Formula 1 - 2010 - Turkki: Kilpailu ja jälkipuinti

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
On ennakoitavissa vain, jos näkee toisen tulevan liian kovaa. Rinnakkain ajava ei voi tällaista nähdä tai olettaa. Lisäksi Markilla oli ihan yhtä todennäköistä, että hän olisi ajanut mutkan leveäksi
Vettel oli rinnalla mutta hieman edellä. Webber olisi ollut aitiopaikalla arvioimaan selviääkö Vettel kunnialla tulevasta mutkasta.

Miksi Markilla olisi ollut samanlaiset todennäköisyydet ajaa mutka leveäksi jos hänellä oli vähemmän huono ajolinja?
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Ai käänsi vai? Minun mielestäni hän oli jo alunperin vasemmassa laidassa ja siinä vaiheessa kun hän hitusen siirtyi OIKEALLE, niin Vettel päätti mennä vasempaan laitaan.
0:45 eteenpäin
http://www.youtube.com/watch?v=XFnvLMOsKHw
Jotenkin tuo näyttäis siltä, että Vettel on ensin menossa oikealta puolelta, mutta Webber siinä vaiheessa siirtyy myös oikealle ja Vettel heti perään vasemmalle ja Webberin vierelle. Varmaan tallissa joka tapauksessa kehutaan poikia, että: "Hyvä, juuri näin!".
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Joku mainitti ettei Webberin olisi ollut järkevää yrittää estää ohitusta kun Vettel oli sen verran paljon nopeampi, että menisi jokatapauksessa ohi myöhemmin. Webber ajoi tuossa vaiheessa jo bensansäästö-moodissa, minkä takia Vettel oli nopeampi.

Vettelin olisi kuitenkin pitänyt ryhtyä samaan operaatioon tuon kyseisen kierroksen jälkeen ja käytännössä tuo oli ainut realistinen hetki jolloin Vettel voisi yrittää ohitusta.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Avainsana edelleeen kuten sinulle on monta kertaa koitettu sanoa: Vettelillä olisi vielä selvästi huonompi linja.
Ja kuten olen sinulle jo monesti sanonut, se ei ollut selvästi huonompi linja kuin vierellä ajavalla Markilla.


No tilaa olisi ollut alunperin enemmän.
Alun perin sitä tilaa oli koko radan leveys, kunnes Vettel teki valinnan ja Mark pakotti hänet sille puolelle laitaan. Mark olisi tehnyt varmasti saman myös toiselle puolelle, sillä erolla että Markilla olisi ollut silloin sisälinja. Siksi Vettelin kannatti valita vasen puoli.

Hän olisi voinut pakottaa Webberiä huonommalle ajolinjalle.
Ahaa, siis Mark ei mielestäsi voinut pakottaa Sebastiania reunaan, mutta Sebastian olisi voinut pakottaa Markin. Aika jännää.

Ai käänsi vai?
Kyllä.

Minun mielestäni hän oli jo alunperin vasemmassa laidassa ja siinä vaiheessa kun hän hitusen siirtyi OIKEALLE, niin Vettel päätti mennä vasempaan laitaan.
0:45 eteenpäin
http://www.youtube.com/watch?v=XFnvLMOsKHw
Alun perin hänen ajolinjansa oli keskellä, josta hän teki pienen liikkeen oikealle jolloin Vettel käänsi vasemmalle puolelle. Tässä vaiheessa Mark alkoi leikkaamaan vasemmalle pakottaen Vettelin aivan reunaan viivojen päälle. Katso tuo video alusta asti, noin kohdassa 14-15 sekuntia Mark selvästi leikkaa vasemmalle ja pitää sen jälkeen sen linjan loppuun asti.

Jos Vettel olisi jatkanut suoraan kauemmin niin hän olisi ehkä päässyt Webberin edelle ja voinut vapaasti (tai ainakin selvästi vapaammin) vaihtaa linjaa.
Ei ollut enää aikaa ja oli täysin oletettavissa että Mark olisi ottanut linjaa vasemmalta parantaakseen ajolinjaansa.

Jos ei olisi ehtinyt edelle, niin hänellä olisi ollut epäedullisempi ajolinja seuraavaan mutkaan.
Jos Mark olisi ottanut linjaa selvästi oikealta puolelta, niin silloin hänellä olisi ollut parempi jarruttaa ja enemmän mahdollisuuksia ajolinjan suhteen. Lisäksi hän olisi ajolinjan loivuuden vuoksi voinut ylläpitää korkeampaa nopeautta ensimmäisessä mutkassa ulkolinjalla ja siten saanut sisälinjan seuraavaan mutkaan kuten Button teki.

Ainakin videoiden ja kuvien perusteella Vettelillä oli tilaa ajaa suoraan. Webber ajoi suoraan eteenpäin eikä yrittänyt estää Vettelin edellepääsyä tuossa tilanteessa.
Yleensä kaikki kuljettajat ottavat sisälinjalta jonkin verran ulospäin ennen jarrua. Markin olisi pitänyt tajuta tuo. Lisäksi Markilla ei ollut mitään järjellistä syytä enää jatkaa tuolla linjalla.


..mutta tuo tila tuolla tarkoittaa käytännössä sitä, että Vettelillä oli tilaa ajaa suoraan tässä tilanteessa eikä hänellä ollut riskiä ajautua nurmikolle.
Miksi Mark olisi pakottanut Vettelin ajamaan aivan laidassa suoraan renkaat kyljistä koskien? Tallipäällikkökin on moneen kertaan sanonut että heidän pitää jättää toisilleen tilaa, ei se tarkoita että ajetaan kosketusetäisyydellä. Mark ei hyötynyt tuosta ajolinjasta enää kun kerran Vettel oli jo nousemassa rinnalle. Silloin hän olisi voinut ajatella asiaa eteenpäin ja parantaa omaa selviytymistään seuraavassa mutkassa ottamalla paremman ajolinjan.

Vettel kuitenkin liikahtaa oikealle ilmeisestikin yli metrin verran ja törmäsi suoraan ajavan Vettelin autoon.
Ei lähellekkään metriä, joitain kymmeniä senttejä. Edelleen, Markin olisi pitänyt jättää Vettelille tilaa kun ei enää voinut rinnalle pääsyä estääkkään.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Minun mielestäni hän oli jo alunperin vasemmassa laidassa ja siinä vaiheessa kun hän hitusen siirtyi OIKEALLE, niin Vettel päätti mennä vasempaan laitaan.
0:45 eteenpäin
http://www.youtube.com/watch?v=XFnvLMOsKHw
Vielä kommenttia tuosta videosta. Aika tarkkaan saa katsoa, että tuollaisesta in-car -kuvasta pystyy erottamaan kuinka paljon kumpikin auto liikkuu sivusuunnassa. Kun se kamera on toisessa autossa niin helposti näyttää siltä, että se naapuri siinä soutaa pitkin rataa vaikka todellisuudessa kumpikin auto liikkuu hiukan, mutta eri suuntiin.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Aivan, Vettel vaihtoi linjaa ja törmäsi toiseen autoon tuon johdosta.
Ja sinä väitit, että he eivät edes vielä olleet siinä paikassa suoralla, jossa olisi kannattanut ajolinjaa vaihtaa tulevaa mutkaa ajatellen. Kyllä olivat, viimeisiä hetkiä ennen jarrua.


Koska Webber ajoi sillä puolella jo alun alkaen? Webber valitsi ensin ajolinjansa ja Vettel valitsi normaalin ajolinjan sijaan lijan mikä oli vielä Webberiä kauempana normaalista linjasta.
Paitsi että ei ajanut, Webber ajoi alun perin edellisestä mutkasta tultaessa keskellä ajaen kohden oikeaa laitaa, niin kuin normaali ajolinja menee. Webber leikkasi vasemmalle nähdessään peileistään Vettelin yrittävän ohitusta siltä puolelta, pakottaen Vettelin aivan laitaan ja pitäen linjan siinä loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Olipahan aikamoinen tapahtuma, kun liveraportin autosportista luin. Vettelin kausi jatkuu mollivoittoisena, ja Webber tästä ehkä vähän henkistä niskalenkkiäkin sai. Vettel ei ole aiemminkaan esittänyt vakuuttavaa rengas-rengasta vasten ajoa, vaikkei vastaavaa töppäilyä olekaan tapahtunut. Nopeus jos riittää, sillä kerkiää kuitenkin vielä korjaamaan paljon.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
mutkasta

Vettel oli rinnalla mutta hieman edellä. Webber olisi ollut aitiopaikalla arvioimaan selviääkö Vettel kunnialla tulevasta mutkasta.
Ihan yhtä lailla hän olisi ollut aitiopaikalla ajaessaan enemmän oikealla. Lisäksi hän olisi saanut pitävämmän osan radasta jarrutukseen, joka olisi vähentänyt todennäköisyyttä hänen itsensä ajaa mutkaa pitkäksi.

Miksi Markilla olisi ollut samanlaiset todennäköisyydet ajaa mutka leveäksi jos hänellä oli vähemmän huono ajolinja?
Koska ajoi käytännössä yhtä huonolla linjalla. Hänellä olisi siis ollut yhtä lailla mahdollisuus ajaa jarru pitkäksi. Lisäksi ajaessaan likaisella puolella noin lähellä toista autoa on aina myös se riski, että esim. rinnalla olevan auton perä lähtee jarrussa luistamaan sivulle, jolloin kolarin todennäköisyys kasvaa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Eipä ole, hänhän ei käännä rattiaan.
On on vaikka kuinka haluat nähdä Webberin syyllisenä. Pienimmät ratinliikkeet eivät kunnolla näy mutta incar kamerassa valkoinen viiva erkanee pikkuhiljaa kauemmas.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
salaliitto!

Joku mainitti ettei Webberin olisi ollut järkevää yrittää estää ohitusta kun Vettel oli sen verran paljon nopeampi, että menisi jokatapauksessa ohi myöhemmin. Webber ajoi tuossa vaiheessa jo bensansäästö-moodissa, minkä takia Vettel oli nopeampi.
Tuosta ne jauhoivat BBC:n jälkilähetyksessä, että oliko talli yrittänyt pelata ohitusta Vettelille kehoittamalla Webberiä ajamaan hitaammin ja samalla laittanut Vettelin laittamaan lisää höökiä koneeseen. Vettelillä oli kolme-neljä edellistä kierrosta selvästi nopeampia kuin Markilla. Mark olisi sitten sen tajutessaan ottanut suutuspäissään turhaa riskiä yrittäessään estää ohitusta.

Mene ja tiedä, tällaisiakin kikkailuja on tapahtunut ennenkin ykkösissä. Jos pitää paikkaansa, niin Horner voi julistaa toisen tallipaikan vapaaksi ensi kaudeksi, sillä tuskin Markia kiinnostaa enää jatkaa tallissa joka yrittäisi sabotoida hänen mestaruusmahdollisuuksiaan.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
On on vaikka kuinka haluat nähdä Webberin syyllisenä. Pienimmät ratinliikkeet eivät kunnolla näy mutta incar kamerassa valkoinen viiva erkanee pikkuhiljaa kauemmas.
Hyvin vähän ja vasta sekuntia ennen törmäystä. Siihen asti Webber ajaa suoraan kun Vettel on rinnalla.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Markin piikkiin meni tämä kolari.

Jenson pelasi tuon saman tilanteen Lewiksen kanssa paljon paremmin hetkeä myöhemmin ekassa mutkassa. Pakotti pysymään vasemmassa reunassa niin pitkään kuin mahdollista, mutta jarrutukseen tultaessa palasi ajolinjalleen. Tätä Webber taas ei tehnyt.
Kerro tuo sääntö tuonne fiallekin, tarkalleen kuinka paljon ennen mutkaa on pakko mennä ulkokaarteen puolelle. Nyt W ei ehtinyt kun V käänsi päin ja kolariin.
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Markin piikkiin meni tämä kolari. Sija oli tuossa vaiheessa menetetty. Webberin olisi pitänyt vaan hyväksyä se ja palata takaisin omalle puolelleen. Ja hakea hyvää linjaa seuraavaan mutkaan mahdollista kuittaus paikkaa silmällä pitäen.
Täyttä paskaa.

Jos tuolle linjalle lähdettäisiin niin kuljettajat alkaisivat vain yrittämään sisäkautta ohi ja jättäisivät jarrutuksen myöhäisemmäksi kuin ulkokaarteessa olevalla ohitettavalla.

Niin pääsee kyllä ehkä autonmitan ohitettavan edelle noin sekunnin ajaksi mutta sehän siis riittää sinun mielestä kun ollaan jo kuitenkin edellä vai mitä? "Ohitetun" pitää vaan hyväksyä tämä ja antaa tietä väistämällä.

Hei haloo, joku tolkku.

Webber näytti olevan palaamassa radan oikeaan reunaan seuraavaa vasemmalle kääntyvää kaarretta varten mutta vettel käänsi vielä jyrkemmin.

Vettelin olisi pitänyt joko ajaa 100% ohi (jos tietää ettei onnistu niin miksi yrittää) ja mennyt vasta sitten optimilinjalle tai hiukan nostanut kaasua, jättäytyä taakse ja mennyt sitten optimilinjalle ja yrittänyt myöhemmin uudelleen.

Aivan naurettavaa amatöörien höpinää odottaa että autokilpailussa voi sukeltaa paskalla linjalla kaarteeseen sisäpuoletla ja odottaa että saa tilaa vaikka on melkein varmaa että jarrutus menee pitkäksi ja ohitetun kylkeen jos ohitettu ei tee tilaa ja väistä ulos radalta.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Ja kuten olen sinulle jo monesti sanonut, se ei ollut selvästi huonompi linja kuin vierellä ajavalla Markilla.
Niin no joka toisessa viestissä mainittet ettei Mark saanut mitään etua ja joka toisessa että tästä tuli hieman etua muttei tarpeeksi. Sano sitten kun päätät.

Jos kaksi autoa ajaa rinnakkain ja molemmat kääntyy vasemmalle vasemmasta reunasta, niin sisäkurvissa olevalle autolle tulee tässä tilanteessa suurempi haitta kuin jos rinnakkain ajaminen tapahtuisi hieman oikeammalla. Noin sisämutkasta kääntyessä kääntymiskulma on jo niin terävä, että siitä aiheutuu jo suurempaa haittaa.

Alun perin sitä tilaa oli koko radan leveys, kunnes Vettel teki valinnan ja Mark pakotti hänet sille puolelle laitaan.
Tietysti Vettel olisi voinut valita oikean reunan ja jarruttamisen myöskin. Vettelillä oli myös tilaa ajaa suoraan eteenpäin.

Mark olisi tehnyt varmasti saman myös toiselle puolelle, sillä erolla että Markilla olisi ollut silloin sisälinja. Siksi Vettelin kannatti valita vasen puoli.
Toisaalta Vettel olisi saanut tuossa optimaalisemman ajolinjan seuraavaan mutkaan. Tunnut unohtavan sen seikan, että tuossa oli kyseessä shikaanista. Vettelin vauhtierolla hän olisi todennäköisesti saanut sisälinjan shikaanin seuraavaan osaan.

Ahaa, siis Mark ei mielestäsi voinut pakottaa Sebastiania reunaan, mutta Sebastian olisi voinut pakottaa Markin. Aika jännää.
En tietääkseni ole maininnut etteikö Mark olisi voinut pakottaa Sebastiania reunaan.


Missä kohtaa? Ei näy ainakaan linkkaamassani videossa


Alun perin hänen ajolinjansa oli keskellä, josta hän teki pienen liikkeen oikealle jolloin Vettel käänsi vasemmalle puolelle.
Pauseta kohtaan 0:46 onko tuo mielestäsi keskellä? Jos kanttari lasketaan mukaan niin autonmitta vasempaan reunaan.

Tässä vaiheessa Mark alkoi leikkaamaan vasemmalle pakottaen Vettelin aivan reunaan viivojen päälle. Katso tuo video alusta asti, noin kohdassa 14-15 sekuntia Mark selvästi leikkaa vasemmalle ja pitää sen jälkeen sen linjan loppuun asti.
Ei tuossa näy merkityksellistä muutosta suuntaan tai toiseen. Se on varmaa että tuossa on kokoajan yhden auton leveyden verran tilaa vieressä joten Vettelillä oli tilaa ajaa suoraan.

