Taas vaihteeksi kärsivät jäähdytysjärjestelmän vuodoista. Liian paljon omaan korvaan näitä ongelmia mitkä estävät auton säätämisen ja testaamisen kunnolla. Toivottavasti kuitenkin pääsevät ennen kauden alkua eroon näistä.RUNPLAN
0900 - 0901: Run 1, Installation, 2 laps
0901 - 0921: System checks / front ride height adjustment
0921 - 0927: Run 2, 3 laps - engine mapping run
0927 - 0943: Throttle pedal adjustment / front ride height adjustment
0943 - 0949: Run 3, 3 laps
0949 - 1036: Water leak repaired / brake blanking decrease
1036 - 1044: Run 4, 5 laps
1044 - 1138: Fuel pressure issue
1138 - 1142: Run 5, 2 laps
1142 - 1219: Fuel pressure problem fixed (filter blocked)
1219 - 1228: Run 6, 5 laps
1228 - 1236: Tyre pressure adjustment
1236 - 1241: Run 7, 5 laps
1241 - 1359: Lunch
1359 - 1415: Run 8, 9 laps (Teixeira)
1415 - 1424: Add fuel / tyre change
1424 - 1439: Run 9, 9 laps (Teixeira)
1439 - 1445: Add fuel / tyre change
1445 - 1458: Run 10, 8 laps (Teixeira)
1458 - 1515: Setup change for Kovalainen race distance run
1515 - 1524: Run 11, 5 laps (Kovalainen)
1524 - 1533: Red light
1533 - 1546: Run 12, 8 laps
1546 - 1559: Tyre change
1559 - 1610: Run 13, 7 laps
1610 - 1621: Tyre pressure change
1621 - 1631: Run 14, 6 laps
1631 - 1641: Tyre change
1641 - 1652: Run 15, 7 laps
1652 End of session
HEIKKI KOVALAINEN: "I think the positive feeling with this car is growing even though we have had a couple more reliability issues today. They're all teething problems and we are patient while we fix them one by one. We'll get through this and put the reliability issues behind us as we have experienced people in the right positions who know how to deal with them. We still managed to complete a lot of work today and I can't wait to get back in the car."
RICARDO TEIXEIRA: "First I want to thank the whole team for the chance to drive again today. It was really good to be able to get some more laps done and everyone worked really hard to make me feel comfortable in and out of the car. I enjoyed myself out on track and by the third run I was able to start pushing a bit more so I think I did what I was asked to today and have taken another step forward in my development as a driver."
MIKE GASCOYNE, CHIEF TECHNICAL OFFICER: "That was a much more encouraging day today with 84 laps in total on the car. We did have a couple of minor issues with the fuel pressure and a water leak but overall it was a better day for reliability. We were able to give Ricardo his first proper run in an F1 car after he had helped us out in Valencia with our filming and he did just the job we wanted him to. He made no mistakes and consistently brought his lap times down on the medium tyre which I think all the teams have said is probably the slowest tyre we have. With Heikki we wanted to do a race distance which was slightly hindered by the water leak but overall we definitely made progress today."
Nooh , siellä on kärkipään talleilla tuntunut olevan viellä enemmän murheita , joten ei heitetä toivoa kaivoon , kärkipään ja myös keskiluokan talleilla on autot viimevuodelta minkä pohjalle on voinut rakentaa. Eikä tuo kierrosmäärä huono ole .Taas vaihteeksi kärsivät jäähdytysjärjestelmän vuodoista. Liian paljon omaan korvaan näitä ongelmia mitkä estävät auton säätämisen ja testaamisen kunnolla. Toivottavasti kuitenkin pääsevät ennen kauden alkua eroon näistä.
Olisi mahtavaa jos Williams palaisi kärkikahinoihin. Sitä toivon syvästi! Sitäkin toivon, että Genii-Renault sukeltaisi. Toisaalta Nick ansaitsee mahdollisuuden menestyä.http://spontoncristiano.wordpress.com/2011/02/19/formula-1-2011-barcelona-preseason-test-technical-report-day-2-agg-12-00-p-m/
Tossa taas päivän kierrosantia. Ferrari, renault, redbull ja williams nättää vahvimmilta, kun noita pidempiä vetoja kattelee. Tietysti rengasseoksista paha sanoa mitään.
Mitä kaikilla on Renaultia vastaan.Olisi mahtavaa jos Williams palaisi kärkikahinoihin. Sitä toivon syvästi! Sitäkin toivon, että Genii-Renault sukeltaisi. Toisaalta Nick ansaitsee mahdollisuuden menestyä.
Minulla ei tallia vastaan ole mitään , kyllä ne inhokit löytyy tuolta Lotus Groupin hallituksesta.Olisi mahtavaa jos Williams palaisi kärkikahinoihin. Sitä toivon syvästi! Sitäkin toivon, että Genii-Renault sukeltaisi. Toisaalta Nick ansaitsee mahdollisuuden menestyä.
En sanoisi että kaikilla, itsehän olen tiimiä kannattanut Benetton päivistä lähtien. (Toki johto on muuttunut)Mitä kaikilla on Renaultia vastaan.
Lotus on se joka tämän jotun on sotkenut, ei se Renault-tallin syytä ole.
Eipä nuista testeistä hirveästi voi vielä päätellä . Tr vaikuttaa tosin tehneen harppauksen , mutta sauber ei ole kaukana ja mitä olen lueskellut , lotus on paljolti ajellut suht kovilla bensakuormilla . Muutenkin täysin uusi auto alla ja ollut luotettavuusongelmia , niin odotetaan seuraaviin testeihin asti .Aika heikolta näyttää Lotuksen ajot taas, jos nuo ajat edelleenkään yhtään edustavia ovat. Puol sekuntia saavutettu keskikastia uudella autolla ja jätetty Virginiä.
Juuri siksi. Itse en arvosta pätkääkään enää Group Lotusta. Se harmittaakin kun sotkivat mukaan perinteisen tallin. Olisivat ottaneet kohteeksi vaikka Virginin.Mitä kaikilla on Renaultia vastaan.
Lotus on se joka tämän jotun on sotkenut, ei se Renault-tallin syytä ole.
Kun muuan Briatoresta päästiin eroon niin Bahar tuli tilalle, ns. ojasta allikkoon. :jaska: Baharin maine ei vielä ole niin pahasti ryvettynyt kuin edeltäjällänsä mutta näyttää seuraavan samaa polkua.Juuri siksi. Itse en arvosta pätkääkään enää Group Lotusta. Se harmittaakin kun sotkivat mukaan perinteisen tallin. Olisivat ottaneet kohteeksi vaikka Virginin.
Pari tuntia näky olevan rajana..Fernandesin ahneudella ei tunnu olevan mitään rajaa. Taas meni arvokkaita testirundeja hukkaan Teixeiran leikkiessä F1-kuljettajaa.
Se, että F1-tallin pyörittämiseen tarvitaan paljon rahaa, ei ole ahneutta vaan taloudellinen realiteetti. Team Lotuksen autossa näyttää olevan lähinnä osakkeenomistajien omia mainoksia. Niitä kipeästi tarvittavia sponsoreita alkaa löytyä vasta sitten, kun oikeuskiistat ovat onnellisesti takana päin ja kun auton vauhti riittää säännölliseen pistesijoituksista taistelemiseen -- eli toivottavasti jo parin kuukauden sisällä.Fernandesin ahneudella ei tunnu olevan mitään rajaa. Taas meni arvokkaita testirundeja hukkaan Teixeiran leikkiessä F1-kuljettajaa.
Eiköhän niistä Teixeiran testiajoista saatu myöskin käyttökelpoista "dataa" auton käyttäytymisestä (renkaista yms.). Data on vieraskielinen sana, jolle ei ole olemassa hyvää suomenkielistä vastinetta.Eiköhän Teixeira laitettu ajamaan sellaisia testejä, joista saadaan käyttökelpoista tietoa Sonangolin maksuhalukkuudesta.
Arvaan, että datatieto voisi olla numeroita, joita täytyy syöttää tietokoneohjelmiin tulkitsemista ja ymmärtämistä varten. Siis tiedon raaka-ainetta. Tulkitsemisen jälkeen datatiedosta tulee tietoa.(mitä hittoa muuten on kotimaisen median viljelemä datatieto? Vähän enemmän kuin data, muttei kuitenkaan ihan tietoa?)