JPP
as Quo as possible
No siis onhan se Kimi ahne ollut kun on kerännyt niin paljon palkkabonusta antavia pisteitä, ettei tallilla ole varaa niitä maksaa.
Rahanhimoissaan ajellut niin hyvin!No siis onhan se Kimi ahne ollut kun on kerännyt niin paljon palkkabonusta antavia pisteitä, ettei tallilla ole varaa niitä maksaa.
Kyllä symppaan edelleen Boullieria, hän tekee vaikeassa tilanteessa kaikkensa tiimin eteen ja on paras tallipäällikkö, joka Räikkösellä on koskaan ollut.
Ferrarin kandee maksaa siis ihan hitosti Kimille pisteistä. Se kun on niin rahan perään.Rahanhimoissaan ajellut niin hyvin!
No miksi ei uskoisi "ihan tosissaan"?Voihan tuo pitää paikkansakin, miksi muuten lähteä soittelemaan ferrarille kakkosviulua Massaksi Massan paikalle, vai uskooko joku ihan tosissaan että ferrarilla ei tule olemaan ykköskuskia?
No siis onhan se Kimi ahne ollut kun on kerännyt niin paljon palkkabonusta antavia pisteitä, ettei tallilla ole varaa niitä maksaa.
Rahanhimoissaan ajellut niin hyvin!
Vaikka 10 Megaeuroa kuskimestaruudesta ja 15 tallien niin tuplamestaruus on käytännössä varma.Ferrarin kandee maksaa siis ihan hitosti Kimille pisteistä. Se kun on niin rahan perään.
Kimi ei ikipäivänä olisi mennyt takaisin Ferrarille jos hänelle ei olisi luvattu tasavertaista kohtelua Alonson kanssa ja jos hän ei uskoisi pystyvänsä voittamaan Alonsoa samanlaisella autolla.Voihan tuo pitää paikkansakin, miksi muuten lähteä soittelemaan ferrarille kakkosviulua Massaksi Massan paikalle, vai uskooko joku ihan tosissaan että ferrarilla ei tule olemaan ykköskuskia?
Aiheesta juttua suomeksi:Enstonelaistalli harkitsee palaavansa takaisin Renault-nimeen saadakseen kai parempaa kohtelua tjsp (...tustako minä tiedän tarkasti!) moottoritoimittajaltaan:
http://www.motorsport.com/f1/news/lotus-not-ruling-out-name-change-to-renault-lopez/
http://www.suomif1.com/2013/09/lotuksen-omistaja-valaytti-tallin-nimen-muutoksella/SuomiF1 sanoi:Lotus-tallin omistajayhtiön hallituksen puheenjohtaja Gerard Lopez on väläyttänyt mahdollisuutta muuttaa tallin nimi jälleen Renaultiksi.
Lopez kertoi ranskalaiselle Auto Hebdo -lehdelle, että tallin seuraava kasvuaskel vaatisi läheisempää yhteistyötä moottoritoimittajan kanssa.
Mun mielestä Lotus kiipeää nyt perse edellä puuhun. Ensiksi pitäisi tehdä sopimus sitten nimenvaihto, eikä toisinpäin... "Tottahan me sitten saamme erityiskohtelua. Pakkohan meiän on saada".Aiheesta juttua suomeksi:
http://www.suomif1.com/2013/09/lotuksen-omistaja-valaytti-tallin-nimen-muutoksella/
Tällä tavoin moottorivalmistajalle mielistelemällä yritetään saada tukea, Renaultin kun olisi hieman hullunkurista tukea ensisijaisesti Red Bullia omannimisen tallinsa sijaan.
Se nimenvaihto ei onnistu ilman Renaultin suostumusta, joten kyllä jonkinlainen sopimus täysyisi olla olemassa jo ennen sitä. Vähintään siitä nimestä.Mun mielestä Lotus kiipeää nyt perse edellä puuhun. Ensiksi pitäisi tehdä sopimus sitten nimenvaihto, eikä toisinpäin... "Tottahan me sitten saamme erityiskohtelua. Pakkohan meiän on saada".
Missä välissä Boullier on Kimiä haukkunut? Enpähän ole itse moista nähnyt. Aiemmin hän kommentoi Kimin hakeneen Ferrarille siirtymisellä "kostoa" aiemmista potkuistaan talousasioista nillittämisen sijaan. Kimihän nimitti Boullieria freudilaiseen tyyliin ystäväkseen tuossa taannoin ja luullakseni Boullierillakaan ei ole tarvetta valittaa Kimistä. Hän myös edelleen ylistää Kimin kisasuorituksia. Lopez on sen sijaan "se yksi", jonka kanssa Kimillä on sukset ristissä Lotuksella. Tuntuu joka tallista löytyvän aina sellainen isokenkä, joka ei vain kestä sitä, kun ykköskuski ei tanssi oman pillin tahtiin.Lopez ja Boullier... Nämä kaksi veijaria eivät sitten koskaan opi. Ei ole kyllä uutta auringon alla. Kimistä tehdään nyt uusi Nick Heidfeld eli syntipukki kaikkiin tallin ongelmiin ja rahanahneeksi haukutaan.
Tuo itsellänikin pyöri mielessä, mutta muistin tallin lopettaneen Leyton House -nimellä. Googletettuani tuli tuokin harhamuistikuvani korjattua sikäli, että talli pyöri vielä yhden kauden (1992) March-nimellä ennen tiensä nousua pystyyn.@Jellinek: Mielen sopukoista ainaskin March-talli (Leyton House) löytyi suorilta käsin.
Jotenkin tuntuu siltä, että Kimi omaan kursailemattomaan tyyliinsä on todennut ääneen asiat sellaisena kuin ne ovat, tallilla rahat vähissä, ei varaa maksaa liksoja sovitusti ym., tarkoittaa, ei resursseja kärkiautoon seuraavallakaan kaudella. Käsittääkseni Kimillä on kuitenkin pinkka kunnossa, joten pienet maksuviiveet eivät miestä varmaankaan kaada, vaan pikemminkin epäusko voittaja-autoon. Taustalla hääriviä Robertsoneja sitävastoin kiinnostanee enemmän tallin maksukyky, kuin autonkehityspotentiaali.Minkä tahansa yrityksen pyrkimys on näyttää mahdollisimman maksukykyiseltä ja luotettavalta tavarantoimittajille, yhteistyökumppaneille jne. Käytännössä epävarmuus rahasta nostaa hintoja ja tekee sopimuksien tekemisen hankalaksi.
Avautuminen työnantajan rahoitusvaikeuksista on vähintäänkin vittumainen asia tehdä. Sikäli ymmärrän Lopezia. Toisaalta paras viestintä on joskus olla viestimättä.