Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Neuvottelut tuppaavat usein viemään tovin. Saas nähdä ehtiikö korvaava kuski jo seuraaviin testeihin, tuskin.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Niin ja ei kait sitä nyt korvaajan nimeä tarvii tietää vuorokauden sisään loukkaantumisesta. Kyllä tässä viikon pari kerkeää ihan hyvin hahmottelemaan vaihtoehtoja, ja tuskin se Heidfeld minnekään katoo vaikkei heti ottaiskaan yhteyttä. Sohvaekspertithän tietää oikean ratkaisun jo heti loukkaantumisesta kuultuaan.
Kyllä tässä aika kiire on jos haluaa että uusi kuski ja auto ovat iskussa heti ensimmäisestä kisasta lähtien. Kyllä se on monta kertaa nähty ettei kuski ole parhaassa terässä kun lyhyellä varoitusajalla hyppää uuteen autoon.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Kyllä tässä aika kiire on jos haluaa että uusi kuski ja auto ovat iskussa heti ensimmäisestä kisasta lähtien. Kyllä se on monta kertaa nähty ettei kuski ole parhaassa terässä kun lyhyellä varoitusajalla hyppää uuteen autoon.
Jep, vaikka on niitäkin kuskeja jotka hyppää toisen auton rattiin ja vetää heti sata lasissa, toisilla taas kestää kauemmin totutella. :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Täytyy kyllä myöntää, vaikka suht hölmöiltä nuo korvaavan kuskin veikkailut samaan syssyyn onnettomuuden kanssa tuntuivatkin[--]
Senpä takia sitä keskustelua käydäänkin täällä Renaultin talliketjussa eikä onnettomuusketjussa.
 
Viimeksi muokattu:

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Näin voi käydä, kun talliin otetaan vain yksi kuljettaja taitojensa perusteella ja muut maksujen suuruuden vuoksi! Ahneutta vai taitamattomuutta?

Ihmettelen suuresti, jos paikalle ei tulisi saksalaiskuskia nimikirjaimilla NH!!!
 

Hawke

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
873
Se ettei parempaa vertailukohtaa ole, ei tee Schumin paluusta ja Räikkösen mahdollisesta tämän kautisesta paluusta vertailukelpoisia. Schumi oli kuitenkin kolme kertaa kauemmin poissa eikä tuona aikana harrastanut aktiivisesti kilpailemista toisin kuin Kimi on tehnyt.
Tietenkin tilanteesta kertoisi enemmän, jos olisi parempi vertailukohta. En itsekään usko, että Kimille tulisi yhtä suuria ongelmia kuin Schumille, ja toki myös Schumi on pärjännyt aivan kohtuullisesti taukonsa pituuteen nähden.

Mielestäni ajotauon pituudella on kuitenkin suurempi merkitys kuin muun moottoriurheilun harrastamisella, jota Schumikin teki, tosin vähemmän. F1-autot muuttuvat joka vuosi ja autojen välillä on eroja, ja usein on ollut vaikeaa tulla kesken kauden mukaan, vaikka olisi ajanut muissa formulaluokissa.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Neuvottelut tuppaavat usein viemään tovin. Saas nähdä ehtiikö korvaava kuski jo seuraaviin testeihin, tuskin.
Kyllähän ne neuvottelut varmaan tarvittaessa saadaan hoidettua nopeastikin jos kaikki sujuu hyvin. Jos siellä tallilla nyt jo joku tietty kuljettaja on, joka autoa halutaan ajamaan ja tämä kyseinen kuski sattuu vieläpä olemaan vapaana, niin nopeastihan se sopimus saadaan varmaan sorvattua. Sekä kuljettajan että tallin kannalta kuitenkin on sen parempi, mitä nopeammin testaamaan päästään.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kyllähän ne neuvottelut varmaan tarvittaessa saadaan hoidettua nopeastikin jos kaikki sujuu hyvin. .
Toki, mutta pointti on lähinnä siinä, ettei rellulla voida lykätä neuvottelujen aloittamista viikkotolkulla.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Näin voi käydä, kun talliin otetaan vain yksi kuljettaja taitojensa perusteella ja muut maksujen suuruuden vuoksi! Ahneutta vai taitamattomuutta?
Likviditeettivaje johtaa välillä "käsittämättömiin" päätöksiin.

Ihmettelen suuresti, jos paikalle ei tulisi saksalaiskuskia nimikirjaimilla NH!!!
Aika pitkälle samoilla linjoilla olen. Toki Senna tai Grosjean voivat kiinnostaa tallia jos näyttää, että Kubicalla olisi toivoa palata kauden aikana. Kumpikin saisi kokemusta ja lopullisen näytön paikan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos olisit Eric Boullier (Joe Sawardin blog)

Saward spekuloi korvaaja-aiheella. Muutoin on aika lailla samaa mitä täälläkin on tuotu esiin, mutta kaksi asiaa pisti silmään:

- Giancarlo Fisichella. Eipä kukaan täällä muistanut miestä. Loppu Ferrarilla meni penkin alle, mutta eihän se koko totuutta kerro, mieshän oli juuri sitä ennen loistoiskussa FI:llä. Lisäksi kaverilla on yhteistä (voitokasta) historiaa Renaultin kanssa.

- Testaustaito. Heidfeld ja de la Rosa tiedetään kokemuksensa vuoksi arvokkaiksi testaajiksi, mutta Saward tuo esiin, että myös Liuzzille ropisee tässä kategoriassa plussaa. Kun taas Klien, Sutil tai kokemattomat kandidaatit eivät voi sitä valtikseen laskea. Mikä pätee tietysti Petroviinkin.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Nick Wirth kommentoi Renault'n pakoputkiratkaisua ja rivien välistä on luettavissa vihjaus siitä, ettei auto välttämättä läpäisisi törmäystestejä kisaoloissa:

"It is a massive, massive undertaking what they’ve done, getting high-temperature exhaust gasses past the fuel system, past the cooling system, past wiring, hydraulics and, most important, getting it past safety structures, the side impact structures which are not normally tested at anything other than room temperature."

Wirth siis antaa ymmärtää, että Renault'n pakoputket saattavat lämmittää törmäysrakenteita siinä määrin, etteivät huoneenlämmössä suoritetut törmäystestit ole relevantteja.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Wirth siis antaa ymmärtää, että Renault'n pakoputket saattavat lämmittää törmäysrakenteita siinä määrin, etteivät huoneenlämmössä suoritetut törmäystestit ole relevantteja.
Toisaalta hiilikuiturakenteetkin pitänee lämmittää monisata-asteisiksi ennen kuin rakenteissa alkaa muutoksia tulemaan. Mahtaako noiden pakarien läpiviennit ihan niin paljoa lämmittää?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos vähän punoisi yhteen Renault'n vaihtoehtoja...

Omat kuljettajat
- Senna
- Grosjean
- d'Ambrosio

Vapaat nimet, joilla tuoretta kokemusta
- Heidfeld
- de la Rosa
- Liuzzi
- Klien
- Di Grassi

Muissa talleissa, mutta todennäköisesti kiinnostuneita ja mahdollisesti irtoavia
- Sutil
- Hülkenberg
- Glock
- Kobayashi

Tallin testikuskeista ykkösvaihtoehto on ilmeisesti Senna, mikä on minusta hölmöä. Grosjean on sitä sekasortoisissa oloissa tapahtunutta seitsemän kisan F1-esiintymistään lukuunottamatta ollut liki huikaiseva kaikkialla, missä on ajanut. Bruno taas... no, siihen nähden miten paljon hänestä puhutaan, hän on todellisuudessa saanut aikaan vähän. Ja kuten Sawardkin toteaa, ei HRT-kokemus oikeasti ole järin relevanttia oikeaan F1-autoon verrattaessa. D'Ambrosio on Gravityn kautta käytännössä Renault'n kuski, joskin häntä tuskin pidetään vaihtoehtona.

Vapailla markkinoilla olevista Heidfeld on ehdottomasti järkevin ratkaisu. Nick saa varmasti omalla, hiljaisella lähestymistavallaan autosta suhteellisen nopeasti irti sen, mitä siitä suunnilleen on saatavissa ja on siten riskittömin valinta. De la Rosan aika on minusta ohi, ja Liuzzi ei yksinkertaisesti ole esittänyt tarpeeksi ollakseen listalla kovinkaan korkealla. Sama pätee myös Klieniin. Di Grassi on entinen Renault-juniori ja sikälikin ihan kiinnostava nimi, mutta toisaalta hän tuskin tarjoaa juuri enempää kuin tallin omat testaajat.

Sutil ja Glock olivat toissa vuonna Renault'n listalla ennen Petrovin valintaa, ja molemmilla luulisi olevan kova hinku eteenpäin. Glockin sopimuksesta on puhuttu, että se saattaisi mahdollistaa siirtymisen parempaan talliin jopa kesken kauden, mikäli tämänkaltainen tilaisuus aukeaa. Ja kuten jo mainitsin, on todella erikoista, mikäli Hülkenbergin irtoamista kisapaikan vapautuessa ei ole varmistettu. Kobayashi tuskin liikahtaa ja kausiakaan ei ole takana liiaksi, mutta olisipa silti äärimmäisen mielenkiintoinen siirto.

Jos pitää arvata, niin Renault päätyy Heidfeldiin. Minusta paras vaihtoehto olisi kuitenkin Glock, mikäli tämä on helposti saatavilla. Kokeneempi kuin Hülkenberg, mutta nuorempi, kenties nopeampi ja varmuudella sähäkämpi kuin Heidfeld. Eikä ilmeisesti juuri kalpene testikuskinakaan.

Fisichella ei minusta voi enää olla todellinen vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Jos vähän punoisi yhteen Renault'n vaihtoehtoja...

Omat kuljettajat
- Senna
- Grosjean
- d'Ambrosio

Vapaat nimet, joilla tuoretta kokemusta
- Heidfeld
- de la Rosa
- Liuzzi
- Klien
- Di Grassi

Muissa talleissa, mutta todennäköisesti kiinnostuneita ja mahdollisesti irtoavia
- Sutil
- Hülkenberg
- Glock
- Kobayashi
Omasta mielestä Heidfeld tai Glock ovat kaksi kärkiehdokasta Renaultille tällä hetkellä. Mutta mitä Hulkenberg tarjoaa Grosjeaniin nähden? Ei yhtään mitään, jos minulta kysytään. Grosjean ajoi Alonson tallitoverina Renaultia, mikä saa näyttämään kuskin surkealta. Itse en todellakaan usko, että Piquet tai Grosjean olisivat niin luokattoman surkeita, miltä tilanne näytti. Hulkenbergin nosti parrasvaloihin "tuuripaalu", joka olisi jäänyt toteutumatta kuivissa olosuhteissa. En todellakaan vähättele miehen paalua haastavissa olosuhteissa, mutta minusta mies on mainettaa huonompi (jos häntä hehkutetaan parempana kuin mm. Grosjean).

Fisi ei tule Rellulle, koska vuoden tauko ajamisesta ei tee hyvää. Grosjeanilla ja kumppaneilla on sentään tuntumaa formula-luokista.

Jos Renault ja Lotus eivät olisi riidoissa, epäilisin Heikki Kovalaisen olevan kova ehdokas myös Kubican paikalle. Nyt tuskin mahdollista, jos taasen ei pelata kabinetti peliä sallimalla Lotus-nimi Fernandesille ja Heikki Rellulle.
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Entäs toi Villeneuve? Boullier on muutenkin niin show'n perään, kun himoitsee Räikköstä talliin. Tyytyy sitten kanadalaiseen, joka varmaan maksaisi päästäkseen uudestaan Renault'lle keikkakuskiksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Villeneuve taitaa jopa olla Gravityn manageroima. Jakuesin paluusta 2011 Renault'lla liikkui huhuja viime kesänä, ja Boullier vastasi niihin "ei helvetissä" niin monisanaisesti kuin osasi.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Villeneuve taitaa jopa olla Gravityn manageroima. Jakuesin paluusta 2011 Renault'lla liikkui huhuja viime kesänä, ja Boullier vastasi niihin "ei helvetissä" niin monisanaisesti kuin osasi.
Olisi kieltämättä hauska nähdä reliikkien skabat uusintana. Ville vs. Se oikea Schumi :cool:

Vielä Häkä ja Hill kehiin niin vot!
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18415
Villeneuve taitaa jopa olla Gravityn manageroima. Jakuesin paluusta 2011 Renault'lla liikkui huhuja viime kesänä, ja Boullier vastasi niihin "ei helvetissä" niin monisanaisesti kuin osasi.
Villeneuven nykyinen manageri on Rick Gorne ja häntä on myös viime vuosina avustanut Barry Green. Villeneuve on ollut Benetton/Renault tallin huhuissa sieltä vuodesta 2000, ajaen tiimin autoa 2004. Viime kesänä oli huhuissa, sai vastauksen ei, sama vastaus myös 2009 alussa jolloin oli tulossa Pollockin kanssa takaisin rellulle.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18415
Jos vähän punoisi yhteen Renault'n vaihtoehtoja...

Vapaat nimet, joilla tuoretta kokemusta
- Heidfeld
- de la Rosa

Muissa talleissa, mutta todennäköisesti kiinnostuneita ja mahdollisesti irtoavia
- Sutil
- Hülkenberg
- Glock
- Kobayashi

Sutil ja Glock olivat toissa vuonna Renault'n listalla ennen Petrovin valintaa, ja molemmilla luulisi olevan kova hinku eteenpäin.

Jos pitää arvata, niin Renault päätyy Heidfeldiin. Minusta paras vaihtoehto olisi kuitenkin Glock, mikäli tämä on helposti saatavilla. Kokeneempi kuin Hülkenberg, mutta nuorempi, kenties nopeampi ja varmuudella sähäkämpi kuin Heidfeld. Eikä ilmeisesti juuri kalpene testikuskinakaan.
Minusta vapailla markkinoilla olevista paras vaihtoehto on juuri Nick Heidfeld, mutta muista talleista olevista kuskeista Sutil/Glock olisivat minulle tasoissa, onhan nuista muutamat 5/6 nimeä ollut Rellu huhuissa jo viime kesästä lähtien ja jonkunlaisia neuvotteluja jo silloin heidän kanssa ovat käyneet. Sutil sanoi ainakin Forcen kuskitilaisuudessa että olisi päässyt Rellulle täksi kaudeksi jos itse olisi halunnut siirtyä. de la Rosa on minusta hieman menneen talven lumia vaikka ei hänestä valittamista, mutta en uskoisi hänen niin hyviin suorituksiin pystyvän kuin Heidfeldin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös