markot
Well-known member
- Liittynyt
- 20.5.2005
- Viestit
- 4365
Selitys kuulostaa hieman ontuvalta, w-ductin (tai f-ductin) tarkoitus oli saada siipi sakkaamaan joka vähentää siiven ilmanvastusta ja downforcea.Mercedeksen uuteen F1-autoon on kehitetty järjestelmä, joka muuttaa etusiiven aerodynamiikkaominaisuuksia ja sen tuottaman downforcen määrää ohjailemalla ilmavirtauksia siiven sisällä. Lähde: MTV-3
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/02/1499031/nain-toimii-mersun-yllatysveto-w-putki
Miksi etusiiven pitäisi saada sakkaamaan mutkassa jossa siiven tuottama downforce on ilmanvastusta tärkeämpää koska mutkassa ei voi kiihdyttää.
Entäs jos tuulen suunta on hieman etuvinosta esim. oikealta, miten tämä vaikuttaa auton käyttäytymiseen vasemmalle kääntyvässä mutkassa? Tulee heti mieleen että muuttujia on liian monta ja siiven toiminnan kontrollointi on mahdottomuus.
Viimeksi muokattu: