. Säännöt elää. Joku muu tiimi voi yhtä hyvin iskeä sitten tällaiseen rakoon.
Eikä rahoitus tule olemaan pulma ja luulisi että Neweyn alaiset insinöörit ovat oppineet tältä aerodynamiikan kuninkaalta vaikka mitä. Itsekin uskon Red Bullin potentiaalisena kärkitallina vielä jatkossakin jos vain kuskit ovat tasokkaita.Toki, mut mun mielestä Red Bull on rakentanut vuosien aikana ehkä koko F1:n toimivimman organisaation joka varmasti pystyy tekemään huippuautoja tulevaisuudessakin vaikka säännöt elävätkin. Newey taas on mielestäni koko F1 historian nerokkain ja ennen kaikkea innovatiivisin suunnittelija, ja tästä johtuen yllättävät sääntömuutokset antavat ehkä jopa etua nimenomaan Red Bullille.
Lyhyesti pitkästä: luulen että Red Bull on tullut huipulle jäädäkseen.
Autosport sanoi:Renault allowed to make engine changes
By Jonathan Noble Friday, March 19th 2010, 14:58 GMT
Renault has been given approval to make a 'large' number of improvements to its engines for cost and reliability reasons, AUTOSPORT has learned, even though the FIA has ruled out any form of power equalisation for this year.
The French car manufacturer wrote to the FIA in the build-up to the season requesting a number of changes be made to its power unit - amid some suggestions that the FIA could even equalise engine performance for 2010.
This comes after Renault's customer partner Red Bull Racing openly felt it was unfair that not all engines were equal despite an engine freeze.
Red Bull Racing team principal Christian Horner said: "I think the problem is if you don't allow some development, then you freeze in an advantage for one team or a disadvantage for another.
"So there has to be a balancing of that, otherwise we will end up with Mercedes-powered cars winning all the races - which I think is not good for F1. And other manufacturers may choose to leave F1 off of the back of that.
"The engine isn't supposed to be a key performance differentiator and therefore hopefully the ruling body will balance out somewhat the differences there at the moment."
AUTOSPORT understands that the FIA decided against any move towards 'equalisation' because it felt there was not enough evidence to suggest there was a big performance difference between the various power units.
However, Renault has been told that it can make a number of changes to its engine for cost and reliability reasons - with all its requests in this area being approved by the FIA.
It is understood that further changes that were requested, which would have helped improve Renault's fuel consumption, were rejected because these were purely for performance reasons - and not on the 'fair' basis of the other changes that are open to all car makers
Renault team principal Eric Boullier said about the changes: "Like every manufacturer here, we have some allowance to fit our engine and have a better integration with the chassis.
"So, I think, out of the requests that were requested - some of them were quite tricky so the FIA was not positive, but I think most of them have been approved."