Sue_me
Well-known member
- Liittynyt
- 1.8.2005
- Viestit
- 27848
Juuri Tahkon ulosajosta. Kopteri pörisi päällä vähän aikaa ja päättivät että pätkä saa jatkua.Mistä se 10 minuutin tauko ykkösen aikana johtui?
Juuri Tahkon ulosajosta. Kopteri pörisi päällä vähän aikaa ja päättivät että pätkä saa jatkua.Mistä se 10 minuutin tauko ykkösen aikana johtui?
Noniin kuka tunnustaa?
Hmmm.... kerrotaan se kahdella tai kolmella niin olisi voinut onnistua.Novikovin kiepautus mutkasta kuvattuna, puolesta metristä oli Evgenyn omien sanojen mukaan kiinni..
http://www.youtube.com/watch?v=dz2SVpfydN4
Missä kohdin Leustua ja Ouninpohjaa olit?Tänä vuonna EK:ita kertyi vähemmän kuin aiemmin: Koukunmaa (maali), Urria (hyypy), Mökkiperä, Lankamaa, Leustu x 2, Ouninpohja x 2.
Sitä järkeä ei tuntunut isolla osaa porukasta olevan. Lähinnä ulkomaalaisia tarkoitan. Ei mukamas ymmärretty englantia, mutta kun nosti volumen tappiin niin porukkaa alkoi siirtyä sinne minne pitikin. Eli vitunmoista huutoa, kiroilua, uhkailua ja vittuilua.Kaiken lisäksi jokainen järkkäri, johon itse tuli törmättyä, olivat oikein asiallisia ja antoivat myös käyttää omaa järkeä. Kunhan sitä järkeä vain käytti.
Sä voit mennä sinne "kettuhäkkiin" ihan rauhassa. Minä en moisesta "huvista" viitsi maksaa. Karsinat on monin paikon sadan metrin päässä baanasta ja väkee on kunin Mumbain torilla alennusmyyntien aikaan. Koita ny siinä sitten katsella rallia kun hyvällä säkällä näät pienen vilauksen ohi kiitävästä autosta. Lähtölistan ja kuulohavainnon perusteella voit sitten arvuutella kuka se mahtoi olla.On se vaan parempi, että ihmiset menee karsinoihinsa jo ennen nolla-autoja vai mitä Don Vito?
Nykyisellään ei olis oikeastaan isokaan vahinko. MM-arvo on ollut alennusmyynnissä jo kohta 10 vuotta ja vuosi vuodelta järjestelyt menee aina vaan pahemmaks ryssimiseks.Joo, eiköhän se ole parempi kun lopetetaan koko ralli.
Kun kerran järjestelyissä on sanottavaa, miksi et itse tarjoudu korjaamaan tilannetta omalta osaltasi? Jaksopäälliköitä ja järjestyksenvalvojia tarvitaan aina.Nykyisellään ei olis oikeastaan isokaan vahinko. MM-arvo on ollut alennusmyynnissä jo kohta 10 vuotta ja vuosi vuodelta järjestelyt menee aina vaan pahemmaks ryssimiseks.
Rallicrossin SM-sarjassakin on enemmän nähtävää/jännättävää (ainakin SuperCarsien osalta).
Ouninpohjalla ensin siinä ensimmäisessä hypyssä noin kolmen kilometrin kohdalla. Rauhallisesti hyppivät.Missä kohdin Leustua ja Ouninpohjaa olit?
Leustulla jossain seittemän kilometrin jälkeen (kohdassa tulevat ensin pitkän suoran täysiä, sitten mutka ja vaihto isommalta tieltä pikkutielle), isovauhtinen oikea jossa nuolivat iloisesti sisäkurvia. Toisella kerralla ison ja pienen tien vaihdon kohdalla, jossa sisäkurvissa oli muutamia maasta kaivettuja kiviä. Siinä olisi helposti voinut saada renkaansa rikki.
Näin ne Ralliradiossakin taisivat todeta, että viime hetkillä saatiin tie tyhjäksi.Ouninpohja II:n aloitus oli vaarassa tiellä vellovan yleisöpaljouden takia. Tätä kun toisteli suomeksi ja englanniksi kovaan ääneen, alkoivat loputkin apinat pikkuhiljaa tajuta.
Eipä ole paikallista UA:ta juuri hommiin kyselty - ja vaikka kyseltäisikin, niin tokkopa niin lyhyttä EK:ta on edes olemassa että nykyisillä vaatimuksilla saataisiin riittävä väkimäärä kasaan. Hyvä kun kansallisiin pikkuralleihin saadaan joku EK sulutettua ja maali-AT:n toimitsijat järkättyä.Kun kerran järjestelyissä on sanottavaa, miksi et itse tarjoudu korjaamaan tilannetta omalta osaltasi? Jaksopäälliköitä ja järjestyksenvalvojia tarvitaan aina.
Työtä riittää tekijöille, tervetuloa!
Kukaan todellinen rallifani ei itke vaikka raviratapyöritykset haudattaisiin Mahosen tms. pampun hanuriin saman tien.Kaipa tämä sopii tänne parhaiten. Osuvaa asiaa:
http://www.ksml.fi/urheilu/neste-oil-ralli/parkaisu-paviljongista-mikaan-laji-ei-ole-niin-lapimata-kuin-ralli/1232367
Ihan mielenkiinnosta, mikä sulla nyt eniten vaivaa tuossa järjestäjien toiminnassa ja katsojien kohtelussa?Eikä ne järjestelyt yhden ihmisen toiminnalla miksikään muutu. Ongelmat on paljon syvemmällä ja perustavampaa laatua.
Jos nyt ens alkuun palattais niin reitin kuin katsojienkin kohtelun suhteen 15 - 20 vuotta ajassa taaksepäin.
Olitko pätkän loppupäässä? Siellä on se yksi mäki, jolta näkee todella hyvin pitkän pätkän maaliin asti. Oltiin siellä faijan ja enon kanssa viime vuonna ja oltais oltu tänäkin vuonna, jos ei oltais käännytty väärästä risteyksestä...Koukunmaalla olin itse sellaisessa karsinassa, mutta siiman vieressä (ajoissa tulleena) ja hyvin näki ihan monta sekuntia jokaista autoa.
Ei yksittäinen seura pysty yksinään järjestämään erikoiskoetta. Ouninpohjassa oli n. 30 jaksoa ja lähes jokaisella jaksolla eri porukka (autourheiluseuroja, metsästysseuroja ym.). Ei sitä väkeä tarvita kuin kymmenkunta henkeä per jakso riippuen paikasta.Eipä ole paikallista UA:ta juuri hommiin kyselty - ja vaikka kyseltäisikin, niin tokkopa niin lyhyttä EK:ta on edes olemassa että nykyisillä vaatimuksilla saataisiin riittävä väkimäärä kasaan. Hyvä kun kansallisiin pikkuralleihin saadaan joku EK sulutettua ja maali-AT:n toimitsijat järkättyä.
Reitin suhteen kelpaisi kyllä, mutta katsojien suhteen en ihan yhdy mielipiteeseen. Itä- ja etelänaapureista pukkaa nykyään katsojia siihen malliin, että vanhalla "tee mitä lystäät" -systeemillä tulisi pelkkiä ruumiita ja MM-rallin ajaminen Suomessa loppuisi siihen.Eikä ne järjestelyt yhden ihmisen toiminnalla miksikään muutu. Ongelmat on paljon syvemmällä ja perustavampaa laatua.
Jos nyt ens alkuun palattais niin reitin kuin katsojienkin kohtelun suhteen 15 - 20 vuotta ajassa taaksepäin.
Joku vuosi taidettiin ajaa peräti kolme kaupunki-EK:ta. Oli tietty legendaarinen Harju, sitten ajettiin Valkeakoskella jossain Säterin kulmilla ja vielä Tampereella Hämeenpuistossa/Alarannassa. Juuri ennen T:reen city EK:ta ajettiin legendaarinen Savon pätkä ja sitten kun letka lähti takas kohti Jyväskylää oli ensimmäisenä vuorossa Siitama, jossa mm. eräs Cilin Colin paalitteli Legacyn aika huolella. Eikä ollut ensimäinen eikä kait viimeinenkään kerta saman rallin aikana kun Legacy heittäytyi seljälleen....Mutta esim. Harjun EK:n perään itketään kylläkin. Siellä oli oikeasti tunnelmaa jota yleisöpätkältä haluaisi. Ei vippikyliä, ei kaljatelttoja, ei keinotekoista pyöritystä väliaikaisen aidoituksen välissä, vaan aitoa EK tunnelmaa kaupunkimaisemassa illalla parhaaseen katseluaikaan rallin keskuspaikkakunnalla.
Meidän jakso alkoi sen 3km kohdalla olleen hypyn alastulosta. Kävin siinä hyppyrin jälkeen olleen ylämäen päällä useaan otteeseen tutkailemassa tilannetta.Ouninpohjalla ensin siinä ensimmäisessä hypyssä noin kolmen kilometrin kohdalla. Rauhallisesti hyppivät.
Toisella kierroksella siinä parin kilometrin kohdalla, vauhdikas kohta jossa keventäviä nyppyjä.
Viimeistä varoitusta huudettiin jaksopäälliköiden radioihin joten suomalaiset tajusivat jo tästä että nyt on tosi kyseessä. Ulkomaalaisiin ei auttanut kuin huuto ja uhkailu lisättynä sinnikkyydellä.Näin ne Ralliradiossakin taisivat todeta, että viime hetkillä saatiin tie tyhjäksi.
On on.Pakko muuten lisätä vielä se, että on se Ouninpohja vaan mahtava pätkä. Käytiin semmoisella rauhallisella vauhdilla ajamassa pätkä yöllä Kakaristoon asti läpi matkalla Jyväskylään. Kovia jätkiä ovat kun sitä kaasu pohjassa painelevat. Huhhuh.