Ei ollut enää aikaa ja oli täysin oletettavissa että Mark olisi ottanut linjaa vasemmalta parantaakseen ajolinjaansa.
Miksi oli oletettavissa, että Webber antaisi Vettelille paremmat mahdollisuudet selvitä mutkasta tarpeeksi nopeasti?

Jos Mark olisi ottanut linjaa selvästi oikealta puolelta, niin silloin hänellä olisi ollut parempi jarruttaa ja enemmän mahdollisuuksia ajolinjan suhteen. Lisäksi hän olisi ajolinjan loivuuden vuoksi voinut ylläpitää korkeampaa nopeautta ensimmäisessä mutkassa ulkolinjalla ja siten saanut sisälinjan seuraavaan mutkaan kuten Button teki.
..mutta edelleen Vettelin kääntymiskulma olisi ollut tässä vaihtoehdossa selvästi jyrkempi kuin mitä se olisi ollut toisessa reunassa


Yleensä kaikki kuljettajat ottavat sisälinjalta jonkin verran ulospäin ennen jarrua. Markin olisi pitänyt tajuta tuo. Lisäksi Markilla ei ollut mitään järjellistä syytä enää jatkaa tuolla linjalla.
Sieltä sisälinjalta otetaan jonkin verran ulospäin siksi, että saataisiin parempi kääntymiskulma. Mitä terävämmäksi tuo kulma tulee sitä vaikeampaa on vetää mutka nopeasti läpi. Tuosta syystä olisi ollut järjetöntä antaa Vettelille linja missä hänellä on paremmat mahdollisuudet pitää sen verran vauhtia ensimmäisessä mutkassa, että hän voisi blokata Webberiä seuraavan mutkan kohdalla.

Miksi Mark olisi pakottanut Vettelin ajamaan aivan laidassa suoraan renkaat kyljistä koskien? Tallipäällikkökin on moneen kertaan sanonut että heidän pitää jättää toisilleen tilaa, ei se tarkoita että ajetaan kosketusetäisyydellä.
Renkaat eivät olleet kosketusetäisyydellä ennen kuin Vettelin auto lähti oikealle päin. Vettel sitäpaitsi valitsi sen ahtaamman puolen ohitukseensa ja tuo tila pysyi melkolailla täsmälleen samanlaisena.


Mark ei hyötynyt tuosta ajolinjasta enää kun kerran Vettel oli jo nousemassa rinnalle. Silloin hän olisi voinut ajatella asiaa eteenpäin ja parantaa omaa selviytymistään seuraavassa mutkassa ottamalla paremman ajolinjan.
Samalla hän olisi ajatellut vielä enemmän Vettelin selviämistä seuraavassa mutkassa. Tämä siirtyminen olisi antanut Vettelille paremmat mahdollisuudet ajolinjojen suhteen ja paremmat mahdollisuudet kiilaamiseen ensimmäisessä mutkassa.

Ei lähellekkään metriä, joitain kymmeniä senttejä.
Renkaan leveyttä mittana käyttäen tilaa oli näemmä n. 70-80cm

Edelleen, Markin olisi pitänyt jättää Vettelille tilaa kun ei enää voinut rinnalle pääsyä estääkkään.
Edelleen oli tilaa ajaa suoraan. Edelleen oli tilaa jarruttaa. Ei Markilla ole velvollisuutta antaa Vettelille parempaa ajolinjaa tuossa tilanteessa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Paitsi että ei ajanut, Webber ajoi alun perin edellisestä mutkasta tultaessa keskellä ajaen kohden oikeaa laitaa, niin kuin normaali ajolinja menee.
En oikein ymmärrä miksi et suostu katsomaan tuota videota ja nimenomaan kohtaa 0:46 missä Webber on jo tulossa mutkassa ja hänen vasemmalla puolella on vajaa autonmitta tilaa (autonmitta kanttareineen)? Vai onko tuo suora tuossa kohtaa niin kapea, että myös Webberin oikealla puolella oli tuo vajaa autonmitta tilaa?

Webber leikkasi vasemmalle nähdessään peileistään Vettelin yrittävän ohitusta siltä puolelta, pakottaen Vettelin aivan laitaan ja pitäen linjan siinä loppuun asti.
Pakottaen laitaan? Vettel meni heti ohitukseen lähtiessään laitaan ja pysyi melko hyvin siellä kunnes lähti vaihtamaan linjaa.
 
Viimeksi muokattu:

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Vielä kommenttia tuosta videosta. Aika tarkkaan saa katsoa, että tuollaisesta in-car -kuvasta pystyy erottamaan kuinka paljon kumpikin auto liikkuu sivusuunnassa. Kun se kamera on toisessa autossa niin helposti näyttää siltä, että se naapuri siinä soutaa pitkin rataa vaikka todellisuudessa kumpikin auto liikkuu hiukan, mutta eri suuntiin.
Noh tuossa kannattaa verrata auton sijaintia suhteessa johonkin liikkumattomaan objektiin kuten reunaviivaan.
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Tiivistettynä:

Jos ohittaja tekee jotain typerää tai ohitusliikkeen joka ei todennäköisesti toimi (kuten sukeltaa liian kovaa sisäkaarteeseen josta todennäköisesti ajautuu suoraan kaarteen ulkoreunaan ja ohitetun kylkeen/eteen) niin kyllä se lopullinen vastuu on sillä ohittajalla joka on se tilanteen aktiivinen toimija. Ei voi odottaa että hädin tuskin ohitettu alkaa aina väistelemään ja mahdollistaa muuten tuhoon tuomitun ohituksen.

Fanitan kovasti Vettelin ajotaitoja mutta ei se silti estä minua katsomasta tuota tilannetta objektiivisesti.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Niin pääsee kyllä ehkä autonmitan ohitettavan edelle noin sekunnin ajaksi mutta sehän siis riittää sinun mielestä kun ollaan jo kuitenkin edellä vai mitä? "Ohitetun" pitää vaan hyväksyä tämä ja antaa tietä väistämällä.
Jos pääsee automitan ohitettavan edelle, tai edes puoli autonmittaa, niin voi jo olettaa toisen hieman antavan enemmän tilaa valita myös niitä hyviä ja huonoja ajo- ja jarrutuslinjoja. Vai olisiko Vettelin pitänyt jatkaa ja jatkaa ohitusta niin että välimatkaa olisi jo kymmenen metriä ja Webber edelleen yrittäisi painaa Vetteliä radan reunaan?
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Jos pääsee automitan ohitettavan edelle, tai edes puoli autonmittaa, niin voi jo olettaa toisen hieman antavan enemmän tilaa valita myös niitä hyviä ja huonoja ajo- ja jarrutuslinjoja.
Kaikki kuskit eivät ole Kovalaisen kaltaisia hiiriä, jotka luovuttavat taistelun sijasta heti kun toinen on hieman edellä. Mielestäni tuossa tilanteessa voisi olettaa, että kuski A pyrkii siihen ettei kuskilla B olisi helppoa kääntyä seuraavaan mutkaan.

Vai olisiko Vettelin pitänyt jatkaa ja jatkaa ohitusta niin että välimatkaa olisi jo kymmenen metriä ja Webber edelleen yrittäisi painaa Vetteliä radan reunaan?
Sen verran jatkaa ohitusta, että hän olisi tiennyt olevansa Webberin edellä kokonaan tai varmistua siitä, ettei linjavaihtoa tehdessä ole ketään tiellä.

---
Eli siis tiimin mielestä Mark olisi syypää, Rosbergin mielestä Sebastian:
"- Mielestäni tilanne oli hyvin selkeä. Mark ei liikkunut sivulle, mutta Sebastian antoi autonsa valua oikealle. Siellä oli Mark. Mielestäni tuo oli aivan selvä virhe Sebastianilta, vaikka hän olikin siinä vaiheessa jo edellä, Rosberg sanoi saksalaiselle Motorsport-Total.comille."
 
Viimeksi muokattu:
Ylös