No niin ja hieno Turkin kilpailu on sitten nähty... ja myös dramaattinen... Päivän piti olla Red Bullin... mutta kuinkas kävi? Tallikaverit kolaroivat sitten itsensä pihalle ja sitten Vettel keskeytti ja Webber menetti melkein varman voiton kisasta tällaiseen perseilyyn...:jaska: kolarin syyksi epäilin ensin sadetta, mutta lämpötila radalla sulatti sen mahdollisuuden saman tien ja myös radan epätasaisuus olisi voinut olla syynä, mutta näyttää kyllä nyt siltä monen uusinnan jälkeen, että jos pitää syyttää tästä jotain niin kumpaakin sillä kumpikin tekee omat virheensä... muutoin tämä tilanne vaikuttaa vain huonon tuurin ja kilpailutilanteen yhdistelmältä. Tämmöistä on moottoriurheilu.
Kisan voitti sitten oikein pikku korvakorun omistava Hamilton joka pitäisi diskata korvakorujen pidosta... mutta on aikoja jolloin jotkut kuskit saavat aivan vapaasti tehdä melkein mitä tahansa sääntöjen vastaista ja tuomarit ummistavat silmänsä. Buttonille ja Hamiltonille hattua pitää silti nostaa hienosta ajosta joka päätettiin osittain pelon ja järjen mukaan, sillä kisa olisi ollut melkoinen, jos vielä nämäkin herrat olisivat kolaroineet. Buttonin ilme oli silti paljon puhuva ja bensanvähyys oli meriselitystä tallimääräykselle. Toista oli Timo Glockilla jolla bensa saattoi mennä lopussa vaarallisen vähiin. Webber sai toki Buttonia kiinni varikolla käytyään, mutta neljä sekuntia kiinni per kierros ei riittänyt lopussa. Kisassa varjomaisena miehenä ajoi Schumi neljänneksi ja Rosberg ajoi kuitenkin viidenneksi.
Renkaiden liiallinen kuluminen pilasi Rosbergin kisan nyt aika täysin. Tiedä sitten oliko jotain auton jousitukseen ja korin puristusta suhteessa renkaisiin vai muutoin vain jotain ongelmaa... Kubicalta myös hieno kisa ja lisäksi erityisesti Vitali Petroville pitää myös hattua nostaa tämän päivän kisasta. Massa taas ajoi minkä pystyi näkymättömän juhlakisan ja Alonsokin järjesti ohjelmaa ja pilasi Petrovin kisan... Sutil ja Kobayashi saivat keskeytyksien takia pienen lahjan muilta ajamalla pisteille. Liuzzin, Barrichellon ja Hülkenbergin kisat olivat vaikeuksien täyttämä ja eipä siitä paljon sanottavaa ole. Buemin kisa meni pieleen jo alusta asti ja Alguersuarin kisa ei myöskään mikään hyvä ollut... ja myös De la Rosan kisa ei myöskään ollut vaikka lopussa pisteelle oli mahdollisuus.
Uusien tiimien ajosta voi sanoa, että Virginit pääsivät kisan maaliin mutta ajoittain vaikuttaa siltä, että Sennan otettua HRT:llä harppauksia eteenpäin Virginillä voi tätä vauhtia olla vaara jäädä hitaimmaksi tiimiksi radalla. HRT taas on kirinyt huolimatta vaikeuksista eroa huikeasti alun 11,5 sekunnista vain noin 5 sekuntiin ja uusiinkin tiimeihin ero on pienentynyt selvästi mutta tekniset vaikeudet ja todella suuri ailahtelevuus kuskien voimasuhteissa vaikeuttavat vielä taivalta. Lotuksella taas on ongelmia kun ohjaustehostimet ja vaihteet hajoavat vähän väliä ja kaasutin särkyy myös eli Trullilla taisi se mennä kun Kovalaisella vain kaasu hävisi ilman sen kummempaa vikaa.
Kisasta muuta sanottavaa on sen verran, että selostuskaksikko oli kyllä taas pihalla kuin lumiukot...:thumbdown onhan se vaikeaa erottaa Hülkenbergin ja Barrichellon kypäriä, mutta luulisi silti hoitavan homman jotenkin mutta ei... Sennan ohittaminen toisesta Virginistä ja alun jutut hieman taaempana jäivät myös tajuamatta... ja siellä vaan Nicolet ruudussa näkyy ja muutenkin on huomio taas missä liene... mielenkiintoa kisassa riitti ja hienoa taistelua oli. Jotenkin pitkään ja suurimman osan kisaa tuntui kun olisi katsellut taas Keken ajan formuloita jolloin turbolla ajavat kuskit menivät menojaan ja siellä se Keke vaan ajo maaliin ilman turboja... sadetta saatiin ja kylmemmällä radalla oltaisiin nähty vieläkin parempi kisa, mutta kaikkiaan tämä kilpailu oli hieno omine vikoineen varikkokelloista ja selostajien kohelluksesta piittaamatta.
Varikon kellot eivät taineet TV-kuvista näyttää kertaakaan varikon kestoaikaa muuta kuin kokonaisajan, mutta pysähdykset olivat haarukassa 5-9 sekuntia eli hieman hitaampia pysähdyksiä kuin tähän asti kaudella toistaiseksi. Seuraava kisa onkin Kanadassa jossa pystyy taas vertaamaan vanhoja renkaita uusiin sillä Turkissa pehmeät kesti 14-18 kierrosta ja kovat loppuun asti vaikkakin jälleen ne olivat kisan lopussa aivan loppu paitsi Webberillä näistä ns. Kovista kuskeista joten varikkopysähdyksiä olisi nähty jos alussa olisi ollut kovat renkaat ja vasta sitten pehmeät.
Kanadassa aikoinaan ajettiin C-renkailla enimmäkseen, mutta myös B-seoksella pärjäsi. A-renkaat taas olivat melkoista riskiajoa sillä ainoat riskinottajat vuoden 93 kisassa olivat vain Fittipaldi ja Comas jotka ajoivat A-renkailla. Muut ajoivat B ja C-renkailla sillä D-seoksella ei kyennyt ajamaan kovin pitkään hyvin ja ne eivät myöskään kestäneet kauan. Webber kuitenkin johtaa ja saa nähdä miten käy ensi kisassa.