Formula 1 - 2012 - Silverstone: Kisa

  • Viestiketjun aloittaja FW08
  • Aloituspäivämäärä

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Massalta ihan hyvä tulos kun ottaa huomioon, että suurin osa kisasta ajettiin noilla luokattomilla kovilla renkailla. Lotuksella taas oli selvästi nopein auto kisassa, mutta Räikkönen ei pääse ajoissa muista ohi ja Ranskiksella aina jotain hankaluuksia niin tulokset ovat auton vauhtiin verrattaen surkeita. Nopeimmalla autolla pitäisi ottaa voittoja eikä napata niitä sijoja 4-6.

Ferrari ylisuorittaa kun ottaa huomioon, että sillä on vasta kolmanneksi paras auto.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Grosjean oli ensimmäisen varikkokäyntinsä jälkeen 33 sekuntia kärkimies Alonsoa jäljessä ja lopussa eroa Webberiin oli 17 sekuntia. Räikkönen vietti kierroskaupalla aikaa hitaampien takana.

Kyllä Lotuksella oli tänään selkeästi nopein kisa-auto, eivät vain saaneet sitä kokonaisuudessaan hyödynnettyä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Grosjean oli ensimmäisen varikkokäyntinsä jälkeen 33 sekuntia kärkimies Alonsoa jäljessä ja lopussa eroa Webberiin oli 17 sekuntia. Räikkönen vietti kierroskaupalla aikaa hitaampien takana.

Kyllä Lotuksella oli tänään selkeästi nopein kisa-auto, eivät vain saaneet sitä kokonaisuudessaan hyödynnettyä.
Kyllä. Grosjean taisi tehdä myös rohkeita ohituksia. Rohkeudella on puolensa, joskus se kannattaa (kuten tänään), joskus ei. Aika-ajot tahtoo olla ongelmana tällä hetkellä sekä Romanin kokemattomuus. Minun veikkaus on, että Grosjean ottaa sen ekan voiton, kunnes pysyy radalla niin aika-ajoissa kuin kisassa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Grosjean oli ensimmäisen varikkokäyntinsä jälkeen 33 sekuntia kärkimies Alonsoa jäljessä ja lopussa eroa Webberiin oli 17 sekuntia. Räikkönen vietti kierroskaupalla aikaa hitaampien takana.

Kyllä Lotuksella oli tänään selkeästi nopein kisa-auto, eivät vain saaneet sitä kokonaisuudessaan hyödynnettyä.
Osan kisoista vois ajaa väliaikalähdollä.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Grosjean oli ensimmäisen varikkokäyntinsä jälkeen 33 sekuntia kärkimies Alonsoa jäljessä ja lopussa eroa Webberiin oli 17 sekuntia. Räikkönen vietti kierroskaupalla aikaa hitaampien takana.

Kyllä Lotuksella oli tänään selkeästi nopein kisa-auto, eivät vain saaneet sitä kokonaisuudessaan hyödynnettyä.
Miksi tuota aika-eroa stopin jälkeen pitäisi tuijottaa? Molemmilla kuitenkin 2 stoppia. Grosjean ajoi melkein koko kisan nopeammalla renkaalla. Ei ollut ollenkaan huono veto ottaa toi stoppi noin aikaisin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Mielenkiintoinen käänne, Sir Jackie tuli mikin kanssa haastattelemaan kesken juhlinnan.
RTL:llä meni pasmat sekaisin, kun ovat yleensä pallijuhlinnan jälkeen mennet mainoskatkolle ja näyttäneet lehdistötilaisuuden jälkilähetyksenä dubattuna. Nyt joutui dubbisetä hoitamaan homman livenä.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Miksi tuota aika-eroa stopin jälkeen pitäisi tuijottaa? Molemmilla kuitenkin 2 stoppia. Grosjean ajoi melkein koko kisan nopeammalla renkaalla. Ei ollut ollenkaan huono veto ottaa toi stoppi noin aikaisin.
Etkai nyt tosissasi luule, että se oli tarkkaan suunniteltu siirto? Jotain muutakin ne sillä stopilla korjaili.
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Grosjean oli ensimmäisen varikkokäyntinsä jälkeen 33 sekuntia kärkimies Alonsoa jäljessä ja lopussa eroa Webberiin oli 17 sekuntia. Räikkönen vietti kierroskaupalla aikaa hitaampien takana.

Kyllä Lotuksella oli tänään selkeästi nopein kisa-auto, eivät vain saaneet sitä kokonaisuudessaan hyödynnettyä.
Niin, ja oli tuossa vaiheessa tuoreemmat renkaat alla ja pehmeät jo alta pois, että ei sinänsä koko totuus.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Lotus hyödyntää renkaiden kestoa omituisella tavalla. Taktiikassa kannattaisi mielestäni olla agressiivinen ja tulla kilpakumppaineita ennemmin varikolle ja näin takoa kovia kierroksia+hyötyä sijoituksia. Jos ne renkaat todella kestää loppuun niin ei kilpakumppanit pari kierrosta tuoreemmilla ohi tule.

Sen sijaan että ajetaan kumit loppuun ja otetaan aina se 5sekuntia vähintään takkiin ja menetetään sijoitus tai pari niin mielestäni olisi syytä olla agressiivinen.
Naulan kantaan...
 

Teemu.I

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
448
Niin, ensimmäisellä stintillä kyllä viivyteltiin perinteiseen tapaan liikaa. Toisaalta, mikäli Kimi olisi lähdön jälkeen päässyt Vettelin edelle, niin olisi myös voinut olla erilainen tulos. Kuitenkin taisi aika lähellä olla, mutta lopulta Vettel pääsi suoralla edelle ja samalla tuli myös Maldonado muistaakseni.
Kimillä oli mutkasta ulostullessa huomattavasti kovempi vauhti, kuin Vettelillä. Vauhtia oli kuitenkin sen verran, että Kimi ei saanut autoa taipumaan Vettelin rinnalle vaan meinas tulla konttiin, niin joutui hölläämään. Samalla Maldonado pääsi paremmilla vauhdeilla ohi. Pieniä juttuja, mutta ratkaisi tänään aika paljon.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Ei helevata.... mitä hyötyä Lotuksen renkaan kestosta, jos antavat joka taktiikkassa pari sijaa? Mikä olisi olut Kimin sijoitus jos olis tullut samoilla kieroksilla Vettelin kans renkaan vaihtoon? Toinen sanon minä? ainaskin 3
Ei Kimi hävinnyt yhtää sijaa taktiikan takia, vaan ainoastaan siksi, että stopit kestivät taas kerran sekunnin kauemmin kuin muilla kärkitalleilla ja lisäksi siinä vaiheessa kun Vettel kävi varikolla Kimi ajoi pari hitaampaa kierrosta ja menetti siinä 2-3 sekuntia lisää.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Lotus hyödyntää renkaiden kestoa omituisella tavalla. Taktiikassa kannattaisi mielestäni olla agressiivinen ja tulla kilpakumppaineita ennemmin varikolle ja näin takoa kovia kierroksia+hyötyä sijoituksia. Jos ne renkaat todella kestää loppuun niin ei kilpakumppanit pari kierrosta tuoreemmilla ohi tule.

Sen sijaan että ajetaan kumit loppuun ja otetaan aina se 5sekuntia vähintään takkiin ja menetetään sijoitus tai pari niin mielestäni olisi syytä olla agressiivinen.
Noin tehtiin Grosjeanin kanssa tänään. Joko kyseessä oli taktinen veto, jolloin pisteet Lotukselle, tai oli joku vika autossa ja Lotuksellä kävi hillitön munkki.
 
Ylös