Raportti
Pre Race
Hain tekosyytä mahdolliselle epäonnistumiselle ja ajoin pyörällä Helsingistä Hyvinkäälle. Lounaan jälkeen ajoin sitten vielä vanhempien luota radalle, jossa olikin jo aika moni kokoontuneena parkkipaikalle. Puhis oli innoissaan, kun näki minut vihdoin trikoissa! Taisi laueta housuihinsa, koska vittuilu oli niin väkinäistä.
Lauantain ensimmäiset vapaat harjoitukset, #107
Toisin kuin muut, kävin ajamassa pari installaatiokierrosta Bianchillani. Tällä keinolla otin jo etumatkaa muihin. Tsekkasin oliko lätäköitä (ei pahemmin ollut) ja sitten kiersin yhden kierroksen ns. hana tiskissä. Ajaksi muodostui 1.45, mikä oli päivän nopein kierrosaika siihen asti!
Lauantain toiset harjoitukset #27
Pikkuhiljaa loputkin saapuivat paikalle ja kun katselimme ekan ryhmän ajoa, saapui myös nomi katselemaan. Siinä sitten otettuani muutamia valokuvia mietin, kuva voisi jatkaa yhtä hyvää turenki-linjaa valokuvissa, ja valitsin oman ajoryhmäni kuvaajaksi nomin. Tätä päätöstä en kadu. :ahem:
Sitten ajamaan. Toisin kuin koskaan aiemmin, otin nyt harjoituksissa vähän riskin päälle ja kokeilin hiukan rajojani. kerran meni auto ekan mutkan jälkeisessä kiihdytyksessä reippaasti pihalle. Mietin olisinko palannut radalle kanttareen yli (siinä se on aika matala), mutta koska Haapis nimenomaan kielsi, niin ajelin nurmikkoa niinkauan kunnes kanttare meni ohi.
Huomasin penkan päällä myös mutsini ja veljenpoikani jotka olivat tulleet katselemaan ajojani.
Aikani ei ollut erikoinen, mutta en sitä oikeastaan hakenutkaan. Ajooni olin tyytyväinen. FO110K yllätti kovalla ajallaan, ja hän oli selvästi se sama vanha nopea follo, joka oli joskus podiumillakin kkwcs-kisassa.
Aika-ajot #27
Ennen aika-ajoja kävin moikkaamassa mutsia ja veljenpoikaani ja kertomassa millä numerolla ajan, ja minkävärinen kypärä mulla on (punainen). Se oli virhe.
Kun menin radalle ja lähdin ensimmäiselle kierrokselle, meinasin ajaa heti pihalle kun huomasin: "VOI VTTU MUTSI TEKEE AALTOJA". Teki mieli käydä vaihtamassa haalarit ja kypärä ja auto, mutta päädyin sittenkin ajamaan aika-ajot mahdollisimman hyvin. Alussa WoPe meni heittämällä ohi ja jäin vain ihmettelemään tapahtunutta.
Sittemmin sain useamman hyvän kierroksen alle ja kokeilin vähän juttuja.. Ilmeisesti tallikaveri oli juttujen aikana kypsynyt jo perässäni. Huomasin hänet itse vasta myöhemmin, jolloin hiljensin ja päästin eteen. Sitten ajoin muutaman kierroksen yrittäen pysyä perässä. Olen aika varma, että jokin näistä kierroksista oli nopeimpani.
Auto oli minun mieleeni ja tuntui sopivan ajotyylilleni aika passelisti. Kellokin tykkäsi, ja ajoin oman ennätykseni tällä radalla: 49.52!
Aika-ajoissa olin nopein autolla #27 ajanut kuljettaja. Taakse jäivät sekä Andy että Totke.
B-finaali, #38
Ennen starttia omat kannustajani onneksi lähtivät muualle, joten ei tarvinnut pelätä enää noloa tilannetta.
Autona #38, josta kuulin myös kehuja. Totke ajoi sillä kovaa C-finaalissa, mutta itselleni se ei kuitenkaan sopinut. Heti aika-ajojen jälkeen luulin 'joutuneeni' B-finaalin kakkosruutuun. Se tuntui inhottavalta paikalta, koska siinä olisi niin paljon hävittävää. Erityisesti Hyvinkäällä kun mulla on vaikeuksia ajaa tasaisia kierrosaikoja.
Tilanne kuitenkin muuttui ja autopulan takia ajoimme neljä finaalia. Huokaisin helpotuksesta, sillä B-finaalin nelosruudusta mulla olisi huomattavasti vähemmän paineita. Kun Totke jäi C-finaalin kakkoseksi, oli oma minimiosuus tiimien välisessä sodassa jo hoidettu.
Kakkostavoitteena oli pitää C-finaalista noussut Andy takana.
Startissa onnistuin hyvin, vaikka en mielestäni mitään hirmuista tykkistarttia saanutkaan. Bemarin ohitin, ja sitten jäin Trulli-junaksi, kun en pysynyt PeePeen perässä. Pelasin siis peliä Livestrongin pussiin, jotta PeePee saisi mahdollisimman paljon eroa Andyyn.
Pelini meni kuitenkin melkein yhtä pieleen kuin JJ:n pelit. Kisan puolivälin tienoilla nimittäin mokasin ekan mutkan ulostulon ja bemari pääsi paremmilla vauhdeilla rinnalle. Hämäännyin tästä kovasti ja ajauduin ehkä vähän likaiselle ajolinjalle, jolloin jarruttaessani spinnasin ja katselin kuinka sekä bemari että Andy menivät helposti ohi ja menojaan. Tämä harmitti vietävästi, mutta onneksi follo oli jäänyt kauemmas ja pääsin varmistelemaan kymppisijoitustani.
Paria viimeistä kierrosta en ajanut enää ihan täysillä vaan tarkoituksella otin varman päälle. Follo oli niin kaukana, että hän saisi kiinni vain jos tekisin virheen. Niinpä päätin olla tekemättä sellaista.
Autostani en pitänyt yhtään. Sen jarrut oli tosi löysät ja kun olin tottunut ajamaan jo parempijarruisella autolla, niin jarrutukseni meni useaan kertaan liian myöhään. Hatunnosto siis Totkelle, joka ajoi tällä autolla tajuttoman ajan. Tämä on hyvä osoitus siitä miten eri autot voivat olla toiselle hyviä ja toiselle huonoja. Mulle #27 oli hyvä, mutta hämäläisille huono. Mulle taas #38 oli huono, mutta Totkelle hyvä.
Ei silti, olen kuitenkin kokonaisuudessaan tyytyväinen kisaan. Hyvinkäällä vaan on niin hauskaa ajaa aina! Onneksi on vielä kerran Hyvinkään kisa tänä vuonna.
After Race
Kisan jälkeen ei tällä kertaa ollut möötteä, ja päätinkin lähteä lähes samantien pyöräilemään kotiin helsinkiin. Sillä matkalla voimani hyytyivät täysin ja jalat hirttivät kiinni.. Öö ruzin kanssa oli kisan jälkeen puhetta Hyvinkään olutfestareista, joihin hän oli menossa.. Siellä Rusutjärven ja Palojoen ylämäissä madellessani kävelyvauhtia rupesinkin ajattelemaan, että olisi kyllä ollut parempi mennä vaan öö ruzin seuraksi sinne kaljoittelemaan.. Noh.. näin tällä kertaa..
Pre Race
Hain tekosyytä mahdolliselle epäonnistumiselle ja ajoin pyörällä Helsingistä Hyvinkäälle. Lounaan jälkeen ajoin sitten vielä vanhempien luota radalle, jossa olikin jo aika moni kokoontuneena parkkipaikalle. Puhis oli innoissaan, kun näki minut vihdoin trikoissa! Taisi laueta housuihinsa, koska vittuilu oli niin väkinäistä.
Lauantain ensimmäiset vapaat harjoitukset, #107
Toisin kuin muut, kävin ajamassa pari installaatiokierrosta Bianchillani. Tällä keinolla otin jo etumatkaa muihin. Tsekkasin oliko lätäköitä (ei pahemmin ollut) ja sitten kiersin yhden kierroksen ns. hana tiskissä. Ajaksi muodostui 1.45, mikä oli päivän nopein kierrosaika siihen asti!
Lauantain toiset harjoitukset #27
Pikkuhiljaa loputkin saapuivat paikalle ja kun katselimme ekan ryhmän ajoa, saapui myös nomi katselemaan. Siinä sitten otettuani muutamia valokuvia mietin, kuva voisi jatkaa yhtä hyvää turenki-linjaa valokuvissa, ja valitsin oman ajoryhmäni kuvaajaksi nomin. Tätä päätöstä en kadu. :ahem:
Sitten ajamaan. Toisin kuin koskaan aiemmin, otin nyt harjoituksissa vähän riskin päälle ja kokeilin hiukan rajojani. kerran meni auto ekan mutkan jälkeisessä kiihdytyksessä reippaasti pihalle. Mietin olisinko palannut radalle kanttareen yli (siinä se on aika matala), mutta koska Haapis nimenomaan kielsi, niin ajelin nurmikkoa niinkauan kunnes kanttare meni ohi.
Huomasin penkan päällä myös mutsini ja veljenpoikani jotka olivat tulleet katselemaan ajojani.
Aikani ei ollut erikoinen, mutta en sitä oikeastaan hakenutkaan. Ajooni olin tyytyväinen. FO110K yllätti kovalla ajallaan, ja hän oli selvästi se sama vanha nopea follo, joka oli joskus podiumillakin kkwcs-kisassa.
Aika-ajot #27
Ennen aika-ajoja kävin moikkaamassa mutsia ja veljenpoikaani ja kertomassa millä numerolla ajan, ja minkävärinen kypärä mulla on (punainen). Se oli virhe.
Kun menin radalle ja lähdin ensimmäiselle kierrokselle, meinasin ajaa heti pihalle kun huomasin: "VOI VTTU MUTSI TEKEE AALTOJA". Teki mieli käydä vaihtamassa haalarit ja kypärä ja auto, mutta päädyin sittenkin ajamaan aika-ajot mahdollisimman hyvin. Alussa WoPe meni heittämällä ohi ja jäin vain ihmettelemään tapahtunutta.
Sittemmin sain useamman hyvän kierroksen alle ja kokeilin vähän juttuja.. Ilmeisesti tallikaveri oli juttujen aikana kypsynyt jo perässäni. Huomasin hänet itse vasta myöhemmin, jolloin hiljensin ja päästin eteen. Sitten ajoin muutaman kierroksen yrittäen pysyä perässä. Olen aika varma, että jokin näistä kierroksista oli nopeimpani.
Auto oli minun mieleeni ja tuntui sopivan ajotyylilleni aika passelisti. Kellokin tykkäsi, ja ajoin oman ennätykseni tällä radalla: 49.52!
Aika-ajoissa olin nopein autolla #27 ajanut kuljettaja. Taakse jäivät sekä Andy että Totke.
B-finaali, #38
Ennen starttia omat kannustajani onneksi lähtivät muualle, joten ei tarvinnut pelätä enää noloa tilannetta.
Autona #38, josta kuulin myös kehuja. Totke ajoi sillä kovaa C-finaalissa, mutta itselleni se ei kuitenkaan sopinut. Heti aika-ajojen jälkeen luulin 'joutuneeni' B-finaalin kakkosruutuun. Se tuntui inhottavalta paikalta, koska siinä olisi niin paljon hävittävää. Erityisesti Hyvinkäällä kun mulla on vaikeuksia ajaa tasaisia kierrosaikoja.
Tilanne kuitenkin muuttui ja autopulan takia ajoimme neljä finaalia. Huokaisin helpotuksesta, sillä B-finaalin nelosruudusta mulla olisi huomattavasti vähemmän paineita. Kun Totke jäi C-finaalin kakkoseksi, oli oma minimiosuus tiimien välisessä sodassa jo hoidettu.
Kakkostavoitteena oli pitää C-finaalista noussut Andy takana.
Startissa onnistuin hyvin, vaikka en mielestäni mitään hirmuista tykkistarttia saanutkaan. Bemarin ohitin, ja sitten jäin Trulli-junaksi, kun en pysynyt PeePeen perässä. Pelasin siis peliä Livestrongin pussiin, jotta PeePee saisi mahdollisimman paljon eroa Andyyn.
Pelini meni kuitenkin melkein yhtä pieleen kuin JJ:n pelit. Kisan puolivälin tienoilla nimittäin mokasin ekan mutkan ulostulon ja bemari pääsi paremmilla vauhdeilla rinnalle. Hämäännyin tästä kovasti ja ajauduin ehkä vähän likaiselle ajolinjalle, jolloin jarruttaessani spinnasin ja katselin kuinka sekä bemari että Andy menivät helposti ohi ja menojaan. Tämä harmitti vietävästi, mutta onneksi follo oli jäänyt kauemmas ja pääsin varmistelemaan kymppisijoitustani.
Paria viimeistä kierrosta en ajanut enää ihan täysillä vaan tarkoituksella otin varman päälle. Follo oli niin kaukana, että hän saisi kiinni vain jos tekisin virheen. Niinpä päätin olla tekemättä sellaista.
Autostani en pitänyt yhtään. Sen jarrut oli tosi löysät ja kun olin tottunut ajamaan jo parempijarruisella autolla, niin jarrutukseni meni useaan kertaan liian myöhään. Hatunnosto siis Totkelle, joka ajoi tällä autolla tajuttoman ajan. Tämä on hyvä osoitus siitä miten eri autot voivat olla toiselle hyviä ja toiselle huonoja. Mulle #27 oli hyvä, mutta hämäläisille huono. Mulle taas #38 oli huono, mutta Totkelle hyvä.
Ei silti, olen kuitenkin kokonaisuudessaan tyytyväinen kisaan. Hyvinkäällä vaan on niin hauskaa ajaa aina! Onneksi on vielä kerran Hyvinkään kisa tänä vuonna.
After Race
Kisan jälkeen ei tällä kertaa ollut möötteä, ja päätinkin lähteä lähes samantien pyöräilemään kotiin helsinkiin. Sillä matkalla voimani hyytyivät täysin ja jalat hirttivät kiinni.. Öö ruzin kanssa oli kisan jälkeen puhetta Hyvinkään olutfestareista, joihin hän oli menossa.. Siellä Rusutjärven ja Palojoen ylämäissä madellessani kävelyvauhtia rupesinkin ajattelemaan, että olisi kyllä ollut parempi mennä vaan öö ruzin seuraksi sinne kaljoittelemaan.. Noh.. näin tällä kertaa..
Viimeksi muokattu: