Force India F1 Team kaudella 2011

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Autossa valkoisen voisi korvata hiekan värillä. Paljon valkoisia autoja nykyään, Sauberinkin näkisin mieluummin mustana...
Sauberin väritys kaudella 2005 oli aivan jotain..uskomatonta!
Itseasiassa kaikki autot kiiltävän sinisinä ovat komeita.
Voima Intialle ja Sauberille antaisin näin tyylitajuttoman vinkin, maalatkaa autonne vaikka pinkiksi, mutta vähentäkää sitä kirjopyykkiä autoissanne!

Brawn GP oli hieno väritykseltään, tietenkin neonvihreyden takia. Valkosta siinäkin oli liikaa. Force Indian väritys kaudella 2008 oli taas kanssa ihan nätti, voisivat mennä hieman ajassa taaksepäin ja ottaa vanhasta värityksestä mallia,mutta teknillisesti heille suosisin vielä aika monta harppausta eteenpäin.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Hetkinen?! Minkäs takia Michiel Mol omistaa vielä omistaa vielä osan Force Indiaa? Tuskin ainakaan Verstappenin penkkiä yritä ututtaa talliin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niin periytyy, ja oli tähän kauppaan asti 50 prosenttia. Sahara osti kahdeksan prosenttia Mallyan puolikkaasta ja 34 prosenttia Molin potista.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kingfisher on perunut tänään kuusi lentoa, koska polttoainetta ei enää toimitettu velaksi. Rohkea arvaus olisi, että on lopun alkua Mallyan liiketoimille.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Kingfisher on perunut tänään kuusi lentoa, koska polttoainetta ei enää toimitettu velaksi. Rohkea arvaus olisi, että on lopun alkua Mallyan liiketoimille.
OHO! Toki jos pelkästään velkarahalla ja isolla riskillä ollaan mediassa patsasteltu niin jossain vaiheessa noutaja aina tulee.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Sen verran osaan taustoja valottaa, että Mallyan alkoholibisnes on hyvinkin tuottoisaa, ja sen tuottojen avulla hän on lentoliikenteeseen lähtenyt. Kingfisheriä on kuitenkin kasvatettu erittäin kunnianhimoisesti ja se on jo aivan liian suuri, että sitä voisi pitää pystyssä Mallyan muilla tuotoilla. Jos en vallan väärin muista, niin jo 2008 lamassa Mallya joutui laittamaan muut liiketoimintansa pantiksi lainalle, jolla hän sai lentoyhtiön toiminnan turvattua.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Jos en vallan väärin muista, niin jo 2008 lamassa Mallya joutui laittamaan muut liiketoimintansa pantiksi lainalle, jolla hän sai lentoyhtiön toiminnan turvattua.
Ettei vaan olisi Voima Intian kuolonmarssin alkusoittoa... Tosin Sahara tuo käteistä talliin. Ja mikä nottei tän kauden näytöillä luulis saavan lisää sponsoreita :)
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Ettei vaan olisi Voima Intian kuolonmarssin alkusoittoa... Tosin Sahara tuo käteistä talliin. Ja mikä nottei tän kauden näytöillä luulis saavan lisää sponsoreita :)
2009 ennen Span kisan huippusuorituksen muistelen olleen todella isoja talousvaikeuksia olleen huhujen mukaan, uhattiin jopa autot takavarikoida jos ei velkoja makseta??

Onhan sitä lähes koko ajan kuulunut jonkin sortin talousongelmista, mutta jos noin syvällä uidaan ei pelkkä tallin myynti taida auttaa ainankaan Mallyan omissa bisneksissä.

Leikkauksia on melkeipä pakko tulla ;)

Toivottavasti ei lähde taas kiertopalkintolinjalle talli, muistan edelleen kuinka tästä positiivisesta "ylisuorittajasta" tuli aina vaan heikompi ja heikompi, sitten tuli Midland, Spyker ja Force India.

Pitkä laskusuuntahan tallilla oli ennen viimesintä omistajanmuutoksia.

Nyt vaikuttaa että isketään taas palikat uuteen järjestykseen.

Tallihan on ollut ihan hyvässä ja tasaisessa nosteessa 2008 jälkeen, mutta luulen että epävarmuus tallin ympärillä voi tuoda ongelmia, eikai kumpaakaan kuljettajaa ole varmistettu ensi kaudelle?
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
En tiedä yhtään kuinka Mallya on bisneksensä järjestellyt, mutta olen kyllä lähes satavarma siitä, että alkoholi- formula- ja lentobisnekset ovat kaikki omia firmojaan, joilla ei varsinaisesti ole suoraa yhteyttä toisiinsa muuta kuin omistuksen kautta. Sen takia lentofirman kaatuminen ei suoraan vaikuta F1 -tiimin toimintaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin periytyy, ja oli tähän kauppaan asti 50 prosenttia. Sahara osti kahdeksan prosenttia Mallyan puolikkaasta ja 34 prosenttia Molin potista.
Radio 5livellä on kuulemma sanottu FP1:n aikana, että kumpikaan ei myynyt mitään, vaan Sahara otettiin mukaan uudeksi osakkaaksi osakepääomaa kasvattamalla.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
En jaksa lukea Sawardin linkkiä, mutta jos Molin ja Mallyan osuudet ovat ennen olleet 50-50, niin miten pelkästään osakepääomaa kasvattamalla voi nämä osuudet olla 15-42.5?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
En jaksa lukea Sawardin linkkiä, mutta jos Molin ja Mallyan osuudet ovat ennen olleet 50-50, niin miten pelkästään osakepääomaa kasvattamalla voi nämä osuudet olla 15-42.5?
Juuri tätä tarkoitin.

Yksi vaihtoehto on, nimittäin Mallyan osallistuminen uuteen osakeantiin siten, että hänen omistuksensa päätyy tuohon 42,5 prosenttiin. Muutoin jonkun on ollut pakko lunastaa osa Molin osakkeista tavalla tai toisella.
 
Viimeksi muokattu:

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Aika-ajoista bongasin autojen siirtyneen takaisin vanhaan pyöreämpään keulamalliin. Mahdollisesti näin on käynyt jo aijemmin mutta nyt satuin huomaamaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Aika-ajoista bongasin autojen siirtyneen takaisin vanhaan pyöreämpään keulamalliin. Mahdollisesti näin on käynyt jo aijemmin mutta nyt satuin huomaamaan.
Eikös se "laiha malli" ollut pelkästään Monza Special?
 
Ylös