Antsa Rieppo
Well-known member
Oli vaan niin huono, kun viitataan asioihin, joita toinen ei ole edes kommentoinut.
Niin, sinä oletit minun pitävän dropout-kuskeista ja sähkömoottoreista, kun kerroin että hybridit miellyttää teknisessä mielessä. En tiedä mistä olettamuksesi ongit.Ja sinä kommentoit toisen henkilön puolesta, kun ei ilmeisesti minun mielipiteet sinua miellytä.
Ja kyllähän se F1 aiheisella foorumilla pitäisi olla yleistietoa sähköformuloillakin ajetaan.
Ei vaan sanoin että kuulostaa sinun sarjalta, pitämisestä en puhunut mitäänNiin, sinä oletit minun pitävän dropout-kuskeista ja sähkömoottoreista, kun kerroin että hybridit miellyttää teknisessä mielessä. En tiedä mistä olettamuksesi ongit.
Moottorinvalmistajat haluavat olla edelläkävijöitä ja ilman valmistajia ei olisi nykymuotoista F1:stä. Voitaisiin toki ajaa jollain yksityyppi maamoottoreilla, mutta se ei olisi enää Formula 1. Jos F1 kuolee uuteen tekniikkaan, niin sitten kuolee. Maailma muuttuu.Jos ykköset haluaa olla edelläkävijä niin pitäisi siirtyä varmaan 100% sähkömoottoreihin. Voisi kuvitella lajin suosion räjähtävän, kumma kun kukaan ei ole vielä sellaista sarjaa perustanut.
Tämä on kyllä täyttä paskapuhetta.Hyvä esimerkki on ralli. Autot on mopoautojen kokoluokkaa ja ääntä lähtee yhtäpaljon, kumpi on ärsyttävämpi niin vaikea sanoa.
Autot ovatkin kiinnostuksen kohde, eivät omaa alaani t. InsinööriopiskelijaJos ei ymmärrä tekniikasta mitään niin helppo maallikon on ymmärtää turboteknologia jotenkin edistykselliseksi.
t. Autoinsinööri
Joo, olet minusta oikeassa. Pidemmällä aikavälillä ongelma on aina yhden tallin ylivoima. Joskus se on Mersu, joskus joku muu. Pitäisi olla keinoja (ja halua) tasoittaa peliä. Enkä tarkoita nyt mitään menestyspainoja. Nykyinen rahanjakosysteemi toimii kilpailua vähentävästi.Mielestäni Formula 1-sarjalla on tällä hetkellä ainoastaan yksi todellinen "ongelma" ja se on Mersun ylivoima. Muilla talleilla ei ole mitään mahdollisuuksia voittoon jos Mersuille ei tule ongelmia. Oli rata mikä hyvänsä. Red Bullin valtakaudella sentään muutkin tiimit pystyivät voittoihin.
Muut ongelmat ova tähän verrattuna lähinnä hiusten halkomista.
Nykyinen kehittämisen estäminen ja säännöillä rajoittaminen on se ongelma.Joo, olet minusta oikeassa. Pidemmällä aikavälillä ongelma on aina yhden tallin ylivoima. Joskus se on Mersu, joskus joku muu. Pitäisi olla keinoja (ja halua) tasoittaa peliä. Enkä tarkoita nyt mitään menestyspainoja. Nykyinen rahanjakosysteemi toimii kilpailua vähentävästi.
Totta tuo. Pitää mennä vuoteen 2002 kun joku tiimi ollut näin ylivoimainen eikä ilman muiden ongelmia muilla ole mitään jakoa. Toivottavasti ensi kaudella pakka menisi uusiksi tai ainakin että kärki tasoittuisi.Mielestäni Formula 1-sarjalla on tällä hetkellä ainoastaan yksi todellinen "ongelma" ja se on Mersun ylivoima. Muilla talleilla ei ole mitään mahdollisuuksia voittoon jos Mersuille ei tule ongelmia. Oli rata mikä hyvänsä. Red Bullin valtakaudella sentään muutkin tiimit pystyivät voittoihin.
Muut ongelmat ova tähän verrattuna lähinnä hiusten halkomista.
2002 oli ihan suht jännä kausi kyllä. Montoya nappasi melkein joka toisessa kisassa paalun, ja monissa kisoissa myös McLaren haastoi Ferrarit ihan radalla. 2004 oli se Mercedes-tyyppisempi vuosi, kun tarvittiin Ferrarin tötöilyn ja jonkun muun supersuorituksen yhdistelmä, että tuli edes suht jännä kisa.Totta tuo. Pitää mennä vuoteen 2002 kun joku tiimi ollut näin ylivoimainen eikä ilman muiden ongelmia muilla ole mitään jakoa. Toivottavasti ensi kaudella pakka menisi uusiksi tai ainakin että kärki tasoittuisi.
Mikäli autojen kehittäminen olisi täysin vapaata se aiheuttaisi ainoastaan sen, että tasoerot kasvaisivat entisestään ja sen ero nopeimpien ja hitaimpien autojen kierrosajoissa olisi yhtäkkiä jopa seitsemän sekuntia nykyisen vajaan kolmen sekunnin sijaan.Nykyinen kehittämisen estäminen ja säännöillä rajoittaminen on se ongelma.
Mikäli autojen kehittäminen olisi täysin vapaata se aiheuttaisi ainoastaan sen, että tasoerot kasvaisivat entisestään ja sen ero nopeimpien ja hitaimpien autojen kierrosajoissa olisi yhtäkkiä jopa seitsemän sekuntia nykyisen vajaan kolmen sekunnin sijaan.
F1-sarjan todellinen ongelma on todellisuudessa sääntöjen jatkuva muuttelu ja epätasainen tuomarilinja joka kaiken lisäksi vaihtelee kisojen välillä.