Korjaan edelleen: 2-1 ja 37" sekä yläriman alareunasta huomaamatta jäänyt siihen päälle.Englanti vei pisteissä ja palkintopallipaikoissa.
Korjaan edelleen: 2-1 ja 37" sekä yläriman alareunasta huomaamatta jäänyt siihen päälle.Englanti vei pisteissä ja palkintopallipaikoissa.
Tietysti rikkeestä pitää rangaista, mutta eikö tää pistä vähän hälytyskelloja soimaan kun yhtäkkiä on yli puolitusinaa kuskia jotka eivät noudata sääntöä max-vauhdista turva-auton takana, kun tähän asti ei muistaakseni noin 30 vuoteen ole ollut yhäkään tapausta jossa edes yhtä kuskia olisi tutkittu vastaavan rikkeen takia? Todennäköisyys on sama kun jos vaikkapa ensi kisassa todettaisiin että 8 autoa on alipainoisia ja siten hylättävä. Ei kai nyt yhtäkkiä noin moni voi tehdä samaa virhettä yhtäaikaa, etenkin kun virheen luonne on sellainen että niitä tapahtuu todella harvoin edes yhdelle kuskille.Jos arvonnassa mukana olevat kuljettajat ovat todella ajaneet nopeammin kuin heidän olisi saanut ajaa niin totta kai siitä kuuluu antaa rangaistus. Se että rikkeen tekijöitä oli monta ei saa vaikuttaa rangaistukseen.
Niin, sääntöhän on uusi eli ei ihme ettei viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen ole ollut asiasta tutkintaa.Tietysti rikkeestä pitää rangaista, mutta eikö tää pistä vähän hälytyskelloja soimaan kun yhtäkkiä on yli puolitusinaa kuskia jotka eivät noudata sääntöä max-vauhdista turva-auton takana, kun tähän asti ei muistaakseni noin 30 vuoteen ole ollut yhäkään tapausta jossa edes yhtä kuskia olisi tutkittu vastaavan rikkeen takia? Todennäköisyys on sama kun jos vaikkapa ensi kisassa todettaisiin että 8 autoa on alipainoisia ja siten hylättävä. Ei kai nyt yhtäkkiä noin moni voi tehdä samaa virhettä yhtäaikaa, etenkin kun virheen luonne on sellainen että niitä tapahtuu todella harvoin edes yhdelle kuskille.
"Angry Alonso: Race manipulated"Alonson mielestä tuomarit mokasivat ja manipuloivat kisaa, pilaten sen sekä katsojilta että kuskeilta.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/84837
"Näinhän tämä menee, kaikki ovat meitä vastaan ja muut saavat tehdä mitä haluavat."
Enpä tiedä Alonso, kyllä minulla ainakin katsojana oli ihan hauskaa, kerro tämmösiä terkkuja tuomareille.
Onko näin? Mielestäni se on ollut aina sääntönä että kun SC tulee radalle niin kaikkien kuskien täytyy hidastaa vauhtia? Ehkä olen käsittänyt väärin. Mikä pointti olisi ollut pitää aivan viime aikoihin asti sääntöä että turva-auton takana saa kaahata niin lujaa kuin sielu sietää? Tuntuis vähän oudolta. Mikä pointti koko turva-autolla olisi jos ei sen aikana pitäis hidastaa. Olisko sulla mahdollisesti jotain linkkiä tueksi sun väitteelle että hidastaminen turva-auton radalle tullessa on uusi sääntö?Niin, sääntöhän on uusi eli ei ihme ettei viimeiseen kolmeenkymmeneen vuoteen ole ollut asiasta tutkintaa.
Turha se on miettiä: Alonsohan hidasti.Mietinpähän vaan, että mitä olisi herra Alonso itse tehnyt vastaavassa tilanteessa? Olisiko mies pelannut "puhtaasti" ja suosiolla hidastanut.
Ei muakaan Alonson paha olo haittaa, mutta se haittaa että tämän kauden tapahtumien jälkeen (Hamiltonin varoitukset, joista ei ole seurannut mitään jne.) Hamilton jälleen kerran hyötyy huijaamisesta. Toki tällä kertaa tuomaristo reagoi, mutta joko liian hitaasti tai liian lepsulla kädellä.Alonso ainoa kuski jonka pahasta olosta mulle tulee hyvä fiilis
Aikarajoitussääntö tuli kaudelle 2009.Tietysti rikkeestä pitää rangaista, mutta eikö tää pistä vähän hälytyskelloja soimaan kun yhtäkkiä on yli puolitusinaa kuskia jotka eivät noudata sääntöä max-vauhdista turva-auton takana, kun tähän asti ei muistaakseni noin 30 vuoteen ole ollut yhäkään tapausta jossa edes yhtä kuskia olisi tutkittu vastaavan rikkeen takia?
Joo siis ainahan on pitänyt hiljentää kun on turva-auto radalla ja keltaiset liput. Mutta tämä sääntö on uusi että on tietty aika mitä nopeammin ei saa kierrosta ajaa. Tulkaa nyt joku sääntönikkari apuun ja sanokoon milloin tämä sääntö tuli ja miten tarkalleen toimii.Onko näin? Mielestäni se on ollut aina sääntönä että kun SC tulee radalle niin kaikkien kuskien täytyy hidastaa vauhtia? Ehkä olen käsittänyt väärin. Mikä pointti olisi ollut pitää aivan viime aikoihin asti sääntöä että turva-auton takana saa kaahata niin lujaa kuin sielu sietää? Tuntuis vähän oudolta. Mikä pointti koko turva-autolla olisi jos ei sen aikana pitäis hidastaa. Olisko sulla mahdollisesti jotain linkkiä tueksi sun väitteelle että hidastaminen turva-auton radalle tullessa on uusi sääntö?
Minuakin on jo kauan nuo Hamiltonin tekiset harmittanut, miksi hänelle ei voida antaa koskaan sitä oikeanlaista rangaistusta, Sveitsiläiset puhuivat jo siitä ajokiellostakin.mutta se haittaa että tämän kauden tapahtumien jälkeen (Hamiltonin varoitukset, joista ei ole seurannut mitään jne.) Hamilton jälleen kerran hyötyy huijaamisesta. Toki tällä kertaa tuomaristo reagoi, mutta joko liian hitaasti tai liian lepsulla kädellä.
Singapore 2008 jälkeen olisin Alonsona aivan hiljaa. Ai niin! Eihän se tiennyt koko asiasta mitään.Alonson mielestä tuomarit mokasivat ja manipuloivat kisaa, pilaten sen sekä katsojilta että kuskeilta.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/84837
"Näinhän tämä menee, kaikki ovat meitä vastaan ja muut saavat tehdä mitä haluavat."
Enpä tiedä Alonso, kyllä minulla ainakin katsojana oli ihan hauskaa, kerro tämmösiä terkkuja tuomareille.
Sama täällä. Kommenteista päätellen miehen huumorintaju on edelleen tallella, vaikka tulosta ei tulekaan.Alonso ainoa kuski jonka pahasta olosta mulle tulee hyvä fiilis
Käytännössä saattaa olla hyvin lähellä se tilanne, että rangaistuksia ei jaella. Jos siis 9 kuljettajan telemetriasta näkyy se, että he ajoivat hiljaa sc:n ollessa radalla ja tavoiteajan alittuminen johtui siitä, että he olivat ehtineet ajaa ison osan kierroksesta ennen kuin sc tuli radalle.The Swiss driver is among the nine being investigated for potentially returning to the pits too fast during the safety car period. Buemi admitted that it was possible he had exceeded the permitted speed.
"I found it very hard to slow down, as required by the rules, because the safety car arrived very late as we approached the start/finish line," he said. "Let's wait and see what the stewards will say."
No, jos näin on, niin hyvä. Otetaan sitten takaisin se 30 vuotta.Aikarajoitussääntö tuli kaudelle 2009.
Toki se on poikkeuksellista, että noin monta autoa tekee saman rikkeen, mikä viittaa siihen, että SC:n käyttöönotossa oli jotain poikkeuksellista - ja niinhän siinä olikin, kun auto tuli toisen ja kolmannen auton väliin.
-Edit- Tietenkin SC:n aikana on pitänyt ennenkin hidastaa, ja on siitä joskus sapiskaakin annettu kun näin ei ole tehty. Mutta koska nyt on selkeä aikaraja, niin rike ei ole enää tuomariston mutusta kiinni vaan joko aikaraja on alitettu tai sitten ei. Tuomariston on pakko tutkia, jos on alitettu. Eli sikäli asiassa ei ole mitään epäilyttävää.
Tuota samaahan se Buttonkin taisi lehdistötilaisuudessa sanoa, että oli jo kierroksen lopussa, kun ilmotus sc:sta tuli ja oli vaikea enää hidastaa siinä vaiheessa. Toivottavasti tuosta nyt ei jaella mitään rangaistuksia.Mahdollinen syy suureen määrään tutkittavia kuljettajia selvisi Buemin haastattelussa. Hän oli jo radan loppuosalla sc:n tullessa radalle. Siinä vaiheessa oli vaikeata hidastaa vauhtia tarpeeksi ja tavoiteaika alittui.