Tiiä tuosta, mutta meille ainakin opetettiin, että jos tietää onko vastaantullut auto ollut henkilö- vai pakettiauto, on tullut katsottua ihan väärään kohtaan tietä. Pimeellä ja hämärässä siis.Ei noissa ääritapauksissa tietenkään ole järkeä. Eiks muuten autokoulussa opetettu vaihtamaan pitkät siinä vähä ennen kohtaamista, että näkis sen vastaantulevan taakse?
Sama vika. Häikäisyherkät ja helposti vuotavat silmät. Pimeäajo kovassa vastakkaisessa liikenteessä on erittäin vittumaista.Mulla on todella herkät öögat ja silti näkisin mieluummin mitä pientareella tapahtuu, kuin ajaisin montaa sataa metriä näkemättä mitään.
Mun silmät on itseasiassa nin herkät, että aina ihan hetki ennen toisen auton kohtaamista pimeällä, vedän silmät kiinni ihan hetkeksi. Ihan vaan sen takia, että osa vetää ne pitkät päälle turhan aikaisin ja silloin lentää meikäläiseltä vesi silmistä ja näkökyky on vähän aikaa onneton.
Riippuu tilanteesta. Toisaalta jonossa ajaessa sitä ajetaan samanlaisessa katveessa kuin vastaan tullessa. Erityisesti jos ajetaan sekä jonossa että vastaan. Siinä mitään muuta ookkaan kun katvetta ja rukoilua, että ajais se edellä ajava, jonka peräpeilin mukaan itte suunnistaa nyt suurinpiirtein omalla kaistalla. Varsinkin jos on lumipöperö ja urainen, kapea tie.Mä puhun tietysti yleisesti ja nimenomaan niistä tapauksista, että ne ihan oikeesti vaihdetaan pois useita satoja metrejä, jopa kilometrejä ennen kohtaamista. Ei siinä ole mitään järkeä.
Ihmiset ajavat kuin se olisi tärkeämpää, että häikäiseekö mahdollisesti vähän kuin se, että näkevät mitä tiellä tapahtuu.
Mites jengi suhtautuu motarilla pitkiin? Sellaisilla, missä on leveä viheralue välissä?
Ei.Ei noissa ääritapauksissa tietenkään ole järkeä. Eiks muuten autokoulussa opetettu vaihtamaan pitkät siinä vähä ennen kohtaamista, että näkis sen vastaantulevan taakse?
Tarkoitatko liruttamisella ryömimistä? Ei se paranna sujuvuutta saati miellyttävyyttä että tehdään kovin tökkiviä kiihdytyksiä jarrutuksia että auto niiailee kunnolla. Tolleen ne peräänajot syntyy ja sitten vasta ruuhka onkin. Sulavilla liikkeillä myöskin kaistanvaihdot sujuvat jouheammin, oli kuski sitten jostain ärsyyntynyt tai ei. Yllätysperiaate kaistanvaihdossa pysykööt jyväskylän pohjoispuolella.Eihän moottorijarrutuksessa mitään vikaa ole, mutta olis kiva kun vähän mietittäis, että milloin on järkeä lirutella. Kaupunkiruuhkassa täysin järjetöntä. Siellä hännät pyörii edellisessä risteyksessä, kun valot vaihtuu, koska edellä joku jättää kymmeniä metrejä tyhjää lirutellessaan seuraviin valoihin.
Liruttamista käytti joku aiemmin ja jatkoin samaa. Käytännössä ne pahimmat tapaukset ovat ryömimistä. Ei siellä ruuhkassa ole tilaa jonkun ryömitellä valoihin kun muut ajavat lähes tappituntumalla. Eikä sen vaihtoehto ole älytön kiihdyttely ja jarruttelu.Tarkoitatko liruttamisella ryömimistä? Ei se paranna sujuvuutta saati miellyttävyyttä että tehdään kovin tökkiviä kiihdytyksiä jarrutuksia että auto niiailee kunnolla. Tolleen ne peräänajot syntyy ja sitten vasta ruuhka onkin. Sulavilla liikkeillä myöskin kaistanvaihdot sujuvat jouheammin, oli kuski sitten jostain ärsyyntynyt tai ei. Yllätysperiaate kaistanvaihdossa pysykööt jyväskylän pohjoispuolella.
Niin no kirjoituksesi tuntui syyllistävältä että 0-100 lirutusasteikolla 66 tason kuski on 100, joten saanen samoin tein syyllistää 33 tason kuskin 0:aksi.Liruttamista käytti joku aiemmin ja jatkoin samaa. Käytännössä ne pahimmat tapaukset ovat ryömimistä. Ei siellä ruuhkassa ole tilaa jonkun ryömitellä valoihin kun muut ajavat lähes tappituntumalla. Eikä sen vaihtoehto ole älytön kiihdyttely ja jarruttelu.
Jep, eikä siellä ruuhkassa ole oikein tilaakaan älyttömille kiihdytyksille ja jarrutuksille. Liikennevirran mukana siellä on hyvä yrittää pysytellä, ilman omia sooloiluja puoleen tai toiseen.Liruttamista käytti joku aiemmin ja jatkoin samaa. Käytännössä ne pahimmat tapaukset ovat ryömimistä. Ei siellä ruuhkassa ole tilaa jonkun ryömitellä valoihin kun muut ajavat lähes tappituntumalla. Eikä sen vaihtoehto ole älytön kiihdyttely ja jarruttelu.
Sen kun syyllistelet ihan millä kaavalla haluat ja ketä milloinkin. Ei sillä ole mulle mitään merkitystä.Niin no kirjoituksesi tuntui syyllistävältä että 0-100 lirutusasteikolla 66 tason kuski on 100, joten saanen samoin tein syyllistää 33 tason kuskin 0:aksi.
Jep. Ruuhka-ajossa tärkeetä on oman liikkumisen sujuvuuden lisäksi ennakoitavuus ja johdonmukaisuus. Niihin valoihin pitää lähestyä aina vallitsevan tilanteen mukaan. Tyhjällä tiellä voi liruttaa mielensä mukaan, ruuhkassa ajetaan dynaamisemmin. Se on/off kaasu/jarru -ajaminen nyt ei järkevä vaihtoehto ole milloinkaan.Jep, eikä siellä ruuhkassa ole oikein tilaakaan älyttömille kiihdytyksille ja jarrutuksille. Liikennevirran mukana siellä on hyvä yrittää pysytellä, ilman omia sooloiluja puoleen tai toiseen.
Irvaile vapaasti jos siltä tuntuuSen kun syyllistelet ihan millä kaavalla haluat ja ketä milloinkin. Ei sillä ole mulle mitään merkitystä.
Kai kostit takasumarilla?Tänään sain pitkiä valoja takaraivoon, kun vissiin välkyttelijän mielestä tulin liian lähelle eteen. Annoin vaan tilaa kovempaa takaa tulevalle.
Toivotaan että tuli välkylle hyvä mieli.
Ääähhh... kunhan morjestin vaan. Mitäs siitä sen enempiä välittää, jos toisella ei ole pelisilmää lain.Kai kostit takasumarilla?
Ei, kun se toinen vaan halusi katsoa vähän paremmassa valaistuksessa kaunista autoa :thumbup:Ääähhh... kunhan morjestin vaan. Mitäs siitä sen enempiä välittää, jos toisella ei ole pelisilmää lain.
[nyökytinyökyti]:ahem:Ei, kun se toinen vaan halusi katsoa vähän paremmassa valaistuksessa kaunista autoa :thumbup: