Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24305
Sijainti
lappeen Ranta
No siis onhan se Kimi ahne ollut kun on kerännyt niin paljon palkkabonusta antavia pisteitä, ettei tallilla ole varaa niitä maksaa.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kyllä symppaan edelleen Boullieria, hän tekee vaikeassa tilanteessa kaikkensa tiimin eteen ja on paras tallipäällikkö, joka Räikkösellä on koskaan ollut. Eikä nuo hänen kommenttinsa nyt niin katkeria ole olleet, voivottelua siitä miten saaga katkesi ennen aikojaan. Kosto Ferrarille -kommentti oli mielestäni ihan aiheellinen kuitti.

Lopez voisi ehkä ihan katsoa peiliin. Miksi auton ponttooneissa lukee yhä Genii Capital eikä esimerkiksi Honeywell? Miksi Lotus on epäonnistunut vuosi toisensa jälkeen sponsorien hankinnassa? Edes Honda ei montaa vuotta pyörinyt ilman sponsoritukea.

No, ikävään riitelyyn tämä Lotus-aikakausi sitten kuitenkin päättyi. Vähän tuntuu, että Lotuksen korttitalo lahoaa kohta käsiin.
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Kyllä symppaan edelleen Boullieria, hän tekee vaikeassa tilanteessa kaikkensa tiimin eteen ja on paras tallipäällikkö, joka Räikkösellä on koskaan ollut.

Miten mielestäsi parempi kuin esim. Todt?
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Minkä tahansa yrityksen pyrkimys on näyttää mahdollisimman maksukykyiseltä ja luotettavalta tavarantoimittajille, yhteistyökumppaneille jne. Käytännössä epävarmuus rahasta nostaa hintoja ja tekee sopimuksien tekemisen hankalaksi.
Avautuminen työnantajan rahoitusvaikeuksista on vähintäänkin vittumainen asia tehdä. Sikäli ymmärrän Lopezia. Toisaalta paras viestintä on joskus olla viestimättä.
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Voihan tuo pitää paikkansakin, miksi muuten lähteä soittelemaan ferrarille kakkosviulua Massaksi Massan paikalle, vai uskooko joku ihan tosissaan että ferrarilla ei tule olemaan ykköskuskia?
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
947
Voihan tuo pitää paikkansakin, miksi muuten lähteä soittelemaan ferrarille kakkosviulua Massaksi Massan paikalle, vai uskooko joku ihan tosissaan että ferrarilla ei tule olemaan ykköskuskia?
No miksi ei uskoisi "ihan tosissaan"?
Ihme löpinää.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Voihan tuo pitää paikkansakin, miksi muuten lähteä soittelemaan ferrarille kakkosviulua Massaksi Massan paikalle, vai uskooko joku ihan tosissaan että ferrarilla ei tule olemaan ykköskuskia?
Kimi ei ikipäivänä olisi mennyt takaisin Ferrarille jos hänelle ei olisi luvattu tasavertaista kohtelua Alonson kanssa ja jos hän ei uskoisi pystyvänsä voittamaan Alonsoa samanlaisella autolla.

Ferrarilla ei satavarmasti ole ykköskuskia ennen kuin jompikumpi on menettänyt mahdollisuutensa mestaruuteen tai Alonso lähtee toiseen talliin.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Enstonelaistalli harkitsee palaavansa takaisin Renault-nimeen saadakseen kai parempaa kohtelua tjsp (...tustako minä tiedän tarkasti!) moottoritoimittajaltaan:
http://www.motorsport.com/f1/news/lotus-not-ruling-out-name-change-to-renault-lopez/
Aiheesta juttua suomeksi:
SuomiF1 sanoi:
Lotus-tallin omistajayhtiön hallituksen puheenjohtaja Gerard Lopez on väläyttänyt mahdollisuutta muuttaa tallin nimi jälleen Renaultiksi.

Lopez kertoi ranskalaiselle Auto Hebdo -lehdelle, että tallin seuraava kasvuaskel vaatisi läheisempää yhteistyötä moottoritoimittajan kanssa.
http://www.suomif1.com/2013/09/lotuksen-omistaja-valaytti-tallin-nimen-muutoksella/
Tällä tavoin moottorivalmistajalle mielistelemällä yritetään saada tukea, Renaultin kun olisi hieman hullunkurista tukea ensisijaisesti Red Bullia omannimisen tallinsa sijaan.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Aiheesta juttua suomeksi:

http://www.suomif1.com/2013/09/lotuksen-omistaja-valaytti-tallin-nimen-muutoksella/
Tällä tavoin moottorivalmistajalle mielistelemällä yritetään saada tukea, Renaultin kun olisi hieman hullunkurista tukea ensisijaisesti Red Bullia omannimisen tallinsa sijaan.
Mun mielestä Lotus kiipeää nyt perse edellä puuhun. Ensiksi pitäisi tehdä sopimus sitten nimenvaihto, eikä toisinpäin... "Tottahan me sitten saamme erityiskohtelua. Pakkohan meiän on saada".
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13789
Niiden oli kanssa hirveä pakko saada Lotus-nimi itselleen kun keltavihreät ensin olivat tuoneet sen takaisin ykkösiin. Kärkipään autoja osaavat tehdä, mutta sitten nämä nimeltä toiselle pomppimiset ei-niin-tyylikästä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mun mielestä Lotus kiipeää nyt perse edellä puuhun. Ensiksi pitäisi tehdä sopimus sitten nimenvaihto, eikä toisinpäin... "Tottahan me sitten saamme erityiskohtelua. Pakkohan meiän on saada".
Se nimenvaihto ei onnistu ilman Renaultin suostumusta, joten kyllä jonkinlainen sopimus täysyisi olla olemassa jo ennen sitä. Vähintään siitä nimestä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Lopez ja Boullier... Nämä kaksi veijaria eivät sitten koskaan opi.:D Ei ole kyllä uutta auringon alla. Kimistä tehdään nyt uusi Nick Heidfeld eli syntipukki kaikkiin tallin ongelmiin ja rahanahneeksi haukutaan.
Missä välissä Boullier on Kimiä haukkunut? Enpähän ole itse moista nähnyt. Aiemmin hän kommentoi Kimin hakeneen Ferrarille siirtymisellä "kostoa" aiemmista potkuistaan talousasioista nillittämisen sijaan. Kimihän nimitti Boullieria freudilaiseen tyyliin ystäväkseen tuossa taannoin ja luullakseni Boullierillakaan ei ole tarvetta valittaa Kimistä. Hän myös edelleen ylistää Kimin kisasuorituksia. Lopez on sen sijaan "se yksi", jonka kanssa Kimillä on sukset ristissä Lotuksella. Tuntuu joka tallista löytyvän aina sellainen isokenkä, joka ei vain kestä sitä, kun ykköskuski ei tanssi oman pillin tahtiin.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
@Jellinek: Mielen sopukoista ainaskin March-talli (Leyton House) löytyi suorilta käsin. Varmaan Larroussekin (Venturi) jollain tavalla voidaan laskea mukaan näihin takaisinvaihtaneisiin, vaikka Lolaa alunperin ajattivatkin.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
@Jellinek: Mielen sopukoista ainaskin March-talli (Leyton House) löytyi suorilta käsin.
Tuo itsellänikin pyöri mielessä, mutta muistin tallin lopettaneen Leyton House -nimellä. Googletettuani tuli tuokin harhamuistikuvani korjattua sikäli, että talli pyöri vielä yhden kauden (1992) March-nimellä ennen tiensä nousua pystyyn.
 

anoni

Well-known member
Liittynyt
17.2.2010
Viestit
149
Ny Oskari Saarikin on kommetoinut tätä samaa, mitä tällä palstalla on setvitty:
Saari: Lotus-pomon Kimi-kommentti käsittämätön

Oskari mainitsee, että Kimi olisi vielä lennellytkin kisoihin omilla kustannuksilla. On tästä tainut olla jossakin muuallakin.

Eli tosiaan Boullierin kanssa Kimin kommentit ovat aika linjassa, mutta voihan olla että Boullierillä on aivan samat ongelmat kuin Kimillä... palkat rästissä. Boullier on myöskin vain Lotuksen työntekijä, kun taasen Lopez on omistaja. Eli Boullierillä ja Lopezilla on ihan syystäkin eri näkökulma asiaan.
 

satalankku

Well-known member
Liittynyt
4.11.2011
Viestit
57
Minkä tahansa yrityksen pyrkimys on näyttää mahdollisimman maksukykyiseltä ja luotettavalta tavarantoimittajille, yhteistyökumppaneille jne. Käytännössä epävarmuus rahasta nostaa hintoja ja tekee sopimuksien tekemisen hankalaksi.
Avautuminen työnantajan rahoitusvaikeuksista on vähintäänkin vittumainen asia tehdä. Sikäli ymmärrän Lopezia. Toisaalta paras viestintä on joskus olla viestimättä.
Jotenkin tuntuu siltä, että Kimi omaan kursailemattomaan tyyliinsä on todennut ääneen asiat sellaisena kuin ne ovat, tallilla rahat vähissä, ei varaa maksaa liksoja sovitusti ym., tarkoittaa, ei resursseja kärkiautoon seuraavallakaan kaudella. Käsittääkseni Kimillä on kuitenkin pinkka kunnossa, joten pienet maksuviiveet eivät miestä varmaankaan kaada, vaan pikemminkin epäusko voittaja-autoon. Taustalla hääriviä Robertsoneja sitävastoin kiinnostanee enemmän tallin maksukyky, kuin autonkehityspotentiaali.
Onko jollain tietoa, miten Kimin pistebonari-järjestelmä toimii, onko managerien prosenttien piirissä, vai ns. hyvän-miehen-lisää?
Oli mten oli, Robbiet on varmasti tippinsä ansainneet.:thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös