Joidenkin lähteiden mukaan Stigulla olisi ollut käytössään ns. A3:n eli pitkä A2:n johon oli kuitenkin lapioitu Sport Quattron 20V kone ja muut hilut nokalle. Ja vahvistamattomien tietojen mukaan tämä kys. yksilö majailisi nykyään Suomessa erään Porsche-harrastajan tallissa... (tosin en löisi vetoa siitä etteikö olisi Replica)Olen lukenut, että Mikkola ja Blomqvist ajoivat paljon mieluummin vanhemmalla A2-mallilla vaikka se olikin paljon tehottomampi.
Sport Quattro ei kyllä helpottanut mitään:
-Iso ja raskas kone etuakselin etupuolella
-lyhyt akseliväli
-pitkät etu-ja takaylitykset
-koneen jäähdytysongelmat
-auton luotettavuusongelmat
-suurissa nopeuksissa keulan "leijuminen"
-liika paino jota ei saatu alas
Olen lukenut, että Mikkola ja Blomqvist ajoivat paljon mieluummin vanhemmalla A2-mallilla vaikka se olikin paljon tehottomampi.
E2 oli sentään jo parannus.
No joo, mut pitää huomioida että Audi UK:n kuskina (pitkällä Q:lla) oli joku Malcolm Wilsonin kaltainen turhake, kun taas Opel Teamilla oli Jimmy McRae, Russell Brookes ja Bertie Fisher....http://www.youtube.com/watch?v=Vb54Czy8Je8 Röhrl & sportquattro vs brittein saarten kiertäjät.
Kyllä tästä on pääteltävissä että jo Sport quattro antoi selvää etua assulla. A2 oli todellisissa vaikeuksissa(otti turpaan) noissa oloissa asconoiden, mantojen ja kaikenmaailman chevettejen kanssa.
E2 oli tietty parannus mutta ei siihenkään kovin montaa kohtaa tuosta ongelmalistastasi korjattu.
Ei kait tuo Wilsoni ajanut tehtaan tuella, kuin vuonna 1985 ja silloinkin osan kisoista.No joo, mut pitää huomioida että Audi UK:n kuskina (pitkällä Q:lla) oli joku Malcolm Wilsonin kaltainen turhake, kun taas Opel Teamilla oli Jimmy McRae, Russell Brookes ja Bertie Fisher....
Kyllä siellä on ollut Audilla noita vastassa myös Hannu Mikkola ja muita kovempia nimiä kuin joku Wilson. Tulos yleensä aina samanlaista, soralla karkuun ja assulla kuokkaan. A2 oli heti tullessaan, alkeellisen nelivetonsa kera, liian painava ja kankea auto assulle eikä elinkaarensa aikana muuksi muuttunut.No joo, mut pitää huomioida että Audi UK:n kuskina (pitkällä Q:lla) oli joku Malcolm Wilsonin kaltainen turhake, kun taas Opel Teamilla oli Jimmy McRae, Russell Brookes ja Bertie Fisher....
Mielenkiintoinen artikkeli. Jos löytyy vastaavia lisää niin pistä ihmeessä näkyviin.Ei ollut Waltterilla kovin korkeat odotukset S1:n suhteen.
Todella loistavia artikkeleita löytyy useita mm autojen kehityksestä ja vastaavista, jos porukka haluaa niin laitetaan.. äänestetäänMielenkiintoinen artikkeli. Jos löytyy vastaavia lisää niin pistä ihmeessä näkyviin.
..tai pikemminkin siitä että moista keskimoottoriautoa ei ollut olemassakaan, kuten ei ollut virallisesti olemassa sitäkään keskimoottori-Audia jonka testiajelusta ilmestyi kuvat lehteen, ja jota ei sen koommin nähty enää missään.Että keskimoottori-Audistakin on puhuttu siihen aikaan jo ihan julkisuudessakin, mielenkiintoista!
Tuossa videopätkässä ainakin ajoi Malcolm Audi UK:n pitkällä Quattrolla. Ja Rölli tehtaan tumpilla.Ei kait tuo Wilsoni ajanut tehtaan tuella, kuin vuonna 1985 ja silloinkin osan kisoista.
Onhan siellä Audi Sport UK:n leivissä ajaneet Mikkola, Waldegård, Blomqvist (voitti pari asvaltti kisaa A2 quattrolla), Mouton ja täydennyksenä Demuth ja Llewelin.