Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mikä funktio tolla monokokin moottorin puolen kultauksella on?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Heijastaa lämpöä. Kuskin takana monokokin sisällä on bensatankki, jonka ei ole syytä lämmetä liikaa.
Vähä samaan päädyin pähkäilyissäni vastausta odotellessa. Toinen vaihtoehto oli maadotus, mutta ei kai hiilikuituisia osia tartte kovin maadotella.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Vähä samaan päädyin pähkäilyissäni vastausta odotellessa. Toinen vaihtoehto oli maadotus, mutta ei kai hiilikuituisia osia tartte kovin maadotella.
Hiilikuitu kyllä johtaa sähköä mukavasti. Joten voi silläkin osansa olla, jos kultakerroksen ja hiilikuitu monokikin välissä on jotain eristettä.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Hei, mää en sitte tiiä asiasta joten spekuloin.

Toivottavasti kukaan noheva autosport fani ei tuu heti sanoon mitään faktaa, ku ois kiva spekuloia välillä.. :eek:


Eli tuli mieleen, että voisko Lotuksessa olla KERS:in akut tuossa kuskin reisien kohdalla, ku melkeen näyttäs olevan jopa jäähdytyksen mahdollisuuskin. Ja suht matalalla, vaikka varmaan on kaikilla muillakin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Hei, mää en sitte tiiä asiasta joten spekuloin.

Toivottavasti kukaan noheva autosport fani ei tuu heti sanoon mitään faktaa, ku ois kiva spekuloia välillä.. :eek:
[/IMG]
Eihän Lotuksella oo kersiä ees.

E: eikun ilmeisesti spekuloit akun sijoituksen mahdollisuutta....
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Ei ole Lotuksella mennyt testit ihan niin kuin itse olisin toivonut. Jäähytyksessä eikös nämä ongelmat ole ollut ? joku ei kestä sielä vissiin. Noh toivottavasti ongelma saadaan korjattua Bahrainiin mennessä. Ja kyllähän se saadaan !
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Ensimmäiset testit vesitti laakeroinnin hajoaminen ohjauksesta. Sen jälkeen ollut yksi vaihdelaatikko ongelma jonka seurauksena osa vaihteista ei toiminut. Suurin ongelma kuitenkin on ollut jäähdystysjärjestelmän vuodot, joista osa johtunut siitä, että jäähdytyskennot ovat halkeilleet.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Lotuksella on nestevuotoja ollut yllin kyllin testeissä, viittaa määrän perusteella johonkin suunnittelumogaan. Varmaan ekan kisan siirtyminen tuon ongelman ratkaisemisksi hyvä homma.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1344
Lotuksella on nestevuotoja ollut yllin kyllin testeissä, viittaa määrän perusteella johonkin suunnittelumogaan. Varmaan ekan kisan siirtyminen tuon ongelman ratkaisemisksi hyvä homma.
Kyse saattaa olla yksinkertaisesti siitä, että vaikka vika on paikallistettu, sitä ei ole saatu korjattua varikolla, vaan vaatii uusia osia tehtaalta. Radalla on sitten tehty joku patenttiratkaisu jolla on edes jotain kierroksia saatu aikaan.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kyse saattaa olla yksinkertaisesti siitä, että vaikka vika on paikallistettu, sitä ei ole saatu korjattua varikolla, vaan vaatii uusia osia tehtaalta. Radalla on sitten tehty joku patenttiratkaisu jolla on edes jotain kierroksia saatu aikaan.
Onhan tuo mahdollista, mutta kun vuodot ovat olleet ongelmina jokaisessa ajetussa testissä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4338
Onhan tuo mahdollista, mutta kun vuodot ovat olleet ongelmina jokaisessa ajetussa testissä.
Heikki mainitsi jossain mediassa että jäähdyttimien kennot on ratkeilleet, ovat tainneet mennä liian pieniin marginaaleihin seinävahvuuksissa keventääkseen autoa. Tuohon pitäisi olla suht helppo ratkaisu, hieman jöötimpää kennoa tilalle..
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Lotuksella on nestevuotoja ollut yllin kyllin testeissä, viittaa määrän perusteella johonkin suunnittelumogaan. Varmaan ekan kisan siirtyminen tuon ongelman ratkaisemisksi hyvä homma.
Kuten edellä just mainittuna, niin tosiaan ovat puhuneet kennojen ratkeilusta tms. Eli joko suunnittelumoka (seinämän paksuus) tai materiaalimoka.

En tiedä kauanko tollasten räätälöityjen kennojen valmistus kestää, mutta menee siinäkin varmasti hetki. Jos olisi siis ihan vain materiaali- eli valmistusvikaa... Tai jos vika johtuukin vaikka pakosarjan olemisesta liian lähellä, niin sit menee hetki, että pakosarjaa suunnitellaan lisää ja pohditaan, että saisko kennoa kestämään enemmän lämpöä jne tms...

Jos suurin vika on, että vedet ei pysy sielä missä pitäs ja viallinen paikkakin tiedetään, niin en sanois tilannetta kovin katastrofaaliseks.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
Lotukselle isot öljyrahat

Turun Sanomat 22.2 2011 21:19:42

Malesialaispohatta Tony Fernandesin kipparoima Team Lotus päihitti sponsorimarkkinoilla Williamsin ja nappasi Angolan valtion öljyjätti Sonangolin isoksi partnerikseen F1-radoille. Williams neuvotteli angolalaisten kanssa parin vuoden ajan pääsemättä sopimukseen.

Varikkohuhujen mukaan 30 miljoonaa dollaria Lotukselle kaudessa tilittävän öljy-yhtiön nimi ei tule T128-autoihin, vaan eri kisoissa nähdään erilaisia Angolan turismia tukevia mainoslogoja.

Sopimuksen myötä Lotuksen autoa GP-viikonloppuina perjantaiaamuisin ainakin Euroopan kisoissa Monacoa lukuunottamatta ajaa angolalaisportugalilainen Ricardo Teixeira.

28-vuotias Teixeira on kokeillut autoa jo Valencian ja Barcelonan testeissä. Viimeisellä testijaksolla 8-11. maaliskuuta Barcelonassa hän ajaa superlisenssiin vaaditut 300 kilometriä täyteen saadakseen ajoluvan GP-harjoituksissa.

Lotus on jo aiemmin sopinut GP2-kuskiensa Davide Valsecchin ja Luiz Razian ajavan yhteensä seitsemässä perjantaiharjoituksissa.

Valsecchi ajaa heti avauskisassa Australiassa, missä myös ainakin Nico Hülkenberg piiskaa ensimmäisen harjoitusjakson Force Indiaa ja Daniel Ricciardo Toro Rossoa.

Neljännen harjoituskuskin paikasta Lotuksen kanssa neuvottelee Karun Chandhok, mutta hän ajaa vain kotikisassaan Intiassa perjantaiaamuna.

Lotuksen kisakuskit Jarno Trulli ja Heikki Kovalainen luovuttavat vuorotellen auton harjoituskuskin käyttöön.

Trulli ja Kovalainen ovat viehättyneet uudesta autostaan. Trulli sanoi Auto Sprint -lehdessä uskovansa uuden auton sanovan pysyvästi hyvästit jämähtämiselle aika-ajon Q1-vaiheeseen ja odottavansa jollain radalla kurkottavansa jopa kärkikymmenikköön.
Team Lotus teki sopimuksen Sonangolin kanssa, mutta varikkohuhujen mukaan öljy-yhtiön nimi ei tule T128-autoihin, vaan eri kisoissa nähdään erilaisia Angolan turismia tukevia mainoslogoja.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Uhh. Teixeira on säälittävin kuskintapainen F1-viikonloppuna sitten Nissanyn. Kai asian sitten voi ilmaista niinkin, että Lotus "päihitti" Williamsin, epäilenpä vaan vaateen Teixeiran ajattamisesta olleen Williamsille liikaa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Uhh. Teixeira on säälittävin kuskintapainen F1-viikonloppuna sitten Nissanyn. Kai asian sitten voi ilmaista niinkin, että Lotus "päihitti" Williamsin, epäilenpä vaan vaateen Teixeiran ajattamisesta olleen Williamsille liikaa.
Onko tuolla mitään meriittejä taustalla? Löytyykö siis nopeutta?

EDIT: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ricardo_Teixeira
Wikipedian mukaan aivan säälittävä kuljettaja.
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Teixeirahan ajoi 2009 GP2:ta Tridentillä ja oli muistaakseni koko kauden aivan hitaimpien joukossa. Nuo tulokset kertovat kaiken hänen nopeudestaan silloin.
Aikamoinen yllätys tuo, että hän on jopa onnistunut keräämään pisteitä F2:ssa viime vuonna. Varmasti parempi kuin Nissany, luulen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös