Formula 1 - Talvikausi 2010/11

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mikähän Renaultteja painaa? Bob Bellin meno Mersulle?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
TR on yllättänyt erittäin positiivisesti vauhdillaan, toivotaan ettei ajetut kierrokset ole ns. mainoskierroksia.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Ja tässä taas Team Lotuksen raporttia päivästä:

RUNPLAN
0900 - 0901: Run 1, Installation, 2 laps
0901 - 0921: System checks / front ride height adjustment
0921 - 0927: Run 2, 3 laps - engine mapping run
0927 - 0943: Throttle pedal adjustment / front ride height adjustment
0943 - 0949: Run 3, 3 laps
0949 - 1036: Water leak repaired / brake blanking decrease
1036 - 1044: Run 4, 5 laps
1044 - 1138: Fuel pressure issue
1138 - 1142: Run 5, 2 laps
1142 - 1219: Fuel pressure problem fixed (filter blocked)
1219 - 1228: Run 6, 5 laps
1228 - 1236: Tyre pressure adjustment
1236 - 1241: Run 7, 5 laps
1241 - 1359: Lunch
1359 - 1415: Run 8, 9 laps (Teixeira)
1415 - 1424: Add fuel / tyre change
1424 - 1439: Run 9, 9 laps (Teixeira)
1439 - 1445: Add fuel / tyre change
1445 - 1458: Run 10, 8 laps (Teixeira)
1458 - 1515: Setup change for Kovalainen race distance run
1515 - 1524: Run 11, 5 laps (Kovalainen)
1524 - 1533: Red light
1533 - 1546: Run 12, 8 laps
1546 - 1559: Tyre change
1559 - 1610: Run 13, 7 laps
1610 - 1621: Tyre pressure change
1621 - 1631: Run 14, 6 laps
1631 - 1641: Tyre change
1641 - 1652: Run 15, 7 laps
1652 End of session


HEIKKI KOVALAINEN: "I think the positive feeling with this car is growing even though we have had a couple more reliability issues today. They're all teething problems and we are patient while we fix them one by one. We'll get through this and put the reliability issues behind us as we have experienced people in the right positions who know how to deal with them. We still managed to complete a lot of work today and I can't wait to get back in the car."

RICARDO TEIXEIRA: "First I want to thank the whole team for the chance to drive again today. It was really good to be able to get some more laps done and everyone worked really hard to make me feel comfortable in and out of the car. I enjoyed myself out on track and by the third run I was able to start pushing a bit more so I think I did what I was asked to today and have taken another step forward in my development as a driver."

MIKE GASCOYNE, CHIEF TECHNICAL OFFICER: "That was a much more encouraging day today with 84 laps in total on the car. We did have a couple of minor issues with the fuel pressure and a water leak but overall it was a better day for reliability. We were able to give Ricardo his first proper run in an F1 car after he had helped us out in Valencia with our filming and he did just the job we wanted him to. He made no mistakes and consistently brought his lap times down on the medium tyre which I think all the teams have said is probably the slowest tyre we have. With Heikki we wanted to do a race distance which was slightly hindered by the water leak but overall we definitely made progress today."
Taas vaihteeksi kärsivät jäähdytysjärjestelmän vuodoista. Liian paljon omaan korvaan näitä ongelmia mitkä estävät auton säätämisen ja testaamisen kunnolla. Toivottavasti kuitenkin pääsevät ennen kauden alkua eroon näistä.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Taas vaihteeksi kärsivät jäähdytysjärjestelmän vuodoista. Liian paljon omaan korvaan näitä ongelmia mitkä estävät auton säätämisen ja testaamisen kunnolla. Toivottavasti kuitenkin pääsevät ennen kauden alkua eroon näistä.
Nooh , siellä on kärkipään talleilla tuntunut olevan viellä enemmän murheita , joten ei heitetä toivoa kaivoon , kärkipään ja myös keskiluokan talleilla on autot viimevuodelta minkä pohjalle on voinut rakentaa. Eikä tuo kierrosmäärä huono ole .
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
http://spontoncristiano.wordpress.com/2011/02/19/formula-1-2011-barcelona-preseason-test-technical-report-day-2-agg-12-00-p-m/

Tossa taas päivän kierrosantia. Ferrari, renault, redbull ja williams nättää vahvimmilta, kun noita pidempiä vetoja kattelee. Tietysti rengasseoksista paha sanoa mitään.
Olisi mahtavaa jos Williams palaisi kärkikahinoihin. Sitä toivon syvästi! Sitäkin toivon, että Genii-Renault sukeltaisi. Toisaalta Nick ansaitsee mahdollisuuden menestyä.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Olisi mahtavaa jos Williams palaisi kärkikahinoihin. Sitä toivon syvästi! Sitäkin toivon, että Genii-Renault sukeltaisi. Toisaalta Nick ansaitsee mahdollisuuden menestyä.
Mitä kaikilla on Renaultia vastaan.
Lotus on se joka tämän jotun on sotkenut, ei se Renault-tallin syytä ole.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Aika heikolta näyttää Lotuksen ajot taas, jos nuo ajat edelleenkään yhtään edustavia ovat. Puol sekuntia saavutettu keskikastia uudella autolla ja jätetty Virginiä.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Olisi mahtavaa jos Williams palaisi kärkikahinoihin. Sitä toivon syvästi! Sitäkin toivon, että Genii-Renault sukeltaisi. Toisaalta Nick ansaitsee mahdollisuuden menestyä.
Minulla ei tallia vastaan ole mitään , kyllä ne inhokit löytyy tuolta Lotus Groupin hallituksesta.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Mitä kaikilla on Renaultia vastaan.
Lotus on se joka tämän jotun on sotkenut, ei se Renault-tallin syytä ole.
En sanoisi että kaikilla, itsehän olen tiimiä kannattanut Benetton päivistä lähtien. (Toki johto on muuttunut)
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Aika heikolta näyttää Lotuksen ajot taas, jos nuo ajat edelleenkään yhtään edustavia ovat. Puol sekuntia saavutettu keskikastia uudella autolla ja jätetty Virginiä.
Eipä nuista testeistä hirveästi voi vielä päätellä . Tr vaikuttaa tosin tehneen harppauksen , mutta sauber ei ole kaukana ja mitä olen lueskellut , lotus on paljolti ajellut suht kovilla bensakuormilla . Muutenkin täysin uusi auto alla ja ollut luotettavuusongelmia , niin odotetaan seuraaviin testeihin asti .
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Mitä kaikilla on Renaultia vastaan.
Lotus on se joka tämän jotun on sotkenut, ei se Renault-tallin syytä ole.
Juuri siksi. Itse en arvosta pätkääkään enää Group Lotusta. Se harmittaakin kun sotkivat mukaan perinteisen tallin. Olisivat ottaneet kohteeksi vaikka Virginin.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Fernandesin ahneudella ei tunnu olevan mitään rajaa. Taas meni arvokkaita testirundeja hukkaan Teixeiran leikkiessä F1-kuljettajaa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Juuri siksi. Itse en arvosta pätkääkään enää Group Lotusta. Se harmittaakin kun sotkivat mukaan perinteisen tallin. Olisivat ottaneet kohteeksi vaikka Virginin.
Kun muuan Briatoresta päästiin eroon niin Bahar tuli tilalle, ns. ojasta allikkoon. :jaska: Baharin maine ei vielä ole niin pahasti ryvettynyt kuin edeltäjällänsä mutta näyttää seuraavan samaa polkua.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Fernandesin ahneudella ei tunnu olevan mitään rajaa. Taas meni arvokkaita testirundeja hukkaan Teixeiran leikkiessä F1-kuljettajaa.
Se, että F1-tallin pyörittämiseen tarvitaan paljon rahaa, ei ole ahneutta vaan taloudellinen realiteetti. Team Lotuksen autossa näyttää olevan lähinnä osakkeenomistajien omia mainoksia. Niitä kipeästi tarvittavia sponsoreita alkaa löytyä vasta sitten, kun oikeuskiistat ovat onnellisesti takana päin ja kun auton vauhti riittää säännölliseen pistesijoituksista taistelemiseen -- eli toivottavasti jo parin kuukauden sisällä. :)

En usko, että yksikään Team Lotuksen testirundeista meni tänään hukkaan. Teixeira laitettiin kai ajamaan sellaisia testejä, joista sadaan käyttökelpoista datatietoa hitaammankin kuskin ajamana.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Eiköhän Teixeira laitettu ajamaan sellaisia testejä, joista saadaan käyttökelpoista tietoa Sonangolin maksuhalukkuudesta.

(mitä hittoa muuten on kotimaisen median viljelemä datatieto? Vähän enemmän kuin data, muttei kuitenkaan ihan tietoa?)
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
HRT ajattaa huomenna Giorgio Mondinia. Kolmekymppinen sveitsiläisen edelliset formulakisat ovat vuodelta 2007. Kokonaisen kauden Mondini on ajanut formulaluokissa viimeksi 2004, kun hän voitti FRV6 Eurocupin...

Mondini on kuitenkin Kollesille tuttu kuski. Hän oli MF1:n "testikuski" (ei tainnut ajaa kertaakaan) 2006 ja vuonna 2009 hän kilpaili Team Kollesin LM-protolla. F1-autoakin Giorgio on ajanut ainakin kerran; hän sai FRV6-mestaruudestaan palkintona testipäivän Renault'n R25:lla vuonna 2005.

Karthikeyan ajaa aamupäivän ja Mondini päästetään rattiin lounaan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Eiköhän Teixeira laitettu ajamaan sellaisia testejä, joista saadaan käyttökelpoista tietoa Sonangolin maksuhalukkuudesta.
Eiköhän niistä Teixeiran testiajoista saatu myöskin käyttökelpoista "dataa" auton käyttäytymisestä (renkaista yms.). Data on vieraskielinen sana, jolle ei ole olemassa hyvää suomenkielistä vastinetta.

(mitä hittoa muuten on kotimaisen median viljelemä datatieto? Vähän enemmän kuin data, muttei kuitenkaan ihan tietoa?)
Arvaan, että datatieto voisi olla numeroita, joita täytyy syöttää tietokoneohjelmiin tulkitsemista ja ymmärtämistä varten. Siis tiedon raaka-ainetta. Tulkitsemisen jälkeen datatiedosta tulee tietoa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös