Ei - kyl ne o ihan oikkeita sveduja. "Rantaruotsalaisia" från svenska österbotten ei näy kettään. (Ja Tuiskua ei lasketa, kun on ihan finska talande)."Rantaruotsalaisia" ja / tai norskeja on tulossa alastaron NEZ GT osakilpailuun. Harmi kun järjestäjä ei ole saanut kuskien nimiä KITIIN. Niiden piti olla listoilla jo maanantaina...
Tuo lista alkaa jo näyttää totuudenmukaiselta. Seuraavaksi olennaisin spekulointi onkin aiheesta sataako vai eikö sataa ja jos perjantaina eikä lauantaina tai päinvastoin niin mitä sitten?Rata-SM:n sivuilla olevasta tänään päivätystä listasta löytyy 20 ilmoittautunutta...
Joista kahdessa (GT:t tietysti) taitaa olla enemmän motorsporttia kuin kaikissa muissa lähdöissä Suomessa koko kaudella yhteensä. Edelleen mielenkiintoista tuo säätila, kovaa sadetta ennustetaan lauantaiksi. Saattaa sotkea ennakkoasetelmat mutta tasoittaa ainakin tehoeroja eli vähintään yhtä mielenkiintoinen kisa kuin kuivalla....Joka tapauksessa hienoa, että saman päivän aikana on mahdollista nähdä peräti 12 lähtöä.
...ja kiva lisämauste noissa Legendseissä on se, että peseekö Jenni koko äijälauman :thumbup:Parhaat kisat nähdään todennäköisesti taas kerran Legendsissä, jossa kärkiporukka on todella tasainen ja autoja näillä näkymin uusi ennätys: 47.
Kyl maar mää voisin Jennin selänpesijäksi ottaa ihan vapaaehtoisesti. Eikä siihen saunotteluun mitään äijälaumoja tarvita saati kaivata.......ja kiva lisämauste noissa Legendseissä on se, että peseekö Jenni koko äijälauman :thumbup:
Tasoeroa tietysti hieman on. Noin paperille Johnny Caporin Saleenin pitäs olla kokolailla nopein porukasta, mutta kuskin taso vs. Kuismanen, Vanhanen ja pari muuta, on täysi arvoitus.No jaa. Piristävä poikkeus toki, että GT-autojen laskemiseen ei riitä yhden käden sormet, mutta valtavat tasoerothan tuossa Nordic GT:ssä on niin kuskien kuin autojenkin suhteen. Luokassa lienee mukavasta automäärästä huolimatta selvästi enemmän katsottavaa varikolla kuin radalla.
Harmi vaan, että Sport 2000 aikanaan nosti rata-autoilun suosta... Sääntöjen vapautus taas tappoi tämän luokan, valitettavasti. Ei hitto taas mä kinaan Don Viton kanssa tästä samasta asiasta. Niin en tiedä sitten jos markkinointi kohdistettais täydellisesti legends luokkaan niin mitä tapahtuis. Mutta GT autot ne olis se lajin suola joka yleisöä tois jos tois radan varteen.Kyl maar mää voisin Jennin selänpesijäksi ottaa ihan vapaaehtoisesti. Eikä siihen saunotteluun mitään äijälaumoja tarvita saati kaivata....
Muutoin Legendsit on yhä edelleen samaa EVVK osastoa kuin nyt jo onneksi kuopatut Sport2000:t
Toki jostain syystä kotimaisen näyttämön parhaat kuskit ajeli hetken aikaa Sport2000:a ja autoja oli parhaimmillaan ihan kivasti viivalla - mutta siitä huolimatta yleisön joukosta kuului jatkuvasti mutinaa kuinka tylsiä vekaita nuo olivat. Kansa kaipasi äänekkäitä voima-autoja. AKK:n pirtaan ei SS-luokka vaan istunut mitenkään päin. Eräs Murkula oli kaiketi äänekkäimpiä (tai ainakin vaikutusvaltaisimpia) luokan alas ajajia. Kumma juttu että homma toimi koko ajan muissa skandinavian maissa ynnä vähän aikaa Eestissäkin aivan hyvin. STCC elää ja voi hyvin, samoin Nordic Super Car eli nykyiseltä nimeltään Nordic GT. Norjassa ajetaan suht. runsaslukuisesti perinteisempää Supersaloon-luokkaa, samoin Tanskassa.Harmi vaan, että Sport 2000 aikanaan nosti rata-autoilun suosta... Sääntöjen vapautus taas tappoi tämän luokan, valitettavasti. Ei hitto taas mä kinaan Don Viton kanssa tästä samasta asiasta. Niin en tiedä sitten jos markkinointi kohdistettais täydellisesti legends luokkaan niin mitä tapahtuis. Mutta GT autot ne olis se lajin suola joka yleisöä tois jos tois radan varteen.
Mites yleisömäärät ruotsissa? Ainakin jossain vaiheessa määrät oli aikas hurjia, jotain 15 000 henkeä per kisa vai miten se oli?Ai niin. Eikös tässä moneen kertaan hehkutetussa Nordic Supercar -sarjassa ajettu viime vuonna peräti yksi kilpailu, johon osallistui viisi kuljettajaa? Saas nähdä miten tänä vuonna käy.