Heijastaa lämpöä. Kuskin takana monokokin sisällä on bensatankki, jonka ei ole syytä lämmetä liikaa.Mikä funktio tolla monokokin moottorin puolen kultauksella on?
Vähä samaan päädyin pähkäilyissäni vastausta odotellessa. Toinen vaihtoehto oli maadotus, mutta ei kai hiilikuituisia osia tartte kovin maadotella.Heijastaa lämpöä. Kuskin takana monokokin sisällä on bensatankki, jonka ei ole syytä lämmetä liikaa.
Hiilikuitu kyllä johtaa sähköä mukavasti. Joten voi silläkin osansa olla, jos kultakerroksen ja hiilikuitu monokikin välissä on jotain eristettä.Vähä samaan päädyin pähkäilyissäni vastausta odotellessa. Toinen vaihtoehto oli maadotus, mutta ei kai hiilikuituisia osia tartte kovin maadotella.
Puhtaasti lämmön heijastuksen takia, kulta on tähän paras mahdollinen materiaali.Mikä funktio tolla monokokin moottorin puolen kultauksella on?
Eihän Lotuksella oo kersiä ees.Hei, mää en sitte tiiä asiasta joten spekuloin.
Toivottavasti kukaan noheva autosport fani ei tuu heti sanoon mitään faktaa, ku ois kiva spekuloia välillä..
[/IMG]
Joo ei oo ainakaa alkukaudesta..Eihän Lotuksella oo kersiä ees.
E: eikun ilmeisesti spekuloit akun sijoituksen mahdollisuutta....
Kyse saattaa olla yksinkertaisesti siitä, että vaikka vika on paikallistettu, sitä ei ole saatu korjattua varikolla, vaan vaatii uusia osia tehtaalta. Radalla on sitten tehty joku patenttiratkaisu jolla on edes jotain kierroksia saatu aikaan.Lotuksella on nestevuotoja ollut yllin kyllin testeissä, viittaa määrän perusteella johonkin suunnittelumogaan. Varmaan ekan kisan siirtyminen tuon ongelman ratkaisemisksi hyvä homma.
Onhan tuo mahdollista, mutta kun vuodot ovat olleet ongelmina jokaisessa ajetussa testissä.Kyse saattaa olla yksinkertaisesti siitä, että vaikka vika on paikallistettu, sitä ei ole saatu korjattua varikolla, vaan vaatii uusia osia tehtaalta. Radalla on sitten tehty joku patenttiratkaisu jolla on edes jotain kierroksia saatu aikaan.
Ei niitä uusia osia suunnitella ja valmisteta ihan tosta vaan.Onhan tuo mahdollista, mutta kun vuodot ovat olleet ongelmina jokaisessa ajetussa testissä.
Heikki mainitsi jossain mediassa että jäähdyttimien kennot on ratkeilleet, ovat tainneet mennä liian pieniin marginaaleihin seinävahvuuksissa keventääkseen autoa. Tuohon pitäisi olla suht helppo ratkaisu, hieman jöötimpää kennoa tilalle..Onhan tuo mahdollista, mutta kun vuodot ovat olleet ongelmina jokaisessa ajetussa testissä.
Kuten edellä just mainittuna, niin tosiaan ovat puhuneet kennojen ratkeilusta tms. Eli joko suunnittelumoka (seinämän paksuus) tai materiaalimoka.Lotuksella on nestevuotoja ollut yllin kyllin testeissä, viittaa määrän perusteella johonkin suunnittelumogaan. Varmaan ekan kisan siirtyminen tuon ongelman ratkaisemisksi hyvä homma.
Team Lotus teki sopimuksen Sonangolin kanssa, mutta varikkohuhujen mukaan öljy-yhtiön nimi ei tule T128-autoihin, vaan eri kisoissa nähdään erilaisia Angolan turismia tukevia mainoslogoja.Lotukselle isot öljyrahat
Turun Sanomat 22.2 2011 21:19:42
Malesialaispohatta Tony Fernandesin kipparoima Team Lotus päihitti sponsorimarkkinoilla Williamsin ja nappasi Angolan valtion öljyjätti Sonangolin isoksi partnerikseen F1-radoille. Williams neuvotteli angolalaisten kanssa parin vuoden ajan pääsemättä sopimukseen.
Varikkohuhujen mukaan 30 miljoonaa dollaria Lotukselle kaudessa tilittävän öljy-yhtiön nimi ei tule T128-autoihin, vaan eri kisoissa nähdään erilaisia Angolan turismia tukevia mainoslogoja.
Sopimuksen myötä Lotuksen autoa GP-viikonloppuina perjantaiaamuisin ainakin Euroopan kisoissa Monacoa lukuunottamatta ajaa angolalaisportugalilainen Ricardo Teixeira.
28-vuotias Teixeira on kokeillut autoa jo Valencian ja Barcelonan testeissä. Viimeisellä testijaksolla 8-11. maaliskuuta Barcelonassa hän ajaa superlisenssiin vaaditut 300 kilometriä täyteen saadakseen ajoluvan GP-harjoituksissa.
Lotus on jo aiemmin sopinut GP2-kuskiensa Davide Valsecchin ja Luiz Razian ajavan yhteensä seitsemässä perjantaiharjoituksissa.
Valsecchi ajaa heti avauskisassa Australiassa, missä myös ainakin Nico Hülkenberg piiskaa ensimmäisen harjoitusjakson Force Indiaa ja Daniel Ricciardo Toro Rossoa.
Neljännen harjoituskuskin paikasta Lotuksen kanssa neuvottelee Karun Chandhok, mutta hän ajaa vain kotikisassaan Intiassa perjantaiaamuna.
Lotuksen kisakuskit Jarno Trulli ja Heikki Kovalainen luovuttavat vuorotellen auton harjoituskuskin käyttöön.
Trulli ja Kovalainen ovat viehättyneet uudesta autostaan. Trulli sanoi Auto Sprint -lehdessä uskovansa uuden auton sanovan pysyvästi hyvästit jämähtämiselle aika-ajon Q1-vaiheeseen ja odottavansa jollain radalla kurkottavansa jopa kärkikymmenikköön.
Onko tuolla mitään meriittejä taustalla? Löytyykö siis nopeutta?Uhh. Teixeira on säälittävin kuskintapainen F1-viikonloppuna sitten Nissanyn. Kai asian sitten voi ilmaista niinkin, että Lotus "päihitti" Williamsin, epäilenpä vaan vaateen Teixeiran ajattamisesta olleen Williamsille liikaa.