Mercedes GP kaudella 2011

  • Viestiketjun aloittaja IWE
  • Aloituspäivämäärä

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Näyttää tämä Mercedeksen pakoputkijärjestely aika köyhän miehen versiolta verrattuna Ferrarin ja Red Bullin vastaaviin.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Ehkä vielä jonakin päivänä, kun pari sponssia ja pari tyyppiä potkitaan pellolle, saa se Mersukin vihdoin uneksimansa hopeanuolen.:rolleyes: Nyt tyydytään tähän - ja aika kaunis liukuvärikompromissista on tullutkin.

Toivottavasti tallin pojilta nähdään komeita suorituksia radalla, vaikka auto ei sankaritekoihin kannustaisikaan. Rosberg- Schumacher on musta edelleen äärimmäisen kiinnostava kaksikko.

Niin ja keula: on se jännä! Tolla sukelletaan varsin pehmeästi rengaskasojen uumeniin.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Tietty näistä ei-lontoon kielisistä artikkeleista vois edes pari pointtia nostaa tänne foorumin puolelle. :jaska:

Toki viestisi otsikko kertoi jotain, mutta ei kaikkea.... :(
Tänään nähtänee uudet etu- ja takasiivet sekä uudistetut jarrujen jäähdytysaukot.

Mikä mielenkiintoista on akselipituus. Mercedes on selkeästi kilpaveljiään lyhyempi McLarenin ollessa pisin. Eroa näillä kahdella on 27cm. Lyhyemmällä akselivälillä toivotaan diffuusorin parempaa tehokkuutta.

Viime aikaiset lämpöongelmat on ilmeisesti selätetty. Eilen Haugin sanojen mukaan ongelmia ei enää koettu. Ongelman ratkaisemiseksi on ilmeisesti käytetty Pyrosic-nimistä suojausta. Mutulta heittäisin, että kyseessä on lämpöä pois heijastavaa materiaalia, jolla suojataan lämpöarat kohteet.

E: Mutulta heitetty väärin. Kyseessä on erikoishiilikuitumateriaali, jonka lämmön kestävyys on hyvä. Pitäisi kestää pitkäkestoista lämpötilaa aina 1000 celsiusasteeseen saakka. Jos jotain nyt kiinnostaa enemmän niin täältä lisää tietoa: http://www.high-temperature-composites.com/high-temperature-composites-and-fire-barriers-pyrosic-pyrokarb.htm
 
Viimeksi muokattu:

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Katoin, että keltanen kamera niin voisko olla Nicolle, mutta on kyllä aika erilainen profiili tuossa autossa. Esim. keula!
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Hieman ihmetyttää tämä Mercedeksen filosofia pysyä kaksi profiilisessa etusiivessä kun muut käyttävät pääsääntöisesti kolmiprofiilista.

Mercedes ja uusi etusiipi:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Hieman ihmetyttää tämä Mercedeksen filosofia pysyä kaksi profiilisessa etusiivessä kun muut käyttävät pääsääntöisesti kolmiprofiilista.
Totta. Brawn tuntu olevan pari vuotta sitten edelläkävijä etusiivissä, mutta jämähtivät sitten paikalleen. Viime kaudeksi moni kopioi Brawin tyyliset päätylevyt ja muut härpäkkeet, mutta Mersuksi muuttunut talli ei keksinyt mitään uutta itselleen...

Itse asiassa noi uuden siiven päätyhärpäkkeethän on ihan saman näköset kuin Brawnin aikaan!
Palanneet takas tähän muotoon noiden suhteen...

Etusiivissä alkaa oleen muuten jo neljättä profiilia eräillä. Esim Williams:

Ekaan profiilin (itse siipeen siis) on tehty leikkaus päätyihin, jolloin siitä muodostuu tavallaan kaksi omaa profiiliaan... Ei näy tästä kuvasta kauheen hyvin, mutta en löytänyt tähän hätään parempaakaan... :)

Oisko tossa Mesen siivessä myös nämä leikkaukset pääprofiilissa? Eli periaatteessa 2,5 profiilin olisi sitten... Vanhassa ei ainakaan ollut, joten tältä osin voi olla kehitystä.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18477
Schumi neuvoo ottamaan Mercedeksen vakavasti

Turun Sanomat 11.3 2011 21:58:30

Fernando Alonso nimesi Ferrarin lehdistöpäivillä kaksi kuukautta sitten Madonna di Campigliossa Michael Schumacherin vaarallisimmaksi vastustajakseen tämän vuoden MM-taistossa.

Perjantaina Schumacher oli Barcelonan testissä pehmeillä renkailla 0,346 sekuntia nopeampi kuin Alonso superpehmeällä seoksella. Uusien autojen rataennätys 1.21,268 jää Schumacherin nimiin, koska lauantaina sade kastelee radan.

Kukaan ei kuitenkaan varsinaisesti usko, että Mercedes GP pystyisi haastamaan sen paremmin Ferraria kuin Red Bullia Australian MM-avauksessa eikä ennätyspitkässä mestaruustaistossakaan.

– Ette tee väärin, jos otatte meidät vakavasti, Schumacher tokaisi.

Joka tapauksessa Mercedeksen pitkään odotettu lopullinen kisapäivitys uusine lyhempine pakoputkistoineen sai Schumacherin ja iltapäivän päätteeksi puolitoista tuntia ajaneen Nico Rosbergin vapautuneelle tuulelle.

– Kaikki toimi kohtuullisen hyvin. En sano, että ajaisimme voitosta, mutta palkintosija on hyvä tavoite Australiaan, Schumacher sanoi.

– Olemme näyttäneet ihan hyviltä kolme päivää tässä testissä. Olemme kehittäneet autoa askeleen kerrallaan. Tässä vaiheessa tärkein asia on löytää oikea balanssi ja optimoida auton suorituskyky. Siinä näytämme onnistuneen hyvin ja lähdemme Australiaan kohtuullisen hyvissä asemissa.

– Meillä auto toimii kohtuullisen hyvin. Miten paljon muut ovat näyttäneet vahvuuksiaan. Sitä emme tiedä ennen kuin ensimmäisessä aika-ajossa, Schumi sanoi.
Schumin mielestä Mercedes pitää ottaa vakavasti, mutta ei kuitenkaan mene sanomaan että voitoista ajaisivat Melbournessa mutta palkintosija olisi hyvä tavoite.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Hupaisaa seurattavaa ku schumin yksi nopeakieros saa kaverin jollain tapaa taas olemaan entisaikoijen vauhdissa :D Keep on dreaming !!
 

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
Hupaisaa seurattavaa ku schumin yksi nopeakieros saa kaverin jollain tapaa taas olemaan entisaikoijen vauhdissa :D Keep on dreaming !!
Missä kohtaa tässä on Schumin väitetty olevan entisaikojen vauhdissa? Eiköhän tämän päivän hehkutus Mersun vauhdista ole ansaittuna verrattuna esimerkiksi Valencian testeihin.

Ja niin, Schumi olisi toiseksi nopeimmalla aika-ajovedollaankin ollut päivän nopein, joten mikään one lap -miracle tuo kierros ei ollut, vaikka toki hyvää aikaa haettiinkin. Käytössä oli lisäksi soft-renkaat, kun taas Alonsolla oli tiettävästi supersoftit.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mersun uus etusiipi siis toimii vaikka sitä tänään aiemmin epäiltiinkin hieman... :)
Siinä tosiaan on noin 2,5 siipiprofiilia eli leikkaus pääprofiilissa:
 
Ylös