Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 2, Forssa 1 GP

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Katselin kanssa kisan jälkeen tuloksia ja omasta spinnauksesta huolimatta olen tyytyväinen sijaani sillä olisit varmaan tullut ohi. Vauhtisi oli liki 2 sek nopeampi eli aivan syystä pojot ukolle! Ja erityisen hienoa että laitoit Haikille kampoihin! Haikin voittokulku olisi pitänyt pysähtyä jo B-finaaaliin!

Nyt tästä hieman ryhtiliikettä esiin muutkin kuskit - Haikki on sikahyvä kuski mutta ei tälläistä nöyryytystä saa toiste tapahtua että rookie tulee ja nappaa liki kaikkien finaalien voitot :D

Toisaalta: hieno homma että ollaan saatu näin kova kuski mukaan sarjaa!
Jos A-finaaliin normaalisti kuuluva kuljettaja joutuu D-finaaliin muuttuneiden olosuhteiden takia eikä saa alifinaaleissa pahinta ruoskaa alle, niin musta on ihan luonnollista, että hän nousee sinne A-finaaliin vaikka väkisin, kuten nyt kävi. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos A-finaaliin normaalisti kuuluva kuljettaja joutuu D-finaaliin muuttuneiden olosuhteiden takia eikä saa alifinaaleissa pahinta ruoskaa alle, niin musta on ihan luonnollista, että hän nousee sinne A-finaaliin vaikka väkisin, kuten nyt kävi. :)
Boldattuun kiva pikku lisä:
Juttelin Villen (rataheppu) kanssa B-finaalin aikana seiskasta, ja se totesi sen menevän lujaa sateella.
Myönsi siis suoraan että näytti ihan ylivoimaiselta, vaikka tietty ratissa oli osaava kuskikin.
Sitten tuli se pommi: #7 oli kuulemma ollut lussuimmasta päästä kun olivat testanneet autoja aiemmin,
ei kuulemma silloin ollut mitenkään erityinen, päinvastoin huonoimpia porukasta...
Eli sade muuttaa asioita, itse epäilen että jopa moottoreista alkaa löytymään eroja, toinen toimii kostealla paremmin kuin toinen jne...

Kuitenkin ihmettelivät siellä varikolla asiaa myös...
 

Örfil

Guest
EEE......ÖÖÖÖ.....yks kysymys. Minä ja Nasty olimme aika aseettomia. Missä hitossa sinä olit?:doubtful:
Nurmikolla!

Eikös se oltu sovittu että kierroksella 3 kerätään kukkia ja juodaan kahvit siinä filtillä? Taas olin ainoa joka piti sovitusta kiinni...:wink:
 

Örfil

Guest
Eli sade muuttaa asioita, itse epäilen että jopa moottoreista alkaa löytymään eroja, toinen toimii kostealla paremmin kuin toinen jne...
Tarkemmin sanottuna asia menee kaasaripuolelle näissä keleissä.
Kaasareiden kalvot alkaa toimimaan eri lailla noissa lämpötiloissa kosteuksilla = tehoeroja!
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Näitä autoja arvioitaessa käy helposti niin että paras (#7) on normaali auto ja kaikki muut "ihan paskoja":) Jos taas muita autoja vertaa keskenään niin erot on paljon pienempiä, vain tuo #7 oli ylivoimainen.Ja toisaalta #1 oli toinen ääripää. Taito on myös saada autosta kaikki irti kuten dominic sanoi. Nasty muutti ajotyyliä rallityyliseksi #2 (ei kääntynyt vasemmalle) ja ylsi lähtönsä kolmanneksi. Ja Haikki ajoi sillä erävoiton.

Sateella autot muuttuvat täysin. Kummallista. Liekö rengaspaineiden pienet erot korostuvat vai mistä johtuu ettei joku auto yht äkkiä käänny toiseen suuntaan. Kosteus varmasti vaikuttaa moottoriin. Sen huomaa jo henkilöautoillakin -usein vaan parantavasti.

--
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Sateella autot muuttuvat täysin. Kummallista. Liekö rengaspaineiden pienet erot korostuvat vai mistä johtuu ettei joku auto yht äkkiä käänny toiseen suuntaan. Kosteus varmasti vaikuttaa moottoriin. Sen huomaa jo henkilöautoillakin -usein vaan parantavasti.
Voi myös olla, että auto+ajotapa -yhdistelmä on sateella paljon kriittisempi. Huonosti kääntyvä auto kääntyy sateella...tai no, ei käänny. Sitä on pakko ajaa kaasulla luistattaen, jos taas kuski ei tätä hallitse, niin vähän on tehtävissä.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tarkemmin sanottuna asia menee kaasaripuolelle näissä keleissä.
Kaasareiden kalvot alkaa toimimaan eri lailla noissa lämpötiloissa kosteuksilla = tehoeroja!
Seiska oli merkitty mulle aika-ajoon mutta oli pukilla. Kyselin järkkäriltä auton perään ja olivat kuulemma puhdistaneet kaasarin tms. Ohjasivat mut silti varmuuden vuoksi vitoseen vedoten että siinä en tarvisi poljinpintoja polkimiin. Kysyin, onko vitonen huonompi, ei kuulemma. Vitonen oli hyvä, mutta remontin jälkeen seiskakin ilmeisen hyvä
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Komppaan! Alkaa jo haukotuttamaan kommentit ala "kävi taas huono autotuuri". Rattimies ajaa sillä minkä alle saa ja sopeuttaa ajotyylin sen mukaan :ahem: Välillä tulee turpaan ja toisaalta taas ei. Ei se elämä tähän lopu.

Kummasti kaikilla oli eilen vaan "aliohjaavia autoja" kun joka hiton auto oli sellainen. Sateella ei vaan ole pitoa edessä.
Tää oli myös suurin yllätys mulle. Itse kuvittelin että sadekelillä autosta lähtee kiihdyttäessä helposti perä irti ja jarruttaminen on vaikeaa ja "kelkkamaista". En osannut aavistakaan että käytännössä myös ajetaan täysin ilman eturenkaita!

Kokemusta viisaampana!
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kummasti kaikilla oli eilen vaan "aliohjaavia autoja" kun joka hiton auto oli sellainen. Sateella ei vaan ole pitoa edessä.
Jotkin eläim... eikun autot ovat aliohjaavampia kuin toiset autot. Juu, ei muakaan kukaan kieltänyt ajamasta #2:lla luistatellen, mutta kun ei osaa niin ei osaa. Ajotaito on yksi kuljettajan ominaisuus, siinä missä painokin.
 

Örfil

Guest
Sellaista netistä lukemaani vinkkiä sovelsin kisaan eli märällä painopiste olis hyvä saa ylös jotta auton saa pukkaamaan kolmelle pisteelle paremmin.

Otin kisaan lisäpenkin jolla istuin ylös ja eteen niin, että hyvä että mahduin kuppiin! Kisassa auto toimi hyvin, kaikki mokat meni kuskin piikkiin :ahem: Ehkä toi auttoi. Ja hittoako siellä pyörin nurmella...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Nyt kun näistä sadenikseistä ja ongelmista on päässyt keskustelemaan niin palo ja mielenkiinto yrittää uudestaan on aika kova. Vauhtia täytyy vaan ymmärtää ottaa pois ja autoa täytyy liu'uttaa sitä enemmän, mitä aliohjaavampaa mallia se on.
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Sellaista netistä lukemaani vinkkiä sovelsin kisaan eli märällä painopiste olis hyvä saa ylös jotta auton saa pukkaamaan kolmelle pisteelle paremmin.
Mullahan pitäis olla sitten etua sadekelillä :idea:

Edit: Viime kesänä kun ensimmäisen kerran ajoin ulkoradalla, mulle sattui auto, jossa penkkiä oli nostettu (älkää kysykö miksi, ihmettelin sitä itsekin), ja siinä ei pysynyt sisäpuolen renkaat yhtään radassa kiinni. Ajaminen oli täysin mahdotonta vaikka yritin roikkua irti penkistä siirtäen painoa sisäpuolelle, mutta silti vaan lähti renkaat pompottamaan ja oli pakko nostaa kaasu ylös tai nurmialue olisi kutsunut. Kerran tuli pyyhkäistyä tosin yksi mutka suoraksi, kun ajokki loikkasi aika äkäisesti kahdelle pyörälle, säikähdin sitä ja liian suuren korjausliikkeen vuoksi mentiin vauhdilla ulos.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
ja autoa täytyy liu'uttaa sitä enemmän, mitä aliohjaavampaa mallia se on.
Mutkaan 7 (jossa pyörin vähän väliä) ei auttanut muu kuin vetäistä pyörät linkkuun jo hyvissä ajoin ennen sitä sivutietä. Ja sitten keskeltä sisään.

Eilen oli sellainen keli että jopa se pääsuoran pikku mutka piti ajaa jarrun kanssa. Autot vaan puski joka mutkassa. Pikku jarrunäpäytyksillä autoon sai kulkua.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Mutta jottei lopeteta paskan makuun, niin meillähän oli siellä kaikilla todella MUKAVAA ja muutenkin kun oppii tuntemaan tyyppejä paremmin, niin hyvää juttuakin lentää. Loistava porukka, hieno laji ja sade tuo mukavaa vipinää ja jännitystä kisoihin. Nautin LÄHES joka hetkestä paikan päällä koleasta säästä huolimatta.
Pakko vielä palata tähän kommenttiin. Tässä on yksi isoimmista syistä, miksi osallistun lähes jokaiseen kisaan, vaikka rahaa palaakin melko paljon. Rennon porukan kanssa on paljon kivempaa kuin sellaisissa kisoissa, joissa on kireä ilmapiiri ja kuljettajat pitävät toisiaan vihollisina. Tietysti nautin ajamisesta valtavasti, mutta rento ja mukava porukka on myös iso plussa! Eilenkään paska sää ei pilannut hyvää tunnelmaa :ahem:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mutkaan 7 (jossa pyörin vähän väliä) ei auttanut muu kuin vetäistä pyörät linkkuun jo hyvissä ajoin ennen sitä sivutietä. Ja sitten keskeltä sisään.

Eilen oli sellainen keli että jopa se pääsuoran pikku mutka piti ajaa jarrun kanssa. Autot vaan puski joka mutkassa. Pikku jarrunäpäytyksillä autoon sai kulkua.
Tarkoitatko kuitenkin takasuoran pikku mutkaa? Sitä jota ei ole ratakartoissakaan mutkaksi merkattu. :D

Meinaan se oli mulle paikka, jossa usko loppui kesken ja suurin syy, miksi keskeytin. En vaan pystynyt ymmärtämään ja hyväksymään sitä, ettei se auto vaan niissä nopeuksissa taivu siitäkään vaan eturenkaat nousee vesipatjan pinnalle.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tarkoitatko kuitenkin takasuoran pikku mutkaa? Sitä jota ei ole ratakartoissakaan mutkaksi merkattu. :D

Meinaan se oli mulle paikka, jossa usko loppui kesken ja suurin syy, miksi keskeytin. En vaan pystynyt ymmärtämään ja hyväksymään sitä, ettei se auto vaan niissä nopeuksissa taivu siitäkään vaan eturenkaat nousee vesipatjan pinnalle.
Kakkonen menee nostamatta sateellakin.
Tarkoitatko tuota "mutkaa" nro. 2? Mullakin oli uusi juttu että siinä tarvitsi tehdä peliliikkeitä. Viime vuonna tosiaan meni nostamatta sateellakin
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Kummasti kaikilla oli eilen vaan "aliohjaavia autoja" kun joka hiton auto oli sellainen. Sateella ei vaan ole pitoa edessä.
Jep, olen joskus täällä todennutkin että mikään auto ei käyttäydy sateella hyvin eikä slikseillä kuulukaan.
 

Makkonen

Guest
Tarkoitatko kuitenkin takasuoran pikku mutkaa? Sitä jota ei ole ratakartoissakaan mutkaksi merkattu. :D

Meinaan se oli mulle paikka, jossa usko loppui kesken ja suurin syy, miksi keskeytin. En vaan pystynyt ymmärtämään ja hyväksymään sitä, ettei se auto vaan niissä nopeuksissa taivu siitäkään vaan eturenkaat nousee vesipatjan pinnalle.
Mä pääsin kerranpari sen tuurilla hana pohjassa, mutta pää ei antanut noita kahta kertaa lukuunottamatta mennä täysillä. Tuli vaan uskonpuute. Ois se mennyt jos ois ollut munaa mennä.
 
Ylös