Urheiluautot

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
http://rumors.automobilemag.com/deep-dive-bugatti-superveyron-planned-for-frankfurt-180343.html

Automobile Magazine väittää Bugatin valmistelevan päivitettyä versiota Veyron mallistaan. Samalla kun Mclaren ja Ferrari valmistautuvat julkistamaan tulevat superautonsa ensi vuoden puolella, aikoo Bugatti ryhtyä vastaiskuun omalla Super Veyronilla. Siitäkin huolimatta, että Bugatin odotetaankin säilyttävän maailman nopeimman tuotantoauton tittelin nykyiselläkin Veyron Super Sportilla.

Uutuutta vauhdittamassa löytynee vanha tuttu 8 litran W16 moottori, josta revitään kohtuulliset 1600 hevosvoimaa. Super Veyronin odotetaan saavuttavan 463 km/h huippunopeuden. Vieläkin hurjemmalta kuulostaa kiihtyvyys. 1.8 sekunttia sataseen alkaa lähennellä F1 lukemia.

Uutuuden kerrotaan laihtuneen 250 kiloa, joten kokonaispaino alkaa lähennellä ihan kohtuullista luokkaa olleen vain 1600 kiloa. Luulisi rata-ajonkin jo onnistuvan tuolla.

Toivottavasti ei jäisi pelkäksi huhuksi, olisi mukava nähdä tuo hirviö
Bugattilta tulossa (toivon mukaan) myös mahtava henkilöauto:
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=fr&u=http://www.turbo.fr/actualite-automobile/516285-bugatti-galibier-lancement-reporte-2016/&prev=/search?q=http://www.turbo.fr/actualite-automobile/516285-bugatti-galibier-lancement-reporte-2016/&hl=fi&biw=1013&bih=634&prmd=imvns&sa=X&ei=MROQUMGGJ6Sg4gTbzIGACg&sqi=2&ved=0CDAQ7gEwAA
-1000 hv, 380 km/h...:cool:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
http://rumors.automobilemag.com/deep-dive-bugatti-superveyron-planned-for-frankfurt-180343.html

Automobile Magazine väittää Bugatin valmistelevan päivitettyä versiota Veyron mallistaan. Samalla kun Mclaren ja Ferrari valmistautuvat julkistamaan tulevat superautonsa ensi vuoden puolella, aikoo Bugatti ryhtyä vastaiskuun omalla Super Veyronilla. Siitäkin huolimatta, että Bugatin odotetaankin säilyttävän maailman nopeimman tuotantoauton tittelin nykyiselläkin Veyron Super Sportilla.

Uutuutta vauhdittamassa löytynee vanha tuttu 8 litran W16 moottori, josta revitään kohtuulliset 1600 hevosvoimaa. Super Veyronin odotetaan saavuttavan 463 km/h huippunopeuden. Vieläkin hurjemmalta kuulostaa kiihtyvyys. 1.8 sekunttia sataseen alkaa lähennellä F1 lukemia.

Uutuuden kerrotaan laihtuneen 250 kiloa, joten kokonaispaino alkaa lähennellä ihan kohtuullista luokkaa olleen vain 1600 kiloa. Luulisi rata-ajonkin jo onnistuvan tuolla.

Toivottavasti ei jäisi pelkäksi huhuksi, olisi mukava nähdä tuo hirviö
No joo mutta ei tossa kyllä ole enää järjen hiventäkään kyllä. :(
Jos tuon tekevät, niin hauskahan tota on katella kyllä, mutta taidan silti katsella mielummin ihan jotain muita laitteita kuin tuota.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Ainahan nuo AMG mersut on mennyt vääntö edellä. Tuossa Black editionissa näköjään vääntöä pudotettu aavistuksen (15 Nm) verrattuna normi SLS:ään.

Mikä ei ole kuin hyvä rata-ajon kannalta. Ainoa paikka missä itsellä on ollut mahdollisuus ajaa tällaisia urheiluautoja on videopelit, ja siellä muhkea alavääntö ei ala pidemmän päälle kuin suututtaa. Vähänkin huolimaton kaasun avaus ja samantien on perä irti. :D

Saattaa muuten olla varsin lyhyet välitykset tuossa Blackissä, kun tehoihin nähden kulkee vain 315 kmh.
 
Viimeksi muokattu:

DuckAvenger

Katollaan
Liittynyt
30.10.2008
Viestit
780
No joo mutta ei tossa kyllä ole enää järjen hiventäkään kyllä. :(
Jos tuon tekevät, niin hauskahan tota on katella kyllä, mutta taidan silti katsella mielummin ihan jotain muita laitteita kuin tuota.
Millois urheiluautoissa on järkeä ollut? Äläkä nyt ala vaahtoamaan Mclaarenin järkevyydestä.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Ainahan nuo AMG mersut on mennyt vääntö edellä. Tuossa Black editionissa näköjään vääntöä pudotettu aavistuksen (15 Nm) verrattuna normi SLS:ään.

Mikä ei ole kuin hyvä rata-ajon kannalta. Ainoa paikka missä itsellä on ollut mahdollisuus ajaa tällaisia urheiluautoja on videopelit, ja siellä muhkea alavääntö ei ala pidemmän päälle kuin suututtaa. Vähänkin huolimaton kaasun avaus ja samantien on perä irti. :D

Saattaa muuten olla varsin lyhyet välitykset tuossa Blackissä, kun tehoihin nähden kulkee vain 315 kmh.
No jos tuokin tuntuu turhan kesylle, niin voihan ottaa vaikka tämän Mansoryn version

jossa 732 hv:
http://www.mansory.com/en/sls-amg-soft-kit-highperformance
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Hui saakeli! Mansorilla on kyllä kyky tehdä hienoista autoista sysi rumia. :mad_old:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tuosta takapuskurin päällisestä tulee mieleen pianon kansi..
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
M8-niminen proto muuten oli jo aikoinaan:
http://wikicars.org/en/BMW_M8_Prototype ;)
Tuyo M8 ei (valitettavasti) aikoinaan päässyt tuotantoon, mutta jonkinlaista lohtua voi hakea vaikkapa tästä 8-sarjan Alpina versiosta, josta 6-litraisella koneella irtoaa 430 hv:

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=pl&u=http://pl.wikipedia.org/wiki/Alpina_B12&prev=/search?q=bmw+alpina+b12+coupe+6.0+s&hl=fi&tbo=d&sa=X&ei=ljyuUP_yM-qK4ASg7IDYCg&ved=0CDkQ7gEwAQ

Kyllähän olisi hienoa vielä joskus saada Bemarilta taas tuotantoon tuollainen 7:nkin yläpuolelle sijoittuva über-coupe. :cool:
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Bemarin osalta aina harmittaa ettei Nazca C2 tai M12 koskaan päässeet tuotantoon edes jatkojalostettuina.

Edessä C2, takana M12
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Tuyo M8 ei (valitettavasti) aikoinaan päässyt tuotantoon, mutta jonkinlaista lohtua voi hakea vaikkapa tästä 8-sarjan Alpina versiosta, josta 6-litraisella koneella irtoaa 430 hv:

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=pl&u=http://pl.wikipedia.org/wiki/Alpina_B12&prev=/search?q=bmw+alpina+b12+coupe+6.0+s&hl=fi&tbo=d&sa=X&ei=ljyuUP_yM-qK4ASg7IDYCg&ved=0CDkQ7gEwAQ

Kyllähän olisi hienoa vielä joskus saada Bemarilta taas tuotantoon tuollainen 7:nkin yläpuolelle sijoittuva über-coupe. :cool:
Aika edullisia Saksassa tavalliset 840- ja 850:t Suht vähillä kilometreillä reilusti alle kybän.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Uusimmassa Premium Klassikossa on varsin mielenkiintonen Possu esittelyssä.
993 korimalliltaan tuo 911. Vuosimalli 1995 Carrera RS Clubsport.


Välittömästi tuon jutun luettuani tuli mieleen eräs F1 LM, sama resepti. Kilpa-autokadulle, välttämättömät asiat ympätty kyytiin, jotta sen kilpiin saa ja loput turhat ja vielä turhemmat varusteet on jätetty naulakkoon.
Ja mikä parasta, kummassakin on vapaastihengittävä moottori ja suorahampainen vaihdelaatikko.
Ja kummankin tärkein asia on melkeempä ollut tuo paino. Possu painaa noin 1200kg kun F1 LM 1060kg ja risat.

Porsselle kyllä nostan hattua oikeasti tänäänkin, juuri näistä katulaillisista kilpureista, joita ei oikeen muilta valmistajilta saa, näin viimisen päälle katulaillista kilpuria.
:thumbup:

Tietääkö muuten kukaan, että ei taida nää suorahampaiset vaihdelaatikot mitenkään yleisiä olla missään, ennen ja etenkään nyt?
AInoat mitä itse tiedän tuolta on tosiaan tämä F1 LM sekä tämä Clubsport Possu, taitaa muistaakseni ensimmäisissä Miuroisssa olla suorahampainen, mutten ole siitä nyt 100% varma.
 
Ylös