KKWCS 2011 kisakalenteri

  • Viestiketjun aloittaja DW
  • Aloituspäivämäärä

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ite on pakko yhtyä tuohon, että mieluummin pidetään kisamäärä kymmenessä, jossa se tänäkin vuonna oli. Siitä sitten kaksi kisaa yhteispisteissä pois.
Komppaan tiimikaveriani.. On mielestäni hyvä että jää sille testaamisellekin sitten aikaa (ja rahaa)..

Ehkä 12 vielä menisi, jos 2-3 kisaa saa pudottaa yhteispisteistä pois.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Olisin itse kyllä hiukan varovainen kilpailujen määrän noin rajun lisäämisen suhteen. Nythän tilanne on ollut se, että kysyntä on ylittänyt tarjonnan lievästi, eli pari halukasta on saattanut rannalle jäädä, mutta ydinporukka on aina mukaan päässyt.

Aivan valtavaa painetta kisapaikkojen (=ajopaikat*kilpailut) lisäämisen suhteen siis ei kai ole?

Lisäksi talvitauon lyhentäminen saattaa aiheuttaa ylimääräistä huolta kisaorganisaatiolle.

Muuten Puhiksen laatima kalenteri on ansiokas kyllä. (Mielellään tosin Forssassa ajaisi edes kerran kesälämpimällä, tuossa osuvat huhti- ja syyskuulle.)
No lähinnä ajattelin että tarpeeks monta vähennystä = korvais tietyssä mielessä testikisoja pois.
Niin ja Forssaa ei edes voi laittaa Huhtikuulle, ajothan siellä(kin) alkaa vasta 1.5. alkaen kuten monella muullakin ulkoradalla...

Mutta toki testikisoillakin on hyvät puolensa, ei ole forumiin sidottuja niin siellä voi olla mm. ei-forumisteja kirittämässä :)
Kuten sanottu, kaikella on puolensa ja tuskin ihan kaikki tykkää kuitenkaan kaikestavaikka miten tekis kalenterin...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kuten sanottu, kaikella on puolensa ja tuskin ihan kaikki tykkää kuitenkaan kaikestavaikka miten tekis kalenterin...
Juu, ei ollut tarkoitus tyrmätä ehdotusta, vaan esittää kritiikkiä mahdollisista ongelmakohdista nyt eikä jälkikäteen.

Itsekin Cmoneyn tavoin kyllä kokisin, että kalenterin kasvaessakin määrä olisi ensi kaudella lähempänä kymmentä kuin kahtatoista.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Loppujen lopuksi mielestäni avainasemassa on myös se miten monta kisaa kisajärjestäjät jaksavat/ehtivät järjestämään. Veikkaan että porukkaa saadaan kyllä joka kisaan, vaikka siellä olis 20 kisaa. :)
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Loppujen lopuksi mielestäni avainasemassa on myös se miten monta kisaa kisajärjestäjät jaksavat/ehtivät järjestämään. Veikkaan että porukkaa saadaan kyllä joka kisaan, vaikka siellä olis 20 kisaa. :)
Tämä, näin ja just.

Jäi näköjään tämä ajatus omasta postauksestani auki kirjoittamatta, vaikka muuta luulin.

Aivan valtavasti ei kyllä ihastu myöskään ajatukseen, että porukka alkaisi taktikoimaan sitä, että missä kisassa olisi helpoimmin hyvät pisteet tarjolla - tyyliin Rallin MM 20 vuotta sitten.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Omat mieteet:

-10-12 on passeli määrä (eli enemmän kisoja, vähemmän harjoitusta)
-Ääni hyvinkää III:lle (sarjan paras rata)
-Myllypuro II pois
-Muut putoavat riippuvat saadaanko ylipäänsä sopimusta (vihti, lavinto..), ehkä kic II tai turku II-->ulkoratapainoitteinen kausi

Mietitään ajoformaattia:
-kaksi kisaa -ei aa, (kenties vaikea toteuttaa)
-arvotut ruudut
-tms.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Yhdyn muistikuviin. Ei jaksanut alkaa kahlata kuitenkaan. Eti ite kommenttis!:mad:
Forssa I -ketjussa muistaakseni Domppari asian esille otti. Siinä ketjussa on vaan 16 sivua, ETTÄ SINNE HAKEMAAN VAAN! (Min en teihin silti yhy, yhtykää ihan vaan keskenänne.)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Juu, ei ollut tarkoitus tyrmätä ehdotusta, vaan esittää kritiikkiä mahdollisista ongelmakohdista nyt eikä jälkikäteen.
Juu niin arvelinkin, ja toi oma kommentti oli vain toteamus, ei niinkään kritiikkinä muillekaan ehdotelmille.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mietitään ajoformaattia:
-kaksi kisaa -ei aa, (kenties vaikea toteuttaa)
-arvotut ruudut
-tms.
Kanarialla oltiin puoltoista vuotta sitten ajamassa kartingia kaveriporukalla ja siellä käyttivät tällaista tapaa. Ensiksi oli pelkät harjoitukset. Sen jälkeen arvottiin kuljettajille auto, ja autot pistettiin ruutuihin numerojärjestyksessä. Toisessa kisassa lähtöjärjestys oli sitten käänteinen (ekan tulosten perusteella).
Molempien starttien sijoitukset laskettiin yhteen ja pienimmällä sijoituksella voitti.

Taisin itse olla kakkonen molemmissa starteissa ja voitin sitten koko paskan, koska voittaja oli eri.

En tiedä, jotenkin se systeemi ei oikein säväyttänyt. Siinä porukassa tasoerot olivat aika suuria, joten sen ansiosta lähtöruutu ei ollut mulle niin merkityksellinen, mutta kkwcs kisoissa se arpapeli ratkaisisi ihan liian paljon etenkin radoilla, joissa on vaikeampi ohittaa.

Edit: Jossain harjoituskisassa tuota olisi kuitenkin kiva kokeilla.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Joku käänteinen lähtöjärjestys voisi toimia, jos lähdettäisiin kerralla. Olis siinä motivaation hakemista, kun A-finaalin voittaja pistettäisiin D-finaalin hännille:eek: ...niin ja ajettaisiin ne aika-ajot ensin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kanarialla oltiin puoltoista vuotta sitten ajamassa kartingia kaveriporukalla ja siellä käyttivät tällaista tapaa. Ensiksi oli pelkät harjoitukset. Sen jälkeen arvottiin kuljettajille auto, ja autot pistettiin ruutuihin numerojärjestyksessä. Toisessa kisassa lähtöjärjestys oli sitten käänteinen (ekan tulosten perusteella).
Molempien starttien sijoitukset laskettiin yhteen ja pienimmällä sijoituksella voitti.

Taisin itse olla kakkonen molemmissa starteissa ja voitin sitten koko paskan, koska voittaja oli eri.

En tiedä, jotenkin se systeemi ei oikein säväyttänyt. Siinä porukassa tasoerot olivat aika suuria, joten sen ansiosta lähtöruutu ei ollut mulle niin merkityksellinen, mutta kkwcs kisoissa se arpapeli ratkaisisi ihan liian paljon etenkin radoilla, joissa on vaikeampi ohittaa.

Edit: Jossain harjoituskisassa tuota olisi kuitenkin kiva kokeilla.
tän tyyppistä ajelua oli Turun treenikisassa, tosin niin että oli ihan aika-ajo mutta sitten käänneltiin järjestyksiä ja autot vaihtui aina numeroa suurempaan.
ihan asiallista kisan kannalta, voittaja joutui tekeen töitä pirusti :D
mutta huonona puolena toki se että jos meillä on 4 finaalia niin vähän hankala on arpoa järjestyksiä :dunno:
(eli toimii siis peinellä porukalla kun ajetaan vain 1 finaalilähtö)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Puuhamaassa ei kait ole mustaa lippuakaan käytössä. Voit huoletta runtata toisen ulos vailla omantunnon tuskia. Joku itkuinen lapsi silloin saattaa ilmaantua, mut mitä väliä kun vaan on mukavaa

Edit. kovin tuntuvat huutavan Hvnk 3 ja 4:n perään ne, ketkä suunniilleen nojaavat kaiteeseen radan reunalla parhaillaan tai ovat ajelleet niillä pienen ikänsä. Itse pidän enempi vaihtelusta eri autoilla eri radoilla. Todellinen taituri ajaa millä vaan, missä vaan. Hassua, kun ei esim. Wopelta ole kuulunut mitään ulkoratapainoitteiskausi kommenttia vielä. 50/50linjalla olen yhä itse
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mä varmaan saisin ton puuhamaan vormulankin perä edellä nurmikolle. :mad_old:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Voi voi. Itkuhan siinä tulisi jos uudelle radalle joutuisin, jota en ole ehtinyt harjoitella tänäkin kesänä etu- ja takaperin sen 20 kertaa.:frown: Enemmän siinä nyt näkisi kuka osaa ajaa, jos pistetään uudelle radalle kuin semmoiselle, jonka osa osaa silmät kiinni kovempaa kuin puolet porukasta silmät auki..

DickW:hän se lisäisi ihan asiaa postaukseensa, minä vaan nillitän ja provoan.

Niin ja ens vuonna Jyväskylässä tulee hyvät kisat, oltiinpa sisä tai ulkoradalla..tai vaikka kummallakin:cool:
 
Ylös