Toisella foorumilla oli tälläinen kuva tuosta takasiiven toimintaperiaatteesta
Hienoa, kiitos kuvasta. Näitä on aina kiva nähdä. Eli kuten veikkailin, niin jakavat kenties ilmaa koko siiven leveydelle hainevästä (kiinnityspiste pyöristetty siiven laitoja kohti). Mielenkiintoista.
Tähän asti tässä ei varmaan oo mitään laitonta. Sauberilla vastaava siipi jo viime vuonna, sillon vaan syöttö otettiin jotenkin muuten vapaasta ilmasta. Mutta jos Mäkki pystyy hallitseen tätä jotenkin, niin sit voikin tulla sanomista...
Mutta mitenkäs tämä nyt sitten toimii?
Ilma johdetaan siipiprofiilin "läpi" profiilin takapinnalle ja saadaan profiili sakkaamaan. Eli onko silloin siiven taakse johdetun ilmavirran nopeus suurempi kuin siiven etupuolta nuoleva ilmavirtaus vai kuinka?
Ja onko ilman tuota rakoa profiilin takana matalempi ilmanpaine? Vai kiipeekö profiilien välistä tulevat virtaukset sinne?