KKWCS 2011 kisakalenteri

  • Viestiketjun aloittaja DW
  • Aloituspäivämäärä

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Edit. kovin tuntuvat huutavan Hvnk 3 ja 4:n perään ne, ketkä suunniilleen nojaavat kaiteeseen radan reunalla parhaillaan tai ovat ajelleet niillä pienen ikänsä. Itse pidän enempi vaihtelusta eri autoilla eri radoilla. Todellinen taituri ajaa millä vaan, missä vaan. Hassua, kun ei esim. Wopelta ole kuulunut mitään ulkoratapainoitteiskausi kommenttia vielä. 50/50linjalla olen yhä itse
On tuossa vaihtelevuudessa kieltämättä pointtinsa! Itse kyllä tykkään Hyvinkään kisoista, vaikka en olekaan ajellut kartingia koko ikääni. Kuitenkin vaihtelu virkistää ja on kiva kokeilla eri ratoja.

Voihan hyvinkäällä järjestää vaikka 5 kisaa, mutta vain 2 kuuluisi KKWCS-sarjaan ja muut olisivat sitten jonkun järkkäämiä sarjan ulkopuolisia kisoja?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Edit. kovin tuntuvat huutavan Hvnk 3 ja 4:n perään ne, ketkä suunniilleen nojaavat kaiteeseen radan reunalla parhaillaan tai ovat ajelleet niillä pienen ikänsä. Itse pidän enempi vaihtelusta eri autoilla eri radoilla. Todellinen taituri ajaa millä vaan, missä vaan. Hassua, kun ei esim. Wopelta ole kuulunut mitään ulkoratapainoitteiskausi kommenttia vielä. 50/50linjalla olen yhä itse
Njaah, mä ainakin liputan Hyvinkään puolesta vaikka nimenomaan ulkoratakokemus on mulla isoin ongelma.
(ja kokemus ajamisesta muutenkin)
Sisäradoilla osaan ees jotenkuten ajaa, ulkoradoilla en senkään vertaa.
Mutta tunnelman & vauhdin puolesta liputtelen Hyvinkäätä, joka kerta kun siellä oppii jotain niin se tunne vaan on mahtavaa.

Jarkko: hyvä idea Hyvinkäästä, tosin kannattaa muistaa että jos ei kuulu sarjaan, niin ne muut 3 kisaa iskeytyy aika tyyriiksi :dunno:
Mutta toisaalta onhan siellä monet ajaneet harkkoja kesällä kisojen väleissä eli tuskin sekään välttämättä ongelma on...
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Varmaan olisi kaikkia jotenkin tyydytävä kompromissi sellainen, jos ensi vuoden kalenteri olisi sama kuin nykyinen, mutta siihen alku ja loppupäähän yhdet sisäkisat lisää (12 kisan kannattajat)(liki 50/50). Sitten kahdesta saisi olla pois, jokaiselle jäisi vähän mieleisekseen muokkausvaraa:ahem: Todennäköisesti niitäkin löytyy kun ajamisen ilosta ajaa kaikki. Saattaisin itsekin ne ajaa, mut olisi itselle heikkojen ratojen lisäksi vahvojakin. Kuka pärjää kaikissa on pisteissäkin ehkä korkeammalla...tuuristakin riippuen.

Edit. Kalenterillekin olisi jo vähän niinkuin valmis pohja jo nyt, kun reunoilta vielä vähän koristelee :p
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Varmaan olisi kaikkia jotenkin tyydytävä kompromissi sellainen, jos ensi vuoden kalenteri olisi sama kuin nykyinen, mutta siihen alku ja loppupäähän yhdet sisäkisat lisää (12 kisan kannattajat)(liki 50/50). Sitten kahdesta saisi olla pois, jokaiselle jäisi vähän mieleisekseen muokkausvaraa:ahem: Todennäköisesti niitäkin löytyy kun ajamisen ilosta ajaa kaikki. Saattaisin itsekin ne ajaa, mut olisi itselle heikkojen ratojen lisäksi vahvojakin. Kuka pärjää kaikissa on pisteissäkin ehkä korkeammalla...tuuristakin riippuen.

