Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
Liekö EU:ssa mahdollistakaan palkata työntekijää ilman irtisanoutumisoikeutta?
Ainakin Suomessa on yleistä laittaa puolen vuoden kielto menemisestä kilpailijoille tai joutuu maksamaan sanktion. En tiedä onko laillista vai ei...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ainakin Suomessa on yleistä laittaa puolen vuoden kielto menemisestä kilpailijoille tai joutuu maksamaan sanktion. En tiedä onko laillista vai ei...
Juu, kyllä noita karensseja on F1-piireissäkin, mutta se on eri asia kuin pakottaa työntekijä pariksi vuodeksi pyörittelemään peukaloita vailla mahdollisuutta siirtyä muualle. Voisivat ne halutessaan lähteä muuallekin odottelemaan karenssinsa päättymistä (joka tuskin on kaksi vuotta).
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18412
Ferrarin pääsuunnittelija Nikolas Tombazis on paljastanut, että tallin ensi vuoden kilpuri on suunnittelultaan aggressiivisempi. Tombazisilta kysyttiin Autosportin jutussa, onko tallin seuraava auto kehitysversio nykyisestä vai aloitetaanko sen suunnittelu täysin puhtaalta pöydältä. Mies sanoi että se ei ole kumpaakaan ja auto muuttuu enemmän edellisiin vuosiin verrattuna sillä vuosista on aina opittu paljon ja niitä tietoja täytyy soveltaa ottamalla isompi askel eteenpäin kuin aiemmin.

LRG:llä työskennellyt kompoteetti johtaja (hiilikuitu) Nigel Leaper on liittynyt vähän aikaa sitten Ferrarin leiriin.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ferrarin pääsuunnittelija Nikolas Tombazis on paljastanut, että tallin ensi vuoden kilpuri on suunnittelultaan aggressiivisempi. Tombazisilta kysyttiin Autosportin jutussa, onko tallin seuraava auto kehitysversio nykyisestä vai aloitetaanko sen suunnittelu täysin puhtaalta pöydältä. Mies sanoi että se ei ole kumpaakaan ja auto muuttuu enemmän edellisiin vuosiin verrattuna sillä vuosista on aina opittu paljon ja niitä tietoja täytyy soveltaa ottamalla isompi askel eteenpäin kuin aiemmin.

LRG:llä työskennellyt kompoteetti johtaja (hiilikuitu) Nigel Leaper on liittynyt vähän aikaa sitten Ferrarin leiriin.
Toisin sanoen Ferrari kopioi entistä enemmän Red Bullilta.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Miten on mahdollista että uusi auto ei ole kehitysveriso, eikä myöskään kokonaan uusi? Tuoko ne jonkun vanhan auton takaisin, vaikka F60:n?
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ferrarin pääsuunnittelija Nikolas Tombazis on paljastanut, että tallin ensi vuoden kilpuri on suunnittelultaan aggressiivisempi. Tombazisilta kysyttiin Autosportin jutussa, onko tallin seuraava auto kehitysversio nykyisestä vai aloitetaanko sen suunnittelu täysin puhtaalta pöydältä. Mies sanoi että se ei ole kumpaakaan ja auto muuttuu enemmän edellisiin vuosiin verrattuna sillä vuosista on aina opittu paljon ja niitä tietoja täytyy soveltaa ottamalla isompi askel eteenpäin kuin aiemmin.
Tuntuu kuin olisin kuullut tämän ensi vuonna olemme aggressiivisempia
jutun joskus aiemminkin... :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Tuntuu kuin olisin kuullut tämän ensi vuonna olemme aggressiivisempia
jutun joskus aiemminkin... :rolleyes:
Minustakin tämä hokema on jo liiankin tuttua juttua.
Puutu kuin Hallikainen ja Koivusalo jakamasta ruusuja. :wall:
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Alonso: Newey on yliarvostettu

Ferrari-kuljettaja Fernando Alonso katsoo Red Bull -tallin teknisen johtajan Adrian Neweyn panoksen tallin menestyksessä olevan yliarvostettu.

Suunnittelijavelho Newey on voittanut mestaruuksia aiemmin Williamsilla ja McLarenilla. Red Bullin nousun F1-sarjan kärkitalliksi on katsottu olevan myös pitkälti Neweyn ansiota, mutta Alonso on tilanteesta toista mieltä.

- F1 sarjassa ei ole taikuutta tai neroja, jotka osaavat tehdä kaiken, mutta siitä huolimatta kaikki puhuvat Neweystä. Hän on oikein hyvä ja luonut mahtavan auton, mutta hän oli se sama nero myös viisi ensimmäistä vuotta, eivätkä heidän autonsa olleet silloin niin hyviä, lyttäsi Alonso espanjalaiselle Marca-lehdelle.

Espanjalaisen mukaan menestys formula ykkösissä on aina useamman osatekijän summa.

- Menestykseen vaaditaan monia asioita, joihin lukeutuvat älykkäät ihmiset ja budjetti. Newey ei voisi voittaa Virginillä mestaruutta ilman tallin oikeanlaista rakennetta, jatkoi Alonso.

MTV3
Kovin Ferrari tuota yliarvostettua neroa on kuitenkin yrittänyt saada palkkalistoilleen :D
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Fernando Alonso sanoi:
- Menestykseen vaaditaan monia asioita, joihin lukeutuvat älykkäät ihmiset ja budjetti. Newey ei voisi voittaa Virginillä mestaruutta ilman tallin oikeanlaista rakennetta, jatkoi Alonso.
:D

Sinänsä hauska, koska kyseessä on tyyppi joka on suunnitellut mestaruuden voittaneita autoja kolmelle eri tallilla (Williams, McLaren, Red Bull) ja kuudelle eri kuljetajalle (Mansell, Prost, Hill, Villeneuve, Häkkinen, Vettel). Ei taida kovin monella muulla suunnittelijalla olla tuollaista meriittilistaa.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
:D

Sinänsä hauska, koska kyseessä on tyyppi joka on suunnitellut mestaruuden voittaneita autoja kolmelle eri tallilla (Williams, McLaren, Red Bull) ja viidelle eri kuljetajalle (Prost, Hill, Villeneuve, Häkkinen, Vettel). Ei taida kovin monella muulla suunnittelijalla olla tuollaista meriittilistaa.
Eiks se yks viiksiniekkakin voittanut mestaruutensa Neweyn autolla?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18412
Eiks se yks viiksiniekkakin voittanut mestaruutensa Neweyn autolla?
Kyllähän Mansell voitti ja pääsuunnittelija vakanssia nimellisesti Newey on kantanut March/Leyton Housella 1987-1988 ja Williamsilla 1990-1996. Tuon jälkeen Adrian on ollut hommissa Tekninen Johtaja nimityksellä.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Alonso on yliarvostettu ja verrattuna Schumin toiseen vuoteen Ferrarilla(1997), niin Alonso on täysin hukassa, samoin kuin Ferrari. Tuolloin Ferrari oli keskikastia, mutta Schumin ajotaidot veivät sen pitkälle. Alonsolla on ollut jo toista vuotta takanaan koko Ferrarin tuki Schumin ja Räkän tuomisine mestaruuspotentiaaleineen ja kokemuksineen, mutta ei vaan Alonsolta irtoa:nope: Viime vuoden mestaruuden sössiminen on historiallista F1:sten historiassa. Jos Räkä olisi ollut siellä, niin mestaruus olisi tullut. Ferrari tulee vajoamaan keskikastiin, sanokoon Montezemolo mitä tahansa - valitettavasti...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Täällähän on menollaan täysin odotettu reaktio siihen, että Alonso on oikeassa.
Yhtä odotettua on se, että on jaksettu lukea vain otsikko, joka edelleen yhtä odotetusti ei kerro siitä mitä Alonso on sanonut. Alonso ei puhu yliarvostamisesta yhtään mitään.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Täällähän on menollaan täysin odotettu reaktio siihen, että Alonso on oikeassa.
Joo oikeassahan Alonso on. Ei ilman kunnollista organisaatiota voi rakentaa kunnollista autoa. Sinänsä hauska vaan että Newey on yksi niistä harvoista tyypeistä, jotka on pystynyt suunnittelemaan mestaruuksia voittaneita autoja useassa eri organisaatiossa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Joo oikeassahan Alonso on. Ei ilman kunnollista organisaatiota voi rakentaa kunnollista autoa. Sinänsä hauska vaan että Newey on yksi niistä harvoista tyypeistä, jotka on pystynyt suunnittelemaan mestaruuksia voittaneita autoja useassa eri organisaatiossa.
Gordon Murray ei koko F1-uransa aikana ollut kuin Brabhamin ja McLarenin palkkalistoilla ollen mukana kahdeksassa MM-tittelissä (2xPiquet, Prost, 3xSenna, 2xHäkkinen). Tosin ei Gordon tainnut McLarenin teknisenä johtajana loppuvuosina niin hirvittävästi käytännön suunnitteluun osallistua (toisin kuin Newey Red Bullilla). Sennan ja Prostin aikana luultavasti vielä osallistui.

John Barnard palautti McLarenin huipulle MP4:llään tuoden kolme mestaruutta, mutta ei onnistunut toistamaan tätä Ferrarilla. Barnard kyllä käväisi lyhyesti myös Benettonilla, mutta sukset menivät ristiin Briatoren kanssa ennen suurta menestystä.

Brawn - jos lasketaan samaan kategoriaan noiden suunnittelijoiden kanssa - on tietysti jo saavuttanut mestaruuden kahdella merkillä ja voi sen tehdä Mercedeksellä (joka käytännössä tosin on pitkälti sama organisaatio kuin Brawn GP).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Brawn - jos lasketaan samaan kategoriaan noiden suunnittelijoiden kanssa - on tietysti jo saavuttanut mestaruuden kahdella merkillä ja voi sen tehdä Mercedeksellä (joka käytännössä tosin on pitkälti sama organisaatio kuin Brawn GP).
Benetton, Ferrari, BrawnGP? Mitä ei lasketa?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös