Kyllä tässä aika kiire on jos haluaa että uusi kuski ja auto ovat iskussa heti ensimmäisestä kisasta lähtien. Kyllä se on monta kertaa nähty ettei kuski ole parhaassa terässä kun lyhyellä varoitusajalla hyppää uuteen autoon.Niin ja ei kait sitä nyt korvaajan nimeä tarvii tietää vuorokauden sisään loukkaantumisesta. Kyllä tässä viikon pari kerkeää ihan hyvin hahmottelemaan vaihtoehtoja, ja tuskin se Heidfeld minnekään katoo vaikkei heti ottaiskaan yhteyttä. Sohvaekspertithän tietää oikean ratkaisun jo heti loukkaantumisesta kuultuaan.
Jep, vaikka on niitäkin kuskeja jotka hyppää toisen auton rattiin ja vetää heti sata lasissa, toisilla taas kestää kauemmin totutella.Kyllä tässä aika kiire on jos haluaa että uusi kuski ja auto ovat iskussa heti ensimmäisestä kisasta lähtien. Kyllä se on monta kertaa nähty ettei kuski ole parhaassa terässä kun lyhyellä varoitusajalla hyppää uuteen autoon.
Senpä takia sitä keskustelua käydäänkin täällä Renaultin talliketjussa eikä onnettomuusketjussa.Täytyy kyllä myöntää, vaikka suht hölmöiltä nuo korvaavan kuskin veikkailut samaan syssyyn onnettomuuden kanssa tuntuivatkin[--]
No siirräppäs nämä ystävällisyyttäs sitten sinne.Senpä takia sitä keskustelua käydäänkin Renaultin talliketjussa eikä täällä onnettomuusketjussa.
Tietenkin tilanteesta kertoisi enemmän, jos olisi parempi vertailukohta. En itsekään usko, että Kimille tulisi yhtä suuria ongelmia kuin Schumille, ja toki myös Schumi on pärjännyt aivan kohtuullisesti taukonsa pituuteen nähden.Se ettei parempaa vertailukohtaa ole, ei tee Schumin paluusta ja Räikkösen mahdollisesta tämän kautisesta paluusta vertailukelpoisia. Schumi oli kuitenkin kolme kertaa kauemmin poissa eikä tuona aikana harrastanut aktiivisesti kilpailemista toisin kuin Kimi on tehnyt.
Kyllähän ne neuvottelut varmaan tarvittaessa saadaan hoidettua nopeastikin jos kaikki sujuu hyvin. Jos siellä tallilla nyt jo joku tietty kuljettaja on, joka autoa halutaan ajamaan ja tämä kyseinen kuski sattuu vieläpä olemaan vapaana, niin nopeastihan se sopimus saadaan varmaan sorvattua. Sekä kuljettajan että tallin kannalta kuitenkin on sen parempi, mitä nopeammin testaamaan päästään.Neuvottelut tuppaavat usein viemään tovin. Saas nähdä ehtiikö korvaava kuski jo seuraaviin testeihin, tuskin.
Toki, mutta pointti on lähinnä siinä, ettei rellulla voida lykätä neuvottelujen aloittamista viikkotolkulla.Kyllähän ne neuvottelut varmaan tarvittaessa saadaan hoidettua nopeastikin jos kaikki sujuu hyvin. .
Likviditeettivaje johtaa välillä "käsittämättömiin" päätöksiin.Näin voi käydä, kun talliin otetaan vain yksi kuljettaja taitojensa perusteella ja muut maksujen suuruuden vuoksi! Ahneutta vai taitamattomuutta?
Aika pitkälle samoilla linjoilla olen. Toki Senna tai Grosjean voivat kiinnostaa tallia jos näyttää, että Kubicalla olisi toivoa palata kauden aikana. Kumpikin saisi kokemusta ja lopullisen näytön paikan.Ihmettelen suuresti, jos paikalle ei tulisi saksalaiskuskia nimikirjaimilla NH!!!
Toisaalta hiilikuiturakenteetkin pitänee lämmittää monisata-asteisiksi ennen kuin rakenteissa alkaa muutoksia tulemaan. Mahtaako noiden pakarien läpiviennit ihan niin paljoa lämmittää?Wirth siis antaa ymmärtää, että Renault'n pakoputket saattavat lämmittää törmäysrakenteita siinä määrin, etteivät huoneenlämmössä suoritetut törmäystestit ole relevantteja.
Omasta mielestä Heidfeld tai Glock ovat kaksi kärkiehdokasta Renaultille tällä hetkellä. Mutta mitä Hulkenberg tarjoaa Grosjeaniin nähden? Ei yhtään mitään, jos minulta kysytään. Grosjean ajoi Alonson tallitoverina Renaultia, mikä saa näyttämään kuskin surkealta. Itse en todellakaan usko, että Piquet tai Grosjean olisivat niin luokattoman surkeita, miltä tilanne näytti. Hulkenbergin nosti parrasvaloihin "tuuripaalu", joka olisi jäänyt toteutumatta kuivissa olosuhteissa. En todellakaan vähättele miehen paalua haastavissa olosuhteissa, mutta minusta mies on mainettaa huonompi (jos häntä hehkutetaan parempana kuin mm. Grosjean).Jos vähän punoisi yhteen Renault'n vaihtoehtoja...
Omat kuljettajat
- Senna
- Grosjean
- d'Ambrosio
Vapaat nimet, joilla tuoretta kokemusta
- Heidfeld
- de la Rosa
- Liuzzi
- Klien
- Di Grassi
Muissa talleissa, mutta todennäköisesti kiinnostuneita ja mahdollisesti irtoavia
- Sutil
- Hülkenberg
- Glock
- Kobayashi
Olisi kieltämättä hauska nähdä reliikkien skabat uusintana. Ville vs. Se oikea SchumiVilleneuve taitaa jopa olla Gravityn manageroima. Jakuesin paluusta 2011 Renault'lla liikkui huhuja viime kesänä, ja Boullier vastasi niihin "ei helvetissä" niin monisanaisesti kuin osasi.
Villeneuven nykyinen manageri on Rick Gorne ja häntä on myös viime vuosina avustanut Barry Green. Villeneuve on ollut Benetton/Renault tallin huhuissa sieltä vuodesta 2000, ajaen tiimin autoa 2004. Viime kesänä oli huhuissa, sai vastauksen ei, sama vastaus myös 2009 alussa jolloin oli tulossa Pollockin kanssa takaisin rellulle.Villeneuve taitaa jopa olla Gravityn manageroima. Jakuesin paluusta 2011 Renault'lla liikkui huhuja viime kesänä, ja Boullier vastasi niihin "ei helvetissä" niin monisanaisesti kuin osasi.
Minusta vapailla markkinoilla olevista paras vaihtoehto on juuri Nick Heidfeld, mutta muista talleista olevista kuskeista Sutil/Glock olisivat minulle tasoissa, onhan nuista muutamat 5/6 nimeä ollut Rellu huhuissa jo viime kesästä lähtien ja jonkunlaisia neuvotteluja jo silloin heidän kanssa ovat käyneet. Sutil sanoi ainakin Forcen kuskitilaisuudessa että olisi päässyt Rellulle täksi kaudeksi jos itse olisi halunnut siirtyä. de la Rosa on minusta hieman menneen talven lumia vaikka ei hänestä valittamista, mutta en uskoisi hänen niin hyviin suorituksiin pystyvän kuin Heidfeldin.Jos vähän punoisi yhteen Renault'n vaihtoehtoja...
Vapaat nimet, joilla tuoretta kokemusta
- Heidfeld
- de la Rosa
Muissa talleissa, mutta todennäköisesti kiinnostuneita ja mahdollisesti irtoavia
- Sutil
- Hülkenberg
- Glock
- Kobayashi
Sutil ja Glock olivat toissa vuonna Renault'n listalla ennen Petrovin valintaa, ja molemmilla luulisi olevan kova hinku eteenpäin.
Jos pitää arvata, niin Renault päätyy Heidfeldiin. Minusta paras vaihtoehto olisi kuitenkin Glock, mikäli tämä on helposti saatavilla. Kokeneempi kuin Hülkenberg, mutta nuorempi, kenties nopeampi ja varmuudella sähäkämpi kuin Heidfeld. Eikä ilmeisesti juuri kalpene testikuskinakaan.