Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
No, nykymaailmassa, varsinkaan F1:ssä asiat eivät aina ole kovin yksinkertaisia. Miksi Renault(Genii) sitten otti Lotus-tarran runkoonsa, jos ei saa siltä euroakaan, brandin mainosarvon vuoksiko? Tähän saavat vastata viisaammat.
Tässä agendani tallin suhteen:
+olisi suotavaa, että Lotus Renault Gp menestyy, pääsee Tonyn kanssa sovintoon Team Lotus-nimestä ja jonain päivänä on vielä on mahdollisimman täysiverinen Lotus-F1-talli :rolleyes:

-on tiedostettava Monteverdi-Onyx kaltaisen flopin olevan mahdollinen ja valmistaudun siksi tulevaan kauteen tallin suhteen realistisen rauhallisesti :eek:
80-luvulla asiat tuntuivat F1:ssäkin selkeämmiltä; yksi brittiläinen Lotus, monta moottorityyppiä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No, nykymaailmassa, varsinkaan F1:ssä asiat eivät aina ole kovin yksinkertaisia. Miksi Renault(Genii) sitten otti Lotus-tarran runkoonsa, jos ei saa siltä euroakaan, brandin mainosarvon vuoksiko?
Saahan se siitä tarrasta rahaa, mutta vain sponsorirahaa.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Miksi Renault(Genii) sitten otti Lotus-tarran runkoonsa, jos ei saa siltä euroakaan, brandin mainosarvon vuoksiko? Tähän saavat vastata viisaammat.
Empä tiedä, että kelpaanko viisaammaksi, mutta tapana on ollut että tarra ilmestyy auton kylkeen kun raha vaihtaa omistajaa.

Brändi on tietty yksi tekijä. Lotus nyt vaan herättää paljon enemmän keskustelua kuin vaikkapa Vodafone, ja tällöin sen nimeä kannattaa toistella ahkerasti mediassa, vaikkei se sponsoria ihmeellisempi kumppani olisikaan. There is no such thing as bad publicity.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Olenko nyt ymmärtänyt oikein?
-Lotus Cars osti paikan logolleen Renault-tallin autosta, muttei anna tallille rahaa enää kuluvalla kaudella? :confused::confused::confused:
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Olenko nyt ymmärtänyt oikein?
-Lotus Cars osti paikan logolleen Renault-tallin autosta, muttei anna tallille rahaa enää kuluvalla kaudella? :confused::confused::confused:
Siis täh? Sponsori maksaa niin kuin sopimuksessa sanotaan, ja saa rahalleen vastinetta mainostilan muodossa. Mikä tuossa on niin vaikeaa? Mä en todellakaan tiedä, että maksaako Lotus Cars kauden aikana vai kertarysäyksellä, mutta onko sillä jotain väliä?
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Mistä sä tällaista olet saanut päähäsi, Kummeli Storiesista? Totta kai siinä raha vaihtaa omistajaa.
En vaan tästä:
Santander kyllä tanssittaa Eurojensa tahdissa mutta Lotushan taas ei, ovat jo ilmoittaneet etteivät osallistu tiimin pyörittämiseen.
Miten siis Santander ja Lotus eroavat sponsoreina?
-Onko kyse vain rahan määrästä? Ferrari siis suurimmaksi osaksi pyörii Santanderin rahoilla, kun Lotuksen Renaultille antama korvaus on vain muodollinen? :doubtful:
Onko kyse nyt nimenomaan siitä, että Santander on Scuderia Ferrarin osaomistaja kuten Aabar Investments on Mercedes GP:n? Lotus Cars taasen vain sponsori?
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Miten siis Santander ja Lotus eroavat sponsoreina?
-Onko kyse vain rahan määrästä? Ferrari siis suurimmaksi osaksi pyörii Santanderin rahoilla, kun Lotuksen Renaultille antama korvaus on vain muodollinen? :doubtful:
Santanderin maksama summa on (tai sen uskotaan olevan) niin suuri, että sillä on sananvaltaa kuskivalintoihin. Group Lotuksen tuki taas ei ilmeisesti ole vastaavaa luokkaa, koska sillä ei päinvastaisista spekulaatioista huolimatta näytä olevan sananvaltaa Renault'n päätöksiin.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Eli Santanderin osakkeilla on äänivaltaa Ferrarin tallissa.
Kiitos, juuri tähän halusin selvyyden enkä suinkaan riidellä! :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eli Santanderin osakkeilla on äänivaltaa Ferrarin tallissa.
Ei osakkeilla. Sponsorirahalla. Ei Santander Ferrarista omista siivuakaan.

Näin jotkut väittävät, mikä ei välttämättä tee siitä faktaa. Sen verran ehkä, että Alonson tulo talliin aikaistui vuodella. Mutta ei Santander tallin toimintaan luultavasti muutoin puutu (kun ei sillä oikein ole sellaiseen asiantuntemustakaan). Joka tapauksessa Santander ei ole edes Ferrarin nimisponsori, joten voisi kuvitella, että Marlborolta paitsi tulee enemmän rahaa, sillä myös teoriassa olisi enemmän äänivaltaa (jos se sitä haluaisi käyttää).
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eli Santanderin osakkeilla on äänivaltaa Ferrarin tallissa.
Kiitos, juuri tähän halusin selvyyden enkä suinkaan riidellä! :thumbup:
En usko että Santanderilla sinänsä on äänivaltaa tallissa. Siis tietenkin rahakasta sponsoria kunnioitetaan, varsinkin kun se tuli kytkykauppana kuljettajan kanssa, mutta tallin päätöksentekoon ei kai Santanderilla ole mitään sananvaltaa. Päätökset tekee Ferrari, ja halutessaan voisivat potkaista Santanderin ja Alonson ulos, jos eivät niitä rahoja halua. Vai onko Putinilla mielestäsi äänivaltaa Renaultin tallissa, kun osti Petroville paikan? Veikkaisin että äänivalta rajoittuu kuljettaja- ja sponsorisopimusten allekirjoittamiseen.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Eli Santanderin osakkeilla on äänivaltaa Ferrarin tallissa.
Kiitos, juuri tähän halusin selvyyden enkä suinkaan riidellä! :thumbup:
Siis mitä sä horiset? Santander ja Lotus Group ovat molemmat sponsoreita, eivät omistajia.
Santander pääsee vaikuttamaan mm. kuskivalintoihin (esim. Kimin tilalle Alonson tulo) kun taas Lotus on
itsekin ilmoittanut etteivät vaikuta tallin toimintaan mitenkään tässä kohtaa.
Kyllä Lotus silti maksaa mainostilastaan kuten kaikki muut sponssit,
Santander ilm. vaan niin paljon että omaa hieman sanelupolitiikkaakin...
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
No eikös se ole vaan hyvä, että Lotus Cars ainakin näin aluksi jättää päätösten teon F1-tallissa osaavampien haltuun?
Isommat sponsorirahatko tekevät Santanderista pätevämmän myös pättämään tallin kuskeista? :doubtful:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No eikös se ole vaan hyvä, että Lotus Cars ainakin näin aluksi jättää päätösten teon F1-tallissa osaavampien haltuun?
Isommat sponsorirahatko tekevät Santanderista pätevämmän myös pättämään tallin kuskeista? :doubtful:
Ei näin ole kukaan sanonut. Nythän puhuttiin sponsoreista, ja Santanderin vs. Lotus Groupin eroista sponsoreina.
Päätökset ja niiden oikeellisuudet taas on asia erikseen.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Entinen F1-kuski Jean Alesi on näköjään saanut töitä Group Lotuksella Exos T125 -luksusauton mannekiinina. Alesihan on hiljattain ilmaissut julkisesti tukensa Group Lotuksen F1-suunnitelmille.

Autosport-lehden viimeisimmästä numerosta sattui silmiini juttu, jossa Group Lotuksen Claudio Berro vihjailee toisellekin entiselle F1-kuskille, Nigel Mansellille, olevan luvassa duunia T125:n tiimoilta. Nigelin pojille Greg ja Leo Mansellille Group Lotus on saman Autosport-artikkelin mukaan järkännyt ajopestin Lotus-autossa Dubain 24:n tunnin kisaan. Outo yhteensattuma, mutta myös Nigel Mansell on hiljattain ilmaissut julkisesti tukensa Group Lotuksen F1-suunnitelmille.

Myös Chapmanien perhe on tukenut julkisuudessa Group Lotuksen F1-suunnitelmia. Adam Cooper kirjoitti Chapmanien kannanotosta blogissaan ja mainitsi samalla ohimennen, että Chapmanien Classic Team Lotus -autokokoelmalle on luvassa pysyvät esittelytilat Group Lotuksen suunnitteilla olevasta uudesta päämajasta.

Kun Group Lotuksen F1-hankkeen näkyvimmillä tukijoilla on oma lehmänsä ojassa näinkin selkeästi, niin mieleen tulee väistämättä sellainen kysymys, että onko tästä Group Lotuksen F1-tulemisesta oikeasti innostunut kukaan sellainen merkkihenkilö, joka ei saa Group Lotukselta palkkiota innostuksenilmauksistaan?
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Näyttää siis kovasti siltä että kaikki tukensa tälle Renaultille eiku siis Lotukselle antaneet saavat jotain itselleen Group Lotukselta. Mitähän se autosport on mahtanut saada ? :) Vai saiko toimittaja sit itselleen jonku lotuksen rämän ? Haiskahtaa tämä homma :yuck:
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Täytyykin vilkaista tililleni, jospa Group Lotus/Proton olisi sinnekin laittanut pari milliä "oikean Lotuksen" kannattamisesta! :D
No voihan sentään olla tyytyväinen, että edes jonkinlainen "britti-Lotus" on taas kehissä! :alppu:
Voisiko jopa palkintopallisija olla mahdollinen tällä kaudella? :rolleyes:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös