Rata-autoilun SM-sarja 2012

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Muutamat Porsas miehet kun eivät vaan halua noita GT-autoja samaan lähtöön, se on se syy ja totuus.
Eikös nuo Possut aja niillä "herrasmies"säännöillä, jossa osumasta tulee varoitus ja muistaakseni jo toisesta lähtee kesälomalle. Oli syy missä tahansa. Samoin, jos takaa tuleva olisi vähänkin nopeampi, se pitää päästää saman tein suosiolla ohi.

GT:stä: muistaakseni Kaskisaari ajoi syksyllä sileillä renkailla Alastarolla 24, jotain. Valtti tasan 20 ja Nieminen mennyt jo alla 20. Niemisen autohan muistaakseni keveni talven aikana, Valtin muutoksista tälle kaudelle en tiedä. Ihan tiukkaa kisaa tuolla saadan aikaiseksi, jos nuo Porschet ja GT:t laitettaisiin ajamaan keskenään.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Eikös nuo Possut aja niillä "herrasmies"säännöillä, jossa osumasta tulee varoitus ja muistaakseni jo toisesta lähtee kesälomalle. Oli syy missä tahansa. Samoin, jos takaa tuleva olisi vähänkin nopeampi, se pitää päästää saman tein suosiolla ohi.
Niin kerhokilpailuissaan, muttei toki näissä kisoissa. Tosiaankin viime vuonna Alastaron kisassa oli Porschet ja Gt:t samassa lähdössä, vaikka alun perin taisi olla tarkoitus erilliset lähdöt ajaa.

Camaro-cup näkyy saaneen kolmannenkin ilmoittautuneen. Näitä Ruotsissa ajaneita (Leivo, Nurminen, Kasi) ei kuitenkaan listalla näy. Onkohan niillä aikomus pitää kalusto koko kesän Ruotsissa?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Vanhanen, Nieminen, Valtti, Kuismanen, Hietamäki, Laitinen, Niemi, Laivola, Kangas Simo P, ajavat kaikki noin kahden sekunnin sisään samoja aikoja....
Noh. Viime vuonna Apparalla Laitinen 21'19" (kokonaisaika), Niemi 21'41" ja Rytilä 21'47". Vastaavasti GT-autot Kuismanen 20'27", Nieminen 21'00" ja Hietamäki 21'19".

Aivan satavarmasti Kuismanen vetää yli kaksi sekuntia per kierros nopeammin kuin GT3Cup Porschet. Vanhanen ja Niemisen ja Valtin Biimerit luutavimmin myös. Possujen kärki voi hyvinkin käydä tiukkaa kisaa Hietamäen kanssa. Viitalan ja Vanhasen vauhdista ei ole vertailukelpoista dataa, mutta tuskin se kovin huonoa on. Uskoisin että molemmat vetelee likimain Niemisen kans tasavauhtia.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Alastaron osakilpailun aikataulut löytyy tuolta. Molempina päivinä ajetaan nämä lähdöt:

Avoin GT & Camaro Cup 15 krs. ilmoittautuneita: 7 & 3
FINR1400T & Honda Challenge 10krs. 2 & 3
Formula Ford 10 krs. 7
Legends Trophy 12 krs. 38
Porsche GT3 Cup Trophy 15 krs. 10
V1600 Cup la 8 krs., su 12krs. 21
Xtreme Race 45 min 23
Kuorma-autot 10 krs. 11

Ainakin tuon mukaan siis Porschet ajavat oman lähtönsä. Nuo uuden luokan autot ja Hondat olis voinu kanssa laittaa V1600:en joukkoon.
 

Vortex

Active member
Liittynyt
28.12.2007
Viestit
30
Alastaron osakilpailun aikataulut löytyy tuolta. Molempina päivinä ajetaan nämä lähdöt:

Avoin GT & Camaro Cup 15 krs. ilmoittautuneita: 7 & 3
FINR1400T & Honda Challenge 10krs. 2 & 3
Formula Ford 10 krs. 7
Legends Trophy 12 krs. 38
Porsche GT3 Cup Trophy 15 krs. 10
V1600 Cup la 8 krs., su 12krs. 21
Xtreme Race 45 min 23
Kuorma-autot 10 krs. 11

Ainakin tuon mukaan siis Porschet ajavat oman lähtönsä. Nuo uuden luokan autot ja Hondat olis voinu kanssa laittaa V1600:en joukkoon.
Niin ja pilata jälleen V1600 kisat niin, kun muutamana kesänä aiemmin. Ei jatkoon.
 
Viimeksi muokattu:

Tonpe

Well-known member
Liittynyt
18.8.2008
Viestit
420
Alastaron osakilpailun aikataulut löytyy tuolta. Molempina päivinä ajetaan nämä lähdöt:

Avoin GT & Camaro Cup 15 krs. ilmoittautuneita: 7 & 3
FINR1400T & Honda Challenge 10krs. 2 & 3
Formula Ford 10 krs. 7
Legends Trophy 12 krs. 38
Porsche GT3 Cup Trophy 15 krs. 10
V1600 Cup la 8 krs., su 12krs. 21
Xtreme Race 45 min 23
Kuorma-autot 10 krs. 11

Ainakin tuon mukaan siis Porschet ajavat oman lähtönsä. Nuo uuden luokan autot ja Hondat olis voinu kanssa laittaa V1600:en joukkoon.
joo ja kuorma-autot sopis myös hyvin esim formula fordien sekaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Aijai pojat pojat! Venäläinen on ystävä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mun mielestä 1400-Turbo-FIN-ärkkärit ja Honda olisi voinut laittaa GT/yms:n kanssa samaan keräilyerään.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Perjantaina radalla tais käydä vain yksi T1400RFIN. Seat oli masentavan kuuloinen ja näköinen. Äänistä kuului päällimmäisenä jarrujen kitinä ja ulkomuoto oli kaikista levikkeistä huolimatta (vai niiden takia?) jotenkin mopoautomainen. Vauhti taisi olla suunnilleen samaa kuin venäläisillä Hondilla.

Vaikkei V1600 ja Xtreme historic mitään kovin kiihottavia luokkia olekaan, niin kyllä varsinkin Bemarien meno oli turbo-Ibizaan verrattuna suorastaan näyttävää. Ja hyviä kisojahan näissä käydään kummassakin.
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
No ensimmäisen päivän perusteella voisi todeta, että välillä meinasi tulla aika pitkäksi, mutta on niitä tylsempiäkin kisapäiviä ollut.

Onneksi kuuluttajana ei ollut enää viime vuosien tapaan se Toni "joku?" (en muista sukunimeä) - ei tarvinnut kuunnella itsekehuja ja typeriä vitsejä. Ilari Kumpulainen on ammattilainen paikallaan :thumbup:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
välillä meinasi tulla aika pitkäksi
Aikataulu piti hyvin ja aina heti edellisen lähdön jälkeen seuraava lähtö radalle, mutta mistä lähtien niitä viiden, kolmen ja minuutin tauluja on noin kirjaimellisesti noudatettu? Tuntui järjettömältä, että autoja seisotettiin ruudussa minuuttitolkulla. Muistelisin, että yleensä noita tauluja on heiluteltu noin puolen minuutin välein. Äfykkösissä tollaset odottelut.

Muuten iha kiva päivä ja kerrankin Alastaron kisaan osui nätti sää. Mahtaakohan sen radio-ohjattavan helikopterin videokuvaa olla jossain nähtävillä? Sen ampiaisen seuraaminen voitti välillä mielenkiinnossa autojen pöristelyt :D

Olipahan mahtavaa nähdä pitkästä aikaa Jokke Kallio radalla! Vielä kun se rinteessä seisoskellut toinen harmaahapsinen ratakuormurilegenda saataisiin radalle. Jokke ei antanut ekassa mutkassa kyllä milliäkään Teinille periksi vaan piti väkisin kärkipaikan ja voitti ylivoimaisesti.

Toteutuneet automäärät:
GT: 6
Camaro: 1 (lähtöruudukossa 2)
Finrace: 2
Honda: 3
FFord: 6
Legends: 36
Porsche: 10
V1600: 19
BMW: 19
Kuormurit: 10
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Avoimen GT-luokan voittoon tempaisi Pertti Kuismanen Dodge Viperillä ja Porsche 911 GT3 Cup S –autolla kilpaileva Jorma Vanhanen jäi ensimmäisessä kilpailulähdössä vain kaksi sekuntia Kuismasesta ja sijoittui toiseksi. Kolmantena lopputuloksissa oli itse rakentamallaan BMW 850i-kilpurilla ajanut Toni Nieminen.

Kuismasen piti käyttää FINRace -kisoissa Ford GT:tä ja säästää Viper Keski-Euroopan STT-sarjaan, mutta Fordin teknisten ongelmien vuoksi turkulaisveteraani joutui heittämään vastikään kokonaan uudelleen rakennetun Viperin heti kehiin.
– Aika-ajoon mentiin ihan kylmiltään ja jäätiin kakkoseksi. Kisaan ehdittiin autoa säätää ja sain homman kontrolliin heti startissa, Kuismanen selvitti.
Katselin aiemmin tänään YLE kanavalta Motosport ohjelman jossa haastateltiin Kari Grönthalia ja Marko Mankosta tuolta Alastarolta, toimittaja kysyi Mankoselta jos et olisi ajanut Legendseillä tänä vuonna, niin mitä luokkaa olisit kurvaillut. Mankonen vastasi että Camaro Cuppia ruotsissa. Mankonen saatetaan nähdä taas tämän vuoden loppupuolella USA:n Legends kisoissa jos kausi sujuu hyvin suomessa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Kyllä Kuismanen sitä Viperia nytkin pääsi hiukan säästelemään. Kruisailua suurin osa lähdöstä.

Olipas muuten mielenkiintoisia vehkeitä ne Superkartit, jotka ajoivat näytöslähdön kolmen auton voimin. En ajatellutkaan, että tuollaisilla ajetaan isoilla moottoriradoilla ja miksei ajettaisikaan, jos pikkuformuloiden vauhtia menevät. Juha Fred kehui, että kauden pääkisa on Assenissa ja siellä oli viime vuonna 80000 katsojaa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kyllä Kuismanen sitä Viperia nytkin pääsi hiukan säästelemään. Kruisailua suurin osa lähdöstä.

Olipas muuten mielenkiintoisia vehkeitä ne Superkartit, jotka ajoivat näytöslähdön kolmen auton voimin. En ajatellutkaan, että tuollaisilla ajetaan isoilla moottoriradoilla ja miksei ajettaisikaan, jos pikkuformuloiden vauhtia menevät. Juha Fred kehui, että kauden pääkisa on Assenissa ja siellä oli viime vuonna 80000 katsojaa.
Jorella on kuitenkin Possussa n. 250 hepoa vähemmän kuin mitä Severin Kyykärmeksestä pitäs löytymän joten mikäs siinä oli Severin leikkiessä. Jurvan kisaan on kuulemma odotettavissa joitain sääntötarkennuksia koskien GT-luokkaan hyväksyttyjä autoja. Ilmeisesti aikomus olisi tukkia joku Viperin mentävä reikä säännöissä. Toisaalta - mistäpä joku suomalainen kilpailunjohtaja / pääkatsastaja osaisi sanoa mikä on GT2 ja GT3 ja NEZ GT tekniikkasääntöjen ero.
Eskelisen Epsanjassa luotsaamalla Audi R8:lla olisi ehkä saattanut ehtiä paremmin Severin vauhtiin, antoihan pari kesää sitten K-kauppias Lappalainen ihan kelpo vastuksen sillä 2010-speksien mukaisella GT3 R:lla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Jorella on kuitenkin Possussa n. 250 hepoa vähemmän kuin mitä Severin Kyykärmeksestä pitäs löytymän joten mikäs siinä oli Severin leikkiessä. Jurvan kisaan on kuulemma odotettavissa joitain sääntötarkennuksia koskien GT-luokkaan hyväksyttyjä autoja. Ilmeisesti aikomus olisi tukkia joku Viperin mentävä reikä säännöissä.
Alun perin Kuismasen piti ajaa Ford GT:llä niinkuin tiedämme tänä viikonloppuna Alastarolla, mutta ongelmien vuoksi Viper käytössä, niin eipähän Viper ole häiritsemässä loppukauden suomen GT mittelöitä vaan Severin Fordi.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Tuloksissa näyttää siltä, ettei varsinaista KILPA-ajoa ole tarjolla -> ei taida jaksaa pyhäaamuna lähteä ajelemaan kohti Alastaroa. V1600:ssa sentään tasainen keskijoukko?
 
Ylös