mn97
Banned
- Liittynyt
- 25.1.2004
- Viestit
- 1707
Rubens BarrichelloPyhä jumala. Oli ihan hirveitä.
http://www.youtube.com/watch?v=XSI27en56tg&feature=related
Rubens BarrichelloPyhä jumala. Oli ihan hirveitä.
Mielestäni kausi 1994 oli Minardin viimeinen, jolloin tiimi oli vielä kohtalaisen hyvä mutta silloin oli kyllä oikeastaan viimeisen kerran myös kukenut kuljettaja kaksikko heillä. Myöhempinä vuosina oikeastaan Katayama ja Verstappen olivat kokeneempia rattimiehiä Minardin ohjaamossa.9. Pierluigi Martini ITA Minardi-Ford 1.21,288 + 2,728
12.Michele Alboreto ITA Minardi-Ford 1.21,793 + 3,233
Katsotaan vain aika-ajoja.Herään jo. Katsotaan esimerkiksi aika-ajoja.
Kuskit ovat ammattimaisempia ja ovat oppineet, ettei kisaa voiteta ensimmäisessä mutkassa (nykyään myös rangaistaan herkemmin - mutta lepsummin rangaistuksin). Tuolloin ohittaminen oli vielä mahdollista, joten ensimmäinen mutka ei ollut yhtä ratkaisevassa asemassa kuin 2000-luvulla. Maaliin pääsy oli tuolloin paljon suurempi tae pisteistä* kuin nykyisin (kuten Minardin pisteistä voi päätellä), joten liiallinen riski ykkösmutkassa oli huono taktiikka.Olen tässä katsellut -94 vuoden kisoja ja ainakin yksi huomiota herättävä seikka ja se on se, että lähes joka kisassa oli lähtökolarihässäkkä. Häkkinenkin menetti pelin muistaakseni Monacossa ja Hockenheimissa jo lähdössä. Ihan selvästi näkee kuinka silloin porukka yritti paljon aggressiivisemmin jo lähdössä paranella sijoituksiaan. Oliskohan se siinä, kun vain 6. parhaalle annettiin pisteitä niin jo lähdössä porukka teki kaikkensa parannellakseen sijoituksiaan.
Yksi aika-ajo, melkoinen otos.Herään jo. Katsotaan esimerkiksi aika-ajoja.
-94 Monacon aika-ajot
Jos et muista, niin JJ:n pari niskanikamaa oli leikelty ihan vähän aikaa aiemmin, joten Monacon kaltainen pomppulinna on ollut varmaan yhtä helvettiä. JJ:hän on myös sanonut, että niska oli oikeesti kunnossa vasta '95 Le Mansissa.Kyllä ne ihan vauhdissa oli. Lehto jäi Benettonilla taakse. JJ 4 sekuntia takana tallikaveriaan. Kuvittele sama ero nykypäivänä.
Amatöörien puuhastelua (kuten Webs jo totesikin). Ei voi myöskään sanoa, että mitään varsinaisia ratinkääntäjiä Jumalan armosta ole kaikki olleet, jos kauden aikana käy pyörähtämässä peräti 46 kuljettajaa 28 autossa...Olen tässä katsellut -94 vuoden kisoja ja ainakin yksi huomiota herättävä seikka ja se on se, että lähes joka kisassa oli lähtökolarihässäkkä. Häkkinenkin menetti pelin muistaakseni Monacossa ja Hockenheimissa jo lähdössä. Ihan selvästi näkee kuinka silloin porukka yritti paljon aggressiivisemmin jo lähdössä paranella sijoituksiaan. Oliskohan se siinä, kun vain 6. parhaalle annettiin pisteitä niin jo lähdössä porukka teki kaikkensa parannellakseen sijoituksiaan.
..vaan ohittamalla varvaaja niin kuin Irvine teki debyyttikisassaan Sennalle. Ei mitään rangaistuksia paitsi se, että Senna veti turpiin kisan jälkeen.Katsotaan vain aika-ajoja.
Kuskit ovat ammattimaisempia ja ovat oppineet, ettei kisaa voiteta ensimmäisessä mutkassa
..vaan ohittamalla varvaaja niin kuin Irvine teki debyyttikisassaan Sennalle. Ei mitään rangaistuksia paitsi se, että Senna veti turpiin kisan jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=HL79Io4htbw
Mitä olisi pitänyt tehdä? Hylätä Eddie?
Heh, tästä lähtiki pohja koko höskältä nyt.Kyllä se alkaa näyttämään ihan selvältä. Formula 1 on mennyt huonompaan suuntaan, ei voi mitään. Kimi Räikkönen ja Juan Pablo Montoya tekivät aivan oikeat liikkeet ja jättivät uppoavan laivan.
Tuossakin kisassa de Cesaris ajoi Alboretolta karkuun.Herään jo. Katsotaan esimerkiksi aika-ajoja.
-94 Monacon aika-ajot
9. Pierluigi Martini ITA Minardi-Ford 1.21,288 + 2,728
10. Mark Blundell GBR Tyrrell-Yamaha 1.21,614 + 3,054
11. Ukyo Katayama JPN Tyrrell-Yamaha 1.21,731 + 3,171
12.Michele Alboreto ITA Minardi-Ford 1.21,793 + 3,233
13. Érik Comas FRA Larrousse-Ford 1.22,211 + 3,651
14. Andrea de Cesaris ITA Jordan-Hart 1.22,265 + 3,705
15. Rubens Barrichello BRA Jordan-Hart 1.22,359 + 3,799
Kyllä ne ihan vauhdissa oli. Lehto jäi Benettonilla taakse. JJ 4 sekuntia takana tallikaveriaan. Kuvittele sama ero nykypäivänä.
Olen tässä katsellut -94 vuoden kisoja ja ainakin yksi huomiota herättävä seikka ja se on se, että lähes joka kisassa oli lähtökolarihässäkkä. Häkkinenkin menetti pelin muistaakseni Monacossa ja Hockenheimissa jo lähdössä. Ihan selvästi näkee kuinka silloin porukka yritti paljon aggressiivisemmin jo lähdössä paranella sijoituksiaan. Oliskohan se siinä, kun vain 6. parhaalle annettiin pisteitä niin jo lähdössä porukka teki kaikkensa parannellakseen sijoituksiaan.
Juu 1995stä eteenpäin erityisesti moottori oli Minardilla jo keskikastiakin selvästi heikompi. Mutta esim. Unkarin aika-ajossa jäi 1 McLarenkin Badoerin (osasi silloin ajaa) Minardin taakse.Mielestäni kausi 1994 oli Minardin viimeinen, jolloin tiimi oli vielä kohtalaisen hyvä mutta silloin oli kyllä oikeastaan viimeisen kerran myös kukenut kuljettaja kaksikko heillä. Myöhempinä vuosina oikeastaan Katayama ja Verstappen olivat kokeneempia rattimiehiä Minardin ohjaamossa.
Sähän sen tiivistit oikein hyvin.- Liian luotettavat autot (kiitos sääntömuutosten)
- Kokoasfaltoidut turva-alueet
- Tuomariston aktivoituminen radalla tapahtuvista pienistäkin osumista / kohtuuttomat rangaistukset kilpatilanteissa tapahtuneista törmäilyistä
- Aika-ajon keinotekoinen paloittelu kolmeen osaan
- Mahdottomuus ajaa kilpailu läpi yhdellä rengassarjalla
Nuo ovat ne asiat jotka nyky-ykkösissä eniten harmittavat.
Näin tietysti oli 90-luvullakin. Jaramasta sentään päästiin eroon jo 80-luvun alussa, mutta muutto Catalunyaan ei kovin paljon auttanut. Imolasta kärsittiin koko vuosikymmen ja vielä 2000-luvullakin. Kalenterissa piipahtaneista radoista Buenos Aires, Aida ja uusittu Kyalami olivat liian syheröisiä ykkösille.Radat on se yksi parhaimmista syistä miksi kisat saattaa olla tylsiä.