Keulan pohjan korkeus radasta pyrittiin maksimoimaan. Ylimäärästä painoa vain se ylimääränen palikka keulan päällä aiheuttaisiEikös tänä vuonna saanut olla jokin kuomu tuota nokkaa suoristamassa? Luulisi siitä jonkinlaisen aerodynaamisen hyödyn saavan kun viimekin kaudella piti keulan korkeus pyrkiä maksimoimaan.
Siinä maksimoitiin nokan alapinnan korkeus, ei nokan yläpinnan korkeutta.Eikös tänä vuonna saanut olla jokin kuomu tuota nokkaa suoristamassa? Luulisi siitä jonkinlaisen aerodynaamisen hyödyn saavan kun viimekin kaudella piti keulan korkeus pyrkiä maksimoimaan.
Ei aiheuttaisi, minimipaino ei ole tänä päivänä mikään ongelma ja painojakaumakin on käytännössä vakioitu. Paino toki halutaan mahdollisimman alas, mutta ylimääräinen nokkapala tulee kaikille, joten se on joka tallille sama.Ylimäärästä painoa vain se ylimääränen palikka keulan päällä aiheuttaisi
Ei kai se sentään pakollinen ole.Paino toki halutaan mahdollisimman alas, mutta ylimääräinen nokkapala tulee kaikille, joten se on joka tallille sama.
En nyt ole sääntöjä tarkistanut, mutta koko jutun ideahan oli päästä noista konkkanokista eroon. Ei niistä päästä, jos se olisi vapaaehtoinen.Ei kai se sentään pakollinen ole.
Sen käsityksen James Allisonin puheista sai, että ei ole pakollinen eikä tule autoon ellei siitä saa hyötyä suorituskykyyn.En nyt ole sääntöjä tarkistanut, mutta koko jutun ideahan oli päästä noista konkkanokista eroon. Ei niistä päästä, jos se olisi vapaaehtoinen.
-Edit- Ja luontevaahan olisi toki integroida se suorempi laskeutuminen keulapalaan, joten "ylimääräinen nokkapala" taitaa olla harhaanjohtava ilmaisu.
Näin minunkin mielestä asia ilmaistiin.Sen käsityksen James Allisonin puheista sai, että ei ole pakollinen eikä tule autoon ellei siitä saa hyötyä suorituskykyyn.
Rupeaa Lotuksella menemään naurettavaksi toi kuski homma. Vielä Luiz Razia toisen varakuskin varakuskiksi niin homma rupeaa olemaan kohillaan...Viime vuoden GP2 mestari Davide Valsecchi on Lotus F1 Tiimin kolmoskuski. Jerome D'Ambrosio on reserve kuski ja Nicolas Prost on kehityskuski.
Minä sain sellaisen käsityksen Allisonin haastattelusta, että uutta nokkaa ei tuossa ole, koska näyttelyauto on viimevuoden mallia. Ja uudenpi nokka nähdään sitten testeissä uuden auton keulalla.Sen käsityksen James Allisonin puheista sai, että ei ole pakollinen eikä tule autoon ellei siitä saa hyötyä suorituskykyyn.
Eikö sääntömuutosten tarkoituksena ollut tehdä nokista matalempia ilman kyhmyä? En kyllä muista miten se oli muotoiltu tulevalle kaudelle, mutta jos joku haluaa väkisin korkean kyhmyn tehdä niin ei kai siinä mitäänEi kai se sentään pakollinen ole.