Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2012, 5. kisa, Kaanaa Tampere

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Näkisin myös, että suurin osa osallistujista pääsi ihan oikeasti ajamaan kisaa toisiaan vastaan, mikä tietenkin on yksi hienoimmista asioista tässä harrastuksessa. Väittäisin, että monessa muussa ulkoratakisassa yksinäisiä kisaajia on ollut huomattavasti enemmän.
Ainakin B-finaalissa oli kyllä hyvät väännöt useamman kuljettajan kesken. Oli kyllä ihan makeeta ajaa oikein kilpaa ulkoradalla. Ja varmasti opettavainen reissu, senverta tuli turpaan :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ainakin B-finaalissa oli kyllä hyvät väännöt useamman kuljettajan kesken. Oli kyllä ihan makeeta ajaa oikein kilpaa ulkoradalla. Ja varmasti opettavainen reissu, senverta tuli turpaan :ahem:
Täysin samaa mieltä :ahem:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Ja ihan molemmissa finaaleissa sai moni ajaa kunnolla lähitaistelua muiden kanssa. Niin se on tuolla about joka vuosi :thumbup:
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Ja ihan molemmissa finaaleissa sai moni ajaa kunnolla lähitaistelua muiden kanssa. Niin se on tuolla about joka vuosi :thumbup:
En minäkään muista vuotta milloin en olis jossain määrin taistellu sijotuksista=)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tää rata tuo mieleen Ps1:n arcadekaahailut F1-99 ja Gran Turismo 1:n. Kivat keskinopeudet 72jotain
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Jostain syystä joka kerta B-finaalin voittaja on saanut ajella A-finaalissa ihan yksinään.
Semmoinen auto/kuski -yhdistelmä on nousijana sattunut olemaan. 2010 kyllä pysyit jonkunaikaa mukana...
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Aika-ajot #6

Aika-ajoihin #6:lla joka oli varsin hyvä lukuunottamatta olemattomia jarruja. Lopulta oman ryhmän toiseksi nopein aika. Asko oli edellä mutten yllättynyt. Toisesta ryhmästä meni vielä Wope selvällä erolla paalupaikalle ja Nipsu eturiviin.

A-finaali #10
4.Sijalta kisaan ja pahimman uhan etukäteen muodosti takaani starttaava DW #4:lla. Toisaalta muut olosuhteet tasoitti peliä joten arvelin että muutaman kierroksen pystyisin pitämään takana. Samoin oli vielä pieni kysymysmerkki millaista haippakkaa Wope pääsee #9:llä. Juuri lämppärille menoa odotellessa alkoi sataa vettä enkä voinut uskoa huonoa tuuria mutta onneksi se loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin.

Startti meni hyvin ja Nipsun auto ei lähtenyt oikein viivalta ja pääsin ohi ekaan mutkaan. Eka jarrutuspaikka mentiin Askon kanssa rinnakkain mutta vasurissa jättäydyin suosilla Askon taakse kun meinasi loppua tila kesken, kisa on kuitenkin 15min pitkä ja tuumasin että parempi mennä puhtaasti ohi kuin rymistelemällä. Sen seurauksena Nipsu pääsi yrittämään pitkään oikeean sisältä ohi muuta sain ulkokautta pidettyä paikkani. Toisella kierroksella Asko vähän pöllyttää ekassa mutkassa ja pääsen ohi. Kolmannella kierroksella ekaan mutkaan en ole vielä Wopeen iskuetäsyydellä, ehkäpä sen takia pääsin yllättämään Wopen ekassa jarrupaikassa ja kärkeen. Sitten pitkä oikea eikä tällä kertaa pöllytetty hiekoilla :D.
Ilo ei kauan kestänyt kun Wope pääsi vuorostaan yllättämään vasurissa ja veti takaisin kärkeen, pääsin kuitenkin paremman autoni takia ohi vikaan mutkaan mennessä.
DW pääsee suoralla ohi Wopesta ja isketyy kantaan. Nyt oli vain mielessä että yhtäkään virhettä en aio tehdä millä ilmaiseksi antaisin kärkipaikan, myös toinen sija olisi arvokas pisteiden kannalta. Pian DW menikin vastustamattomasti ohi vikassa vasurissa, sain kuitenkin hyvän ulostulovauhdin ja pääsin vikaan mutkaan rinnalle ja lopulta takaisin kärkeen. Sen jälkeen oli rehtiä mutta armotonta vääntöä kärkipaikasta, mentiin varmaan n. 8 kertaa mutkissa ja suorilla rinnakkain. Pitkään yritin hakea vikaan vasuriin ulkolinjalta vauhtia että saisin hyvän vauhdin pääsuoralle, muuten olisin pulassa suoralla, mutta kääntöpuolena DW pääsi aina välillä yrittämään ohitusta vasuriin, jotenkin pysyin kuitenkin edellä. Loppua kohti muutin siihen ajolinjan tiukemmaksi ettei siinä tultaisi ohi.

Viimeinen kierros alkoi ja otin pitkän oikean varmanpäälle, DW pääsi aivan kantaan kiinni ja jouduin peittämänn sisälinjan vikaan vasuriin, hieman mietitytti avaako se mahdollisuuden tulla jo suoralla ohi, en jäänyt katsomaan taakse vikasta mutkasta vaan samantien matalaksi ja vasta maalilinjan jälkeen uskalsin katsoa olinko edellä, ja näinhän se oli! Arvokas voitto ja hieno fiilis voittaa jälleen ulkoradalla, varsinkin näin kovan taistelun jälkeen. Vaikkakin saan kyllä kiittää tuuliolosuhteita ja loistavaa kisa-autoa. Toisaalta DW painoi päälle niin vahvasti että pari kierrosta ja sijoitukset olisi voinut olla ihan kumminpäin tahansa.

Lopuksi


Kaanaa tarjoaa aina loistavaa kilvanajoa, olikin yksi hauskimmista kisoista itselle kun sai ajaa kilpaa ekasta kierroksesta aina ruutulipulle asti :). B-finaalissa nähtiin myös upeita suorituksia ja ohituksia. Onnittelut myös muille onnistujille. Kiitokset vielä järjestäjille! Niin ja FW08:lle :eek: Nähdään forssassa
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Oli tämäkin turpaansaantireissu siitä opettavainen, että jatkossa ulkokisoissa tulen vetämään suorilla itseni niin alas kuin mahdollista. Pituutta on hiukan liikaa. Työläämpää ja entistäkin vammaisemman näköistä ajoa on Forssaan tulossa. Onko se sit nopeampaa, toivokaa ettei ole. Saatte edes nauraa.

Sisäkisoissa on varmaan senkin takia tullut parempaa menestystä, koska jos yhtään oikein lasken, niin puolta pienemmät vauhdit antavat neljä kertaa pienemmän ilmanvastuksenkin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Oli tämäkin turpaansaantireissu siitä opettavainen, että jatkossa ulkokisoissa tulen vetämään suorilla itseni niin alas kuin mahdollista. Pituutta on hiukan liikaa. Työläämpää ja entistäkin vammaisemman näköistä ajoa on Forssaan tulossa. Onko se sit nopeampaa, toivokaa ettei ole. Saatte edes nauraa.

Sisäkisoissa on varmaan senkin takia tullut parempaa menestystä, koska jos yhtään oikein lasken, niin puolta pienemmät vauhdit antavat neljä kertaa pienemmän ilmanvastuksenkin.
Sä voisit saada pyöräilijän ajoasennon. Jalat suoraksi, perse penkin selkänojanpäälle, selkä suoraksi vaakatasoon. Vielä kypäräksi sellainen nopeuslaskijan pisarakypärä niin avot!
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Aika-ajo #7
Ekassa ryhmässä radalle ja kuivaa nyt kuitenkin oli. Autossa ei ihmeemmin potkua tuntunut olevan ja ei sillä viidettä sijaa ylemmäs päässy.

A-finaali #5
Vielä finaaliin vähän heikompaa kulkinetta alle ja pelkoa ettei edessä olevien perässä pysyisi, eikä kauan pysynytkään. Odottelin takaa ohi tulevaksi DW:n ja CM:n, joista DW menikin #4:lla menojaan, mutta alun jälkeen pystyi sen verran tasaisesti yksin ajamaan ettei CM päässyt haastamaan vaan perässä tuli maaliin asti.
Ei ollut autotuuria nyt eli 5 sija on mitä oli otettavissa. Jos olisi alussa pysynyt WoPen ja Nipsun imussa, niin olisiko siinä pysynyt, ehkä, ehkä ei, mutta semmoinen ero siihen repesi ettei päässy kokeilee ja meni vähän ajeluksi.
Onnittelut Haikille voitosta ja muille kärkiukoille sijoistaan.
Kiitos taas järjestäjille.

http://www.youtube.com/watch?v=mlOtI_Gj53U&feature=plcp

Kiitos ja anteeksi:cool:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Hieno pläjäys taas kerran!! Follolle :thumbup: A-finaalin kuvauspaikoista!
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Kiitokset hienosta videosta!! Aivan loistavasti kuvattu ja tehty. Lensi lonkero väärään kurkkuun! :D
 
Ylös