Red Bull Racing 2011

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Luulen että Vettel saatiin vakuutettua tallin kilpailukyvystä kiinnittämällä myös Newey vuoteen 2014 asti, jolloin valinta oli helppo. Sinänsä jännä kun minä tallipäällikkönä olisin huomattavasti enemmän kiinnostunut tästä nerosta kuin Vettelistä, hyviä kuskeja kun markkinoilta löytyy mielin määrin.
Ok.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Alguersuari ilmoitti selkeästi tavoitteistaan El Mundo lehden haastattelussa, että hän pyrkii antamaan sellaisia näyttöjä, että pääsisi Webberin paikalle Red Bullin kilpakuljettajaksi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kovat on puheet miehellä. Saa nähdä, että miten käy. Luultavasti kovat otteet ovat melko pehmeitä.:rolleyes:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Alguersuari ilmoitti selkeästi tavoitteistaan El Mundo lehden haastattelussa, että hän pyrkii antamaan sellaisia näyttöjä, että pääsisi Webberin paikalle Red Bullin kilpakuljettajaksi.
Voisi ensin näyttää että ansaitsee olla F1:ssä. Vaan eipä taida sekään onnistua. Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Voisi ensin näyttää että ansaitsee olla F1:ssä. Vaan eipä taida sekään onnistua. Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia.
F1-tiimi on päättänyt että on ansainnut. Onnistunut siis näemmä vaikkei se kaikkia miellyttäisikään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Voisi ensin näyttää että ansaitsee olla F1:ssä.
Ja sinun kriteerisi tälle ovat?

Jaime paransi selvästi viimevuotisesta (pitää muistaa että hän tuli ennätysnuorena ja testaamatta ykkösiin). 2010 loppukaudesta Alguersuari oli jo Buemia parempi. Ja tietysti kaikkien muistissa on se, kuinka hän pisti jo Australiassa seitsenkertaisen maailmanmestarin koville. Viime vuosi oli harjoittelua, mutta minun silmissäni se paikka tuli tällä kaudella enemmän kuin riittävästi ansaittua.
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Ja sinun kriteerisi tälle ovat?

Jaime paransi selvästi viimevuotisesta (pitää muistaa että hän tuli ennätysnuorena ja testaamatta ykkösiin). 2010 loppukaudesta Alguersuari oli jo Buemia parempi. Ja tietysti kaikkien muistissa on se, kuinka hän pisti jo Australiassa seitsenkertaisen maailmanmestarin koville. Viime vuosi oli harjoittelua, mutta minun silmissäni se paikka tuli tällä kaudella enemmän kuin riittävästi ansaittua.
Ansainnut paikkansa? Riippuu siitä mitä etsitään. Jos etsitään tasaisen varmaa keskikasti taapertajaa ja ollaan valmiit uhraamaan opiskeluun kausi tolkulla aikaa niin ihan jees mutta jos etsitään super-kykyä niin sitä ei kumpikaan TR:n nykyinen kuljettaja ole. Kyllä nyt olisi jo pitänyt edes kerran näkyä jotain erityistä jossain kisassa mutta ei. Ainut mistä Algersuarin muistaa viime kaudella on että eturenkaat irtosivat muistaakseni Barcelonan harjoituksissa. Buemista ei ole jäänyt mitään muistikuvaa. En tiedä onko Ricciardokaan super-kyky mutta vaikuttaa että se olisi mahdollista. Minusta jos TR:n tarkoitus on kouluttaa nuoria kuljettajia niin vaihtaisivat aina ainakin toisen kuljettajan joka kausi jos sitä tulevaisuuden kykyä ei löytynytkään ja antaisivat jollekin huippulahjakkaalle kuljettajalle mahdollisuuden.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ansainnut paikkansa? Riippuu siitä mitä etsitään. Jos etsitään tasaisen varmaa keskikasti taapertajaa ja ollaan valmiit uhraamaan opiskeluun kausi tolkulla aikaa niin ihan jees mutta jos etsitään super-kykyä niin sitä ei kumpikaan TR:n nykyinen kuljettaja ole. Kyllä nyt olisi jo pitänyt edes kerran näkyä jotain erityistä jossain kisassa mutta ei.
Jos kaikki ne jotka eivät ole superkykyjä pitäisi saman tien vaihtaa, F1:ssä joutuisi eläkkeelle sellaiset 20 kuskia joka kausi.

Alguersuari aloittaa vasta toisen täyden kautensa ykkösissä. Täytyy muistaa, että kaveri on edelleen alle 21-vuotias, joten on liian aikaista tuomita mies kehityskelvottomaksi varsinkin kun kehitystä on koko ajan tapahtunut. Onneksi Toro Rossolla ei sentään olla noin hätäisiä.
Ainut mistä Algersuarin muistaa viime kaudella on että eturenkaat irtosivat muistaakseni Barcelonan harjoituksissa.
Tarkoittanet Buemia Kiinassa?
Minusta jos TR:n tarkoitus on kouluttaa nuoria kuljettajia niin vaihtaisivat aina ainakin toisen kuljettajan joka kausi jos sitä tulevaisuuden kykyä ei löytynytkään ja antaisivat jollekin huippulahjakkaalle kuljettajalle mahdollisuuden.
Minusta tuo kuulostaa enemmän karsintajärjestelmältä kuin koulutusjärjestelmältä. Joka tapauksessa tuossa tilanteessa vaihtaisin vähemmän kehittymisen merkkejä osoittaneen ja jo kaksi kautta ajaneen Buemin. Eikä niitä "huippulahjakkaita" löydy joka vuosi sisään tuotavaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Alguersuarin ja Buemin suorituksia on aika vaikea arvioida, kun kummankaan nopeutta ei olla vielä testattu tunnettua mittatikkua vastaan. No Buemi ajoi kyllä Bourdais'n pois tallista, mutta siinä taisi olla taustalla muutakin kuin pelkät ajosuoritukset (Berger vs. Marko). Aika tasaisia ovat olleet, enkä olisi kyllä vielä valmis tuomitsemaan kavereita "varmoiksi keskikastin taapertajiksi". Mutta tällä kaudella on ehdottomasti näytön paikka molemmilla. Mulla on sellanen kutina että Alguersuari osoittautuu näistä kahdesta vahvemmaksi.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Jos kaikki ne jotka eivät ole superkykyjä pitäisi saman tien vaihtaa, F1:ssä joutuisi eläkkeelle sellaiset 20 kuskia joka kausi.
No, hieman saa liioitella, jotta pointti tulee selväksi.


Alguersuari aloittaa vasta toisen täyden kautensa ykkösissä. Täytyy muistaa, että kaveri on edelleen alle 21-vuotias, joten on liian aikaista tuomita mies kehityskelvottomaksi varsinkin kun kehitystä on koko ajan tapahtunut. Onneksi Toro Rossolla ei sentään olla noin hätäisiä.
Varmaan kehityskelpoinen kyllä mutta suurta tähteä Algersuarista ei tule koskaan.

Tarkoittanet Buemia Kiinassa?
Joo, eli siis noin unohtumattomia ovat TR:n kuljettajien suoritukset olleet... :D

Eikä niitä "huippulahjakkaita" löydy joka vuosi sisään tuotavaks
Ei, mutta aktiivisemmin pitäisi yrittää. Mm. Kimi ja muutamat muut ovat osoittaaneet että todelliset lahjakkuudet antavat tarvittavat näytöt tilaisuuden saatuaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Varmaan kehityskelpoinen kyllä mutta suurta tähteä Algersuarista ei tule koskaan.
Ehkä ei, mutta miksi tarvitsisikaan? Kenties Red Bullin junioriohjelmalla on muitakin tavoitteita kuin vain etsiä sellaisia kuljettajia, joista tulee "suuria tähtiä". Pieniä tähtiähän F1-kuljettajista on kaikki.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Varmaan kehityskelpoinen kyllä mutta suurta tähteä Algersuarista ei tule koskaan
Eiköhän RB:lle riittäne Vettel ja se Ricciardo tässä vaiheessa... Ei niitä tähtiä synny´jokaisesta eikä edes joka toisesta, eikä tarvitsekkaan. Minne RB sijoittaisi kaikki timantit? Oma veikkaus on, että RB:lle menee paremmin Toro Rosolla ajanut kuljettaja ja tuo uusi juniori korvaa sen TR:lla.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jaime paransi selvästi viimevuotisesta (pitää muistaa että hän tuli ennätysnuorena ja testaamatta ykkösiin). 2010 loppukaudesta Alguersuari oli jo Buemia parempi. Ja tietysti kaikkien muistissa on se, kuinka hän pisti jo Australiassa seitsenkertaisen maailmanmestarin koville. Viime vuosi oli harjoittelua, mutta minun silmissäni se paikka tuli tällä kaudella enemmän kuin riittävästi ansaittua.
Joo kannattaa kyllä muistaa, että viime kausihan oli tosiaan Algesuharin eka kokonainen kausi vasta. Tuli mullekin vähän puskista, kun mielikuva oli että onhan se jo toinen kausi... Mutta sehän aloittikin kesken kauden sillon 2009.

Itsekin olen enemmän siinä porukassa, jolta ei luottoa löydy. Mutta katsotaan nyt. On sielä varmaan ainakin riittävän hyvä kirittäjä nyt, kun Ricciardo saa perjantaisin ajoaikaakin vielä. Eli pakko on Buemin ja Algesuharin alkaa liikkuun radalla tai muuten paikka meni jo...
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Hamilton: Red Bull pelkkä juomafirma

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/03/1298868/hamilton-red-bull-pelkka-juomafirma

Aika typerä kommentti Hämäläiseltä. Kyllähän talleja tulee ja menee mutta viime kausien perusteella Hämiksen kannattaisi katsoa kriittisesti lähemmäs eikä huudella naapuripilttuisiin. RB:n kohdalla kannattaa katsoa trendiä ja työn pitkäjänteisyyttä. Mikään yhden tai kahden kauden ihme - tyyliin Brawn - RB ei todellakaan ole. RB on niin vahvasti mukana erilaisessa moottoriurheilussa, joka tukee brändiä erittäin hyvin ja nykyään F1-talli on jopa business, joten jos Mateschitzin jostain luopuu niin se tuskin on ensimmäisenä RB Racing. Mitä tapahtuu taas sääntöjen muuttuessa tai kun Newey joskus siirtyy joko eläkkeelle tai muihin haasteiisin ei tiedä tietenkään kukaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
RB halus kieltää DRS-takasiiven käytön aika-ajoissa, josta jotkut on alkanut huhuileen, että se johtuisi RB:n pienemmistä huippunopeuksista. Itse en tämän analogiaa oikein löydä (eikö siiven käyttö silloin olisi vain eduksi RB:lle?), mutta ei näytä ekojen harkkojen mukaan olevan nopeuden puutetta. Ainakaan puhtaan tilaston mukaan.

Molemmissa perjantain harkoissa Vettelin huippunopeus oli kärkipään autoista paras (sijat 5 ja 6 harkoissa huippunopeuden suhteen). Webber oli toki ekassa harkassa vasta 14. huipuissa ja teki pohja-ajan, eli olisko ollut pientä haarukointia ilmassa...?

Kai siitä Renun koneesta edelleen uupuu huipputehot, joten sikäli RB varmaan on taas alakynnessä huippunopeuksissa kylläkin..
 

rkantos

Well-known member
Liittynyt
26.3.2010
Viestit
58
RB halus kieltää DRS-takasiiven käytön aika-ajoissa, josta jotkut on alkanut huhuileen, että se johtuisi RB:n pienemmistä huippunopeuksista. Itse en tämän analogiaa oikein löydä (eikö siiven käyttö silloin olisi vain eduksi RB:lle?), mutta ei näytä ekojen harkkojen mukaan olevan nopeuden puutetta. Ainakaan puhtaan tilaston mukaan.

Molemmissa perjantain harkoissa Vettelin huippunopeus oli kärkipään autoista paras (sijat 5 ja 6 harkoissa huippunopeuden suhteen). Webber oli toki ekassa harkassa vasta 14. huipuissa ja teki pohja-ajan, eli olisko ollut pientä haarukointia ilmassa...?

Kai siitä Renun koneesta edelleen uupuu huipputehot, joten sikäli RB varmaan on taas alakynnessä huippunopeuksissa kylläkin..
Tuollaisessa liikkeessä tarvittava energia kasvaa nopeuden neliöön, joten jos vaikka Mclaren menee jo kovempaa, niin tietenkin se pääsee vielä kovempaa kuin Red Bull, jos Moottori on tehokkaampi.

Itsekkin kyllä poistaisin tuon siiven käytön aika-ajoissa, vaikka kannustamani Red Bull siitä luultavasti hyötyisikin tietyillä radoilla, kuten esimerkiksi Espanjassa.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kai siitä Renun koneesta edelleen uupuu huipputehot, joten sikäli RB varmaan on taas alakynnessä huippunopeuksissa kylläkin..
Ajavat varmaan isommilla siivillä, sillä Renault-tallin autot olivat kyllä viime vuonnakin nopeita suorilla. Vie vähän pohjaa pois väitteiltä, että pelkkää moottoria olisi syyttäminen heikoista suoranopeuksista.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Miksiköhän RBR ei käyttänyt KERSiä? Spekulaatioita on jopa, että heillä ei ollut sitä ollenkaan. Autosportin forumilla oli myös sanottu, että kuskeille oli sanuttu, että on parempi pitää molemmat kädet ratissa, joten pelättiinkö kenties virhepainalluksia?
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Red Bullin ylivoimasta ja parantuneesta vauhdista (viime kauteen verrattuna) kertonee se, että T11-12 vedettiin aika-ajossa kutosvaihteella, kun viime vuonna piti ajaa vitosella shikaanin ensimmäinen osa. Varsinkin jos DSR:n myötä vaihdevälityksiä on vielä pidennetty.

KERS-spekulaatiota: RBR on tehnyt laitteestaan "kertakäyttöisen" ja käyttävät sitä vain startissa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Hamiltonhan sanoi RedBullin olevan juomayhtiö, eikä kilpa-autoiluun tai muuhunkaan autoiluun keskittyvä yhtiö, McLaren ja Ferrari taas ovat tällaisia.

Miten ihmeessä energiajuomiin keskittyvä yhtiö voi olla parempi kuin autoiluun keskittyvä yhtiö?
 
Ylös