Silk Cut Jaguar
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2007
- Viestit
- 3532
Tuossa jutussa viitataan nimenomaan segmentin vaihtamiseen, sedaneissa itsessään on paljon enemmän vaihtelua. Aika hyvinhän se voi säännöillä rajata mikä segmentti on käytännössä mahdollista ja järkevää, jos mahdollistetaan useampi niin siitä tulee myös suurempi "balance of performance" sotku, koska tällöin polttoainevirtaus ei tietenkään voi olla kaikille sama, kun sitä pitäisi muuttaa painon mukaan ja luonnollisesti jokainen valmistaja yrittää politikoida itselleen mahdollisimman hyvän aseman.Jos valmistajat saisivat valita minkälaista moottoria käyttävät miksi ei millä automallilla. Olisi kuitenkin enemmän vaihtelua kalustossa. Ongelma voi tulla kuitenkin painon kanssa jos toinen käyttää B-segmentin autoa ja toinen D-segmentin autoa jolla en usko että päästään 1200 kg painoon. Voihan isommille ja painavimmille autoille sallia suurempi polttoaineen virtausta mutta se voi mennä vähän säästämiseksi.
Kohtuullisen hyvin tuo polttoainevirtaus on toiminut WEC:ssä, sama idea kuin F1:ssä, mutta moottorisääntöjä ei juuri ole ja täten sillä on tasapainotettu bensa, diesel ja näiden välillä neljä eri ERS-porrasta. F1:een erona myös se, että polttoainerajoitus on per kierros, ei koko kisalle, mikä tarkoittaa säästelyn vähentymistä, koska jos sitä kaikkea sallittua määrää ei käytä, sitä ei myöskään ole saamassa kisan lopussa takaisin. Tiedä sitten miten tämä pitäisi tehdä rallissa... kaikkien rallien kilometrit kun ei ole samanlaisia kilometreja.
Aika kiire tulee jos joulukuussa pitäisi olla luonnossäännöt ulkona, ja nyt on vasta muutamasta periaatteesta sovittu?
Viimeksi muokattu: