Ehkä kilvanajollisesti, mutta katsojien kannalta ei varmaan niin kauhean turha. Jos rata on muuten hyvä, niin tuon verran siinä saa olla sitäkin josta tulee dollareita.- loppuosan hidas stadionosuus on melko turha
Itsekin olin pitkään tätä mieltä, mutta siellähän tapahtui yllättävän paljon kun ensin pääsi DRS alueella lähelle, mm. Buttonin ohitukset. Voi olla, että johtui liukkaasta radasta ja ensi vuonna tulee tylsä kisa, mutta vaikuttaisi olevan paras rata vuosiin.- loppuosan hidas stadionosuus on melko turha
Juu, ja vedettiin mukavasti eri linjoja, Kimi myös yhtenä mannekiinina.Itsekin olin pitkään tätä mieltä, mutta siellähän tapahtui yllättävän paljon kun ensin pääsi DRS alueella lähelle, mm. Buttonin ohitukset. Voi olla, että johtui liukkaasta radasta ja ensi vuonna tulee tylsä kisa, mutta vaikuttaisi olevan paras rata vuosiin.
Uutta uutista pukkaa: http://yle.fi/uutiset/iitti_osallistuu_moottoriratayhtion_perustamiseen/6382957Eli kestää vuosia ennenkuin rataa päästäisiin edes rakentamaan. :yuck:
Iitti osallistuu moottoriratayhtiön perustamiseen
20.11.2012 klo 8:49 | päivitetty 20.11.2012 klo 8:49
Iitin moottoriratayhtiön perustaminen on varmistunut. Iitin kunnanhallitus päätti maanantaina merkitä moottoriratayhtiön osakkeita 100 000 eurolla.
Iitti osallistuu moottoriratayhtiön perustamiseen. Iitin kunnanhallitus päätti maanantaina, että kunta merkitsee moottoriratayhtiön osakkeita 100 000 eurolla. Iitin moottoriratayhtiön suurimmaksi omistajaksi tulee A. Ahlström, joka merkkaa osakkeita 250 000 eurolla.
Kaikkiaan yhtiön toiminnan käynnistäminen vaatii 400 000 euroa, jolla rahoitetaan muun muassa moottoriradan kaavoitus, ympäristölupamenettely ja rahoittajien etsintä.
Muita osakkaita ovat AKK Motorsports ja Suomen Moottoriliitto. 180 hehtaarin kokoisen moottorirata-alueen omistajaksi on tulossa moottoriratayhtiö Kymi Ring Oy.
Lisätään vielä yksi:Ihan hyvä rata tuo Austin.
Parannettavaa toki löytyy:
Siellä se Algersuari olisi Pirellin testikuskina voinut suhahdella edes takaisin tuota sisälinjaa vaikka 3h putkeen jossain vaiheessa viikonloppua (Lauantai-ilta, Sunnuntai-aamu). Eiköhän se sillä ainakin vähän paranisi.Lisätään vielä yksi:
- pitoa myös lähtösuoran toiselle kaistalle jollain konstilla.
Näitä jouheita, soljuvia old-school ratoja ei vaan enää tehdä, missään! Valitettavasti. :wall: Joka radalle pitää väkisin rakentaa pari sik-sak mikkihiiri syheröä ja shikaania.Interlagos on kyllä yksi eeppisimmistä radoista koskaan. Tilkellä on paljon opittavaa.
Pitää nyt kuitenkin muistaa, ettei Interlagos sen enempää kuin muutkaan vanhat radat ole lähelläkään alkuperäisasua, vaan nykymuoto on syntynyt uudistusten johdosta. Eli ei tätäkään tällaiseksi varsinaisesti "tehty".Näitä jouheita, soljuvia old-school ratoja ei vaan enää tehdä, missään! Valitettavasti. :wall: Joka radalle pitää väkisin rakentaa pari sik-sak mikkihiiri syheröä ja shikaania.
Raha.Miksi tehdä uutta? Vanhat radat voisi vain entisöidä/replikoida entiseen loistoonsa (tietysti nykyaikaisilla fasiliteeteilla). Aivan kuten elokuvien tai arvorakennusten restaurointi, myös entisaikojen F1-ratoja tulisi restauroida. Vaikka sitten kilometrin turva-alueilla, jos on pakko.
Olisi kyllä mukavaa jos radat olisivat olemukseltaan ihan selkeästi toisistaan poikkeavia. Eikä tollasta, että joka radalla on hiukan kaikkea ja sitten niitä ei juuri erota toisistaan.Näitä jouheita, soljuvia old-school ratoja ei vaan enää tehdä, missään! Valitettavasti. :wall: Joka radalle pitää väkisin rakentaa pari sik-sak mikkihiiri syheröä ja shikaania.
Olisi kyllä mukavaa jos radat olisivat olemukseltaan ihan selkeästi toisistaan poikkeavia. Eikä tollasta, että joka radalla on hiukan kaikkea ja sitten niitä ei juuri erota toisistaan.
Ongelmana on se, että sellainen palvelee paikalla olevaa katsojaa kovin huonosti. Vanhassa Hockessakin oli stadion-osuus, yleisön takia. Toki tuohon asiaan voi suunnittelussa jonkin verran vaikuttaa (ja Imatrackissa mahdollisia ratkaisuja tarjosinkin).Tämän minäkin haluaisin nähdä, ennenkaikkea haluaisin sarjaa pari vanhan Hocken tyylistä rataa, nythän sarjassa ei ole enää kuin Monza ultranopeana baanana.
Koko muu rata on nykyään melkein sitä yhtä ja samaa stadion-osuutta joten se ei erotu mitenkään muusta radasta.Nyky-Hockella stadionosuuskaan ei ole niin säväyttävä kuin ennen, kun muun radan muutosten myötä autot eivät enää ole minimisiivillä.
Hocken muutosta on käyty läpi jo monet kerrat, mutta edelleen nykyradalla kilvanajo läpi radan on mielenkiintoisempaa kuin pitkien suorien aikana. Persoona ehkä puuttuu, mutta actionia nykyrata tarjoaa enemmän.Koko muu rata on nykyään melkein sitä yhtä ja samaa stadion-osuutta joten se ei erotu mitenkään muusta radasta.
Toisin oli ennen kun pitkät suorat meni metsäosuudella ja lopussa stadionin tunnelman kautta kiekattiin uudelle kierrokselle.