Ainakin Suomessa on yleistä laittaa puolen vuoden kielto menemisestä kilpailijoille tai joutuu maksamaan sanktion. En tiedä onko laillista vai ei...Liekö EU:ssa mahdollistakaan palkata työntekijää ilman irtisanoutumisoikeutta?
Ainakin Suomessa on yleistä laittaa puolen vuoden kielto menemisestä kilpailijoille tai joutuu maksamaan sanktion. En tiedä onko laillista vai ei...Liekö EU:ssa mahdollistakaan palkata työntekijää ilman irtisanoutumisoikeutta?
Juu, kyllä noita karensseja on F1-piireissäkin, mutta se on eri asia kuin pakottaa työntekijä pariksi vuodeksi pyörittelemään peukaloita vailla mahdollisuutta siirtyä muualle. Voisivat ne halutessaan lähteä muuallekin odottelemaan karenssinsa päättymistä (joka tuskin on kaksi vuotta).Ainakin Suomessa on yleistä laittaa puolen vuoden kielto menemisestä kilpailijoille tai joutuu maksamaan sanktion. En tiedä onko laillista vai ei...
Toisin sanoen Ferrari kopioi entistä enemmän Red Bullilta.Ferrarin pääsuunnittelija Nikolas Tombazis on paljastanut, että tallin ensi vuoden kilpuri on suunnittelultaan aggressiivisempi. Tombazisilta kysyttiin Autosportin jutussa, onko tallin seuraava auto kehitysversio nykyisestä vai aloitetaanko sen suunnittelu täysin puhtaalta pöydältä. Mies sanoi että se ei ole kumpaakaan ja auto muuttuu enemmän edellisiin vuosiin verrattuna sillä vuosista on aina opittu paljon ja niitä tietoja täytyy soveltaa ottamalla isompi askel eteenpäin kuin aiemmin.
LRG:llä työskennellyt kompoteetti johtaja (hiilikuitu) Nigel Leaper on liittynyt vähän aikaa sitten Ferrarin leiriin.
Just tossa yläpuolella sanoin.Miten on mahdollista että uusi auto ei ole kehitysveriso, eikä myöskään kokonaan uusi? Tuoko ne jonkun vanhan auton takaisin, vaikka F60:n?
Tuntuu kuin olisin kuullut tämän ensi vuonna olemme aggressiivisempiaFerrarin pääsuunnittelija Nikolas Tombazis on paljastanut, että tallin ensi vuoden kilpuri on suunnittelultaan aggressiivisempi. Tombazisilta kysyttiin Autosportin jutussa, onko tallin seuraava auto kehitysversio nykyisestä vai aloitetaanko sen suunnittelu täysin puhtaalta pöydältä. Mies sanoi että se ei ole kumpaakaan ja auto muuttuu enemmän edellisiin vuosiin verrattuna sillä vuosista on aina opittu paljon ja niitä tietoja täytyy soveltaa ottamalla isompi askel eteenpäin kuin aiemmin.
Minustakin tämä hokema on jo liiankin tuttua juttua.Tuntuu kuin olisin kuullut tämän ensi vuonna olemme aggressiivisempia
jutun joskus aiemminkin...
Mutta olisihan auto silti joko kokonaan uusi tai kehitysversio höystettynä Neweyn ideoilla.Just tossa yläpuolella sanoin.
Kovin Ferrari tuota yliarvostettua neroa on kuitenkin yrittänyt saada palkkalistoilleenAlonso: Newey on yliarvostettu
Ferrari-kuljettaja Fernando Alonso katsoo Red Bull -tallin teknisen johtajan Adrian Neweyn panoksen tallin menestyksessä olevan yliarvostettu.
Suunnittelijavelho Newey on voittanut mestaruuksia aiemmin Williamsilla ja McLarenilla. Red Bullin nousun F1-sarjan kärkitalliksi on katsottu olevan myös pitkälti Neweyn ansiota, mutta Alonso on tilanteesta toista mieltä.
- F1 sarjassa ei ole taikuutta tai neroja, jotka osaavat tehdä kaiken, mutta siitä huolimatta kaikki puhuvat Neweystä. Hän on oikein hyvä ja luonut mahtavan auton, mutta hän oli se sama nero myös viisi ensimmäistä vuotta, eivätkä heidän autonsa olleet silloin niin hyviä, lyttäsi Alonso espanjalaiselle Marca-lehdelle.
Espanjalaisen mukaan menestys formula ykkösissä on aina useamman osatekijän summa.
- Menestykseen vaaditaan monia asioita, joihin lukeutuvat älykkäät ihmiset ja budjetti. Newey ei voisi voittaa Virginillä mestaruutta ilman tallin oikeanlaista rakennetta, jatkoi Alonso.
MTV3
Fernando Alonso sanoi:- Menestykseen vaaditaan monia asioita, joihin lukeutuvat älykkäät ihmiset ja budjetti. Newey ei voisi voittaa Virginillä mestaruutta ilman tallin oikeanlaista rakennetta, jatkoi Alonso.
Eiks se yks viiksiniekkakin voittanut mestaruutensa Neweyn autolla?
Sinänsä hauska, koska kyseessä on tyyppi joka on suunnitellut mestaruuden voittaneita autoja kolmelle eri tallilla (Williams, McLaren, Red Bull) ja viidelle eri kuljetajalle (Prost, Hill, Villeneuve, Häkkinen, Vettel). Ei taida kovin monella muulla suunnittelijalla olla tuollaista meriittilistaa.
Kyllähän Mansell voitti ja pääsuunnittelija vakanssia nimellisesti Newey on kantanut March/Leyton Housella 1987-1988 ja Williamsilla 1990-1996. Tuon jälkeen Adrian on ollut hommissa Tekninen Johtaja nimityksellä.Eiks se yks viiksiniekkakin voittanut mestaruutensa Neweyn autolla?
Niin tosiaan pääsi unohtumaan..Eiks se yks viiksiniekkakin voittanut mestaruutensa Neweyn autolla?
Yhtä odotettua on se, että on jaksettu lukea vain otsikko, joka edelleen yhtä odotetusti ei kerro siitä mitä Alonso on sanonut. Alonso ei puhu yliarvostamisesta yhtään mitään.Täällähän on menollaan täysin odotettu reaktio siihen, että Alonso on oikeassa.
Joo oikeassahan Alonso on. Ei ilman kunnollista organisaatiota voi rakentaa kunnollista autoa. Sinänsä hauska vaan että Newey on yksi niistä harvoista tyypeistä, jotka on pystynyt suunnittelemaan mestaruuksia voittaneita autoja useassa eri organisaatiossa.Täällähän on menollaan täysin odotettu reaktio siihen, että Alonso on oikeassa.
Gordon Murray ei koko F1-uransa aikana ollut kuin Brabhamin ja McLarenin palkkalistoilla ollen mukana kahdeksassa MM-tittelissä (2xPiquet, Prost, 3xSenna, 2xHäkkinen). Tosin ei Gordon tainnut McLarenin teknisenä johtajana loppuvuosina niin hirvittävästi käytännön suunnitteluun osallistua (toisin kuin Newey Red Bullilla). Sennan ja Prostin aikana luultavasti vielä osallistui.Joo oikeassahan Alonso on. Ei ilman kunnollista organisaatiota voi rakentaa kunnollista autoa. Sinänsä hauska vaan että Newey on yksi niistä harvoista tyypeistä, jotka on pystynyt suunnittelemaan mestaruuksia voittaneita autoja useassa eri organisaatiossa.
Benetton, Ferrari, BrawnGP? Mitä ei lasketa?Brawn - jos lasketaan samaan kategoriaan noiden suunnittelijoiden kanssa - on tietysti jo saavuttanut mestaruuden kahdella merkillä ja voi sen tehdä Mercedeksellä (joka käytännössä tosin on pitkälti sama organisaatio kuin Brawn GP).