Virgin Racing kaudella 2011

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Branson yritti luoda F1-halpatalliyhtiön käyttäen vain CFD:tä auton suunnitteluun yrittäen muuttaa F1-suunnittelun ideologiaa jota hän on muualla yritysmaailmassa toteuttanut erittäin menestyksekkäästi mutta polkaisi ns. p*****.
Yritti olla liian innovoiva asioissa jossa kokemus ja ymmärrys ylittää tietotekniikan.(Sitten kun tekoäly osaa suunnitella auton siten niin että löytää parhaat kompromissit niin...) Poitsit hänelle yrittämisestä!

Tämän todettuaan hivuttautui taustavaikuttajaksi pyrkimyksenä päästä eroon kultaisen kosketuksen maineen häpäisevästä tahrasta joka viimeisimpien nimivaihdoksien myötä myöskin näyttäisi toteutuvan suunnitelmien mukaisesti. Tallin omistusoikeuksien muutoksista tuskin mediaa tässä yhteydessä juurikaan informoidaan, jottei se kiinnostu asiasta enempää.
Pötyä. Bransonin rooli on ollut tasan tarjota alkupääoma Wirthin puuhasteluihin, joita kuvaat yllä kuin ne jotenkin olisivat Virginin vastuulla. Jo tallin aloittaessa Branson sanoi olevan täysin mahdollista, että Virgin-nimi häviää autojen kyljestä parin vuoden kuluessa, mikäli taustalle löytyy rahoittajia. Bransonin kannalta kuvio on mennyt jokseenkin suunnitelmien mukaan, menestystä hänkin toki olisi varmasti kaivannut toteutunutta enemmän.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Virginillä on myös rahakisa menossa HRT:n tavoin ensi kauden kuskipaikoista. Timo Glockilla on useamman vuoden sopimus tallin kanssa. Sen sijaan Jerome d'Ambrosio saattaa joutua syrjään tallista rahan vähyyden takia. Hänen sijallaan ajaisi talliin enemmän rahaa tuova Charles Pic. Tosin Jerome on toki saamassa maksavan testikuskin aseman tallissa.

RTBF:n ja muutaman luxemburgilaisen lehden mukaan ongelmana paikan säilymisessä on ollut se, että Glockin sopimushinta on liian korkea jotta palkkaa voitaisiin maksaa nykyisistä maksuvaroista.

Jeromen pitäisi tuoda kolme kertaa enemmän rahaa säilyttääkseen satavarmasti paikkansa tuleville vuosille ja kaksi kertaa nykyistä enemmän säilyttääkseen paikkansa ensi kaudelle.

Picillä sen sijaan rahaa löytyy ja Adrian Quaife-Hobbsilta ja Robert Wickensiltä löytyy jo riittävät testirahat kaudelle joten paikkaa ei taida belgialaiselle löytyä ensi kaudeksi.

Belgiassa on tosin väitetty myös sitä, että Glockin sopimus olisi liian suuri sillä palkan yhdeltä vuodelta arvioidaan olevan samaa kuin tällä kaudella mutta monen vuoden osalta aivan liian suuri tallin budjettiin nähden.

Siinä tapauksessa Glock saatettaisiin ostaa pois sopimukseta ja talli jatkaisi Jeromen ja uuden kuskin voimin mahdollisesti ensi kaudella tai viimeistään kauden 2012 jälkeen. Muussa tapauksessa Glock jatkaa ja Jeromen ainoa mahdollisuus olisi mennä HRT:lle. Muuten ajot olisivat ajettu. Ainakin toistaiseksi.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Quaife-Hobbs taisi saada testinsä sillä, että sijoittui Manorin kuskeista parhaiten GP3-sarjassa. Ainakin viime vuonna tuolla tavalla Rio Haryanto pääsi nuorten kuskien testiin ajamaan. Nyt Haryanto hävisi kuitenkin Quaife-Hobbsille 31-36 pisteissä. Matias Laine jäi pisteittä tallin kolmantena kuljettajana.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
...ja Wickensin merkittävin tukija on Marussia, joten oikein usko kanadalaisen testaamisen tuovan Marussia Virginille lisää rahaa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
CCMK kertoi Wickensiltä löytyvän "testirahat". Kanadalaisen ajot rahoittaa Marussia, enkä näe järkeä siinä, että Marussia maksaisi itselleen Wickensin ajattamisesta. En siis usko tallin saavan Robertin testeistä (lisää) rahaa (suoraan), vaan ajojen kuuluvan isompaan kuvioon.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Jaa no jos talli erikseen rahoittaa testattavan kuljettajan ajot niin siinä tapauksessa hänen rahojaan ei käytettäisi määriteltävään tarkoitukseen. Glockin sopimuksen palkkaluokka tuntuu olevan ongelma tallille.

Se ei varmasti ole paljon, mutta pienissä tiimeissä pienikin palkka on tallin pussista pois. Nuorien kuskien rahoja saatetaankin kenties käyttää Glockin sopimuskuvion täytteenä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Oudolta tosiaan tuntuu miten silloin tilanne oli toinen ja nyt tuntuu sopimuksen rahallinen puoli olevan ongelma. Toki se voi koskea kausien 2013 ja 2014 osuutta eikä niinkään tämän kauden ainakaan välttämättä.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Oudolta tosiaan tuntuu miten silloin tilanne oli toinen ja nyt tuntuu sopimuksen rahallinen puoli olevan ongelma.
Onko mitään hajua että miten tallin tilanne on sitten muuttunut tässä välin? Mulle ei ainakaan tule mitään mieleen. Vai alkoiko rahan kiikuttaminen McLarenille vasta Glockin sopparin jälkeen?
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Eiköhän sen voi jo sanoa aika varmasti, että Virgin oli tämän kauden floppi. Viimekaudella olivat kuitenkin ihan Lotuksen peesissä, mutta nyt kauden lopussa HRT:tkin menivät ohi. :nope: Toivottavasti uudet kuviot tuovat jotain järkeä tähän toimintaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13784
Eiköhän sen voi jo sanoa aika varmasti, että Virgin oli tämän kauden floppi. Viimekaudella olivat kuitenkin ihan Lotuksen peesissä, mutta nyt kauden lopussa HRT:tkin menivät ohi. :nope: Toivottavasti uudet kuviot tuovat jotain järkeä tähän toimintaan.
Ja eikös Virgin ole toista vuotta putkeen jäämässä HRT:n taakse lopputaulukossa...
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ja eikös Virgin ole toista vuotta putkeen jäämässä HRT:n taakse lopputaulukossa...
Nooh, noissa ihan häntäpään kamppailuissa yhdellä onnekkaalla kisalla on niin suuri merkitys, koska yhdellä tuuri 13. sijalla ollaan toisten edellä.

Ja kun rahaa ei sijoista 11 ja 12 tule, niin ihan sama kai se on. Paitsi tietenkin olis pienemmät numerot ja "parempi maine"
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13784
Nooh, noissa ihan häntäpään kamppailuissa yhdellä onnekkaalla kisalla on niin suuri merkitys, koska yhdellä tuuri 13. sijalla ollaan toisten edellä.

Ja kun rahaa ei sijoista 11 ja 12 tule, niin ihan sama kai se on. Paitsi tietenkin olis pienemmät numerot ja "parempi maine"
Tiijän noista... tulee ne noteerattua kilpanumeroissa. Pian HRT 2-0 Virgin :thumbup:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Virgin ilmoitti kuljettajavaihdoksesta. Tiimi on päättänyt pestata Brasilian GP:n jälkeen Timo Glockin ensi vuoden tiimikaveriksi odotetusti ranskalaisen Charles Picin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Virgin ilmoitti kuljettajavaihdoksesta. Tiimi on päättänyt pestata Brasilian GP:n jälkeen Timo Glockin ensi vuoden tiimikaveriksi odotetusti ranskalaisen Charles Picin.
Tässä näkyy hyvin Virginin asenne Caterhamiin nähden. Jotenkin pitkäjänteisyys puuttuu, koska kuskin paikan ratkaisee raha. Minusta Ambrosio ajoi aivan kelvollisesti, mutta ilmeisesti rahoitusta ei saada ensi kaudeksi.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Alkaa näyttää että jos ensikaudella ei tapahdu ihmettä (jos ovat todella lähdössä ilman KERSiä liikenteeseen) niin tämä talli tullaan muutamassa vuodessa näkemään tuolla surkuhupaisissa talleissa. Kovat odotukset, mutta talli tuntuu rämpivän aivan täydellisesti. Eli ensivuoden auton on jotenkin onnistuttava voittamaan HRT, mutta miten?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Saatiinpa ainakin yksi ranskalaiskuski sarjaan \o/

Vielä kun Grosjean tai Vergne saisi paikan ensi kaudelle.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Ensi kaudella voi Norjan tv:n kommentaattoreilla olla nauru poskessa tai hymy huulessa kun Pic ajaa. Pikk kun on norjaksi se jokin.:D
 
Ylös