Raikku
Well-known member
- Liittynyt
- 26.2.2010
- Viestit
- 3911
Näinpä menetti voiton. https://www.autosport.com/fe/news/142013/bird-penalised-for-clash-mortara-inherits-win
Oli kyllä huono Formula E-kisa. Yleensä viihdyttäviä ja ohituksia riittää.Vaikea tuolla oli ohikaan päästä. En jäisi kaipaamaan Hong Kongin rataa.
Samaa mieltä, ei jäänyt blogiin paljoa kirjoitettavaa...Oli kyllä huono Formula E-kisa. Yleensä viihdyttäviä ja ohituksia riittää.
Isot radat on rakennettu yleensä niin että ne voi jakaa kahteen osaan ja järjestää kaksi ajotapahtumaa samaan aikaan. Kyllähän esimerkiks Brands Hatchin lyhyempi versio ihan sopiva olisi näille. Mut imagojuttuhan tuo on että 'päästöttömillä' autoilla voi kilpailla kaupungeissakin ja jossain vaiheessa sanoivat että halukkaita kisakaupungeja olisi jotain toista sataa. Eikä imagolle tekisi hyvää moottoriradan tyhjät katsomot.Pc/pelikonsolien ajopeleissä ja simuissa on yleensä gp-radoista yms niitä eri versioita, esim tyyliin Barcelonasta tai Suzukasta club-versio tms ja ilmeisesti monella radalla niitä on oikeastikin esim kansallisiin kilpailuihin tai muuten hitaampiin luokkiin.
Miksipä ei FE:tä ajattaisi ainakin osaksi tuollaisilla "oikeiden" ratojen versioilla?
Tämä lista elää koko ajan, joka kisa viikonloppu mitä varikko uutisista lukenut, niin aina joku uusi ehdokas, olisi halukas tulemaan mukaan järjestämään sarjalle ePrix osakilpailua. Ensi vuoden kalenteriin Venäjän kisa ois tekemässä vahvasti paluuta, mutta tällä kertaa sarja vierailisi Moskovan katujen, sijasta Pietarissa.jossain vaiheessa sanoivat että halukkaita kisakaupungeja olisi jotain toista sataa.
Näin uskoisin että pysyvät jatkossakin kaduilla, mutta uusien ratojen sijaan voisivat joku kerta ajaa vaikka Adelaiden tai Norisringin katuradoilla. Toki he ovat käyneet Monacon lyhennetyllä versiolla.Eiköhän nuo jatkossakin aja katuradoilla, sekin yksi keino erottautua muista sarjoista.
Ja siihen imagoon oletettavasti kuuluu myös, että väki tulee katsomoihin "päästöttömästi" julkisilla kulkuvälineillä. Sotisi sarjan ajatusta vastaan, että väki tulisi runkolinjojen ulottumattomissa olevalle kisapaikalle kukin omalla polttomoottoriautollaan.Isot radat on rakennettu yleensä niin että ne voi jakaa kahteen osaan ja järjestää kaksi ajotapahtumaa samaan aikaan. Kyllähän esimerkiks Brands Hatchin lyhyempi versio ihan sopiva olisi näille. Mut imagojuttuhan tuo on että 'päästöttömillä' autoilla voi kilpailla kaupungeissakin ja jossain vaiheessa sanoivat että halukkaita kisakaupungeja olisi jotain toista sataa. Eikä imagolle tekisi hyvää moottoriradan tyhjät katsomot.
Eiköhän nuo jatkossakin aja katuradoilla, sekin yksi keino erottautua muista sarjoista.
Ja etenkin niihin pienempiin formulaluokkiin. Macaossakaan tuskin mielellään ihan samalle radalle lähtisivät.jotta välttyisivät kierrosaikavertailulta ykkösiin.
– Jos päätetään päällä eikä sydämellä, valitsisin Formula E:n. Siellä on paljon enemmän mahdollisuuksia kasvulle ja kaupalliselle kehitykselle, F1-konkari perusteli Blick-lehdelle
Tai sitten tarkoitti, että F1 on jo kuiviin kupattu ja kasvu ei siksi mahdollista.Ecclestonen mielestä tulevaisuuden suunta on jo selvä – Formula E haastaa F1:tä pian todella vahvasti.