Aika-ajot #6
Aika-ajoihin #6:lla joka oli varsin hyvä lukuunottamatta olemattomia jarruja. Lopulta oman ryhmän toiseksi nopein aika. Asko oli edellä mutten yllättynyt. Toisesta ryhmästä meni vielä Wope selvällä erolla paalupaikalle ja Nipsu eturiviin.
A-finaali #10
4.Sijalta kisaan ja pahimman uhan etukäteen muodosti takaani starttaava DW #4:lla. Toisaalta muut olosuhteet tasoitti peliä joten arvelin että muutaman kierroksen pystyisin pitämään takana. Samoin oli vielä pieni kysymysmerkki millaista haippakkaa Wope pääsee #9:llä. Juuri lämppärille menoa odotellessa alkoi sataa vettä enkä voinut uskoa huonoa tuuria mutta onneksi se loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin.
Startti meni hyvin ja Nipsun auto ei lähtenyt oikein viivalta ja pääsin ohi ekaan mutkaan. Eka jarrutuspaikka mentiin Askon kanssa rinnakkain mutta vasurissa jättäydyin suosilla Askon taakse kun meinasi loppua tila kesken, kisa on kuitenkin 15min pitkä ja tuumasin että parempi mennä puhtaasti ohi kuin rymistelemällä. Sen seurauksena Nipsu pääsi yrittämään pitkään oikeean sisältä ohi muuta sain ulkokautta pidettyä paikkani. Toisella kierroksella Asko vähän pöllyttää ekassa mutkassa ja pääsen ohi. Kolmannella kierroksella ekaan mutkaan en ole vielä Wopeen iskuetäsyydellä, ehkäpä sen takia pääsin yllättämään Wopen ekassa jarrupaikassa ja kärkeen. Sitten pitkä oikea eikä tällä kertaa pöllytetty hiekoilla
.
Ilo ei kauan kestänyt kun Wope pääsi vuorostaan yllättämään vasurissa ja veti takaisin kärkeen, pääsin kuitenkin paremman autoni takia ohi vikaan mutkaan mennessä.
DW pääsee suoralla ohi Wopesta ja isketyy kantaan. Nyt oli vain mielessä että yhtäkään virhettä en aio tehdä millä ilmaiseksi antaisin kärkipaikan, myös toinen sija olisi arvokas pisteiden kannalta. Pian DW menikin vastustamattomasti ohi vikassa vasurissa, sain kuitenkin hyvän ulostulovauhdin ja pääsin vikaan mutkaan rinnalle ja lopulta takaisin kärkeen. Sen jälkeen oli rehtiä mutta armotonta vääntöä kärkipaikasta, mentiin varmaan n. 8 kertaa mutkissa ja suorilla rinnakkain. Pitkään yritin hakea vikaan vasuriin ulkolinjalta vauhtia että saisin hyvän vauhdin pääsuoralle, muuten olisin pulassa suoralla, mutta kääntöpuolena DW pääsi aina välillä yrittämään ohitusta vasuriin, jotenkin pysyin kuitenkin edellä. Loppua kohti muutin siihen ajolinjan tiukemmaksi ettei siinä tultaisi ohi.
Viimeinen kierros alkoi ja otin pitkän oikean varmanpäälle, DW pääsi aivan kantaan kiinni ja jouduin peittämänn sisälinjan vikaan vasuriin, hieman mietitytti avaako se mahdollisuuden tulla jo suoralla ohi, en jäänyt katsomaan taakse vikasta mutkasta vaan samantien matalaksi ja vasta maalilinjan jälkeen uskalsin katsoa olinko edellä, ja näinhän se oli! Arvokas voitto ja hieno fiilis voittaa jälleen ulkoradalla, varsinkin näin kovan taistelun jälkeen. Vaikkakin saan kyllä kiittää tuuliolosuhteita ja loistavaa kisa-autoa. Toisaalta DW painoi päälle niin vahvasti että pari kierrosta ja sijoitukset olisi voinut olla ihan kumminpäin tahansa.
Lopuksi
Kaanaa tarjoaa aina loistavaa kilvanajoa, olikin yksi hauskimmista kisoista itselle kun sai ajaa kilpaa ekasta kierroksesta aina ruutulipulle asti
. B-finaalissa nähtiin myös upeita suorituksia ja ohituksia. Onnittelut myös muille onnistujille. Kiitokset vielä järjestäjille! Niin ja FW08:lle
Nähdään forssassa