Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mun silmään kovasti edellisen KERS kärryn eli 2009 painoksen näköinen. Varsinkin ylhäältä. Ponttoonit on taas pulleammassa kunnossa kuin viime vuonna. Varmaan KERSsin vaikutusta...
Joo kersin akuthan ne siellä ponttoonien alhaalla epäilemättä Mclaren-tyyliin on, ja alaosan airflowta on näköjään vähennetty jopa enemmän kuin 2009. Ehkä painopiste on kuitenkin tärkeämpää. ja virtauksien suuntauksia on hivenen viilattu eri paikkoihin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eipä tuosta ulkoisesti ollut kovin radikaalia suunnittelua nähtävissä, mitä tämän ketjun avauksessa mainostettiin, mutta tosiaan sanoivat itsekin, ettei tämä ole sama auto joka nähdään ensimmäisessä kisassa.

Italian lippu takasiivessä on mielestäni hieno, tulee jotenkin 70-luku mieleen.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Just yhtä mitäänsanomaton kuin esittelyversiot aina. Siivet ainakin muuttuvat vielä kenties pariinkin otteeseen ja jos jotain eksoottisempaa nähdään, niin varmaan Bahrainin testeissä. Harjaantunut silmäni kykenee just ja just poimimaan noista kuvista takaripustuksen layoutin, pakoputkien sijoittelu olisi periaatteessa mielenkiintoinen, mutta vähemmän yllättäen sitä ei noista kuvista näe.
Siinä livekuvassakaan ei pakarien tarkkaa sijoitusta näkynyt, koska selvästikin ponttoonien takaosat olivat vain esittelyversiot(tai sitten pakarit oli vain poistettu) Mutta auton struktuurista oli kyllä havaittavissa, että melko alas ne selvästikin tulee.
 

Zire

`.´
Liittynyt
5.2.2009
Viestit
536
Sijainti
Lahti
Pienen alkupettymyksen jälkeen täähän näyttä helvetin komeelta autolta. Aluksi tuli kieltämättä sellanen olo että tää ei paljoakaan eroa viime kauden autosta, mutta onhan tää aivan eri auto. Toivotaan että sitä nopeuttakin sitte ois.. :rolleyes:
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Vertailukuvaa F10:iin





Ponttoonit ovat todellakkin muuttuneet solakampaan suuntaan ja varsinkin yläosasta katsottuna ovat nyt paljon Redbull tyyliset vesipisaraimet. Sauber tyylisellä korkeammalla keulalla haetaan varmaan juuri lisäilmaa yksinkertaisemmalle diffuusorille. Saa nähdä miten Ferrari sen saa toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Eipä tuosta ulkoisesti ollut kovin radikaalia suunnittelua nähtävissä, mitä tämän ketjun avauksessa mainostettiin, mutta tosiaan sanoivat itsekin, ettei tämä ole sama auto joka nähdään ensimmäisessä kisassa.

Italian lippu takasiivessä on mielestäni hieno, tulee jotenkin 70-luku mieleen.
Minusta tämä oli kyllä Ferrariksi aika radikaali muutos. Tyypillisesti muutokset ovat vuoden 2001 jälkeen olleet mielestäni vähäisempiä, etenkin sen ainaisen sikarikeulan suhteen. Havaitsitko esim. mielenkiintoisen kuhmuran moottorikatteessa, joka yltää selkärangan keskikohdassa aina ylös saakka. Mitähän siellä oikein juonitaan? Lisäksi keulan alapuolinen osa härpäkkeineen, sekä ponttoonien muoto ja pituus ovat aivan erilaisia kuin olemme tottuneet Ferrarilla näkemään. Myös pohjan etuosa näyttää tehokkaalta, ja enteilee jopa kaksoispohjan olemassaoloa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Näyttää hitaalta. Korkea keula ja aiempia muhkeammat lötköponttoonit pomppaavat silmille. Mutta hyvännäköinenhän se, yksinkertainen on kaunista.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Se kuhmura näytti kyllä vaan ulostulolta jäähdytysilmalle, joka tulee pihalle selkäevän molemmilta puolilta.
Totta, tuo jäi huomaamatta. Mikäli niitä liputuspäivän selkäeviä ei enää nähdä, niin tuohan on aika elegantti ratkaisu viime kaudella alkaneeseen yläjäähdyttelytrendiin. Hienoa, Bobakki!

Moottorikatteen voisi sanoa olevan jopa kaunis, mutta eiköhän nämä tulla pilaamaan ennen ensimmästä kisaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Totta, tuo jäi huomaamatta. Mikäli niitä liputuspäivän selkäeviä ei enää nähdä, niin tuohan on aika elegantti ratkaisu viime kaudella alkaneeseen yläjäähdyttelytrendiin.
Mä melkein väittäisin, että jäähdytysilmalle on toinen ulostulo takaripustuksien edessä. Verrattuna siihen, minkä kokoisia nuo aukot ovat yleensä olleet tuo selkäevän rako on melkoisen vaatimaton vallankin kun jäähdytettävää on hitusen enemmän. Samoin esittelyversioiden jäähdytysratkaisut ovat aiempina vuosina olleet melko siroja verrattuna karuun totuuteen.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
^Järkeenkäypää filosofointia Bobakilta. Pelkäänpä, että todellisuus on taas karumpaa kuin kukaan voi odottaakaan. Viimeksikin oli jo lähellä perinteinen hyppään parvekkeelta-manööveri kun tallit alkoivat modaamaan autojaan.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Tuossa kuvassa näkyy mielestäni aukot takaripustuksen etupuolella:
http://www.autosport.com/gallery/photo-large.php/dir/ferrarilaunch2011/image/ferrari_f150_ver_2_05-4

Kaipa tuo johtaisi jäähdytysilman ihan fiksusti diffuusorin yli myös.
Voipi olla, mutta en näe kuvaa, koska sivusto vaatii jotain tunnareita tms.

Hassua kyllä, uuden auton sivuponttooneissa on hieman samaa muotoilua etuyläviistosta katsoen kuin F2002:ssa, etenkin verraten tuohon F10-malliin joka on siis aivan erilainen:

 
Viimeksi muokattu:

Reef

Den Här satserna
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
845
Sijainti
Turku
mitäs mitäs...

onko emiraatit häipyneet rahoinensa, kun esim keulan sivun MUBADALA on muuttunut ferrari.comiksi ja takasiiven sivulevyn ETIHAD TATAksi :confused:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
mitäs mitäs...

onko emiraatit häipyneet rahoinensa, kun esim keulan sivun MUBADALA on muuttunut ferrari.comiksi ja takasiiven sivulevyn ETIHAD TATAksi :confused:
Mubadala möi hallussaan olleen viiden prosentin osuuden Ferrarista takaisin FIATille viime vuoden lopussa.

Voipi olla, mutta en näe kuvaa, koska sivusto vaatii jotain tunnareita tms.
Tajusin saman, nyt on parempi.
 

Reef

Den Här satserna
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
845
Sijainti
Turku
Mubadala möi hallussaan olleen viiden prosentin osuuden Ferrarista takaisin FIATille viime vuoden lopussa.
tää oli mennyt ihan ohi, kiitos tästä!

Nythän voivat tukea ennestään tuttua kaveria rallissa :rolleyes:

Samalla kai Abu Dhabin lentoyhtiökin läks?
Ei ainakaan näkynyt Partnerilistalla enää...
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Bobakki: Joo todennäköisesti jäähdytysaukot on.

Vielä kuva F2002 sivusta päin, jonka ponttooni jälleen hieman muistuttaa F150. Aika jännä juttu:

 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
tää oli mennyt ihan ohi, kiitos tästä!

Nythän voivat tukea ennestään tuttua kaveria rallissa :rolleyes:

Samalla kai Abu Dhabin lentoyhtiökin läks?
Ei ainakaan näkynyt Partnerilistalla enää...
Ilmeisesti Alonson käytös ei niin miellyttänytkään kaikkia partnereita? No onhan heillä Santander.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minusta tämä oli kyllä Ferrariksi aika radikaali muutos. Tyypillisesti muutokset ovat vuoden 2001 jälkeen olleet mielestäni vähäisempiä, etenkin sen ainaisen sikarikeulan suhteen.
Mielestäni F2007->F2008 ja F2008->F60 olivat paljon näkyvämpiä muutoksia. Tämä taas on enemmän sukua molemmille noille edellisvuotisille.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös