RATA-SM 2010 kausi

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
Gt:ssä viivalla pitäisi olla vielä 2-4 enemmän, riippuen tottakai viimehetken teknisten yms takaiskujen määrästä..
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Nordic GT:n sivulla olis tämmönen lista:

Pertti Kuismanen - Dodge Viper GTS-R
Mika Viitala - Venturi
Marko Viitala - Porsche 993 RSR
Petri Lappalainen - Porsche 997 GT3 R
Erkka Suominen - Porsche 997 GT3 Cup
Jari Valtti - BMW M3
Tuisku Urpiala - Porsche 997 GT3 Cup
Jari Nurminen / Henri Karjalainen - Ferrari F430 Challenge GT3
Jorma Vanhanen - Porsche 997 GT3
Lare Arnio - Porsche 911 GT3 Cup
Tapio Rytilä - Porsche 911 GT3 Cup
Markku Hietamäki - Lamborghini Gallardo GT3
Per-Erik Axehult - Camaro
Erik Behrens - Dodge Viper GTS-R
Adam Hofmann - Dodge Viper GT3
Sten Jarl - Dodge Viper
Martin Jarl - BMW M3 GTR
Peter Jervemyr - Porsche 997 GT3 Cup
Johnny Capor - Saleen S7R
Simo Kangas - Porsche 911 GT3 Cup
TBA - Viper GT3

http://nordicgt.se/nyheter/21-bilar-anmalda-till-alastaro
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
"Rantaruotsalaisia" ja / tai norskeja on tulossa alastaron NEZ GT osakilpailuun. Harmi kun järjestäjä ei ole saanut kuskien nimiä KITIIN. Niiden piti olla listoilla jo maanantaina...
Ei - kyl ne o ihan oikkeita sveduja. "Rantaruotsalaisia" från svenska österbotten ei näy kettään. (Ja Tuiskua ei lasketa, kun on ihan finska talande).

Mutta Capor ja Saleen on mukana....:ahem: :thumbup:

Lare Aarnion kohdalla Svedut on ilmeisesti jummartaneet vaarin. Kuskin on kai todellisuudessa Simo P. Kangas ja Lare hosuu kilpailuinsinöörinä. Myöskään KITI:ssä ei ole Marko Viitalan RSR:ää.. Olisiko poikinut viime hetkillä?. 18 autoa pitäs oleman viivalla kun Suominen on peruuttanut osallistumisensa.
 
Viimeksi muokattu:

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
KITI:ssä ei vielä näy kaikki Gt:t.. 2-4 enemmän pitäis olla viivalla, ellei tosiaan niitä viime hetken ylläreitä tule..
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ilmoittautumisaika on periaatteessa ummessa eikä KITInässä näy kuin 18+Suominen. Onko Sergei Sergejevitshillä tietoa meinaavatko nämä loput kolme auto(kunta)a jälki-ilmoittautua (ja siten sponsoroida Pole Position Oy:ta).?? Enivei ylivoimaisesi mielenkiintoisin kisa moneen vuoteen on tuosta Alastaron skabasta tulossa.....
 

jtp

New member
Liittynyt
4.6.2010
Viestit
2
Rata-SM:n sivuilla olevasta tänään päivätystä listasta löytyy 20 ilmoittautunutta...
 

SPP

Member
Liittynyt
3.6.2010
Viestit
5
Rata-SM:n sivuilla olevasta tänään päivätystä listasta löytyy 20 ilmoittautunutta...
Tuo lista alkaa jo näyttää totuudenmukaiselta. Seuraavaksi olennaisin spekulointi onkin aiheesta sataako vai eikö sataa ja jos perjantaina eikä lauantaina tai päinvastoin niin mitä sitten?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Mä taas olen perinteisesti tullut Alastarolta kotiin punaisena kuin rapu. Harvemmin siellä kastunut olen. Tosin tällä hetkellä Foreca lupaa +11 astetta ja sadetta lauantaille :eek:

Tuolla sarjan sivulla mainittiin ohimennen "alavarikon ParcFerme-ravintola". Se oliskin tervetullutta, että siellä olis joku muukin ruokapaikka, kuin Ravintola Paddock. 7 tuntia pitäis kuitenkin siellä olla.

Joka tapauksessa hienoa, että saman päivän aikana on mahdollista nähdä peräti 12 lähtöä.
 

SPP

Member
Liittynyt
3.6.2010
Viestit
5
...Joka tapauksessa hienoa, että saman päivän aikana on mahdollista nähdä peräti 12 lähtöä.
Joista kahdessa (GT:t tietysti) taitaa olla enemmän motorsporttia kuin kaikissa muissa lähdöissä Suomessa koko kaudella yhteensä. Edelleen mielenkiintoista tuo säätila, kovaa sadetta ennustetaan lauantaiksi. Saattaa sotkea ennakkoasetelmat mutta tasoittaa ainakin tehoeroja eli vähintään yhtä mielenkiintoinen kisa kuin kuivalla.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
No jaa. Piristävä poikkeus toki, että GT-autojen laskemiseen ei riitä yhden käden sormet, mutta valtavat tasoerothan tuossa Nordic GT:ssä on niin kuskien kuin autojenkin suhteen. Luokassa lienee mukavasta automäärästä huolimatta selvästi enemmän katsottavaa varikolla kuin radalla.

Parhaat kisat nähdään todennäköisesti taas kerran Legendsissä, jossa kärkiporukka on todella tasainen ja autoja näillä näkymin uusi ennätys: 47.

...ja vaikka pari vielä peruuttaisikin osallistumisensa, on Legendsejä silti enemmän kuin GT:itä ja Bemareita yhteensä :tongue:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
...ja kiva lisämauste noissa Legendseissä on se, että peseekö Jenni koko äijälauman :thumbup:
Kyl maar mää voisin Jennin selänpesijäksi ottaa ihan vapaaehtoisesti. Eikä siihen saunotteluun mitään äijälaumoja tarvita saati kaivata....:D

Muutoin Legendsit on yhä edelleen samaa EVVK osastoa kuin nyt jo onneksi kuopatut Sport2000:t
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
No jaa. Piristävä poikkeus toki, että GT-autojen laskemiseen ei riitä yhden käden sormet, mutta valtavat tasoerothan tuossa Nordic GT:ssä on niin kuskien kuin autojenkin suhteen. Luokassa lienee mukavasta automäärästä huolimatta selvästi enemmän katsottavaa varikolla kuin radalla.
Tasoeroa tietysti hieman on. Noin paperille Johnny Caporin Saleenin pitäs olla kokolailla nopein porukasta, mutta kuskin taso vs. Kuismanen, Vanhanen ja pari muuta, on täysi arvoitus.

Kärjen takana on mielenkiintoista nähdä miten Viitalan Venturi GT:n vauhti suhteutuu esim. Kankaan Porschen ja Niemisen Bemarin vauhtiin. Ainakin Kemoralla Kangas ja Nieminen kävivät tiukkaa kisaa keskenään. Jos oikein hyvin natsaa, niin Nieminen (ja Valtti) voivat hätyytellä jopa Hietamäen ja muutaman ruotsalaisen ensikertalaisen päänahkoja.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Kyl maar mää voisin Jennin selänpesijäksi ottaa ihan vapaaehtoisesti. Eikä siihen saunotteluun mitään äijälaumoja tarvita saati kaivata....:D

Muutoin Legendsit on yhä edelleen samaa EVVK osastoa kuin nyt jo onneksi kuopatut Sport2000:t
Harmi vaan, että Sport 2000 aikanaan nosti rata-autoilun suosta... Sääntöjen vapautus taas tappoi tämän luokan, valitettavasti. Ei hitto taas mä kinaan Don Viton kanssa tästä samasta asiasta. Niin en tiedä sitten jos markkinointi kohdistettais täydellisesti legends luokkaan niin mitä tapahtuis. Mutta GT autot ne olis se lajin suola joka yleisöä tois jos tois radan varteen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Harmi vaan, että Sport 2000 aikanaan nosti rata-autoilun suosta... Sääntöjen vapautus taas tappoi tämän luokan, valitettavasti. Ei hitto taas mä kinaan Don Viton kanssa tästä samasta asiasta. Niin en tiedä sitten jos markkinointi kohdistettais täydellisesti legends luokkaan niin mitä tapahtuis. Mutta GT autot ne olis se lajin suola joka yleisöä tois jos tois radan varteen.
Toki jostain syystä kotimaisen näyttämön parhaat kuskit ajeli hetken aikaa Sport2000:a ja autoja oli parhaimmillaan ihan kivasti viivalla - mutta siitä huolimatta yleisön joukosta kuului jatkuvasti mutinaa kuinka tylsiä vekaita nuo olivat. Kansa kaipasi äänekkäitä voima-autoja. AKK:n pirtaan ei SS-luokka vaan istunut mitenkään päin. Eräs Murkula oli kaiketi äänekkäimpiä (tai ainakin vaikutusvaltaisimpia) luokan alas ajajia. Kumma juttu että homma toimi koko ajan muissa skandinavian maissa ynnä vähän aikaa Eestissäkin aivan hyvin. STCC elää ja voi hyvin, samoin Nordic Super Car eli nykyiseltä nimeltään Nordic GT. Norjassa ajetaan suht. runsaslukuisesti perinteisempää Supersaloon-luokkaa, samoin Tanskassa.
WTCC:n ohella kaikki merkittävät kansalliset ns. vakioauto-sarjat (ml. naapurin STCC) ovat siirtyneet sport2000-konseptista WTCC-tason kalustoon. Toki autot ovat keskimäärin pari vuosikertaa vanhoja näissä kansallisissa sarjoissa, mutta se ei nyt suuremmin haittaa. Legendsit taas on jo lähtökohtaisesti naurettava konsepti. HRF:n LoCost on sentään pykälän parempi innovaatio, vaikka en nyt mitenkään intohimoisesti sitäkään fanita. Legendsien sijaan olisin mielellään nähnyt Radical-luokan rantautuvan Suomeenkin.

Edit: Italiaanoilla on myös mielenkiintoinen ylikansallinen SuperStars - luokka. Ajokkeina mm. Mersun C63 AMG, Cadillac CTS, Jaguar XF, Chevy Lumina CR8, Bemun E90 ja E92 M3:t, Maserati Quattroporte, Audi RS4, Bemun M5 ja Chrysler 300C SRT8. Peltikorisia päällepäin suht. tavanomaisen näköisiä autoja (toisin kuin DTM) mutta voimanlähteenä V8
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ruotissahan ei koskaan meidän Sport2000-luokkaa vastaavalla kalustolla koskaan kilpailutkaan. STCC siirtyi Super Touringista Super2000-kalustoon. Ruotsissakin ymmärtääkseni itketään wanhojen hyvien aikojen perään kun ei tämä nykyinen WTCChkö kalusto ole yhtään niin miälettömän hianoa ku Audi Quattrot silloin joskus.

STCC:n hyvinvoinnistakin voi olla montaa mieltä. Autoja on jäljellä enää viitisentoista – puolet parhaista vuosista. Taisi Suomessakin olla muutama vuosi sitten parhaimmillaan n. 15 enemmän tai vähemmän vastaavaa S2000-autoa viivalla... no eipä ole enää. Tanskan DTC oli välillä STCC:täkin isompi, mutta on kuihtunut vielä pienemmäksi. Ehkäpä juuri autokadon vuoksi skandinaavit ajavatkin myös jonkinlaista NEZ Cupia näiden kahden sarjan yhteislähtöinä.

SuperStars on muuten aika outo sarja. Sinänsä tehokkaista ja jokseenkin nopeiksi mielletyistä autoistaan huolimatta luokka taitaa jäädä kierrosajoissa S2000-autoille. Lisäksi mitään oikeaa kilpailua automerkkien ja -mallien välillä ei sallita, vaan kaikkien suorituskyky pyritään samaan GT3-tyyliin samalle tasolle iteroimalla painoja yms jatkuvasti. Mutta ihan hienoja autoja, ei siinä mitään.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ai niin. Eikös tässä moneen kertaan hehkutetussa Nordic Supercar -sarjassa ajettu viime vuonna peräti yksi kilpailu, johon osallistui viisi kuljettajaa? Saas nähdä miten tänä vuonna käy.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Ai niin. Eikös tässä moneen kertaan hehkutetussa Nordic Supercar -sarjassa ajettu viime vuonna peräti yksi kilpailu, johon osallistui viisi kuljettajaa? Saas nähdä miten tänä vuonna käy.
Mites yleisömäärät ruotsissa? Ainakin jossain vaiheessa määrät oli aikas hurjia, jotain 15 000 henkeä per kisa vai miten se oli?
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Katos, toi Alastaron kisa voisi olla hauska käydä kattomassa ihan vaan noiden GT autojen takia. Viime vuonna vannoin etten enää laita rahaa rata-sm sarjan lippuihin mutta nyt voisi tehdä poikkeuksen.
 
Ylös