Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Muistan tapauksen, jossa suomalaisjuontajat epäilivät Schumacherin sortuneen laittomuuksiin kilpailussa, koska avasi puvunsa vetoketjun viilentyäkseen. Tämähän on siis oman turvallisuuden riskeeraamista.
Ja muistelen Jensonista puhuttaneen, että hänen tapauksessaan olisi harkittu mustaa lippua, koska auton ajaminen oli niin riskialtista muille ja hänelle itselleen (moiseenhan ei kuitenkaan oltaisi käytännössä koskaan ryhdytty).
En muista kumpaakaan tapausta sen tarkemmin, mutta FIA:n nykyisen turvallisuusajattelun tuntien en yhtään ihmettelisi.

Toisaalta sitä vartenhan ne on siellä, että pohtivat onko syytä reagoida ja meneekö liian vaaralliseksi. Jos ja kun kummassakaan tapauksessa ei todettu että olisi mennyt, niin kellään ei pitäisi olla mitään valittamista liiallisesta hössötyksestä. Ei nyt sitä että asiaa tutkitaan ja harkitaan pidä nähdä minään peikkona, vaan juuri niin pitääkin tehdä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Scuderia Ferrarin kisakuskit Alonso/Massa, Kers Track Coordinator Marco Galli ja Head of Electrocs and Delelopment Andrea Beneventi kertoilevat hieman testeistä + Melbournesta videossa. Beneventi esittelee videossa Ferrarin ratin.
 
Viimeksi muokattu:

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
eikä pitäisi ihan ensimmäiseen kanttariin jäädä
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Jotenkin omaan silmään näyttäis, että myös noi ilmanottoaukot ponttooneissa on mennyt askeleen perinteisempään suuntaan.

Muistutukseksi vanha kuva:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Vain mestaruus kruunaa Alonson ja Ferrarin liiton

Turun Sanomat 10.3 2011 15:15:50

Jokainen kilpa-autoilija unelmoi ajavansa joskus Ferrarilla. Lauseessa on samaa italialaista tunnekuohua kuin väittämässä nähdä Rooma ja kuolla.

Tallipaikan kylkiäisenä Ferrarilla kuljettaja joutuu samalla elämänsä pahimpiin paineisiin. Vain voittaminen kelpaa kiihkeille kannattajille tifosoille. Niinpä Ferrarilla matka paratiisista helvettiin onkin hyvin lyhyt ja taittuu joskus silmänräpäyksessä.

Enzo Ferrari kuoli 90-vuotiaana 1988. Hän olisi täyttänyt helmikuussa 113 vuotta. Hänen perintönsä kuitenkin elää vahvempana kuin elinvoimaisena kuin koskaan.

Vaikka pääjohtaja Luca di Montezemolo paiskii hartiavoimin töitä, että saisi vielä vieraileville tähtikuskeille kolmannenkin Ferrarin lähtöruudukkoon tulevina vuosina, niin toistaiseksi haaveensa saa toteuttaa vain kaksi kuljettajaa kerrallaan.

Tänä vuonna he ovat Fernando Alonso ja Felipe Massa. Alonso aloittaa toista ja Massa jo kuudetta kauttaan Maranellon miehistössä.

Alonson uskotaan pitävän Sebastian Vettel ja Lewis Hamilton pois Ferrarilta toistaiseksi, sillä niin suuri kuin halu ajaa punaisella autolla onkin, maailmanmestarit ovat niin itsekeskeisiä, etteivät lähtisi jo tiimiin kotiutuneen huippukuskin tallikaveriksi.

Ferrarilla on 21 vuoden tauko kuljettajien mestaruusjuhlissa, kunnes Michael Schumacher otti viisi titteliä putkeen 2000-04. Sittemmin Schumacherin perintöprinssiksi värvätty Kimi Räikkönen voitti vielä viimeisimmän mestaruuden 2007.

2008 tuli vielä valmistajien mestaruus, mutta kuljettajien puolella on tullut taas kolme hutia peräkkäin. Espanjalaisen pankkijätin Santanderin tuella Ferrarille Räikkösen paikalle siirtyneellä Alonsolla on samanlaiset paineet kuin Schumacherilla aikanaan käynnistää uusi mestaruusputki.

On faktaa, että Ferrari on suurempi kuin F1. Joka puolella maailmaa sanasta F1 tulee ensimmäisenä mieleen Ferrari ja useille myös sen sotahistoriaa edustava korskuvan oriin logo.

Kun Ferrarilla menee hyvin, koko lajilla menee hyvin. Hyviä kausia punaisella miehistöllä ollut iso liuta, kun ne hävityt mestaruudetkin ovat useimmiten ratkenneet vasta kauden viimeisessä kisassa.

Toinen yritys
tuttujen kanssa


Maranellossa vannotaan vahvasti Alonson nimeen. Jos hän ei palauta valtikkaa Italiaan, niin siihen ei pysty kukaan muukaan. Jo debyyttikaudellaan viime vuonna Alonso pääsi lähes tavoitteeseensa ja ajoi loppukauden todella vahvasti. Red Bull piti viimeiseen asti kiinni kuljettajiensa tasa-arvoisesta asemasta ja oli siksi hukata mestaruuden jo heinäkuusta asti ykköskuskinsa varaan pelanneelle Ferrarille.

Nyt toisella kaudellaan Alonso pääsee aloittamaan autolla, jonka suunnitteluun, rakentamiseen ja kehittämiseen hän on osallistunut liki joka päivä viime vuoden katkerasta finaalipettymyksestä toivuttuaan. Vuosi sitten Alonso ei tuntenut likikään kaikkia tiimissä edes nimeltä. Nyt hän tietää jo heidän puhelinnumeronsakin ulkomuistista.

Alonso ei myönnä olevansa tiimin johtaja samalla lailla kuin Schumacher, mutta toki sanoo olevansa yksi sen johtajista.

– Tavoitteemme on tehdä vahva MM-taisto. Virheistä oppii ja tunne tehdä paremmin on haastava. Viime vuonna hukkasimme liikaa pisteitä kauden alkuvaiheissa. Menestyäksemme meidän on oltava kovassa iskussa maaliskuusta marraskuun loppuun asti, Alonso latautuu.

Testien perusteella Alonso ja Ferrari joutuvat MM-taistoon kuitenkin lähes samoista asemista kuin vuosi sitten – Red Bullin takaa.
Kauden päätteksi sitten näämme että onnistuiko Alonso/Ferrari nappamaan mestaruuden ja myös nyt on sellainen auto alla jonka suunnitteluun, rakentamiseen ja kehittämiseen hän on osallistunut liki joka päivä viime vuoden katkerasta finaalipettymyksestä toivuttuaan......
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Turun Sanomat sanoi:
Jokainen kilpa-autoilija unelmoi ajavansa joskus Ferrarilla. Lauseessa on samaa italialaista tunnekuohua kuin väittämässä nähdä Rooma ja kuolla.
*köh* Se sanonta menee "nähdä Napoli ja kuolla". Ja jos tämän blogin tarinaan on uskomista, ei siinä ole italialaista tunnekuohua, vaan se on joko tahallinen tai tahaton väärinkäsitys koko lause.
Kun Ferrarilla menee hyvin, koko lajilla menee hyvin.
Paitsi jos Ferrarilla menee liian hyvin, jolloin katsojamäärät pienenvät kisojen ennalta-arvattavuuden takia.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Mielestäni tuo oli yksi omituisimmista Heikki Kullan jutuista pitkään aikaan.

Vain mestaruus kruunaa Alonson ja Ferrarin liiton

Turun Sanomat 10.3 2011 15:15:50

Jokainen kilpa-autoilija unelmoi ajavansa joskus Ferrarilla. Lauseessa on samaa italialaista tunnekuohua kuin väittämässä nähdä Rooma ja kuolla.

Tallipaikan kylkiäisenä Ferrarilla kuljettaja joutuu samalla elämänsä pahimpiin paineisiin. Vain voittaminen kelpaa kiihkeille kannattajille tifosoille. Niinpä Ferrarilla matka paratiisista helvettiin onkin hyvin lyhyt ja taittuu joskus silmänräpäyksessä.

Enzo Ferrari kuoli 90-vuotiaana 1988. Hän olisi täyttänyt helmikuussa 113 vuotta. Hänen perintönsä kuitenkin elää vahvempana kuin elinvoimaisena kuin koskaan.

Vaikka pääjohtaja Luca di Montezemolo paiskii hartiavoimin töitä, että saisi vielä vieraileville tähtikuskeille kolmannenkin Ferrarin lähtöruudukkoon tulevina vuosina, niin toistaiseksi haaveensa saa toteuttaa vain kaksi kuljettajaa kerrallaan.

Tänä vuonna he ovat Fernando Alonso ja Felipe Massa. Alonso aloittaa toista ja Massa jo kuudetta kauttaan Maranellon miehistössä.

Alonson uskotaan pitävän Sebastian Vettel ja Lewis Hamilton pois Ferrarilta toistaiseksi, sillä niin suuri kuin halu ajaa punaisella autolla onkin, maailmanmestarit ovat niin itsekeskeisiä, etteivät lähtisi jo tiimiin kotiutuneen huippukuskin tallikaveriksi.

Ferrarilla on 21 vuoden tauko kuljettajien mestaruusjuhlissa, kunnes Michael Schumacher otti viisi titteliä putkeen 2000-04. Sittemmin Schumacherin perintöprinssiksi värvätty Kimi Räikkönen voitti vielä viimeisimmän mestaruuden 2007.

2008 tuli vielä valmistajien mestaruus, mutta kuljettajien puolella on tullut taas kolme hutia peräkkäin. Espanjalaisen pankkijätin Santanderin tuella Ferrarille Räikkösen paikalle siirtyneellä Alonsolla on samanlaiset paineet kuin Schumacherilla aikanaan käynnistää uusi mestaruusputki.

On faktaa, että Ferrari on suurempi kuin F1. Joka puolella maailmaa sanasta F1 tulee ensimmäisenä mieleen Ferrari ja useille myös sen sotahistoriaa edustava korskuvan oriin logo.

Kun Ferrarilla menee hyvin, koko lajilla menee hyvin. Hyviä kausia punaisella miehistöllä ollut iso liuta, kun ne hävityt mestaruudetkin ovat useimmiten ratkenneet vasta kauden viimeisessä kisassa.

Toinen yritys
tuttujen kanssa

Maranellossa vannotaan vahvasti Alonson nimeen. Jos hän ei palauta valtikkaa Italiaan, niin siihen ei pysty kukaan muukaan. Jo debyyttikaudellaan viime vuonna Alonso pääsi lähes tavoitteeseensa ja ajoi loppukauden todella vahvasti. Red Bull piti viimeiseen asti kiinni kuljettajiensa tasa-arvoisesta asemasta ja oli siksi hukata mestaruuden jo heinäkuusta asti ykköskuskinsa varaan pelanneelle Ferrarille.

Nyt toisella kaudellaan Alonso pääsee aloittamaan autolla, jonka suunnitteluun, rakentamiseen ja kehittämiseen hän on osallistunut liki joka päivä viime vuoden katkerasta finaalipettymyksestä toivuttuaan. Vuosi sitten Alonso ei tuntenut likikään kaikkia tiimissä edes nimeltä. Nyt hän tietää jo heidän puhelinnumeronsakin ulkomuistista.

Alonso ei myönnä olevansa tiimin johtaja samalla lailla kuin Schumacher, mutta toki sanoo olevansa yksi sen johtajista.

– Tavoitteemme on tehdä vahva MM-taisto. Virheistä oppii ja tunne tehdä paremmin on haastava. Viime vuonna hukkasimme liikaa pisteitä kauden alkuvaiheissa. Menestyäksemme meidän on oltava kovassa iskussa maaliskuusta marraskuun loppuun asti, Alonso latautuu.

Testien perusteella Alonso ja Ferrari joutuvat MM-taistoon kuitenkin lähes samoista asemista kuin vuosi sitten – Red Bullin takaa.
Noista boldatuista kohdista:

-Ei Ferrari ole suurempi kuin F1. Saati sitten että olisi faktaa. Ei sitä voi oikein edes mitata mitenkään.
-Outo väittämä, eihän Ferrarin menestys ja F1:n menestys ole kovinkaan sama asia.
-Vaikka Alonso ei pystyisi "valtikkaa" Ferrarille palautamaan, niin tokihan siihen pystyisi monikin muu kuljettaja. Esimerkkeinä mainittakoon Ferrarin viimeisin maailmanmestari ja viime vuoden mestari. Ja useampi muukin.
-Ihan vaan villi veikkaus: ei tiedä Alonso läheskään kaikkien puhelinnumeroita ulkoa.
-Eipä kyllä Alonso tuossa lainauksessa sano olevansa "yksi johtajista"
-Ai miten on Ferrari Red Bullin takana? Sitä ei vielä tiedä tämän vuoden osalta. Viime vuonnahan Ferrari oli (autona) Red Bullin edellä, ei takana. Get your "facts" straight first, Heikki Kulta.


Kaiken kaikkiaan omituisimpia kirjoituksia Heikiltä. Ehkäpä tässä oli vähän haettu tarkoituksella värikästä juttua tai jotain, ei niinkään faktoja tai kylmää analyysiä. Melkein tuli tunne, että H. Kulta on alkanut fanittamaan Alonsoferraria.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
"Kun Ferrarilla menee hyvin, koko lajilla menee hyvin"

Ainakin jossakin (f1racing?) oli aikoinaan kirjoitus jonka mukaan Schumin ennätystehtailu keräsi lisää yleisöä lajille, mikä sinäänsä on helppo uskoa vaikka eräässä maassa vain itkeskeltiin kun omat eivät Schumacher-Ferrari comboa kyenneet päihittämään.

Mutta muuten kyllä varsin outo kirjoitus tämä TS pieru.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
-Ai miten on Ferrari Red Bullin takana? Sitä ei vielä tiedä tämän vuoden osalta. Viime vuonnahan Ferrari oli (autona) Red Bullin edellä, ei takana. Get your "facts" straight first, Heikki Kulta.
Siis mitä hä?
Milloin se Ferrari Hockenheimia ja Monzaa lukuun ottamatta oli nopeampi kuin RB?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ferrari ja Alonso joutuu MM-taisteluun Red Bullin takaa, koska Red Bull lähtee paalulta, kuten vuosi sitten. :p
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
-Vaikka Alonso ei pystyisi "valtikkaa" Ferrarille palautamaan, niin tokihan siihen pystyisi monikin muu kuljettaja. Esimerkkeinä mainittakoon Ferrarin viimeisin maailmanmestari ja viime vuoden mestari. Ja useampi muukin.

Melkein tuli tunne, että H. Kulta on alkanut fanittamaan Alonsoferraria.
Ei voi tavallaan tietää etukäteen kuka on se seuraava kuljettaja kuka "valtikan" Ferrarille palauttaisi tällä hetkellä sitä Alonso yrittää mutta se jää nähtäväksi tuonnemmas tulevaisuuteen että onnistuuko. Pahin tapaus olisi se ettei sitä koskaan kukaan enää palauttausi Ferrarille, mutta tuohon ei monikaan usko ainakaan Maranellossa.

Tuskin H. Kulta lankeaa vääriin ihmisiin.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Ferrari tuntee renkaat parhaiten

Turun Sanomat 13.3 2011 17:33:38

Ferrari on ahkeroinut pudottaakseen Red Bullin ja Sebastian Vettelin valtaistuimelta. Fernando Alonso vakuutti Barcelonan testien jälkeen, että Australian avauskisassa taktiikka on ratkaisevassa asemassa.

– Melbournen rata on poikkeuksellinen, eikä paljasta vielä autojen voimasuhteita. Kun Pirellin myötä rengastilanne on muuttunut, taktiset kuviot korostuvat. Jos ajaa hiljempää, säästää renkaita ja saattaa selvitä yhtä varikkokäyntiä kilpailijoita vähemmällä.

– Me ajoimme talvella eniten kilometrejä testeissä ja se merkitsee, että me tunnemme renkaat kaikkein parhaiten.

Alonso myöntää, että edes taktiikalla ei kompensoida autojen nopeuseroja.

– Loppupeleissä nopein auto kuitenkin voittaa aina. Ehkä 2-3 kisassa voitto ratkeaa taktiikalla, mutta muuten nopein auto on aina lopulta ensimmäisenä maalissa.

Ferrari olisi ollut valmis avauskisaan ilman kahden viikon ylimääräistä aikalisääkin.

– Nyt pystyimme toki kokeilemaan paremmin uutta aeropakettiamme. Uskon, että tilanne on viime vuodesta pysynyt pitkälti samana. Siellä on neljä huipputallia – me, Red Bull, McLaren ja Mercedes – sekä Williams ja Renault hyvin lähellä. 3-4 kisan jälkeen kärki tiivistyy ja toivottavasti me olemme silloin yhä siinä mukana.

Taipuvan takasiiven myötä ohitusten odotetaan lisääntyvän. Alonso ei kuitenkaan ole kovin toiveikas.

– Siipeä voi käyttää kisassa vain puoln pääsuoran verran. Se merkitsee, että ohittaminen on yhä hyvin vaikeaa. Jos siipeä voisi käyttää koko kierroksen ajan, ohittaminen kävisi taas liian helpoksi.

Massan oma
ongelma ohi


Felipe Massa luottaa, että rengaspuolen muuttuminen tuo hänet takaisin kärkikuvioihin.

– Ainakaan kauteni ei voi olla niin negatiivinen kuin 2010. Eräiden teknisten asioiden vuoksi se oli jättipettymys. Näiden talvitestien jälkeen katson, että ne ongelmat on nyt ratkaistu.

– Kaikki näkivät, etten päässyt viime vuoden renkailla aika-ajossa mihinkään. Kun jää neljänteen lähtöriviin, ei kisassa voi tehdä enää suuria. Tänä vuonna sillä rintamalla on tyystin toinen juttu. Tietysti varikkokäyntejä tulee paljon, mutta nyt se on yhteinen pulma kaikille kuljettajille toisin kuin viime vuonna, kun minulla oli rengaspuolella ihan oma ongelmani.

– Uskon, että uusi automme on kova tekijä. Uusi auto sopii hyvin ajotyyliini. Luotan itseeni ja kykyihini, Massa latautui.
Ferrari tuntee "kenties" parhaiten renkaat ja Massan rengas ongelmat olisivat ohi....?
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ferrari tuntee "kenties" parhaiten renkaat ja Massan rengas ongelmat olisivat ohi....?
Voi olla. Vikoissa testeissä Red Bullilta loppui ainakin uudet renkaat ja vikan päivän ajot jäi lyhyeks... Ferrari sen sijaan ajoi jonkin verran enemmän kierroksia jo kolmessa päivässä. Lauantainakin olisivat vissiin ajaneet, mutta sade sotki sen... Jännä nähdä.

Kenties RB on nopeampi, mutta ajaako Ferrari pitempiä stinttejä?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös