Älä puhu paskaa. Kielletään siellä selväsanaisesti monta muutakin kikkailua kun pelkkä ajolinjan vaihtaminen jarrutuksissa. Tästä on kinattu ennekin ja luulin jo että löysimme yhteisen sävelen.
Koska tunnet säännöt noin hyvin, niin lainaa toki se kohta jossa edellytetään auton levyisen tilan jättämistä jossain muussa tilanteessa kuin ajolinjallepaluutilanteessa ennen mutkaa. (Mihinkään muihin kikkailuihin en ottanut kantaa, ainoastaan tuohon tilanjättämisen löytymiseen säännöistä.)
Meinaat siis, että bahrainin jälkeen tehty tulkinnan tarkennus on sääntö (vaikka sitä ei ole kirjoitettuihin lisätty), mutta Silverstonessa tehty kirjoitettujen sääntöjen tulkinan tarkennus ei ole sääntö? Ja tämä kaikki on olennaisin asia Vettelin rangaistuksessa?
Säännöt ovat ne, jotka FIA julkaisi ennen kautta. Kaikki muut ovat tarkennuksia (tai tulkintoja, jos sitä sanavalintaa haluaa käyttää). Seuraavan kerran varsinaista sääntökirjaa muutetaan korkeintaan seuraavaa kautta varten.
Mitäs jos keskusteltaisiin epäolennaisen pilkun nussinnan sijaan ihan asiasta. Kyllähän tuo rangaistus olisi pitänyt antaa tai jättää antamatta nimenomaan sillä perusteella, että hyödyttikö radan ulkopuolella käyminen Vetteliä ja tekikö sen tarkoituksella hyötyäkseen vai toisen kuljettajan pakottamana.
Eikä jonkun anaalisen sääntötulkinnan mukaan. Pitäisi taas kylläkin muistaa että puhutaan showsta eikä rehellisestä urheilusta. Veikkauksen lottonumeroissakin on vähemmän satunnaisuutta kun F1 tuomarien päätöksissä.:thumbdown
Jos asiasta puhutaan, niin totta hemmetissä Vettel hyötyi, hänhän nousi sijan. Liike ei tapahtunut Buttonin pakottamana, koska siinä vaiheessa kun Vettel suuntasi radan ulkopuolelle tilaa oli ruhtinaallisesti. Selvää on, että Vettelin tarkoitus oli mennä ohi, eli tarkoitus oli hyötyminen, mutta korkeintaan voidaan kysyä miksi Vettel koki tarpeelliseksi vetää ulos. Buttonin ajolinja ei siihen pakottanut.
Ja koska suhtautuminen radan ulkopuolella tehtyihin ohituksiin muuttui Bahrainin jälkeen, niin kyllähän rangaistus oli oikeutettu. En ollut varma uskaltaisiko FIA olla tiukkana, kun kyse kuitenkin oli MM-taistelussa mukana olevista kuljettajista, mutta onneksi uskalsi.