Edit. Kalenterillekin olisi jo vähän niinkuin valmis pohja jo nyt, kun reunoilta vielä vähän koristelee :p
Tuo on varmasti ihan hyvä lähtökohta.. Ei hyvää runkoa kannata kokonaan pistää uusiksi. :)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Juu. Nakupainissa jäisit autotta vallan.

Polli voisi olla ratkaisu.
Monta kisaa?
Suhteellisuusteoria ulko/sisäradoista?
Uusia ratoja vai uraudutaanko?
Riippuu vapaaehtoisista luotettavista järkkäräreistä, montako löytyy.

Talvella ei ainakaan ulkona paljoa ajeta....paitsi ehkä Nasty(hullu mies)

Suomessa on muitakin paikkoja kuin Helsinki. Jos ei muuten, niin forumisteja asunee ainakin keskellä ei mitään silloin:rolleyes:
 

Örfil

Guest
Tuo on varmasti ihan hyvä lähtökohta.. Ei hyvää runkoa kannata kokonaan pistää uusiksi. :)
Ei kokonaan, mutta vaihtelua kaivataan. Tänä vuonna ei ollut yhtään uutta rataa :( Alkuun se ei haitannut, mutta nyt vähän haittaa.
Lähinnä tarkoitan ulkoratoja, eli ens vuonna Jyskäläkin olis jo tervetullut lisä. Yks Hyvinkää pois ja Jyskälä tilalle tms.

Kisamääristä: omasta mielestäni 8 kpl "pakollisia" on tarpeeksi.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ei kokonaan, mutta vaihtelua kaivataan. Tänä vuonna ei ollut yhtään uutta rataa :( Alkuun se ei haitannut, mutta nyt vähän haittaa.
Lähinnä tarkoitan ulkoratoja, eli ens vuonna Jyskäläkin olis jo tervetullut lisä. Yks Hyvinkää pois ja Jyskälä tilalle tms.
Jeps, juuri näin. 1-2 uutta rataa toisi mukavasti vaihtelua, ja esim Jyväskylä olisi siinä mielessä hyvä, että silloin päästäisiin pk-seutu-keskeisyydestä vähän enemmän pois (tosin, suurin osa osallistujista on akselilta hki - tku - tre, joten se keskeisyys on sinänsä perusteltu). Mut ainakin yks kisa vois olla muualla.

Kisamääristä: omasta mielestäni 8 kpl "pakollisia" on tarpeeksi.
Tai ainakin 2 vähennettävää ilman osallistumispakkoa (riippuen siitä paljonko kisoja on). Näin ei tulisi sorsittua niitä, joilla saattaa joskus olla muuta menoa..
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jos olis nyt sen 10 kisaa, niin 8 parasta laskettaisiin mukaan olipa mukana tai ei. Näin minä päättäisin, jos olisin moderaattori tässä sarjassa.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Hassua, kun ei esim. Wopelta ole kuulunut mitään ulkoratapainoitteiskausi kommenttia vielä. 50/50linjalla olen yhä itse
Oon maximissaan kahden saman kisan kannalla per kausi, ja 50/50 myös itekin, vaikka ulkona on periaatteeltaan se oikea tapa ajaa..

Myllypuron suhteen ehdottomasti yhden kisan kannalla, liian kovat autoerot/vaikee ohittaa/Ajaminen liukkaalla betonilla ihan hauskaa vaihtelua mutta ei se hauskuus kestäis mulla kahta rykäsyä kauden aikana..

Vain suoraan oman maun mukaan olis Forssa 2 kisaa, Hyvinkää 2 kisaa, KIC 2 kisaa, Turku 2 kisaa, myllikkä 1 kisa, Kaanaa toimii kanssa kerran kaudella, ja sitte uusina kisoina vihti ehdottomasti, samaten jyväskylä ja lavinto kiinnostaa ja muut tulee perässä tasasesti, mut pääperiaatteeltaan jos pitäis yks forssa tai hyvinkää pudottaa pois sen tähden että tulis uus rata kaudelle ni olisin sitä mieltä =)
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Oon maximissaan kahden saman kisan kannalla per kausi, ja 50/50 myös itekin, vaikka ulkona on periaatteeltaan se oikea tapa ajaa..

Myllypuron suhteen ehdottomasti yhden kisan kannalla, liian kovat autoerot/vaikee ohittaa/Ajaminen liukkaalla betonilla ihan hauskaa vaihtelua mutta ei se hauskuus kestäis mulla kahta rykäsyä kauden aikana..

Vain suoraan oman maun mukaan olis Forssa 2 kisaa, Hyvinkää 2 kisaa, KIC 2 kisaa, Turku 2 kisaa, myllikkä 1 kisa, Kaanaa toimii kanssa kerran kaudella, ja sitte uusina kisoina vihti ehdottomasti, samaten jyväskylä ja lavinto kiinnostaa ja muut tulee perässä tasasesti, mut pääperiaatteeltaan jos pitäis yks forssa tai hyvinkää pudottaa pois sen tähden että tulis uus rata kaudelle ni olisin sitä mieltä =)
WoPen kanssa olen samoilla linjoilla aika lailla. Uudet radat ovat mukava asia, ja ehkä kaksi myllikkää olisi vähän overkill.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Juu aikalailla WoPen linjoilla myös. Kolmannen Hyvinkään tilalle Vihti ja kolmannen Forssan tilalle joku uusi rakettirata (Lavinto/Kokemäki/Hanko). Saataisiin samalla verrokiksi autoiltaan vastaavan tehoisia paikkoja. Sisä-/ulkorata suhteeksi itse painottaisin lievästi ulkoratoja, esim. 40/60 ennemmin kuin tasan 50/50. :)
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Sisä-/ulkorata suhteeksi itse painottaisin lievästi ulkoratoja, esim. 40/60 ennemmin kuin tasan 50/50. :)
Joo nyt kun sitä aattelee, lähinnä en viittiny noin tarkkaa lukua heittää :D mut kuitenki et vähä sekasi sisä ja ulkokisoja =)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Joo nyt kun sitä aattelee, lähinnä en viittiny noin tarkkaa lukua heittää :D mut kuitenki et vähä sekasi sisä ja ulkokisoja =)
Nykyinen 3/7, kelepais kyl 5/7 myös

Oli hyvä saada rehellinen mielipide hahmolta, jolla on parinkymmenen vuoden kokemus lajista ja jonkilainen näkemys asioista tässä vaiheessa:eek: Kiitos siitä.
Eikä vain sen takia, kun se sattui osumaan täydellisesti omien ajatusten kanssa. Ilman kotiinpäinvetoa
XD

Jos kisamäärää saa kahdella ylöspäin, niin Jyväskylällekin saisi paikan. Forssa olisi kapasiteetin takiakin hyvä pudottaa kahteen kisaan. Ei jää rannalle niin paljoa porukkaa.

Ja mitä tulee siihen jäisikö kaksi vai neljä huonointa/väliinjäänyttä kisaa pois, niin itsekin kahden kannalla. Neljä kisaa kun voisi jättää väliin, niin mahdolliseen Jyp Gp:hen ei menis välttämättä kukaan. Kautta kun pidentää, niin kisavälit ois nykyisen kaltaisia, jolloin omat menot on sumplittavissa yhtä hyvin kuin tähänkin asti:)

Jatkakaa.....
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No miksei voisi neuvotella saman mainosdiilin alle myös ulkopuoliset kisat. Porukkahan on suurinpiirtein sama, vaikka niistä ei pisteitä saakaan, ja järjestäjä eri tyyppi kuin ns. virallisten kisojen järkkäri?
Lyhyesti: Forumin sarja, Forum sponsorina, Forumin & sarjan säännöt.
Ulkopuolinen kisa on täysin ulkopuolinen, eikä sikseen siis ole järkevää "avata ovia" myös ulkopuolisille hyötymään sarjan saamasta alennuksesta.
Lisäksi kannattaa huomioida kisojen "arvo", eli esim. tälle vuodelle oli jo hyvä saada 3 kisaa yhdelle mainosajalle, en usko että kovin montaa enempää yrittäjät on valmiita antamaan.

Mutta nuo nyt toki oli suuntalinjat joilla me Jussin kanssa tätä tehtiin, saattehan te toki miettiä ne erilailla :)

edit. ehdotus kisamäärään: 12-14kpl kaudelle 2011 (olettaen että löytyy riittävästi kisojen järkkäreitä)
joista vähentää saa 2-4kpl, riippuen kisojen määrästä.
Tasaisesti ulko- & sisäkisoja määrällisesti, mutta jippona toimisikin kauden pidentäminen, esim. Puhiksen alustavan mallin mukaan...
(tuolla konstilla voisi olla esim 2x KiC & Tku, mutta tilaa jäisi myös uusille radoille)
 
Viimeksi muokattu:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Oon maximissaan kahden saman kisan kannalla per kausi, ja 50/50 myös itekin, vaikka ulkona on periaatteeltaan se oikea tapa ajaa..

Myllypuron suhteen ehdottomasti yhden kisan kannalla, liian kovat autoerot/vaikee ohittaa/Ajaminen liukkaalla betonilla ihan hauskaa vaihtelua mutta ei se hauskuus kestäis mulla kahta rykäsyä kauden aikana..

Vain suoraan oman maun mukaan olis Forssa 2 kisaa, Hyvinkää 2 kisaa, KIC 2 kisaa, Turku 2 kisaa, myllikkä 1 kisa, Kaanaa toimii kanssa kerran kaudella, ja sitte uusina kisoina vihti ehdottomasti, samaten jyväskylä ja lavinto kiinnostaa ja muut tulee perässä tasasesti, mut pääperiaatteeltaan jos pitäis yks forssa tai hyvinkää pudottaa pois sen tähden että tulis uus rata kaudelle ni olisin sitä mieltä =)
Muuten samoilla linjoilla mutta suhteessa enemmän ulkoratoja kuin sisäkisoja. Hyvinkään kisoista en pudottaisi yhtään. Vihti ois kyllä todella hyvä lisä kalenteriin. Mielummin tosiaan vaikka 2 kisaa turussa kuin myllypurossa Wopen tuomien seikkojen vuoksi.
Tämän vuoden kalenteri ois kyl hyvä pohja.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Muuten samoilla linjoilla mutta suhteessa enemmän ulkoratoja kuin sisäkisoja.
Niin, oon siis samaa mieltä että enemmän ulkokisoja, kerta hyviä sisäratoja ei HIRVEESTI ole ollu kiikarissa ja ulkona ajaminen on vauhdikkaampaa = mielekkäämpää, mut kuitenki ettei ois myöskään taas vain pelkkiä ulkoratoja, pitäähän talvellakin ajaa :) Vihti todellakin!
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Niin, oon siis samaa mieltä että enemmän ulkokisoja, kerta hyviä sisäratoja ei HIRVEESTI ole ollu kiikarissa ja ulkona ajaminen on vauhdikkaampaa = mielekkäämpää, mut kuitenki ettei ois myöskään taas vain pelkkiä ulkoratoja, pitäähän talvellakin ajaa :) Vihti todellakin!
Se on juuri näin!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Muuten samoilla linjoilla mutta suhteessa enemmän ulkoratoja kuin sisäkisoja. Hyvinkään kisoista en pudottaisi yhtään. Vihti ois kyllä todella hyvä lisä kalenteriin. Mielummin tosiaan vaikka 2 kisaa turussa kuin myllypurossa Wopen tuomien seikkojen vuoksi.
Tämän vuoden kalenteri ois kyl hyvä pohja.
Jos Turus ens vuonna 2 kisaa, niin olisko mahku yrittää saada se toinen kisa järkättyä ulkoradalle :)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Onkos Toijalan kisakuviot haudattu kokonaan KKWCS:n osalta?

Ainakin aikaisempana kautena siellä on ajettu.
 
Ylös