Mistä on kyse? OnkoTaas grosaania suositaan :thumbfh:
d) nuorempi kollega ajaa kaksi päivää ympyrää testaillen inssien suunnittelemaa testirupeamaa.Mistä on kyse? Onko
a) Kimillä vappukänni edelleen päällä, vai
b) eikö Kimiä kiinnosta testata, vai
c) onko Grossen suosiminen näin läpinäkyvää?
Ihme ettei ole vielä ehdotettu että Kimillä meni vapun juhlinta överiksi.Onhan Kimi nyt varmasti kunnossa?
Kun näyttää ihmiset olevan huolestuneita...
Osaatko antaa esimerkin historiasta jolloin jokin talli olisi tehnyt vastaavan ratkaisun (selityksen)? Itse en osaa. Nähdäkseni Lotuksen antamaa selitystä ei ole aiemmin käytetty. Ihmettelen myös sitä kuinka helposti se on kansaan uponnut vaikka se ei ole kovin looginen selitys.Onko syöty taas sieniä pääsiäisena ja jäänyt tähteet kaappiin, jotka tuli syötyä vappupäivänä epähuomiossa?
Ihmeellistä spekulointia miksi jos ehkä koska vaikka ihanko totta... täytyy olla näin. Tässäkään ei varman ole mitään ihmeellistä, vaan esim. säiden takia päätettiin tehdä näin, tai oli syy sitten mikä vaan niin sen ei tartte olla mitään ihmeellistä. Kai tää sitten on hienoa märehtiä kuin lehmät?
Eric Boullier otti taskustaan lotuksen kehittämän tarkkuusalkometrin ja vähiten promilleja puhaltanut kuski pääsi testaamaan, näin se meni.Mistä on kyse? Onko
a) Kimillä vappukänni edelleen päällä, vai
Mitään dramatiikka ei suunnitelmien muuttumisessa ollut. Kun vapunpäivänä Firenzen alueella satoi kaatamalla, Mugellon ensimmäinen testipäivä vesittyi pahemman kerran ja iltapäivällä ajamisesta ei tullut enää mitään.
Näin Lotuksen massiivinen testiohjelma meni sekaisin.
Kolmannen kuljettajan Jerome d’Ambrosion kontolle avauspäiväksi merkityt perussäätöjen haut ja systeemien tarkastukset, minkä jälkeen olisi ryhdytty testaamaan sellaisia uusia osia, joiden asentaminen autoon vaatii paljon aikaa ja siten pitkää seisoskelua varikolla.
Kun testiohjelma jouduttiin rukkaamaan uusiksi, Lotuksen tallijohto katsoi parhaaksi keskittää ajamiset yhdelle kuljettajalle, eikä Räikköstä tarvinnut maanitella luopumaan omasta vuorostaan. Nyt Grosjean hoiti perusjutut keskiviikkona ja voi sitten tämän tiedon perusteella tehdä vertailutestit torstaina.
Ei kai siihen mitään esimerkkejä tarvita. Tuossahan se edellä jo tuli. Kaikkea ei aina tarvitse analysoida loputtomiin, joskus se totuus on liian yksinkertainenOsaatko antaa esimerkin historiasta jolloin jokin talli olisi tehnyt vastaavan ratkaisun (selityksen)? Itse en osaa. Nähdäkseni Lotuksen antamaa selitystä ei ole aiemmin käytetty. Ihmettelen myös sitä kuinka helposti se on kansaan uponnut vaikka se ei ole kovin looginen selitys.
Täysin identtistä nyt tuskin löytyy semminkin kun taktiikka ei ollut etukäteen mietitty vaan siihen vaihdettiin joskus 3 min. ennen Q2:n loppua. Viime kaudella Toro Rosso kyllä säästeli rengassarjoja ja ajoi joskus vain kaksi kertaa, kerran Q1:ssä, kerran Q2:ssa (jos esimerkki pitää nimetä, niin vaikka Jaime Turkissa). Toki heillä ei useinkaan ollut kyse siitä että moinen olisi tehty Q3:n kustannuksella.Osaatko antaa esimerkin historiasta jolloin jokin talli olisi tehnyt vastaavan ratkaisun (selityksen)? Itse en osaa.
Se on täysin looginen ja takasi Kimille paremman sijoituksen, etu uudemmilla renkailla oli useita sekunteja stinttiä kohden. Ainut varsinainen riski siinä oli että Kimi missaa lähdön, hyvä lähtö oli taktiikan kannalta olennainen.Nähdäkseni Lotuksen antamaa selitystä ei ole aiemmin käytetty. Ihmettelen myös sitä kuinka helposti se on kansaan uponnut vaikka se ei ole kovin looginen selitys.
Varmaan siks ku testaavat autoa eikä kuskia..Kovin erikoinen ratkaisu Kimiltä/tiimiltä, mutta ei tätä pidä maailmanlopuksi leimata. Sotii kyllä runsaasti perusajatusta vastaan; miksi Kimi ei ajaisi aina kun mahdollista, kerta parin vuoden tauko on välissä ja sen lisäksi miksi antaa tallikaverille enemmän tunteja autossa?
Ei kai McLarenillakaan testannu kumpikaan kisakuski. Kimi laittaa kisoissa lappua lattiaan ja voittoa tulee vielä niin siinä ei paljon testit ja salaliitot kiinnosta.Kovin erikoinen ratkaisu Kimiltä/tiimiltä, mutta ei tätä pidä maailmanlopuksi leimata. Sotii kyllä runsaasti perusajatusta vastaan; miksi Kimi ei ajaisi aina kun mahdollista?
Noissa Grosjeanin hehkutuksissa ja Kimiin vertailuissa Bahrainissa on aika tehokkaasti unohdettu, että Kimi ajoi lähes koko kisan vaurioituneella keulalla. Ei varmaankin olisi mikään uutinen Lotukselta, että Kimi olisi nopeampi jossain kuin Grosjean, mutta toisinpäin on. Näkyvyys mediassa on kuitenkin tärkeää F1 talleille. Grosjean kasvattaa tällä hetkellä omaa (ja samalla Lotuksen) fanijoukkoa vauhdilla, jolle sopivat uutiset antavat lisäpyrähdyksiä.Näin kisaviikonlopun kynnyksellä mua alkaa taas hieman huolettamaan Kimin vauhti suhteessa Grosjeaniin. Tallin puolelta oli kerrottu Grosjeanin vauhdin olleen Bahrainissa parempaa kevyellä autolla - ei hyvä. Kisan lopussa Lotus-kuskien vauhti samoilla renkailla oli tasaista - sekään ei kuulosta Kimin kannalta hyvältä ottaen huomioon Croissantin vähäisen kokemuksen. Kiinassa näytti siltä, että Grosjean saa renkaansa kestämään paremmin stinttien loppuun asti.
Eiköhän kaikki sen muista. Se ei kuitenkaan takaa, että Kimi olisi aina tallinsa nopeampi kuski, vaikka parempi kuski olisikin.Vois nyt pitää kuitenkin mielessä että Kimi on maailmanmestari ja yleisesti yhtenä ihan sarjan parhaista kuskeista kokonaisuutena arvioiden.