sukankuluttaja
Vettelin etusormi
- Liittynyt
- 24.7.2011
- Viestit
- 30
Pitäisikö huolestua tuosta, että Kimi jumittui Massan taakse, eikä mennyt/päässyt ohi. Olikohan renkaiden säästämistä vai eikö vain kulkenut?
Suoranopeus ei riittänyt tai sitten takasuoraa edeltävällä osuudella oli ongelmaa ajon kannalta..Pitäisikö huolestua tuosta, että Kimi jumittui Massan taakse, eikä mennyt/päässyt ohi. Olikohan renkaiden säästämistä vai eikö vain kulkenut?
formula1.com sanoi:I was stuck behind Felipe (Massa) for quite a while and couldn’t get past as I wasn’t fast enough in the right parts of the track to make a move.
Kimi oli jo aika-ajossa hidas viimeisellä sektorilla, jossa ne ohituspaikat ja DRS-alue on.Pitäisikö huolestua tuosta, että Kimi jumittui Massan taakse, eikä mennyt/päässyt ohi. Olikohan renkaiden säästämistä vai eikö vain kulkenut?
Noh ylen, iltalehtien ja maikkarin toimituksen taso formuloiden kohdalla on jotain luokkaa 0. Pois lukien varsinaiset f1-lähetykset.YLE:n Teksti-TV:n näkemys:
(Tulee mieleen yksi toinen kuskin piikkiin laitettu ajovirhe loppuun kuluneilla renkailla Kiinassa.)
Massahan ajoi hyvin. Tiedä minne oisi yltänyt jos ei olisi tarvinnut tallikaveria päästää edelle.Hassua, että osa porukkaa haukkuu taas Massan kisan ihan lyttyyn, vaikka ero Alonsoon oli huomattavasti pienempi kuin kahdessa edellisessä kisassa.
No eikai se Massan nopeus muihin (paitsi Alonsoon) nähden olisi ollut yhtään sen parempaa vaikka Alonso olisi takana ollutkin.Massahan ajoi hyvin. Tiedä minne oisi yltänyt jos ei olisi tarvinnut tallikaveria päästää edelle.
Kiinan radalla parilliset lähtöruudut eivät taida olla likaisella puolella rataa kun aika-ajossakin moni tulee kierroksen lopuksi sitä puolta rataa linjalle. Molemmilta puolilta sai hyviä lähtöjä.Vanhoilla osilla hieno taistelu lopulta neljänteen ruutuun. Likaselta puolelta lähtö ja sijoituksen pito samana.
Tuskin se yhtään nopeammin olisi maaliin ehtinyt..Massahan ajoi hyvin. Tiedä minne oisi yltänyt jos ei olisi tarvinnut tallikaveria päästää edelle.
Eihän Kimillä jäänyt yhtään käyttämättömiä renkaita? Harjoituksissa yhdet, Q2:ssa yhdet ja Q3:ssa kahdet. Tosin Kimihän keskeytti viimeisen vetonsa, joten ei ne renkaat olleet paljoa kuluneet, mutta kuitenkin käytetyt.Rosberg totesi kisan jälkeisessä haastattelussa, että se yksi setti pehmeämpiä jonka hän säästi Q3:ssa, kun ei ajanut toista vetoa jäi lopulta kokonaan käyttämättä. Eli sama juttu kuin Kimillä. Tavallaan se oli olemassa kolmen stopin taktiikkaa varten, mutta kummankaan kohdalla siihen ei sitten päädytty.
Ah, OK.Eihän Kimillä jäänyt yhtään käyttämättömiä renkaita? Harjoituksissa yhdet, Q2:ssa yhdet ja Q3:ssa kahdet. Tosin Kimihän keskeytti viimeisen vetonsa, joten ei ne renkaat olleet paljoa kuluneet, mutta kuitenkin käytetyt.
Eikös Grosjean radalle lähtenyt Q3:ssa, mutta tuli varikolle suoraan, ilman, että edes aloitti nopeaa kierrosta.Ajoiko Grosjean lainkaan Q3:ssa? Tuli mieleen, että olisiko sieltä säästynyt renkaita.
Kovasti Kimiä puolustellaan, mutta mahdollista on myös, että Kimiltä on kysytty miten menee ja kuitannut, että renkaiden kanssa ei mitään hätää --> ei paljoa kokemusta vielä Pirelleistä. Ehkä joku Button olisi sanonut vastaavassa tilanteessa, että nyt jätkät ja vähän äkkiä rengaskoneet ja varapyörät valmiiksi. Näillä ei maaliin ajella. Siis jo hyvissä ajoin ennen romahdusta.
Pit stop summary
Rosberg: SU MN (13) MN (34) 2
Button: SU SU (11) MN (24) MN (39) 3
Hamilton: SU SU (10) MN (22) MN (38) 3
Webber: SU MN (6) MU (21) MN (34) 3
Vettel: SN MN (9) MN (31) 2
Grosjean: SU MN (11) MU (32) 2
Senna: MN SN (12) MN (29) 2
Maldonado: SN MN (11) MN (33) 2
Alonso: SU MU (12) SU (27) MU (38) 3
Kobayashi: ?U MN (9) SU (25) MN (38) 3
Perez: SU MN (16) MN (35) 2
Di Resta: SN MN (11) MN (32) 2
Massa: MN MN (18) SN (41) 2
Räikkönen: SU MN (10) MU (28) 2
Hülkenberg: SU MN (9) MN (30) 2
Vergne: MN MN (11) SN (28) SN (41) 3
Ricciardo: MN SU (17) MN (33) 2
Petrov: SN MN (10) MN (29) 2
Glock: SN MN (18) MN (36) 2
Pic: SN MN (19) MN (37) MU (48) 3
De La Rosa: SN SU (17) MN (31) 2
Kartikeyan: SN SU (16) MN (32) 2
Kovalainen: SN MN (12) MN (28) MU (29) SU (47) 4
Schumacher: SU MN (12) 1 NC
The first column denotes the tyres the driver started on.
S = Soft compound M = Medium compound
N = New compound U = Used compound
NC = Not classified
The last column gives the total amount of pit stops.
Grosjan veti Q1 kerran pehmeillä ja Q2 kahdesti, joten keskeytti sen Q3 vedon käytetyillä pehmeillä, kun aika ei ilmeisesti olisi riittänyt.Ajoiko Grosjean lainkaan Q3:ssa? Tuli mieleen, että olisiko sieltä säästynyt renkaita.
Kovasti Kimiä puolustellaan, mutta mahdollista on myös, että Kimiltä on kysytty miten menee ja kuitannut, että renkaiden kanssa ei mitään hätää --> ei paljoa kokemusta vielä Pirelleistä. Ehkä joku Button olisi sanonut vastaavassa tilanteessa, että nyt jätkät ja vähän äkkiä rengaskoneet ja varapyörät valmiiksi. Näillä ei maaliin ajella. Siis jo hyvissä ajoin ennen romahdusta.
Eli ne Kimin viimeisen stintin renkaat oli jo valmiiksi käytetyt. Ei ihme jos sulaa alle kun ajetaan yli 30 kierrosta niillä.Pirellin tiedot käytetyistä seoksista.