Audi_sport_UK
Well-known member
- Liittynyt
- 28.2.2010
- Viestit
- 1754
Ensinnäkin helpompi olisi rakentaa tuosta lähtökohdasta joko 1- tai 2-ryhmän 1,3 Sport Escort. Toisekseen tuosta lähtökohdasta kun rakentaa RS Escorttia niin taitaa olla järkevämpi rakentaa se varhaisempaan ikäryhmään ja siten kakkosryhmäläiseksi. Se kun on kilpailukykyisempi vanhemmassa ikäluokassaan.Pikkuhiljaa alkaa asia aukeamaan. Rakennanpa nyt sitten historikkiin bda Escortin, mk1 tietty kun se on omaan silmään jotenkin muodokkaampi kuin mk2. Halvalla eli virtuaalisesti netissä. Aloitan siis hankkimalla auton, vaikka 1.3 Sportin. Sport siksi että se pyöreine valoineen on nätimpi kuin GT missä on kulmikkaat valot. Kun olen sen hitsannut ruosteettomaksi, teen kaaret. Voinko siis tehdä kaaret itse vai onko ostettava valmiit ja onko kaarissa eroa tuleeko 2 vai 4 ryhmään? Kun kori on valmis käyn tekniikan kimppuun, hankin siis moottorin. Nykyäänkö siis moottori voi olla 1.6, 1.8 tai 2.0 koska ryhmäksi tulee se 4. No sitten vaihteisto, onko se 5v.ZF ainoa vaihtoehto vai voiko se Sportin oma jäädä paikoilleen ja siitä taaksepäin koko voimalinja? Näin virtuaalisesti ei ole edes kestävyys ongelmia. Olisiko minulla nyt 4ryhmään valmis kilpuri?
Mikäli joku kokee kysymykseni ja haaveiluni naurettavina ja noloina, niin niitähän ne ovatkin. Kynnys tänne kirjoittamiselle on aika korkea, kun ei tietoa eikä kokemusta ole. Ei siis herneitä kenellekkään.
Kaaret saa käsittääkseni tehdä itse ja ovat ryhmästä riippumatta samanlaiset. Nykyään Historiikissa on kaarisäännöt käsittääkseni modernisoitu, eli vanhan tavan mukaan ei välttämättä kelpaa vaan pitää olla vahvemmat.
Edit:Olinkin tässä asiassa vähän väärässä, eli myös vahat kaaret kelpaa.
Sportissa taitaa olla erilaiset välitykset, kuin RS mallissa joten ei kelpaa Sportin laatikko sellaisenaan.
Viimeksi muokattu: