Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
Jo muutamia päiviä vanha Maikkarin uutinen, mutta laitetaan nyt tähän.

Ferrarin F1-auton rungon kehitystyöstä vastaava tekninen johtaja Pat Fry korostaa, ettei tämänvuotisen F1-auton kehittämistä kannata lopettaa kesken kauden.

Nykyauton kehittämisestä saa suoraa hyötyä ensi kauden autoon.

- Sääntömuutokset eivät ole isoja, joten voimme jatkaa tämän auton kehittämistä loppuun asti, Fry sanoo SPEED.comin mukaan.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Auto Motor und Sport on huhunnut että Renaultin pääsuunnittelija Tim Densham tai Williamsilta kauden päätteeksi lähtevä aerodynamiikkaosaston johtaja John Tomlinson ovat Ferrari tiimin kiikarissa.
Densham on eronnut Renaultin palveluksesta ja siirtyy mahdollisesti heti Ferrarin palvelukseen, kun hänen sopimuksensa karenssiaika päättyy. Mahdollisesti Densham pääsee suunnittelemaan jo Ferrarin ensi kauden autoa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Densham on eronnut Renaultin palveluksesta ja siirtyy mahdollisesti heti Ferrarin palvelukseen, kun hänen sopimuksensa karenssiaika päättyy. Mahdollisesti Densham pääsee suunnittelemaan jo Ferrarin ensi kauden autoa.
Tim Densham on kiistänyt väitteet, joiden mukaan hän olisi siirtynyt Ferrarille ja oli ilmoittanut eronneensa Renaultilta henkilökohtaisten syiden takia. Densham lopettanee Formula ykkösissä kokonaan.

Pat Fry:n saapumisen jälkeen Ferrari on värvännyt jo neljä insinööriä Mclarenilta kertoo Omnicorse.it. Kyseiset kaverit ovat nimiltään, Rupart Daraker, Giacomo Tortora, James Dove ja Ioannis Veludis.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Kisainssi Stellan ja erimaiden toimittajien mielipide siitä että onko tässä Alonson voitossa jotain samaa kuin Räikkösen SPA:n voitossa 2009.
Déjà-vu?

Aihe F1, 10.7.2011 21:04 Turun Sanomat

Ferrari voitti Silverstonessa. Toukokuun lopussa Barcelonassa Maranellon miehistön tilanne näytti lähes yhtä toivottomalta kuin kaksi vuotta aiemmin, jolloin kausi heitettiin roskiin jo kesällä. Nyt pääjohtaja Luca di Montezemolon mahtikäskyyn voittokantaan palaamisesta vastattiin jopa yllättävän rivakkaasti.

Kun tätä voittoa tarkastelee suomalaisesta näkökulmasta, ei voi välttyä vertaamasta Silverstonea 2011 Spahan 2009. Onko tässä Fernando Alonson taistelemassa voitossa jotain samaa kuin Kimi Räikkösen nappaamassa täysosumassa vajaa kaksi vuotta sitten?

Molemmilla kerroilla voittajan kisainsinöörinä toiminut Andrea Stella sanoo, että niitä voi verrata vain tunne-elämyksenä.

– Kaluston kannalta tilanne on erilainen. 2009 olimme ehdottomasti kilpailukykyssä alempana. Nyt päinvastoin olemme koko ajan parantaneet kilpailukyämme ja olemme paljon lähempänä muita kuin silloin Belgiassa.
Stella sanoo, että Kimin voitto olikin siinä suhteessa ainutlaatuisempi kuin Alonson sunnuntaina hankkima.

GP Weekly -lehteen nykyisin kirjoittava Peter Windsor ei näe näissä kahdessa voitossa mitään samaa.

– Ferrarihan on nyt ollut koko ajan lähempänä ja lähempänä voittoa. Oli vain ajankysymys, koska se tulee. Kaksi vuotta sitten sitä ei enää odotettu, kun satsattiin jo seuraavaan kauteen, Windsor tuumaili.

Italialaisen Corriere dello Sport -lehden Marco Evangelisti neuvoo olemaan tekemästä vielä vertailuja.

– Katsotaan nyt, mitä tapahtuu, jos ja kun palataan taas Valencian sääntötulkintoihin kaasun ja ilmavirtojen käyttämisessä. Jos Ferrari jää taas yhtä paljon jälkeen kuin alkukaudesta, niin kyllähän tässä voitossa silloin on paljon samaa kuin siinä Belgian voitossa silloin aikanaan.

– Tässä vaiheessa on vaikea vielä sanoa, miten hyvä tai huono Ferrarin loppukaudesta tulee. Vuoden 2009 lopputulos oli kuitenkin sellainen, ettei sellaisesta sentään ole vaaraa.

Auto, Motor und Sportin Michael Schmidt sanoo, että samanlaisuutta on ollut vain huonosti sujunut alkukausi.

– Ei tätä Ferraria voi verrata siihen, millä Kimi voitti silloin Spassa. Se auto oli huono ja meni yhä huonommaksi loppukaudesta. Tämä auto voittaa vielä lisää. En missään nimessä usko, että tämä jäisi ainoaksi voitoksi, kuten silloin 2009 tapahtui. Ferrarilla oli alkukaudesta huono aerodynamiikka. Nyt sitä on päivitetty paremmaksi ja neljässä viime kisassa kilpailukyky on hyvä. Ei tämä voitto pelkästään sääntötulkintakiistan avulla tullut, Schmidt sanoo.

TS:n avustaja Luis Vasconcelos vertaa voittoja olosuhteiden ja autojen voimasuhteiden kannalta.

– Onhan niissä samaa, kun katsoo, että Belgiassa oli lauantaina ja sunnuntaina sekä kosteaa että kuivaa, kuten nyt täällä. Parhaalla autolla ei ollut paras viikonloppunsa kummallakaan kerralla, Vasconcelos vertaili.
Maikkarin Erkki Mustakari katselee tuossa vieressä tietokoneeltaan tv-kaistaa. Hänkin nyökkää myöntävästi, kun kysyn, onko näissä kahdessa voitossa jotain yhtäläistä.

– Molemmilla kerroilla Ferrari on tullut kaukaa takaa heikon alkukauden jälkeen. Se on samanlaista.

– Sellainen kutina jäi silloin kaksi vuotta sitten, että kyllä se Kimin voitto vaati vielä enemmän taistelua. Se ei johtunut mistään kärkimiehen ongelmasta. Tuli vain Fisichellan kannalta kiusalliseen aikaan turva-auto vetämään porukan kasaan ja Kimi pääsi iskemään KERS.illä ohitse.

– Nyt Alonso saa kyllä kiittää sitä, että Vettelille tapahtui tuollainen kämmi varikkokäynnillä. Se auttoi Ferrarin ohitse ja karkuun saman tien.
Että näin. Onko Ferrari taas valmis ajamaan jatkuvasti voitosta vai tuliko nyt vain samanlainen tilastokukkanen kuin Räikkösen jäähyväisvoitossa?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Voitoissa ei ollut mitään samaa.Vuonna 2009 Ferrari ei ollut kertaakaan kymmenyksen päässä aika-ajoissa kärjestä,kuten Ferrari on nyt ja Spa vain sattuu olemaan Räikkösen paras rata.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
eihän se dementikko Eki edes muista 2 vuoden takaisia asioita, turhaa kysellä siltä..
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Räikkönen voitti ajotaidoilla ajamalla, kun taas Alonson voitto tuli Red Bullin varikkoperseilyistä. Vaikea sano olisiko päässyt karkuun jos Vettel olisi heti päässyt Alonson kantaan.
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
Räikkönen voitti ajotaidoilla ajamalla, kun taas Alonson voitto tuli Red Bullin varikkoperseilyistä. Vaikea sano olisiko päässyt karkuun jos Vettel olisi heti päässyt Alonson kantaan.
Hei, eikös niin että Alonso veti maagisia kierroksia kun niitä tarvittiin, ei se ollu vaan muiden sähläilyjen tulosta. Yhtä vähän, kuin että Kimiä auttoi silloin kerrsi ja turva-auto. Siis molemmilta 100% suoritus.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
TS

Ferrari on taas palkannut lisää väkeä.

Miten vanhojen työntekijöiden vastuun käy?

Saisiko joku nyt halvalla Ferrarilta tyytymättömiä vanhoja työntekijöitä? Näitähän alkaa nyt olla jo kasapäin. Huipputiimit saisivat tietää mitä Ferrarilla juonitaan ja Lotuksen kaltaiset tiimit saisivat osaajia. Eihän tämä virta voi loputtomasti käydä yhteen suuntaan. Vai voiko?

P.S. Mukava lukea näitä Heikki Kullan juttuja kun niitä vertaa moniin muihin kotimaisen median juttuihin
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
TS

Miten vanhojen työntekijöiden vastuun käy?

Saisiko joku nyt halvalla Ferrarilta tyytymättömiä vanhoja työntekijöitä? Näitähän alkaa nyt olla jo kasapäin. Huipputiimit saisivat tietää mitä Ferrarilla juonitaan ja Lotuksen kaltaiset tiimit saisivat osaajia. Eihän tämä virta voi loputtomasti käydä yhteen suuntaan. Vai voiko?
Laitoin jo viikko sitten tuon uutisen tänne. Ferrarilla on tapana ollut jättää työntekijöitä tiimiin, esim Costa/Baldisseri/Dyer/Almondo eivät siirtyneet muualle Ferrarilta vaan heidän toimenkuvat uusittiin. Costa/Dyer siirtyivät ainakin Ferrarin tuotanto/urheiluauto puolelle. Eipä sieltä ole oikein lähtöhuhuja ollut, paitsi toisinaan Dome/Monte huhut.
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Laitoin jo viikko sitten tuon uutisen tänne. Ferrarilla on tapana ollut jättää työntekijöitä tiimiin, esim Costa/Baldisseri/Dyer/Almondo eivät siirtyneet muualle Ferrarilta vaan heidän toimenkuvat uusittiin. Costa/Dyer siirtyivät ainakin Ferrarin tuotanto/urheiluauto puolelle. Eipä sieltä ole oikein lähtöhuhuja ollut, paitsi toisinaan Dome/Monte huhut.
Mikä lie asiansa varmasti osaavien henkilöiden motivaatio työtänsä kohtaan tällä menettelyllä? Väittäisin että ei varmastikkaan kovin suuri, osaamista on mutta vähän kuin kyniä terottaisi... Ferrari estää tietotaidon siirtyminen muihin talleihin, pari vuotta tuotannon puolelle niin kehitys on kehittynyt niin paljon ettei heillä ole enää "markkina-arvoa" ja tietotaidon siirtymisestä ei ole pelkoakaan.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Mikä lie asiansa varmasti osaavien henkilöiden motivaatio työtänsä kohtaan tällä menettelyllä? Väittäisin että ei varmastikkaan kovin suuri, osaamista on mutta vähän kuin kyniä terottaisi... Ferrari estää tietotaidon siirtyminen muihin talleihin, pari vuotta tuotannon puolelle niin kehitys on kehittynyt niin paljon ettei heillä ole enää "markkina-arvoa" ja tietotaidon siirtymisestä ei ole pelkoakaan.
En tiedä sopimuksien sisältöä, mutta ei kaikki edes halua siirtyä muualle jos saavat mielekästä työtä muualta osa-alueelta. Kannattaa huomioda, että kaikille ei välttämättä F1 ole se ydin juttu, vaan Ferrari. Onhan Andrian Neweykin väläytellyt muuta kuin F1.

Toki jos sopimus rajoittaa siirtymisen muualle, niin erittäin keljua :/
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös