Vämpylä
Well-known member
Aivan ekaksi tahtoisin että palattaisiin kauden -07 malliin, eli kympin kärki käännetyssä lähtöjärjestyksessä. Loppuisi tuo taktikointi ainakin.
Tää käytäntö oli käytössä jossain vaiheessa(olisko -02 tai jotn...) ja aina kärki ukko valitsi viimeisen lähtöpaikan eli ihan sama vaikka kympin kärki ajaisi käännetyssä järjestyksessä. Taispa McRae saada jossain aikasakkoakin kun ei tullut ajoissa arvonta tilaisuuteen...Tohon taktikointiin ehdottaisin lääkkeeksi tämmöstä:
PÄivän päätteeksi rallia johtava kuski saisi valita oman lähtöpaikkansa. Seuraavaksi kakkonen valkkaa jne... Ekalle päivälle sarjaa johtava valkkaa lähtöpaikan. Tosta saattais saada aikaseksi joissain tilanteista uudenlaista taktikointia, jos on olosuhteet vähän kiikunkaakun - haittaako pöly vai ei jne... Ainakaan ei voisi syyttää kuin itseään, tai tallia huonosta ratkaisusta.
Jos myöhästyisi, olisi silloin viiminen valitsemassa vuoroaan.Taispa McRae saada jossain aikasakkoakin kun ei tullut ajoissa arvonta tilaisuuteen...
Itseäni täsmentäen. Siis näin:GPS-paikannus pätkäkartalla olisi sopiva lisä webin väliaikapalveluun. Siitä kun kehittäisi sovelluksen, jossa samalla sivulla on tuo kartta, splitit ja tulokset, niin yhdessä ralliradion kanssa siinä on jo riittävä seuranta televisioimattomien pätkien varalle.
Live-onboard vaatii linkin kuvan lähettämiseksi eteenpäin. Käytännössä tämä tarkoittaa autoa seuraavaa helikopteria. Kun niitä ei kuitenkaan joka autolle riitä, niin kaikista autoista ei livekuvaa saa.Kaikkiin autoihin onboard kamerat ,joista kuvaa livenä koko kisan läpi. Ralli on hankala tv-laji ,miksi yrittää väkisin tv:n ehdoilla ,kun se voisi olla erinomainen nettililaji live streemeineen.
Tämä on erikoislaatuinen ehdotus. Ralleista protokilpailuja. Valitettavasti tämä tarkoittaisi myös kustannusten nousua, ja juuri niiltä joilla rahaa olisi (tehtaat) osallistuminen kiellettäisiin. Vaikea yhtälö saada toimimaan.Jokaisen tallin olisi rakenettava oma autonsa(runko) ,tämä ei saisi perustua mihinkään siviiliautoon.
Ei autotehtaiden autoja MM-sarjaan, eikä tehdastalleja.
Jatkan yksinpuhelua vielä yhden viestin verran.Aivan ekaksi tahtoisin että palattaisiin kauden -07 malliin, eli kympin kärki käännetyssä lähtöjärjestyksessä. Loppuisi tuo taktikointi ainakin.
Rahalliseen puoleen en ota mitään kantaa, koska kaistan vuokraamisen hinnasta ei löytyt mitään googlettamalla, mutta satelliitilla homma pelittää myös ilman potpotinta (aka. helikopoteria).Hyvä viesti aloitukseksi. :thumbup:
Live-onboard vaatii linkin kuvan lähettämiseksi eteenpäin. Käytännössä tämä tarkoittaa autoa seuraavaa helikopteria. Kun niitä ei kuitenkaan joka autolle riitä, niin kaikista autoista ei livekuvaa saa.
Sen syyn kun tietäisi. Tulisi joku Fian neropatti esiin ja perustelisi tämän.Mikä oli syy, että siitä luovuttiin? Esim. alppihiihto elää ihan hyvin sen tosiasian kanssa, että kärki tulee ratkaisukierroksella jo hieman kuluneelle radalle.
Suurin ongelma nyky WRC:ssähän on juuri tämä paljon puitu tallien vähyys. Vuodesta toiseen kahden tehdastallin kärki puuduttaa.Rallin suosioon auttaisi ehkä osittain sama lääke kuin formuloihinkin legendaaristen valmistajien paluu (Lotus, Mercedes).
Rallipuolella tämä tarkoittaisi tietenkin merkkejä Audi ja Lancia.
Jos 1,6ltr autoissa on ensi vuonna sama 34 mm kuristin kuin nykyisissä 2ltr, niin kuinkakohan alas tehot oikein tippuvat. Melko munattoman näköistä ja kuuloista menoa varmaan luvassa, ainakin verrattuna tähän:WRC auton rakentelulle pitäisi antaa enemmän vaihtoehtoja..
1. Tämä suunniteltu s2000 pohjautuva 4x4 1,6 turbo
(Turbo koneeseen 34mm kuristin)
.
Musiikkia korville, siitä parhaimmasta päästä![url sanoi:http://www.youtube.com/watch?v=hEK7POxpVeE[/url]
Proto-rallin MM-sarjasta saatiin valitettavan huonoja kokemuksia 80-luvulla (ylitehokkaita kangaspusseja, jotka eivät sitten kestäneet mitään)Mitä tulee WRC vs IRC. Omasta mieletäni kahta samanlaista sarjaa ei ole järkeä pyörittää. IRC olisi sarja joilla ajettaisiin viritetyillä "kauppakasseilla" ja WRC olisi puhdas proto sarja.