Formula E

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Kilpa-autoilun kiusallisimpia hetkiä saapua maaliin ensimmäisenä tietäen että todennäköisesti on penalttia tulossa. Hiukan pitäis tuulettaa yleisön ja kameroiden edessä ja selittää tapahtunut parhain päin haastattelussa. :D Sellanen "voi kunpa maa nielisi" -ilme oli samilinnulla.

Vaikea tuolla oli ohikaan päästä. En jäisi kaipaamaan Hong Kongin rataa.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Pc/pelikonsolien ajopeleissä ja simuissa on yleensä gp-radoista yms niitä eri versioita, esim tyyliin Barcelonasta tai Suzukasta club-versio tms ja ilmeisesti monella radalla niitä on oikeastikin esim kansallisiin kilpailuihin tai muuten hitaampiin luokkiin.

Miksipä ei FE:tä ajattaisi ainakin osaksi tuollaisilla "oikeiden" ratojen versioilla?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Pc/pelikonsolien ajopeleissä ja simuissa on yleensä gp-radoista yms niitä eri versioita, esim tyyliin Barcelonasta tai Suzukasta club-versio tms ja ilmeisesti monella radalla niitä on oikeastikin esim kansallisiin kilpailuihin tai muuten hitaampiin luokkiin.

Miksipä ei FE:tä ajattaisi ainakin osaksi tuollaisilla "oikeiden" ratojen versioilla?
Isot radat on rakennettu yleensä niin että ne voi jakaa kahteen osaan ja järjestää kaksi ajotapahtumaa samaan aikaan. Kyllähän esimerkiks Brands Hatchin lyhyempi versio ihan sopiva olisi näille. Mut imagojuttuhan tuo on että 'päästöttömillä' autoilla voi kilpailla kaupungeissakin ja jossain vaiheessa sanoivat että halukkaita kisakaupungeja olisi jotain toista sataa. Eikä imagolle tekisi hyvää moottoriradan tyhjät katsomot.

Eiköhän nuo jatkossakin aja katuradoilla, sekin yksi keino erottautua muista sarjoista.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
jossain vaiheessa sanoivat että halukkaita kisakaupungeja olisi jotain toista sataa.
Tämä lista elää koko ajan, joka kisa viikonloppu mitä varikko uutisista lukenut, niin aina joku uusi ehdokas, olisi halukas tulemaan mukaan järjestämään sarjalle ePrix osakilpailua. Ensi vuoden kalenteriin Venäjän kisa ois tekemässä vahvasti paluuta, mutta tällä kertaa sarja vierailisi Moskovan katujen, sijasta Pietarissa.
Eiköhän nuo jatkossakin aja katuradoilla, sekin yksi keino erottautua muista sarjoista.
Näin uskoisin että pysyvät jatkossakin kaduilla, mutta uusien ratojen sijaan voisivat joku kerta ajaa vaikka Adelaiden tai Norisringin katuradoilla. Toki he ovat käyneet Monacon lyhennetyllä versiolla.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4618
Sijainti
Salo
Isot radat on rakennettu yleensä niin että ne voi jakaa kahteen osaan ja järjestää kaksi ajotapahtumaa samaan aikaan. Kyllähän esimerkiks Brands Hatchin lyhyempi versio ihan sopiva olisi näille. Mut imagojuttuhan tuo on että 'päästöttömillä' autoilla voi kilpailla kaupungeissakin ja jossain vaiheessa sanoivat että halukkaita kisakaupungeja olisi jotain toista sataa. Eikä imagolle tekisi hyvää moottoriradan tyhjät katsomot.

Eiköhän nuo jatkossakin aja katuradoilla, sekin yksi keino erottautua muista sarjoista.
Ja siihen imagoon oletettavasti kuuluu myös, että väki tulee katsomoihin "päästöttömästi" julkisilla kulkuvälineillä. Sotisi sarjan ajatusta vastaan, että väki tulisi runkolinjojen ulottumattomissa olevalle kisapaikalle kukin omalla polttomoottoriautollaan.

Mutta Raikun kysymykseen, kyllähän isommilla radoilla on käytännössä aina joku klubiversio harrastelijoita varten ja Yhdysvalloissa ovaalien yhteydessä on jonkunlainen 'road course'. Jälkimmäiset pääsääntöisesti ovat melko mielikuvituksettomia, mutta ajavat paremman puutteessa asiansa koulutuskäytössä ja kerhokisoissa.
 
Viimeksi muokattu:

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Monacossahan oli tarkoitus ajaa tänä vuonna sähköformuloita täyspitkällä radalla ykkösten tapaan, mutta vaihtoivat lyhyeen, jotta välttyisivät kierrosaikavertailulta ykkösiin.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Nelson Piquet Jr:n ja Jaguarin Formula E-tiimin yhteinen matka on päättynyt, Alex Lynn korvaa hänet loppukauden.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Hyvin hyppää autot yhdessä Rooman radan nypyssä. F1:iinkin tarvittaisiiin ratoja jossa saataisin kaikki pyörät ilmaan.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Evansin debyyttivoitto tänään. Vandoorne onnistui vihdoin ja oli kolmas.

7 kisaa, 7 eri voittajaa.

Huikean tasainen kausi. Tästä minä tykkään. Lottererille pidän mestaruuspeukut, tänään toinen.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Ecclestonen mielestä tulevaisuuden suunta on jo selvä – Formula E haastaa F1:tä pian todella vahvasti.

– Jos päätetään päällä eikä sydämellä, valitsisin Formula E:n. Siellä on paljon enemmän mahdollisuuksia kasvulle ja kaupalliselle kehitykselle, F1-konkari perusteli Blick-lehdelle
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9717
Sijainti
Helsinki
Rooman kisasta vielä...

Se oli äksöniä täynnä. Avauskierroksen seitsemän auton parkki shikaanissa. Ohituksia, taktikointia Attack Moden kanssa ja lopun voittotaisetlu Evansin ja Lottererin välillä. Evansin piti nimittäin höllentää vauhtia akkua säästääkseen. Lisämausteen toi autojen ilmalennot suoralla.

Seuraava kisa kuun viimeisenä lauantaina Pariisissa, mitähän silloin käy?
 
Ylös